[MK3] Centralny zamek z pilota |
Autor |
Wiadomość |
jez733
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 21:44
|
|
|
Cytat: | a jeszcze wczoraj chciałeś kupić alarm z kluczykiem "scyzoryk" do 100zł... |
nie no ja broń Boże się nie czepiam Ciebie że kupiłeś, po prostu to moje zdanie..
Ja chce do 100zł sterownik do centralnego zamka na pilot a nie alarm
To co powiecie w końcu czy jak zamówię któryś z tych linków to będzie ok no i czy ktoś będzie mi w stanie pomóc z instalacją tego. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 21:45
|
|
|
...skasowałem tekst |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
jez733
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 22:46
|
|
|
http://www.allegro.pl/ite...ilot_chrom.html
a ten jak działa bo raczej jest mniej rozbudowany, choćby przez to że ma o wiele mniej kabli
bo mi wystarczy żeby otwierał i zamykał, sygnalizował kierunkowskazami i ewentualnie otwierał bagażnik (ale to nie koniecznie)
[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 23:14 ]
http://www.allegro.pl/ite...k_scyzoryk.html
na tej aukcji gostek napisał że wystarczy odpiąć stary sterownik i podpiąć ten z aukcji i już wszystko śmiga, w mojej xrce też to podejdzie pod seryjny centralny czy nie bardzo..
no i kto mi powie jak wygląda podłączenie tego sterownika co podałem link jeden post wyżej |
|
|
|
|
sobek [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2008, 15:14
|
|
|
mam problem z pilotem do centralnego zamka przestał działać niespodziewanie nie chce działać nawet po wymianie baterii pilot jest w kluczyku orginalny fabryczny otwierając kluczykiem centralny działa bez zarzutu co z tym zrobić |
|
|
|
|
cardesign1 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 23:04
|
|
|
sobek napisał/a: | mam problem z pilotem do centralnego zamka przestał działać niespodziewanie nie chce działać nawet po wymianie baterii pilot jest w kluczyku orginalny fabryczny otwierając kluczykiem centralny działa bez zarzutu co z tym zrobić |
Ostatnio miałem ten sam problem, snułem domysły i teorie, rozbierałem kluczyk, wymieniałem baterie i cisza, jeździłem od fachmana do fachmana i nikt nie chciał się podjąć zlokalizowania owej usterki aż w końcu znalazłem magika. W moim przypadku okazało się że trzeba było przelutować jeden punkt w pilocie,zrobił się tzw. zimny lut i nie było przejścia choć pierwsze podejrzenia padły na rozprogramowanie. Przyzwoity elektryk lub magik od alarmów powinien sobie z tym poradzić.
Mam natomiast inne pytanie ale z podobnej beczki. Gdy zamykam auto tradycyjnie wkładając kluczyk do zamka, centralka działa i kierunkowskazy migają dwa razy, natomiast gdy chcę zamknąć auto zdalnie z pilota to kierunkowskazy nie migają choć centralka zamyka drzwi normalnie. Czy tak powinno być czy coś jest nie tak? Dodam że mam oryginalny centralny z pilotem w kluczyku. |
|
|
|
|
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lut 2008, 08:29
|
|
|
cardesign1 napisał/a: | sobek napisał/a: | mam problem z pilotem do centralnego zamka przestał działać niespodziewanie nie chce działać nawet po wymianie baterii pilot jest w kluczyku orginalny fabryczny otwierając kluczykiem centralny działa bez zarzutu co z tym zrobić |
Ostatnio miałem ten sam problem, snułem domysły i teorie, rozbierałem kluczyk, wymieniałem baterie i cisza, jeździłem od fachmana do fachmana i nikt nie chciał się podjąć zlokalizowania owej usterki aż w końcu znalazłem magika. W moim przypadku okazało się że trzeba było przelutować jeden punkt w pilocie,zrobił się tzw. zimny lut i nie było przejścia choć pierwsze podejrzenia padły na rozprogramowanie. Przyzwoity elektryk lub magik od alarmów powinien sobie z tym poradzić.
Mam natomiast inne pytanie ale z podobnej beczki. Gdy zamykam auto tradycyjnie wkładając kluczyk do zamka, centralka działa i kierunkowskazy migają dwa razy, natomiast gdy chcę zamknąć auto zdalnie z pilota to kierunkowskazy nie migają choć centralka zamyka drzwi normalnie. Czy tak powinno być czy coś jest nie tak? Dodam że mam oryginalny centralny z pilotem w kluczyku. |
u mnie jeden przycisk od zamykania z pilota umożliwia normalne zamkniecie zamka i ciche, w zależności ile czasu przytrzymam przycisk, może u ciebie podobnie
u mnie każdorazowo załączają sie kierunki ale dźwięki i inne bajery już nie. |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 19 Kwi 2008, 13:26
|
|
|
Żeby nie zaczynać nowego tematu to podłącze sie pod ten najświeższy, potrzebuje pomocy z rozgryzieniem schematu od centralki KE5520 firmy ?.Dostałe mschematy po angielsku i co nieco na nich widac ale nie wszystko jarzę , o pomoc w Google cienko - chyba to jakaś kupa
jeśli ktos moze mi to wytłumaczyć jak krowie ( z lutowaniem i lokalizacją pzrewodów ta krowa sobie poradzi ) byłbym bardzo wdzięczny .
Centralka ma funkcję zmiany polaryzacji i czasów impulsu - tyle z tego wiem.
dla +12V
i dla masy ?
za wszelką pomoc Wielki Dzięki
od gościa z Allegro niestety na nic takiego liczyć nie można bo nie dostałem nawet potwierdzenia zakupu, gwarancji itd. kill |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
Ostatnio zmieniony przez thomasg 26 Kwi 2008, 18:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 19 Kwi 2008, 14:19
|
|
|
pod biały i biały/czarny podłączasz ta mase do siłowników do otwierania i zamykania.
Sprawdz najpierw miernikiem w ten sposób że:
- podłącz pod biały przewód jedna strone miernika a druga do plusa stałego i przy wcisnieciu pilota musi sie na ok 1sek-3 sek pojawic napiecie
- podłacz pozniej biały/czarny do miernika i druga koncówke miernika do plusa stałego i sprawdz po wcisnieciu pilota czy pojawia sie na 1-3 sek napiecie.
Jesli tak jest to znaczy ze podaje minus który podłączasz pod siłowniki reszte napisze ci pozniej co i jak podłączyc.
Ps sprawdz koniecznie jakiej jest firmy alarm to wazne bo mam schematy ale musze wiedziec co to za firma wyprodukowała to cudo napewno jest napisane albo na pilocie albo na obudowie alarmu.
w razie problemów gg: 7835129 |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 19 Kwi 2008, 19:46
|
|
|
kazi, i dupa , robiłem to na sucho w domu i po naciśnieciu Lock na pilocie na przewodzie 'white' - 0 po naciśnięciu Unlock na biało czarnym też 0, kierunki migają normalnie ( żarówka na biurku ) . Po naciśnięciu Lock a po przyłożeniu do white/black mam tam napięcie |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 19 Kwi 2008, 20:19
|
|
|
a powie mi ktos jak zrobic z plusowego sygnalu sygnal minusowy ok 1 sek. ?? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 20 Kwi 2008, 13:00
|
|
|
no więc korzystając ze schematu nr.3 tj. dla masy wydukałem tyle że na white i white/black podaje mi sygnały masy ( tylko jakoś na odwrót: dla Lock na white/black - Unlock na white ; bede musiał o tym pamiętać przy montażu ).Po pzrełożeniu zworki na plus dla #3 (pink) mam tam plusa lub minusa jak chcę. Rozumiem że pod blue #10 moge także wpiąc się z jakąś syrenką ? Przewód blue podłączać przed bezpiecznikiem kierunków czy za ? jeśli za to moze na nim założyć bezpiecznik ?, chciałbym tez na nim spiąć syrenkę .
Do których ( kolory ?) kabli wpinać się w instalacji fabrycznej zamka ? dla MK4 rzecz jasna , zresztą kawałek kabla z żarówką za pzrewodnika . Na klapę idzie plus czy minus ( sterujący) ?
dzięki za info jesli komuś w niedzielkę sie zechce, jakieś uwagi ułatwiające mile widziane- pod blokiem to kicha nie robota. |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 20 Kwi 2008, 23:41
|
|
|
sorry ze sie nie odezwałem bo mam mały problem z komputerem. Widze ze jednak sam sobie poradziłes wiec powiedz mi tylko ten sprzęt to nie jest alarm prawda? tylko sterownik na pilota do zamykania i otwierania drzwi? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 21 Kwi 2008, 17:27
|
|
|
jeszcze raz nachalnie zapytam :
1. czy pod blue #10 moge także wpiąc się z jakąś syrenką ?
2. przewód blue podłączać przed bezpiecznikiem kierunków czy za ?
3. jeśli za to moze na nim założyć bezpiecznik ?, chciałbym tez na nim spiąć syrenkę .
4. Do których ( kolory ?) kabli wpinać się w instalacji fabrycznej zamka ? dla MK4 rzecz jasna , byłem pzred chwilą z miernikiem ( ten miernik to czarna magia) w samochodzie i po rozkopaniu wszystkiego dalej nic nie wiem , jedyne gdzie coś się zmieniało to kable biało/fioletowy i żółto/czarny ale tam miałem raczej plus bo żarówka mi swieciła po zetknięciu druga stroną z masą - zresztą teraz to pewnie pokićkałem sam już nie wiem jak to było .
5. Na klapę idzie plus czy minus ( sterujący) ?
|
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 22 Kwi 2008, 00:32
|
|
|
1 tak ale po co nie wiadomo jaki bedzie efekt albo bedzie wyc a to raczej mialo by być pik mozna zlutowac do tego uklad ale jak ty sie nie znasz na elektronice to nie pisze dalej
2 za przeciez na blue jest bezpiecznik wiec po co dublować bezpieczniki? tak sie nie robi! dodałbym jeszcze dwie diody na lewy i prawy kierunek by wyeliminować zwarcie zarówek w razie jej przepalenia lub zbicia, róznie bywa.
3 za
4 tego nie wiem bo mk4 nie mam tu głos innych majacych mk4
5 a klapa to sie otwierac ma razem z drzwiami? :yyy: no chyba ze jest inaczej i czegos nie wiem roznie to bywa z samochodami ale sadze ze hatchback takiego czegos nie miały, co innego sedan. U mnie idzie plus na klape ale w kazdym samochodzie jest inaczej trzeba sprawdzic miernik w łape i do dzieła
Na koniec błogosławieństwo |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 22 Kwi 2008, 15:17
|
|
|
kazi napisał/a: | 1 tak ale po co nie wiadomo jaki bedzie efekt albo bedzie wyc a to raczej mialo by być pik mozna zlutowac do tego uklad ale jak ty sie nie znasz na elektronice to nie pisze dalej |
dlaczego miałoby wyć, przeciez dostałaby dwa razy impuls ( tak jak kierunki) i gitara - po jej pracy
kazi napisał/a: | 2 za, przeciez na blue jest bezpiecznik wiec po co dublować bezpieczniki? tak sie nie robi! dodałbym jeszcze dwie diody na lewy i prawy kierunek by wyeliminować zwarcie zarówek w razie jej przepalenia lub zbicia, róznie bywa. |
na schemacie bezpiecznik jest owszem ale u mnie nie ma go na wiązce a co do diód to zaatakuję Cię na PW
kazi napisał/a: | 5 a klapa to sie otwierac ma razem z drzwiami? :yyy: no chyba ze jest inaczej i czegos nie wiem roznie to bywa z samochodami ale sadze ze hatchback takiego czegos nie miały, co innego sedan. U mnie idzie plus na klape ale w kazdym samochodzie jest inaczej trzeba sprawdzic miernik w łape i do dzieła |
oczywiście że klapa idzie na oddzielny kanał (pink #3 na którym też według schematu jest bezpiecznik w rzeczywistości pasowałoby go dołożyć) , dojde do tego miernikiem lub żarówką co i jak
także na dzień dzisiejszy jestem ,hmm byłbym gotów do montażu gdybym wiedział jakie kolory do czego w tych drzwiach, mam schemat ale tam widac całe g... na nim ( napisy nieczytelne) a metodą prób i błędów wolałbym tego nie atakować.
dzięki za info kazi i czekam dalej na elektryków z mk4
26.04.2008 - po kilkukodzinnych bojach ......
w końcu rozkminiłem i podłączyłem wsio ... no może nie wsio
tak więc z racji wersji Kazi sterownik podłączyłem według schematu " dla +12"
w drzwiach mam kable siłowników o kolorach :
- biało/fioletowy - sygnał +12 - zamknij
- czarny
- pom/czarny - stale +12
- żółto/czarny - sygnał +12 - otwórz
podłączono - działa
bagażnik ma kabelki na przycisku o kolorach :
- czarny
- pom/żółty
- pom/żółty
- pom/czarny - sterujący +12 na otwarcie
nie szukajcie czasem tego przewodu w wiązce przy progu czy za bezpiecznikami, leci on sobie z przewodami lampki za zegarami i za nawiewem ( tam sie w niego wpinałem ) wchodzi w lewy słupek
Pod #3 (pink) podpiąłem syrenke bo na kierunkach poległem , za kierownica na wiązce jest za ciasno żeby tam cokolwiek rzeżbić a druga sprawa że w wiązce poniżej już kolory nie pasują do tych pierwszych ( pasuje tył a przód lipa ). Następna sprawa to nie wiedziałem jak do tego podejść żeby przy wrzucaniu kierunku w czasie jazdy nie pikała mi syrenka
- marny ze mnie elektronik ,wiem że na diodzie ale jaka i gdzie .....
Tak więc na razie bangla i gra , kierunki..... myśle że dojdę do tego.
znalazłem jeszcze kilka lużnych wtyczek za skrzynką ale to już pytanie na inny temat. |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Kwi 2008, 19:48
|
|
|
|
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 27 Kwi 2008, 21:33
|
|
|
no to sie ciesze bardzo ze Ci sie udało to podłączyć a Dioda narysował schemat taki o którym mowilem sorry ze nie pisalem ale spaliła mi sie karta graficzna. Podłącz to tak do swiateł jak ci narysował Dioda na schemacie unikniesz w ten sposób sabotażu alarmu. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 29 Kwi 2008, 16:28
|
|
|
no i wczoraj po kilkuminutowej dzięki DIODALODZ sesji w rozkopanych kablach ukonczyłem podłączanie całości. Zrobiłem to na parkingu pod blokiem bez użycia lutownicy ale za to przy użyciu
całosć bangla jak fabryka a przy okazji porobiłem wiele innych ciekawych rzeczy w okolicach drzwi (i wiele innych się też zaplanowało ). Zajęło mi to w sumie 8-9 godzinek z browarkiem u boku . Bezpieczniki udało mi się umieścić w skrzynce , nie w pinach ale pod pokrywą , diody jak DIODA nakazał przy centralce aby przy kierownicy nie robić zadymy a całość czyli centralke wkomponować w róg nad komputerem . Antenka dzięki temu jest pod maską i zasięg jak wczoraj sprawdzono w okolicach 50-100 m bez problemu (zależnie od kąta pod jakim trzyma się pilota )
jeszcze raz dzieki wszystkim za podpowiedzi ( za archiwalne też )
p.s. do użycia kostek nakłonił mnie TEN montaż :yyy: |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Kwi 2008, 00:51
|
|
|
pilot ma największy zasięg przy głowie człowieka i to nie jest żart |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 30 Kwi 2008, 10:16
|
|
|
prawda bo człowiek zachowuje sie jak obwód rezonansowy czyli krotko mowiac jak antena |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
|