Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chiptuning, mk6, tdci

[MK6] Podnoszenie mocy komputerem - co i jak, gdzie ?
Autor Wiadomość
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Cze 2011, 17:43   

Kombinujecie jak kon pod gore... ten box zwiekszy tylko cisnienie na szynie raila i nic wiecej... wiec bajki to my a nie nam... wole zaplacic raz ponad 1000zl i miec program pod swoj silnik niz zaplacic 400 + ewentualne naprawy ktore by mogly wyniknac po montazu tego...
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Cze 2011, 20:23   

Z 68 na 80 koni, wg tej tabelki. Teoretycznie możliwe. Problem polega na tym, że:
-renomowany box kosztuje ok. 1000zł
-nawet renomowany box może sprawić, że przyrost Nm odczujesz dopiero przy wysokich obrotach.

Szczerze mówiąc, mając CR, nie podłączałbym niczego za tą cenę. Poza tym jeśli już testować, to hamowanie przed i po. I nie wierz, że spalanie Ci zmaleje, bo to nie jest wykonalne. Gdybyś jeździł bardzo delikatnie, to może tak (ale minimalnie), ale nie po to się dodaje momentu i mocy, żeby leżała odłogiem.

Reasumując - tylko i wyłącznie chip. Wiesz za co płacisz, mapa jest robiona pod Ciebie, pod konkretny silnik, w cenie masz hamowanie i pełną odpowiedzialność warsztatu jeśli nagle się okaże, że po przejechaniu 5km silnik wybuchł :)

edit: dopiero teraz zauważyłem, że była kolejna strona tematu i Fordon dorzucił swoje 3 grosze :) a jego wypowiedzi winno się traktować jak wyrocznię :P :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:17   

wiesz, wcale nie oczekuję przyrostu rzędu 41 KM (do obecnych 68 byłoby całkiem, całkiem) ; chodzi mi o to czy rzeczywiście ma to jakiś sens i daje przyrost mocy...
_________________
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:23   

mieszko, przeczytaj jeszcze raz to:
Pufcio napisał/a:
Fordon dorzucił swoje 3 grosze :) a jego wypowiedzi winno się traktować jak wyrocznię :P :)
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:28   

OK, sorry, nie zauważyłem, czyli efekt podobny do magnetyzerów...
_________________
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:31   

Nie do konca... cos sie moze zmienic na + bo cisnienie wzrosnie co za tym idzie wiecej paliwa ale bedzie to kopcic jak batory w dziewiczym rejsie... dla tego lepiej zrobic program od zera i miec naprawde spokoj niz bawic sie w to cos...
Jestes z Krakowa podjesc do P-XS i masz pewna robote... jesli w twoim modelu masz VNT to sprawdz czy kierowniczki nie sa zapieczone...
_________________

 
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:40   

Podjechać podjadę ale na razie chcę wyleczyć kierunki bo coś się spier...z pierwszym lutego odmówiło posługi.
_________________
 
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:48   

byłem i to u niejednego, po wymianie żarówek, podpięty do komputera, wymieniony moduł komfortu i nic...
_________________
 
 
 
hekoGCS 


Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Lip 2011, 01:32   

..no to wykresik z dzisiaj ...w "temacie" <8> ..jak widać, dla chcącego (umiejącego) nic trudnego :ok:


_________________
Wypożycz FF RS :) http://gcscars.pl/
http://www.gcstuning.pl/

https://www.facebook.com/GCSTuning/
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 13 Lip 2011, 02:50   

hekoGCS, pogratulować, 20 kucy więcej robi wrażenie... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Lip 2011, 16:24   

Ile kosztuje takie wirusowanie ;/
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
hekoGCS 


Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Lip 2011, 02:13   

śr. 1200...dla forumowiczów FKP, FFKP i FCP są spore zniżki :ok:
_________________
Wypożycz FF RS :) http://gcscars.pl/
http://www.gcstuning.pl/

https://www.facebook.com/GCSTuning/
 
 
 
hekoGCS 


Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Wrz 2011, 23:25   

...i znów rodzynek, czyli 1.4tdci...po wielkich mękach i konieczności wylutowywania pamięci ze sterownika (wszystkie Fordy robię przez OBD) coś dygnęło :-)


_________________
Wypożycz FF RS :) http://gcscars.pl/
http://www.gcstuning.pl/

https://www.facebook.com/GCSTuning/
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2011, 07:48   

Tez ladnie poszla :9: calkiem inne autko bedzie :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Wrz 2011, 08:30   

artax napisał/a:
A wg Ciebie moje Tdci?HDI 1,6 pali w miescie 6 w trasie 5 (wcale nie wolno)to duze ? :fox: Na przykladzie mojego 90 Km i 202 Nm po wgraniu programu ma 110 i 250 Nm.50 Nm wiecej naprawdę jest odczuwalne.Spalanie bez zmian a nawet ciut mniejsze.
pzdr
p.s.tego rodzaju przerobka nie wplywa na zywotność silnika bo one występują seryjnie z mocą 90 i 110.


Tak... Zgadza się... Są 2 wersje- 90 i 110. Jakbyś się przyjrzał silnikom dobrze i poczytał choć trochę to byś znalazł różnice. Wersja 90 konna ma 2 zawory na cylinder, przy czym 110KM już 4 zawory na cylinder. To nie jest takie bez znaczenia.
TDCI jak dobrze pamiętam jest trochę inny- niby francuski silnik, (jeśli się mylę to poprawicie) ale jest i tak czy siak 16 zaworowy. 1.4 HDI ma tą samą moc ale 8 zaworów. 1.4 TDCI jest 16 zaworowy.
Można chipować jak kto chce. Jeśli oczekujecie że wasze TDCI będzie latać tak jak na przykład silniki VW 1.4 TSI to możecie albo wybulić potężną kasę, albo dać se siana.
1.4 TDCI można sobie zchipować, impreza nie jest jakaś super droga. Odczuć się odczuje, ale rewelki nie będzie. Jest to mały silnik. Ma być niby oszczędny. 1.6 pali w sumie tyle samo. Mocy więcej, momentu też.
Na początek jak ktoś chce "dopomóc" samochodowi (mowa o dieslach doładowanych) można przestawić samemu wastegate turbiny. Cudu nie będzie, ale da się odczuć różnicę.
 
 
hekoGCS 


Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Wrz 2011, 09:37   

...hmm...co do dłubania przy turbinach, bez diagnozy i hamowni, raczej bym sobie darował, zapas powietrza w t. dieslach jest dość spory, a o niepotrzebny overboost jest łatwo, za to przyrostów nie widać, więc mordowanie tych miniaturowych sprężarek nie jest wskazane :P
_________________
Wypożycz FF RS :) http://gcscars.pl/
http://www.gcstuning.pl/

https://www.facebook.com/GCSTuning/
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 7 Wrz 2011, 14:18   

Misiak autorytetem w tej dziedzinie jest dla mnie Heko :fox: takze 110 w moim aucie robi sie bez problemu.Wcale nie musze czytac i uwazac ,ze cos tam wiem.Nie polecam eksperymentow a oddanie auta w dobre ręce.
pzdr
p.s.8 czy 16 jakie to ma znaczenie? Mozna zrobić 110 bez eksperymentow i finito.
Jam mam 1,6 90 KM z 2009 i mam silnik 16 zaworowy takze Twoja teoria mija sie z prawdą co do tego ze 90 ma 8 zaworow.
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Paź 2011, 14:45   

hekoGCS napisał/a:
...i znów rodzynek, czyli 1.4tdci...po wielkich mękach i konieczności wylutowywania pamięci ze sterownika (wszystkie Fordy robię przez OBD) coś dygnęło :-)


[url=http://img204.images...ps1.jpg]Obrazek[/URL]


ja pier**** . Nie pięknie tylko ********** według mnie , z 68/72 na 90 to rewelacyjny wynik , chyba elektryka trochę jeszcze poczeka , silnik raczej będzie mieć pierwszeństwo.
_________________
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 30 Paź 2011, 16:44   

Naprawde warto trochę dłubnąć.Ja mialem serie 96 KM i 216Nm teraz jest 115 i 256.Niby nie duzo ale naprawdę odczuwalne,zwłaszcza moment obrotowy.Widzę 3 podstawowe zalety ;lepiej ciągnie od dołu(elastyczniejszy),bajecznie się wyprzedza i zużycie paliwa spadło (3 pomiary)ok 0,5 l :ok: .Nie chcialem wyzej tak aby silnika nie nadwyrężać.
pzdr Darek
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
hekoGCS 


Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Paź 2011, 16:59   

mieszko nie myśl za długo, tylko dłubaj...będziesz się musiał na nowo uczyć jeździć :luzik:
_________________
Wypożycz FF RS :) http://gcscars.pl/
http://www.gcstuning.pl/

https://www.facebook.com/GCSTuning/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.