Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hcs, mk3, szarpanie

[MK3] Szarpie silnikiem szczególnie na 2 i 3 biegu
Autor Wiadomość
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:08   

drzeniow o tym właśnie myślałem, bo na początku przed oczami pojawiło mi się czyszczenie z zewnątrz izolacji :rotfl:

[ Dodano: Nie Paź 03, 2010 19:10 ]
bolodom napisał/a:
no ja nie zauważyłem na razie żadnego falowanie ;)) Stałem dziś dosyć długo na światłach i wydaje mi się że równo chodził silnik :) Jeszcze to sprawdzę ;)


W takim razie najprawdopodobniej krokowy jest sprawny. Przy jeździe lub po wciśnięciu gazu jego rola się kończy także twój problem w nim nie tkwi i nie ma chyba sensu go ruszać.
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:11   

:D
No sory nie wysłowiłem sie dokładnie :P
Ale jak juz mówiłem to tylko chwilowo pomaga i nie w 100% :)
dlatego lepiej kupic nowe za jakies 60zł :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Paź 2010, 20:19   

bidżej - dzięki Ci dobry człowieku :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 4 Paź 2010, 13:17   

Odpaliłem dziś moją FIFI i oto moje spostrzeżenia:
Z wciśniętym sprzegłem obroty trzymaja się w miarę równo ale po wrzuczeniu "luzu" oto co się dzieje: obroty spadają i po chwili rosną do pewnej wartości i już tak zostają, po przegazowaniu auta i puszczeniu gazu znów spadaja po czym rosną do pewnej wartości i już tak trzymią. Dodam jeszcze że jak przegazuje auta jak już obroty są ustabilizowane to przez ułamek sekundy czuć że trochę przydusza mi auto. Czy takie objawy mają związek z szarpaniem które opisywałem na poprzedniej stronie?

Czytając forum doszedłem do wniosku że nie jest to wina sondy Lambda a raczej Silnika Krokowego lub CPP. Natknąłem się także na temat gdzie pomogła wymiana mapsensora...

Czekam na wypowiedzi fachowców!

EDIT: rwiezel napisał, że przy jeździe rola silnika krokowego się kończy także to chyba nie on jest winą szarpania podczas jazdy...
Sam już nie wiem co to może być...
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 4 Paź 2010, 16:10   

Nie ma co wróżyć... Marsz do sklepu elektronicznego, zrób tester i dowiesz się dokładnie co wysyła zły sygnał do komputera. ...a jak nie chcesz się wykosztować kilkanaście złotych to kup zwykłą diodkę 12V. Zamiast sygnału dźwiękowego jak w przypadku buzzera będziesz miał świetlny. (większość użytkowników woli odczytywać kody z pikania)

bolodom napisał/a:
Czytając forum doszedłem do wniosku że nie jest to wina sondy Lambda a raczej Silnika Krokowego lub CPP. Natknąłem się także na temat gdzie pomogła wymiana mapsensora...


Sonda jak najbardziej może szarpać + to przyduszanie, o którym wspomniałeś.
CPP wchodzi w grę, MAP tak samo. Zrób test to się dowiesz.
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 4 Paź 2010, 16:59   

rwiezel napisał/a:
jak nie chcesz się wykosztować kilkanaście złotych to kup zwykłą diodkę 12V

Ten brzęczyk kosztuje ok. 6zł. Tyle płaciłem w elektroncznym :)
_________________
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 4 Paź 2010, 17:01   

kazio-n napisał/a:
rwiezel napisał/a:
jak nie chcesz się wykosztować kilkanaście złotych to kup zwykłą diodkę 12V

Ten brzęczyk kosztuje ok. 6zł. Tyle płaciłem w elektroncznym :)


No to co to jest? 2 piwa? Niecałe 1,5l benzyny? :hahaha:
 
 
 
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 4 Paź 2010, 17:12   

Dobra dobra :D 2 piwa drogą nie chodzą ;pp Nie no żartuje xD

Jak tylko będę miał czas to się przejadę do jakiegoś sklepu i zakupie tester :) Mam nadzieję, że w tym tygodniu to zrobię. Jak coś to będę tutaj pisał :) )

Dzięki wszystkim za pomoc. Do usłyszenia!
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Paź 2010, 18:41   

Mnie to wygląda na awiarie cewki, kabla lub świec. Cyknij fotke cewki bo jest ciezki dostep :P
 
 
 
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 9 Paź 2010, 08:24   

Panowie! Wczoraj przyszedł mi ten buzzer z allegro ;) Pośpiesznie otworzyłem paczuszkę i wyjąłem buuzer ;) Pobiegłem do samochodu podłączyłem kabelki i zrobiłem test diagnostyczny! Po rozpoczęciu testu zanotowałem kod błędu odpowiedzialny za Czujnik Położenia Przepustnicy (CPP) oraz kod błędu: 48 stycznik biegu jałowego. Po tych dwóch kodach nastąpiło generowanie kodów błędów z ostatnich 40 cykli pracy silnika i znów otrzymałem kilka kodów odpowiadających CPP oraz jeden kod 28 - czyli Sonda Lambda! Ale akurat tutaj myślę że kod ten był generowany przez to że auto przez dłuższy czas nie było użytkowane, a potem jeździło na oparach więc mogła się ona zabrudzić.

Więc mam pytanie do Was. CPP wiem gdzie jest ale gdzie jest ten stycznik biegu jałowego i ile on kosztuje??

Pozdrawiam!

EDIT:
Poszperałem trochę i wyczytałem, że stycznik biegu jałowego znajduje się w silniku krokowym. I że najlepiej jest go wymienić. Na allegro widziałem takie silniczki za około 70zł. Nie wiecie ile weźmie mechanik za wymianę tego silniczka?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Paź 2010, 09:12   

bolodom, weź Ty sobie odpali listę FAQ, a jak nie starczy to pogrzeb w szukajce, tagach i nie zadawaj takich pytań... :zalamka:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 9 Paź 2010, 21:39   

bolodom napisał/a:
Na allegro widziałem takie silniczki za około 70zł.
Nowe? :yyy:
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 14 Paź 2010, 16:26   

no tak, nowe. Zobacz sobie na allegro. Jest ich tam wiele. Na jednej aukcji sprzedanych jest już 8 takich silniczków. Są też takie za 120-140zł.


Po wymianie świec autkiem już mi nie szarpie. Teraz mam inny problem. Przy odpalaniu auta, zaraz jak silnik się odpali jak nie dodam gazu to gaśnie. Są tak małe obroty że świeci się ikonka informująca o tym, że alternator nie ładuje. Jak go przegazuję to jest ok. Czasami też (szczególnie na zimnym silniku) lubi zgasnąć jak dojeżdżam do skrzyżowania i hamuję.
W teście diagnostycznym wykryło mi błędy CPP i silnika krokowego. I tu mam takie pytanie. Co bardziej odpowiada ww. problemom? Bo mam w tym roku ograniczony budżet i stać mnie na wymianę tylko jednej rzeczy.
Więc co lepiej w pierwszej kolejności wymienić? Krokowca czy CPP?


Z góry dzięki za odpowiedź. ;)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 14 Paź 2010, 19:04   

bolodom napisał/a:
no tak, nowe. Zobacz sobie na allegro. Jest ich tam wiele. Na jednej aukcji sprzedanych jest już 8 takich silniczków. Są też takie za 120-140zł.
Daj mi link do chociaż jednej aukcji z silniczkiem do mk3 nowym za tą cenę, to Ci jeszcze flaszkę postawię.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 14 Paź 2010, 19:23   

Proszę ja Ciebie:
http://allegro.pl/ford-es...1244241823.html
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:01   

bolodom, to w żadnym wypadku nie jest krokowy do Twojego silnika, a producent to jakaś firma pokroju "krzak & busz elektronik kompany"...

krokowce (a tak na prawdę siłowniki przepustnicy biegu jałowego) nówki sztuki dostępne są czasem w ASO, jak pamiętam za cenę rzędu 600pln :cojest:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:06   

bidżej napisał/a:
bolodom, to w żadnym wypadku nie jest krokowy do Twojego silnika, a producent to jakaś firma pokroju "krzak & busz elektronik kompany"...

tak sie składa że mamy w ofercie silniczki tego producenta co w aukcji ;) sam zakupiłem silniczek tej firmy do ziutka i wcale sie nie boje bo to wcale nie taka zła firma

PS. dziennie produktów tej firmy schodzi u nas około 40-80 a reklamacje to jakieś 1 na miesiąc

a no i pompe paliwa w Vectrze B mam tej firmy i śmiga :ok:
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:41   

Stunt_Man napisał/a:
tak sie składa że mamy w ofercie silniczki tego producenta co w aukcji ;) sam zakupiłem silniczek tej firmy do ziutka i wcale sie nie boje bo to wcale nie taka zła firma

PS. dziennie produktów tej firmy schodzi u nas około 40-80 a reklamacje to jakieś 1 na miesiąc

a no i pompe paliwa w Vectrze B mam tej firmy i śmiga :ok:
Nie w tym rzecz! On ma w opisie 1,3i czyli HCS i ten typ kompletnie nie podejdzie, do zeteca tak, ale nie do HCSa. Rok temu ktoś na allegro sprzedawał 2 sztuki (oryginał, bo zamienników nie ma) po naprawdę okazyjnej cenie 300 zł/ szt. Gdyby nowe do HCS CFI były po 100zł, to nikt by się nie bawił w jakikolwiek reanimacje czy inne tego typu pierdoły. A tak to zwalająca z nóg cena nowego zmusza do kombinowania.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 14 Paź 2010, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
bolodom 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:44   

A to takie buty ;d a to zwracam honor ;) o tym nie wiedziałem...
No to poczekam z wymianą do przyszłego roku, a na razie popytam znajomych mechaników czy by mi go nie wyczyścili itp. itd.
Może taki zabieg tylko by wystarczył. Bo sam się tego nie podejmuję bo go całkiem popsuje :P
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:57   

chłopie, jak umiesz się posługiwać śrubokrętem i kombinerkami to sam to sobie zrobisz. wystarczy poszukać po forum...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.