Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Parzych
18 Wrz 2014, 00:52
[Ogólny] Dobór akumulatora
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2010, 22:01   

portier napisał/a:
czy jest opcja ze elektrolit w celach przelewa sie 'tak jak gaz w zapalniczce' pomiedzy celami? i teraz moze w jednej byc mniej a w drugiej wiecej elektrolitu
Zależy od konstrukcji akumulatora, generalnie nie powinienjednak miałem kiedyś tak że jak dolałem wody to mi za dużo weszło i stałą "w korku" zanim skołowałem skrzyknę żeby wyciągnąć to elektrolit wcięło, się właśnie okazało ze powędrował do celi obok,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez bidżej 18 Gru 2010, 13:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 2 Gru 2010, 21:37   

Cytat:

Prąd znamionowy rozruszników to ok. 70A dla małego benzyniaka i ok. 150A dla diesla.

W ciągu minuty, jeśli prąd ładowania wynosi 30A, ładunek zgromadzony z akumulatorze wzrośnie
teoretycznie o ok. 0,5Ah.
W ciągu następnych 2 tygodni akumulator umrze na zasiarczenie.


1. Zapewniam cię że w zimę benzyniak nie weźmie 70A a 140A a diesel nie 150A a 300A
2. Jak byś ładował aku prądem 30A to aku by nadawał się chyba tylko na śmietnik.
3. Tak od razu nie zasiarczy się akumulator
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 2 Gru 2010, 22:39   

Maki napisał/a:

1. Zapewniam cię że w zimę benzyniak nie weźmie 70A a 140A a diesel nie 150A a 300A

Opieram się na danych ze specyfikacji samochodu, ale gdyby nawet zamiast 70A pobierał 140 to rozruch "odrobimy" nie w minutę tylko w dwie. Nadal nie widzę problemu.
Cytat:
2. Jak byś ładował aku prądem 30A to aku by nadawał się chyba tylko na śmietnik.

Kilka razy w życiu ładowałem awaryjnie akumulatory warsztatowym urządzeniem rozruchowym mającym również funkcję szybkiego ładowania. Prądy nawet większe, bo na początku ok 40A
i żadnych problemów. Ważne by kontrolować temperaturę akumulatora.
Cytat:
3. Tak od razu nie zasiarczy się akumulator

Tak od razu nie , ale 2-3 tygodnie leżenia jako rozładowany i mamy emeryta lub trupa w zależności
od jakości wykonania.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 2 Gru 2010, 23:07   

Dlatego ja wolę w taka pogodę aku "po oszczędzać" żadnych zbędnych włączonych urządzeń i uruchomień auta, jak na razie daje rade, no ale do końca zimy daleko
_________________

 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 3 Gru 2010, 00:34   

@TSRules
Nie o to chodzi.
Jeśli jest sprawny układ elektryczny i nie masz dział fotonowych zainstalowanych w ramach
tuningu niczego nie musisz oszczędzać. "Prądziki" są tak zaprojektowane przez konstruktorów,
że praktycznie w żadnej sytuacji nie może się stać nic złego.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Gru 2010, 05:34   

Kurde jak by rozrusznik brał te 70A to ile byście mogli kręcić na naładowanym akumulatorze? 40min? A po ilu wam siada? po 5,10? i to z przerwami :D
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 3 Gru 2010, 11:21   

Hayes podaje nominalny prąd 70A w benzynie i 140A w dieslu.
Ile jest faktycznie trzeba by zmierzyć.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 3 Gru 2010, 11:28   

Hmn ja napisze że dojeżdżałem zimą do roboty 1,5 kilometra, czyly dwa razy dziennie i nowy aku umarł przy -20, więc twoja teoria średnio sie sprawdza :-)
_________________

 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 3 Gru 2010, 12:18   

@TSRules
Odpowiedzią na Twój problem jest poniższa charakterystyka.



Jak widzisz aku kwasowo-ołowiowe w niskiej temperaturze to padaczka
a nie źródło dużego prądu.

Alternator w sprawnej instalacji ładuje ubytki bardzo szybko. Jednak na mróz jedynym lekarstwem
jest naprawdę dobry akumulator o dużej pojemności i dużej zdolności oddawania dużego prądu.

Starzy driverzy mówią, że na dużym mrozie dobrze jest przed rozruchem "rozgrzać akumulator"
włączając np. światła mijania i dopiero potem kręcić rozrusznikiem. U mnie się to nie sprawdziło nigdy.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Gru 2010, 17:26   

TomQ napisał/a:
że na dużym mrozie dobrze jest przed rozruchem "rozgrzać akumulator"
włączając np. światła mijania i dopiero potem kręcić rozrusznikiem
I tej energii na światełka może nam zabraknąć do rozruchu,,, :hihihi:

Jeszcze sprawa jedna jest jak ktoś myśli ze po uruchomieniu auta w temp -15 stopni jest jakiekolwiek ładowanie akumulatora to się raczej myli, bo zmarznięty akumulator traci zgromadzoną energię przy -20 to i 50% mocy idzie papa, więc kiepsko oddaje te zapasy i jeszcze gorzej przyjmuje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 3 Gru 2010, 18:05   

Ja przy swojej fieście mam aku. bodajże 60Ah i prąd rozruchowy chyba niecałe 500A, a mam silnik 1,1i. A z akumulatorami wyznaje zasadę że w zimę nigdy nie jest za duży.

Cytat:
Hmn ja napisze że dojeżdżałem zimą do roboty 1,5 kilometra,

To już lenistwo. Ja do pracy mam 2,5 kilometry i chodzę pieszo bo nie warto odpalać mi samochodu.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Gru 2010, 11:47   

ciekawe co powiedzą niektórzy na to:
akumulator podczas łądowania bierze 2A, w porywach 3A, a jest całkiem wyjechany.
na oko ma 30 lat. jeżdże codziennie 50 km i się kurde nie doładował...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Rav-X 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 4 Gru 2010, 13:55   

Więc tak z tym kumplem i jego akumulatorem nie wypaliło, bo jego ojciec już wcześniej je sprzedał, a ten nic nie wiedział. Więc podjechałem do najbliższego sklepu i zaopatrzyłem się w Bannera 44Ah 360A za 215zł, więc zobaczymy jak będzie dawał sobie radę.

Mam takie pytanie, czy trzeba ładować pod prostownikiem nowe ako zanim się zamontuje je w samochodzie?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Gru 2010, 15:06   

Rav-X napisał/a:
Mam takie pytanie, czy trzeba ładować pod prostownikiem nowe ako zanim się zamontuje je w samochodzie?
Gdzieś jest temat podczepiony o akumulatorach i tam jest tabelka, trzeba aku postawić w domu co by się ogrzał i zmierzyć napięcie i będzie wiadomo - zazwyczaj nie trzeba, można od razu do samochodu kłaść,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Gru 2010, 15:06   

nie skoro nowe... jak nowe nie ma prawidłowego nap. to znaczy że leżało tam 2 lata
a wogóle to kupuje się tam gdzie gość ma prosty przyrząd widełkowy do pomiaru nap. na jałowym i pod obciązeniem
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Rav-X 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 4 Gru 2010, 16:49   

Ok, zamontowałem ako w samochodzie, odpala bez zająknięcia, ale zobaczymy po większym mrozie jak będzie chodzić, ale myślę że jest wszystko w porządku. Jak będą problemy to wtedy będę wnikał w szczegóły typu pomiary napięć itp.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi oraz przydatne rady. Pozdrawiam.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Gru 2010, 17:02   

Kubraczek na zimę dla akusa to podstawa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Gru 2010, 15:03   [MK3] O Akumulatorach

Pytanie na czasie, nadeszly mrozy temperatura -10. Przez noc w aku mam napiecie 11,8 lub mniej. Gdy go wyjme po jezdzie w domu mierze poczatkowo ma 12,6 ale po godzinie spada do 12,2 V i tak juz zostaje. Pytanie czy jesli kupie nowy akumulator nie bedie miał takich marnych napieć.

Ile ma prawidłowy akumulator po nocy w niskiej temperaturze?.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Gru 2010, 15:19   

12,2v to 50% "powera" - jego żywot się kończy, może lato by przetrwał, na zimę się nie nadaje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
RafaU 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Gru 2010, 21:21   

Dzięki za pomoc :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci
Brak nowych postów [MK4] Dobór akumulatora - 1.4 TDCi
balood Elektryka 2 28 Paź 2010, 14:38
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Dobór akumulatora. Varta silver vs Centra Futura
mario3991 Przed zakupem 5 23 Mar 2014, 18:55
mario3991
Brak nowych postów [Ogólny] Słabe ładowanie akumulatora
Pontoniento Elektryka 24 22 Maj 2012, 01:03
Pontoniento


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.