[MK6] Podnoszenie mocy komputerem - co i jak, gdzie ? |
Autor |
Wiadomość |
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 17:43
|
|
|
Kombinujecie jak kon pod gore... ten box zwiekszy tylko cisnienie na szynie raila i nic wiecej... wiec bajki to my a nie nam... wole zaplacic raz ponad 1000zl i miec program pod swoj silnik niz zaplacic 400 + ewentualne naprawy ktore by mogly wyniknac po montazu tego... |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 20:23
|
|
|
Z 68 na 80 koni, wg tej tabelki. Teoretycznie możliwe. Problem polega na tym, że:
-renomowany box kosztuje ok. 1000zł
-nawet renomowany box może sprawić, że przyrost Nm odczujesz dopiero przy wysokich obrotach.
Szczerze mówiąc, mając CR, nie podłączałbym niczego za tą cenę. Poza tym jeśli już testować, to hamowanie przed i po. I nie wierz, że spalanie Ci zmaleje, bo to nie jest wykonalne. Gdybyś jeździł bardzo delikatnie, to może tak (ale minimalnie), ale nie po to się dodaje momentu i mocy, żeby leżała odłogiem.
Reasumując - tylko i wyłącznie chip. Wiesz za co płacisz, mapa jest robiona pod Ciebie, pod konkretny silnik, w cenie masz hamowanie i pełną odpowiedzialność warsztatu jeśli nagle się okaże, że po przejechaniu 5km silnik wybuchł
edit: dopiero teraz zauważyłem, że była kolejna strona tematu i Fordon dorzucił swoje 3 grosze a jego wypowiedzi winno się traktować jak wyrocznię |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:17
|
|
|
wiesz, wcale nie oczekuję przyrostu rzędu 41 KM (do obecnych 68 byłoby całkiem, całkiem) ; chodzi mi o to czy rzeczywiście ma to jakiś sens i daje przyrost mocy... |
_________________ |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:23
|
|
|
mieszko, przeczytaj jeszcze raz to: Pufcio napisał/a: | Fordon dorzucił swoje 3 grosze a jego wypowiedzi winno się traktować jak wyrocznię |
|
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:28
|
|
|
OK, sorry, nie zauważyłem, czyli efekt podobny do magnetyzerów... |
_________________ |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:31
|
|
|
Nie do konca... cos sie moze zmienic na + bo cisnienie wzrosnie co za tym idzie wiecej paliwa ale bedzie to kopcic jak batory w dziewiczym rejsie... dla tego lepiej zrobic program od zera i miec naprawde spokoj niz bawic sie w to cos...
Jestes z Krakowa podjesc do P-XS i masz pewna robote... jesli w twoim modelu masz VNT to sprawdz czy kierowniczki nie sa zapieczone... |
_________________
|
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:40
|
|
|
Podjechać podjadę ale na razie chcę wyleczyć kierunki bo coś się spier...z pierwszym lutego odmówiło posługi. |
_________________ |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 23:48
|
|
|
byłem i to u niejednego, po wymianie żarówek, podpięty do komputera, wymieniony moduł komfortu i nic... |
_________________ |
|
|
|
|
hekoGCS
Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 55 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 13 Lip 2011, 02:50
|
|
|
hekoGCS, pogratulować, 20 kucy więcej robi wrażenie... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lip 2011, 16:24
|
|
|
Ile kosztuje takie wirusowanie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
hekoGCS
Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 55 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
hekoGCS
Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 55 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 07:48
|
|
|
Tez ladnie poszla calkiem inne autko bedzie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Wrz 2011, 08:30
|
|
|
artax napisał/a: | A wg Ciebie moje Tdci?HDI 1,6 pali w miescie 6 w trasie 5 (wcale nie wolno)to duze ? Na przykladzie mojego 90 Km i 202 Nm po wgraniu programu ma 110 i 250 Nm.50 Nm wiecej naprawdę jest odczuwalne.Spalanie bez zmian a nawet ciut mniejsze.
pzdr
p.s.tego rodzaju przerobka nie wplywa na zywotność silnika bo one występują seryjnie z mocą 90 i 110. |
Tak... Zgadza się... Są 2 wersje- 90 i 110. Jakbyś się przyjrzał silnikom dobrze i poczytał choć trochę to byś znalazł różnice. Wersja 90 konna ma 2 zawory na cylinder, przy czym 110KM już 4 zawory na cylinder. To nie jest takie bez znaczenia.
TDCI jak dobrze pamiętam jest trochę inny- niby francuski silnik, (jeśli się mylę to poprawicie) ale jest i tak czy siak 16 zaworowy. 1.4 HDI ma tą samą moc ale 8 zaworów. 1.4 TDCI jest 16 zaworowy.
Można chipować jak kto chce. Jeśli oczekujecie że wasze TDCI będzie latać tak jak na przykład silniki VW 1.4 TSI to możecie albo wybulić potężną kasę, albo dać se siana.
1.4 TDCI można sobie zchipować, impreza nie jest jakaś super droga. Odczuć się odczuje, ale rewelki nie będzie. Jest to mały silnik. Ma być niby oszczędny. 1.6 pali w sumie tyle samo. Mocy więcej, momentu też.
Na początek jak ktoś chce "dopomóc" samochodowi (mowa o dieslach doładowanych) można przestawić samemu wastegate turbiny. Cudu nie będzie, ale da się odczuć różnicę. |
|
|
|
|
hekoGCS
Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 55 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Wrz 2011, 09:37
|
|
|
...hmm...co do dłubania przy turbinach, bez diagnozy i hamowni, raczej bym sobie darował, zapas powietrza w t. dieslach jest dość spory, a o niepotrzebny overboost jest łatwo, za to przyrostów nie widać, więc mordowanie tych miniaturowych sprężarek nie jest wskazane |
_________________ Wypożycz FF RS http://gcscars.pl/
http://www.gcstuning.pl/
https://www.facebook.com/GCSTuning/
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 7 Wrz 2011, 14:18
|
|
|
Misiak autorytetem w tej dziedzinie jest dla mnie Heko takze 110 w moim aucie robi sie bez problemu.Wcale nie musze czytac i uwazac ,ze cos tam wiem.Nie polecam eksperymentow a oddanie auta w dobre ręce.
pzdr
p.s.8 czy 16 jakie to ma znaczenie? Mozna zrobić 110 bez eksperymentow i finito.
Jam mam 1,6 90 KM z 2009 i mam silnik 16 zaworowy takze Twoja teoria mija sie z prawdą co do tego ze 90 ma 8 zaworow. |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 14:45
|
|
|
hekoGCS napisał/a: | ...i znów rodzynek, czyli 1.4tdci...po wielkich mękach i konieczności wylutowywania pamięci ze sterownika (wszystkie Fordy robię przez OBD) coś dygnęło
[url=http://img204.images...ps1.jpg]Obrazek[/URL] |
ja pier**** . Nie pięknie tylko ********** według mnie , z 68/72 na 90 to rewelacyjny wynik , chyba elektryka trochę jeszcze poczeka , silnik raczej będzie mieć pierwszeństwo. |
_________________ |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 16:44
|
|
|
Naprawde warto trochę dłubnąć.Ja mialem serie 96 KM i 216Nm teraz jest 115 i 256.Niby nie duzo ale naprawdę odczuwalne,zwłaszcza moment obrotowy.Widzę 3 podstawowe zalety ;lepiej ciągnie od dołu(elastyczniejszy),bajecznie się wyprzedza i zużycie paliwa spadło (3 pomiary)ok 0,5 l .Nie chcialem wyzej tak aby silnika nie nadwyrężać.
pzdr Darek |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
hekoGCS
Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 55 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|