[MK3] Szarpie silnikiem szczególnie na 2 i 3 biegu |
Autor |
Wiadomość |
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:08
|
|
|
drzeniow o tym właśnie myślałem, bo na początku przed oczami pojawiło mi się czyszczenie z zewnątrz izolacji
[ Dodano: Nie Paź 03, 2010 19:10 ]
bolodom napisał/a: | no ja nie zauważyłem na razie żadnego falowanie Stałem dziś dosyć długo na światłach i wydaje mi się że równo chodził silnik Jeszcze to sprawdzę |
W takim razie najprawdopodobniej krokowy jest sprawny. Przy jeździe lub po wciśnięciu gazu jego rola się kończy także twój problem w nim nie tkwi i nie ma chyba sensu go ruszać. |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:11
|
|
|
No sory nie wysłowiłem sie dokładnie
Ale jak juz mówiłem to tylko chwilowo pomaga i nie w 100%
dlatego lepiej kupic nowe za jakies 60zł |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Paź 2010, 20:19
|
|
|
bidżej - dzięki Ci dobry człowieku |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 4 Paź 2010, 13:17
|
|
|
Odpaliłem dziś moją FIFI i oto moje spostrzeżenia:
Z wciśniętym sprzegłem obroty trzymaja się w miarę równo ale po wrzuczeniu "luzu" oto co się dzieje: obroty spadają i po chwili rosną do pewnej wartości i już tak zostają, po przegazowaniu auta i puszczeniu gazu znów spadaja po czym rosną do pewnej wartości i już tak trzymią. Dodam jeszcze że jak przegazuje auta jak już obroty są ustabilizowane to przez ułamek sekundy czuć że trochę przydusza mi auto. Czy takie objawy mają związek z szarpaniem które opisywałem na poprzedniej stronie?
Czytając forum doszedłem do wniosku że nie jest to wina sondy Lambda a raczej Silnika Krokowego lub CPP. Natknąłem się także na temat gdzie pomogła wymiana mapsensora...
Czekam na wypowiedzi fachowców!
EDIT: rwiezel napisał, że przy jeździe rola silnika krokowego się kończy także to chyba nie on jest winą szarpania podczas jazdy...
Sam już nie wiem co to może być... |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 4 Paź 2010, 16:10
|
|
|
Nie ma co wróżyć... Marsz do sklepu elektronicznego, zrób tester i dowiesz się dokładnie co wysyła zły sygnał do komputera. ...a jak nie chcesz się wykosztować kilkanaście złotych to kup zwykłą diodkę 12V. Zamiast sygnału dźwiękowego jak w przypadku buzzera będziesz miał świetlny. (większość użytkowników woli odczytywać kody z pikania)
bolodom napisał/a: | Czytając forum doszedłem do wniosku że nie jest to wina sondy Lambda a raczej Silnika Krokowego lub CPP. Natknąłem się także na temat gdzie pomogła wymiana mapsensora... |
Sonda jak najbardziej może szarpać + to przyduszanie, o którym wspomniałeś.
CPP wchodzi w grę, MAP tak samo. Zrób test to się dowiesz. |
|
|
|
|
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 4 Paź 2010, 16:59
|
|
|
rwiezel napisał/a: | jak nie chcesz się wykosztować kilkanaście złotych to kup zwykłą diodkę 12V |
Ten brzęczyk kosztuje ok. 6zł. Tyle płaciłem w elektroncznym |
_________________
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 4 Paź 2010, 17:01
|
|
|
kazio-n napisał/a: | rwiezel napisał/a: | jak nie chcesz się wykosztować kilkanaście złotych to kup zwykłą diodkę 12V |
Ten brzęczyk kosztuje ok. 6zł. Tyle płaciłem w elektroncznym |
No to co to jest? 2 piwa? Niecałe 1,5l benzyny? |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 4 Paź 2010, 17:12
|
|
|
Dobra dobra 2 piwa drogą nie chodzą ;pp Nie no żartuje xD
Jak tylko będę miał czas to się przejadę do jakiegoś sklepu i zakupie tester Mam nadzieję, że w tym tygodniu to zrobię. Jak coś to będę tutaj pisał )
Dzięki wszystkim za pomoc. Do usłyszenia! |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Paź 2010, 18:41
|
|
|
Mnie to wygląda na awiarie cewki, kabla lub świec. Cyknij fotke cewki bo jest ciezki dostep |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 08:24
|
|
|
Panowie! Wczoraj przyszedł mi ten buzzer z allegro Pośpiesznie otworzyłem paczuszkę i wyjąłem buuzer Pobiegłem do samochodu podłączyłem kabelki i zrobiłem test diagnostyczny! Po rozpoczęciu testu zanotowałem kod błędu odpowiedzialny za Czujnik Położenia Przepustnicy (CPP) oraz kod błędu: 48 stycznik biegu jałowego. Po tych dwóch kodach nastąpiło generowanie kodów błędów z ostatnich 40 cykli pracy silnika i znów otrzymałem kilka kodów odpowiadających CPP oraz jeden kod 28 - czyli Sonda Lambda! Ale akurat tutaj myślę że kod ten był generowany przez to że auto przez dłuższy czas nie było użytkowane, a potem jeździło na oparach więc mogła się ona zabrudzić.
Więc mam pytanie do Was. CPP wiem gdzie jest ale gdzie jest ten stycznik biegu jałowego i ile on kosztuje??
Pozdrawiam!
EDIT:
Poszperałem trochę i wyczytałem, że stycznik biegu jałowego znajduje się w silniku krokowym. I że najlepiej jest go wymienić. Na allegro widziałem takie silniczki za około 70zł. Nie wiecie ile weźmie mechanik za wymianę tego silniczka? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 09:12
|
|
|
bolodom, weź Ty sobie odpali listę FAQ, a jak nie starczy to pogrzeb w szukajce, tagach i nie zadawaj takich pytań... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 21:39
|
|
|
bolodom napisał/a: | Na allegro widziałem takie silniczki za około 70zł. | Nowe? :yyy: |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 16:26
|
|
|
no tak, nowe. Zobacz sobie na allegro. Jest ich tam wiele. Na jednej aukcji sprzedanych jest już 8 takich silniczków. Są też takie za 120-140zł.
Po wymianie świec autkiem już mi nie szarpie. Teraz mam inny problem. Przy odpalaniu auta, zaraz jak silnik się odpali jak nie dodam gazu to gaśnie. Są tak małe obroty że świeci się ikonka informująca o tym, że alternator nie ładuje. Jak go przegazuję to jest ok. Czasami też (szczególnie na zimnym silniku) lubi zgasnąć jak dojeżdżam do skrzyżowania i hamuję.
W teście diagnostycznym wykryło mi błędy CPP i silnika krokowego. I tu mam takie pytanie. Co bardziej odpowiada ww. problemom? Bo mam w tym roku ograniczony budżet i stać mnie na wymianę tylko jednej rzeczy.
Więc co lepiej w pierwszej kolejności wymienić? Krokowca czy CPP?
Z góry dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 19:04
|
|
|
bolodom napisał/a: | no tak, nowe. Zobacz sobie na allegro. Jest ich tam wiele. Na jednej aukcji sprzedanych jest już 8 takich silniczków. Są też takie za 120-140zł.
| Daj mi link do chociaż jednej aukcji z silniczkiem do mk3 nowym za tą cenę, to Ci jeszcze flaszkę postawię. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:01
|
|
|
bolodom, to w żadnym wypadku nie jest krokowy do Twojego silnika, a producent to jakaś firma pokroju "krzak & busz elektronik kompany"...
krokowce (a tak na prawdę siłowniki przepustnicy biegu jałowego) nówki sztuki dostępne są czasem w ASO, jak pamiętam za cenę rzędu 600pln |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:06
|
|
|
bidżej napisał/a: | bolodom, to w żadnym wypadku nie jest krokowy do Twojego silnika, a producent to jakaś firma pokroju "krzak & busz elektronik kompany"...
|
tak sie składa że mamy w ofercie silniczki tego producenta co w aukcji sam zakupiłem silniczek tej firmy do ziutka i wcale sie nie boje bo to wcale nie taka zła firma
PS. dziennie produktów tej firmy schodzi u nas około 40-80 a reklamacje to jakieś 1 na miesiąc
a no i pompe paliwa w Vectrze B mam tej firmy i śmiga |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:41
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | tak sie składa że mamy w ofercie silniczki tego producenta co w aukcji sam zakupiłem silniczek tej firmy do ziutka i wcale sie nie boje bo to wcale nie taka zła firma
PS. dziennie produktów tej firmy schodzi u nas około 40-80 a reklamacje to jakieś 1 na miesiąc
a no i pompe paliwa w Vectrze B mam tej firmy i śmiga | Nie w tym rzecz! On ma w opisie 1,3i czyli HCS i ten typ kompletnie nie podejdzie, do zeteca tak, ale nie do HCSa. Rok temu ktoś na allegro sprzedawał 2 sztuki (oryginał, bo zamienników nie ma) po naprawdę okazyjnej cenie 300 zł/ szt. Gdyby nowe do HCS CFI były po 100zł, to nikt by się nie bawił w jakikolwiek reanimacje czy inne tego typu pierdoły. A tak to zwalająca z nóg cena nowego zmusza do kombinowania. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 14 Paź 2010, 20:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bolodom
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:44
|
|
|
A to takie buty ;d a to zwracam honor o tym nie wiedziałem...
No to poczekam z wymianą do przyszłego roku, a na razie popytam znajomych mechaników czy by mi go nie wyczyścili itp. itd.
Może taki zabieg tylko by wystarczył. Bo sam się tego nie podejmuję bo go całkiem popsuje |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:57
|
|
|
chłopie, jak umiesz się posługiwać śrubokrętem i kombinerkami to sam to sobie zrobisz. wystarczy poszukać po forum... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
|