Przesunięty przez: Freeman 24 Mar 2014, 16:34 |
[MK3] Ford Fiesta MK3 XR2i |
Autor |
Wiadomość |
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 8 Wrz 2013, 22:25
|
|
|
szczepan522 napisał/a: | wypluło korek od wlewy oleju... normalne ? |
Nie - albo odma zapchana, albo pierścionki mówią papa
Ogólnie dziw bierze, że kupiłeś takiego złoma i chcesz to ogarniać |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Wrz 2013, 23:27
|
|
|
Ten motor bym Jarku olał. Primo, klepie, secundo, dziura w bloku zaspawana, po trzecie nie muszę chyba mówić po czym może być ta dziura. Wywalił raz wywali i drugi. Korek wywala bo ma przedmuchy już konkretne pewnie. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 03:36
|
|
|
szczepan522 napisał/a: | przy hamowaniu raz mam pedał u góry a raz troszkę niżej wydaje mi się że jest to spowodowane tym ABS'em ? |
przy pierwszym uzyciu hamulca, czy objaw podobny do zapowietrzonego układu?
Przedmuchy mozna na oko ocenić, ja bym obstawiał odme Chyba, że z tyłu jest chmura niebieskiego dymu i sąsiedzi muszą zamykać okna, gdy fieste odpalasz |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 06:24
|
|
|
no bardzo ciekawe bo jak korek jest stary i luźno wchodzi zawsze go wypchnie
jak coś mam perfekcyjny doł silnika ze swojej xrki , wykres do niego tez mam , glowicy niestety nie ma już |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 07:41
|
|
|
kuba87 napisał/a: | Primo, klepie, | już to słyszałem...
kuba87 napisał/a: | Ten motor bym Jarku olał | ja jednak dziwny jestem (nie lubię łatwizny) co to za logika wsadzić np. zeteca
pamiętajcie że się dużo przy tym silniku nauczę (tak na marginesie z zawodu nie jestem mechanikiem)
vegetagt napisał/a: | przy pierwszym uzyciu hamulca, czy objaw podobny do zapowietrzonego układu? | nie to nie jest zapowietrzenie :( tym bardziej mnie to dziwi bo jest to nieregularne...
Mafios napisał/a: | no bardzo ciekawe bo jak korek jest stary i luźno wchodzi zawsze go wypchnie | i coś mi się zdaje że tak jest i u mnie
Wy mi lepiej powiedzcie dlaczego to się dławi i nie chce jechać bez dodawania większej ilości gazu ? co mam wymieniać po kolei ? to samo tyczy się zawieszenia... konkretnie poproszę...
Kupiłem auto jest w takim stanie a nie innym muszę (nic nie muszę), chcę doprowadzić go do stanu używalności a potem zając się cycaniem na dzień dzisiejszy wygląda strasznie ale stwierdziłem że to auto za kilka lat będzie w świetnym stanie wspomnicie jeszcze moje słowa... Jak chcecie mnie petować to z góry mówię żebyście sobie podarowali bo mnie to nie rusza
p.s. czytamy całe posty a nie tylko oglądamy obrazki |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 07:48
|
|
|
wymrygaj sobie błędy |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 10:23
|
|
|
zmien CPP |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 14:27
|
|
|
szczepan522 napisał/a: | nie to nie jest zapowietrzenie :( tym bardziej mnie to dziwi bo jest to nieregularne... |
Nie no, bo jakby to było, że dojezdzam do swiatel i raz pierwsze nacisniecie jest niskie a raz wysokie, to bym kombinował z podciśnieniem i wspomaganiem. U mnie też czasem pedał jest twardszy (mniejsze obroty), a czasem miększy (wyzsze obroty i więcej wspomy).
A rośnięcie pedału przy drugim czy trzecim depnięciu to mogą być puchnące przewody hamulce lub tym, że cylinderki z tyłu nie zdążą się cofnąć do końca i potem wykonują krótszy ruch. Miałem kiedyś taką super sztukę cylinderka, że chować go trzeba było ściskiem stolarskim A mimo to auto normalnie hamowało i nic się nie grzało. |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 19:41
|
|
|
Peedro napisał/a: | wymrygaj sobie błędy | Tym ?
http://fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/#tester
vegetagt napisał/a: | lub tym, że cylinderki z tyłu nie zdążą się cofnąć do końca i potem wykonują krótszy ruch. | no widzisz. Tu mi nasunąłeś myśl bo jak wczoraj skończyła mi się benzina na stacji benzynowej i musieliśmy przepchnąć auto jakieś 20m to zdawało nam się że tylne hamulce trzymają... Nic nie stoi na przeszkodzie jak tylko rozkręcić wszystko powymieniać przewody i cylinderki wymienić płyn...
Następna zależność co do silnika:
Jeździłem dzisiaj w deszczu troszkę okna mi zaparowały pierwsze co robię odpalam dmuchawę i jadę a tu kukupa... Przy włączonej dmuchawie (bardziej na ciepłym ale myślę że nie ma to znaczenia), obroty skaczą między 1500 a 800 oraz 800 a 1100 i gaśnie... znowu odpalę troszkę pochodzi i gaśnie jakieś pomysły może to jest jakaś wspólna zależność ? może coś z elektryką ogólnie nie halo ? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 21:14
|
|
|
bo tam jest elektryka ogolnie nie halo o czym Ci wspominałem ,
chodziło mi nie o to żebyś zeteca wstawił tylko szukał inne cvh bez dziury po korbie |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 21 Wrz 2013, 22:15
|
|
|
To auto ogólnie jest przygodą każdy kilometr na dzień dzisiejszy jest wyzwaniem pod każdym kątem, w każdej postaci po pierwsze rozsypało się łożysko...
foto łożyska (albo jego brak)
oczywiście naprawione ale co się działo jadąc na tym łożysku nie pytajcie nawet mi się nakrętka (nakrętka piasty) przez to odkręciła, piasta sama w sobie była ok.
To kilka rzeczy które kupiłem i w najbliższej przyszłości będę wymieniał...
Wychodzę z założenie że jak ma się coś rozsypać to lepiej blisko domu więc robię specjalnie krótkie dystanse w których jest piz***a ogień na każdym biegu (żeby tylko nie jeździć dizlem) Teraz mam następną usterkę szarpanie przy cofaniu. Dziwna sprawa gdy auto toczę (pcham do tyłu) nic się dziwnego nie dzieje, gdy wbiję bieg i chcę jechać zaczyna szarpać, lecz tylko prawą stroną stroną. Dodam że, z prawej strony huczy łożysko, dopiero gdy wymienię łożysko będę miał pewność że to znowu nie to Po woli będzie wymiana wszystkiego na nowe. Każda śrubka będzie odkręcona i skręcona ponownie, już miałem przykład po lewej stronie zawieszenia że nie wszystkie śruby było dokręcone "z tą samą siłą". Ogień na każdym biegu i modlić się żeby się nic nie rozpadło podczas jazdy takie jest moje przesłanie w tym aucie |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Wrz 2013, 00:18
|
|
|
dasz rade, kuma podczas konsultacji telefonicznych jak mówie co i jak zrobić |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 3 Paź 2013, 07:41
|
|
|
Czujnik przepływu powietrza wymieniony Mam jeszcze jedno ale, albo mi chodzi na 3 gary albo mi się tylko wydaje najważniejsze nie gaśnie przy zatrzymywaniu się i ruszaniu
Szarpie mi budą w czasie kiedy cofam... obstawiam na poduszkę ale którą ? |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 3 Paź 2013, 10:05
|
|
|
szczepan522 napisał/a: | Czujnik przepływu powietrza |
Ale że co??? przecież CVH z EFI nie ma przepływomierza, chyba chodziło Ci o czujnik położenia przepustnicy tak? |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 3 Paź 2013, 10:22
|
|
|
Nooo mówię przecież CPP :-D wybacz ale uczę się dopiero tego auta...
Ha no i wreszcie mam ogrzewanie możecie mi zazdrościć właściciele MK2'jek, przy dzisiejszym przyrozku wystarczyło kilka minut i miałem nahajcowane :-D |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Paź 2013, 13:17
|
|
|
etam, mi też grzeje |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 5 Paź 2013, 21:38
|
|
|
Z nowości wczoraj pchałem moją furę przez miasto jakieś 500m powód ? bardzo prosty skończyło się paliwo zawsze myślałem że na czerwonej kresce mogę pośmigać jeszcze 50km hmmm tak było i jest w przypadku samochodów które posiadam/posiadałem... Lecz nie w przypadku XR2i bestia jakaś paliwo żerna jest bo zamiast 50km zrobiłem jedynie 10km niestety nie przygotowałem się na tą ewentualność, ale pomoc przybyła bardzo szybko z 5l bańką. Nic tylko cieszyć się z takiego spalania
No i wymieniłem te "wieśniackie" przednia białe kierunki na oryginalne pomarańczowe. Udało mi się nawet zdobyć z tego samego roku co auto. |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 6 Paź 2013, 10:45
|
|
|
Shame on you! Ileż to razy było na forum tematy o wskaźniku poziomu paliwa w mk3... Na nim nie ma co polegać bo pokazuje co chce, lepiej sobie licznik dzienny zerować przy tankowaniu i wiesz kiedy zalać. Wskaźnika równie dobrze mogło by nie być bo jest tak dokładny |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 6 Paź 2013, 19:04
|
|
|
Peedro napisał/a: | Na nim nie ma co polegać bo pokazuje co chce, | też tak myślałem bo świrował kilka razy ale cały czas obwiniałem elektrykę (cały czas ją obwiniam za różnego rodzaju cyrki).
Peedro napisał/a: | Wskaźnika równie dobrze mogło by nie być bo jest tak dokładny | teraz już to wiem . Wiem również to że w MK2 był dokładniejszy i zawiodłem się ponieważ myślałem że mi się żyd (kontrolka paliwa) zapali a tu takie rozczarowanie chyba że znowu o czymś nie wiem |
|
|
|
|
|