|
Przesunięty przez: trzeci 7 Kwi 2019, 13:38 |
silnik Ecoboost hybrid |
Autor |
Wiadomość |
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
|
|
|
|
Iche
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Lip 2020, 08:23
|
|
|
Hej, z racji tego, że dostałem silnik Ecoboost Hybrid zupełnym przypadkiem, to podzielę się pierwszymi spostrzeżeniami (zamówiłem 1.0 140km zwykłą benzynę, hybryda nie była dostępna do zamówienia) a po pierwszych oględzinach na placu forda okazało się, że przyszła hybryda 155 koni, nie musiałem nic dopłacać więc jak dla mnie plus. Mam przejechane dopiero 650km tym autem, spalanie na początku ponoć i tak jest większe na dotarciu. Na razie spala 7l w mieście na autostradzie ok 5.5-6. Silnik elektryczny jest dość mocno odczuwalny tak samo, jak rekuperacja przy hamowaniu silnikiem, przy tym drugim nawet słychać dźwięki jak w elektrycznym aucie. Jest też ekran hybrydowy, który pokazuje, jak odzyskuje energie i kiedy wspomaga. Czy jest bardziej ekonomiczny to ciężko mi na razie powiedzieć.
Sama bateria, a raczej jej obudowa jest widoczna, jak podniesie się auto do góry, mniej więcej pod siedzeniem pasażera jest całkiem duża pucha na nią i kable wysokiego napięcia pomarańczowe od niej wychodzą, silnik elektryczny też zlokalizowany jest trochę jak mocno przerośnięty rozrusznik.
(silnik elektryczny to ten od przodu po lewej stronie) |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27 Lip 2020, 10:40
|
|
|
Można jechać tylko na silniku elektrycznym? |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Iche
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Lip 2020, 15:51
|
|
|
zwardek napisał/a: | Można jechać tylko na silniku elektrycznym? |
Nie ma takiej opcji, to jest raczej miękka hybryda i tylko wspomaga |
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 3 Sie 2020, 20:57
|
|
|
Gratulacje
Jechałem takim nową Pumą, powiem tak, różnica jest spora. Lepiej przyspiesza, trochę fajnej hamuje. Ogromny plus to start stop z prawdziwego zdarzenia, a nie tak jak u mnie - szarpanie cały samochodem
Spalanie pewnie będzie mniejsze niż bez milda, ale masz 155 KM, a nie 125
Ciesz się i szerokiej drogi |
|
|
|
|
Iche
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Sie 2020, 10:12
|
|
|
msky napisał/a: | Gratulacje
Jechałem takim nową Pumą, powiem tak, różnica jest spora. Lepiej przyspiesza, trochę fajnej hamuje. Ogromny plus to start stop z prawdziwego zdarzenia, a nie tak jak u mnie - szarpanie cały samochodem
Spalanie pewnie będzie mniejsze niż bez milda, ale masz 155 KM, a nie 125
Ciesz się i szerokiej drogi |
Start stop faktycznie ciężko zauważyć, że się silnik włącza lub wyłącza, chociaż aktywuje go tylko przy dłuższych postojach. Ciekawe rozwiązanie jest przy hamowaniu do zera, poniżej 20km/h kiedy wciśnie się sprzęgło i hamulec to silnik się po prostu wyłącza. Samo hamowanie jest troche na dwa razy, najpierw czuć hamowanie silnikiem a po sekundzie czuć dodatkowe hamowanie silnika elektrycznego i trzeba się troszkę od tego przyzwyczaić |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Sie 2020, 18:50
|
|
|
Ale czad ten silnik. Szczerze gratuluję. Sam bym się przejechał takim, bo wszędzie słyszę zachwyty nad nim. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
qualin
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 02 Sty 2020 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Sie 2020, 11:05
|
|
|
Jakie to ma osiągi? Jest lepiej jak w 140KM? Generalnie ford znowu leci w kulki. Właśnie bawiłem się konfiguratorem i robiłem Focusa. Nie można już wziąć silnika 1.5 182 KM z manualem, jest tylko opcja z automatem. Z manualem dostępne tylko hybrydy. Do tego hybryda tańsza niz diesel. Czyli tak będą zmuszać ludzi do kupna hybryd. Znowu też w pakietach namieszali i są już prawie tylko same duże paczki każda po 4-5 tys. Prawie żadnego dodatku nie można wziąć "pojedynczo" i tym sposobem taki focus stline w hybrydzie wychodzi mi aż 117 tys zł, a nie jest to max opcja. Żeby było zabawniej to na maxa dopakowana fiesta st wychodzi taniej, a i dodali nowy wzór felgi 19 do Fiesty ST |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Sie 2020, 12:42
|
|
|
Ale przeciez hybrydy sa przezajefajne. Wiec ja lubie takie zmuszanie. A jak sobie konfigurowalem focusa to tez mi zawsze wychodzilo tyle co Tobie i to 2 lata temu.
Na szczescie Ford daje rabaty.
Fiesta ST wg mnie duzo stracila po pojawieniu sie wersji 155 KM hybrid. Bo ST
1. mialo problemy z silnikiem
2. nie mialo nigdy systemu parkowania, nawet za doplata
3. bylo bardzo twarde, bo wypas byl jedynie z 19 calami
Wg mnie jak ktos nie jezdzi autostradami w stylu "na bandyte/morderce", to ST jest pozbawiona sensu, w porownaniu do wersji 155. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Sie 2020, 12:51
|
|
|
W ogole przedziwne jest, ze Iche jezdzi samochodem, ktory nawet nie ma sladu na stronie ford.pl. Ani zadnych danych technicznych, ani ceny, ani czegokolwiek. Jestem w szoku, zwykle ceny pojawiaja sie z opoznieniem, ale juz na stronie wczesniej jakies zapowiedzi itp. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Sie 2020, 13:51
|
|
|
Zrobilem male rozeznanie, i widze, ze w Pumie ta hybryda nic wiecej nie wazy niz wersja 125 KM, co jest raczej bledem w danych. Przyspiesza do 100 kmh o 1 s lepiej, i ma o 50 Nm wiecej, czyli prawie o 1/4. I do tego mniej pali. Czekam na wrazenia z jazdy |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Iche
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Sie 2020, 21:02
|
|
|
qualin napisał/a: | Jakie to ma osiągi? Jest lepiej jak w 140KM? Generalnie ford znowu leci w kulki. Właśnie bawiłem się konfiguratorem i robiłem Focusa. Nie można już wziąć silnika 1.5 182 KM z manualem, jest tylko opcja z automatem. Z manualem dostępne tylko hybrydy. Do tego hybryda tańsza niz diesel. Czyli tak będą zmuszać ludzi do kupna hybryd. Znowu też w pakietach namieszali i są już prawie tylko same duże paczki każda po 4-5 tys. Prawie żadnego dodatku nie można wziąć "pojedynczo" i tym sposobem taki focus stline w hybrydzie wychodzi mi aż 117 tys zł, a nie jest to max opcja. Żeby było zabawniej to na maxa dopakowana fiesta st wychodzi taniej, a i dodali nowy wzór felgi 19 do Fiesty ST |
hej, mam porównanie do 140 km wersji i widzę sporą różnicie, w trybie normal jej nie widać co prawda, ale po przełączeniu się na sport różnica jest ogromna Jeszcze chwila i dobije, chociaż do 1500km (mało teraz jeżdżę, przez co na liczniku mam niecałe 900km przejechane) i pociśnie ją trochę bardziej po zmianie oleju etc.
Dzwięk po małej modyfikacji wydechu też jak dla mnie fajny: https://www.youtube.com/watch?v=rbkgXTLUyYw |
|
|
|
|
Iche
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Sie 2020, 21:10
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | W ogole przedziwne jest, ze Iche jezdzi samochodem, ktory nawet nie ma sladu na stronie ford.pl. Ani zadnych danych technicznych, ani ceny, ani czegokolwiek. Jestem w szoku, zwykle ceny pojawiaja sie z opoznieniem, ale juz na stronie wczesniej jakies zapowiedzi itp. |
Też byłem mocno zdziwiony, jak podniosłem maskę, bo na początku myślałem, że w fabryce się pomylili i nakleili jakiś dziwny emblemat z innego auta o hybrydzie. Natomiast po podniesieniu maski pierwsza uwaga to gdzie u licha jest turbo, bo zazwyczaj w poprzednich testowych, jakie oglądałem znajdowało się ono z przodu silnika, natomiast w tym rodzaju silnika jest ono za nim schowane. Lubie hybrydy ze względu na fajne osiągi przez wspomaganie np silnikiem elektrycznym, ale na razie ekonomicznie to nie jest xD
W konfiguratorze nadal nie ma wzmianki o hybrydzie tak samo, jak nie ma mowy o przednich czujnikach parkowania czy ładowarce indukcyjnej w zestawie, nie narzekam, bo dostałem to za darmo, można by powiedzieć. |
|
|
|
|
Iche
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Sie 2020, 21:12
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | Ale czad ten silnik. Szczerze gratuluję. Sam bym się przejechał takim, bo wszędzie słyszę zachwyty nad nim. |
Jeśli będziesz we Wrocławiu np to daj znać z wyprzedzeniem to będziesz mógł potestować |
|
|
|
|
qualin
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 02 Sty 2020 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Sie 2020, 22:04
|
|
|
Iche napisał/a: | Wojtek Wawa napisał/a: | W ogole przedziwne jest, ze Iche jezdzi samochodem, ktory nawet nie ma sladu na stronie ford.pl. Ani zadnych danych technicznych, ani ceny, ani czegokolwiek. Jestem w szoku, zwykle ceny pojawiaja sie z opoznieniem, ale juz na stronie wczesniej jakies zapowiedzi itp. |
Też byłem mocno zdziwiony, jak podniosłem maskę, bo na początku myślałem, że w fabryce się pomylili i nakleili jakiś dziwny emblemat z innego auta o hybrydzie. Natomiast po podniesieniu maski pierwsza uwaga to gdzie u licha jest turbo, bo zazwyczaj w poprzednich testowych, jakie oglądałem znajdowało się ono z przodu silnika, natomiast w tym rodzaju silnika jest ono za nim schowane. Lubie hybrydy ze względu na fajne osiągi przez wspomaganie np silnikiem elektrycznym, ale na razie ekonomicznie to nie jest xD
W konfiguratorze nadal nie ma wzmianki o hybrydzie tak samo, jak nie ma mowy o przednich czujnikach parkowania czy ładowarce indukcyjnej w zestawie, nie narzekam, bo dostałem to za darmo, można by powiedzieć. |
Jak nie ma jak jest normalnie hybryda do wyboru w konfiguratorze, w czujniki przednie z tego co kojarzę to aktualnie jest standardowe wyposażenie od początku roku w wersjach X. |
|
|
|
|
Iche
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Sie 2020, 12:19
|
|
|
qualin napisał/a: | Iche napisał/a: | Wojtek Wawa napisał/a: | W ogole przedziwne jest, ze Iche jezdzi samochodem, ktory nawet nie ma sladu na stronie ford.pl. Ani zadnych danych technicznych, ani ceny, ani czegokolwiek. Jestem w szoku, zwykle ceny pojawiaja sie z opoznieniem, ale juz na stronie wczesniej jakies zapowiedzi itp. |
Też byłem mocno zdziwiony, jak podniosłem maskę, bo na początku myślałem, że w fabryce się pomylili i nakleili jakiś dziwny emblemat z innego auta o hybrydzie. Natomiast po podniesieniu maski pierwsza uwaga to gdzie u licha jest turbo, bo zazwyczaj w poprzednich testowych, jakie oglądałem znajdowało się ono z przodu silnika, natomiast w tym rodzaju silnika jest ono za nim schowane. Lubie hybrydy ze względu na fajne osiągi przez wspomaganie np silnikiem elektrycznym, ale na razie ekonomicznie to nie jest xD
W konfiguratorze nadal nie ma wzmianki o hybrydzie tak samo, jak nie ma mowy o przednich czujnikach parkowania czy ładowarce indukcyjnej w zestawie, nie narzekam, bo dostałem to za darmo, można by powiedzieć. |
Jak nie ma jak jest normalnie hybryda do wyboru w konfiguratorze, w czujniki przednie z tego co kojarzę to aktualnie jest standardowe wyposażenie od początku roku w wersjach X. |
Faktycznie w końcu zaktualizowali konfigurator, jeszcze tydzień/dwa temu nie było w nim hybryd, czujniki także widzę że są w wersji X (jak ja zamawiałem st-line X to nie było o nich wzmianki dlatego ciesze się że je dodali i się załapałem na tą zmianę ) |
|
|
|
|
qualin
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 02 Sty 2020 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Sie 2020, 19:05
|
|
|
Czujniki są już dostępne od stycznia |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sie 2020, 11:20
|
|
|
Hehe, akurat przejezdzalem przez Wroclaw i to Fiesta, ale wiadomo, teraz covid19 to nikomu nie bede sie ladowal do samochodu, a i sam jezdze wylacznie wlasnymi. Bardzo mi jednak milo, ze w ogole o tym pomyslales. Juz w pumie ten silnik zdobyl spore uznanie, w takiej ponad 150 kg lzejszej i nizszej fiescie, to mysi byc naprawde przyjemny zestaw do zabawy.
Fiesta duzo pali w miescie, wiec to Twoje "sporo" to ile wynosi? Obawiam sie, ze ponizej 7 l na 100 km to juz jest sukces dzieki hybrydzie.
Dotarles? Napisz cos wiecej - im wiecej, tym lepiej. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sie 2020, 16:11
|
|
|
Troche musialem poszukac, zeby znalezc dane techniczne tej wersji:
https://www.parkers.co.uk...ition-3d/specs/
1214 kg, 8.6 s do 96 kmh, 240 Nm.
Wg mnie swietnie, bo wbrew pozorom uwazam, ze czas do 100 kmh to jest cos malo znaczacego, ponizej 9 s jest juz bardzo dobrze. Ale te 240 Nm przy 1214 kg musi naprawde wciskac w fotel. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Iche
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 Sie 2020, 14:16
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | Hehe, akurat przejezdzalem przez Wroclaw i to Fiesta, ale wiadomo, teraz covid19 to nikomu nie bede sie ladowal do samochodu, a i sam jezdze wylacznie wlasnymi. Bardzo mi jednak milo, ze w ogole o tym pomyslales. Juz w pumie ten silnik zdobyl spore uznanie, w takiej ponad 150 kg lzejszej i nizszej fiescie, to mysi byc naprawde przyjemny zestaw do zabawy.
Fiesta duzo pali w miescie, wiec to Twoje "sporo" to ile wynosi? Obawiam sie, ze ponizej 7 l na 100 km to juz jest sukces dzieki hybrydzie.
Dotarles? Napisz cos wiecej - im wiecej, tym lepiej. |
Nie ma sprawy, w razie czego zaopatrzymy się w maseczki i śmiało możesz potestować. W mieście pali naprawdę różnie, w trybie eko praktycznie nie da się dynamicznie jechać, ale w tym trybie i z włączonym start stop da się zrobić 6.3l/100km. Natomiast w normalnym trybie to już jakieś 7.2l-8l/100km. W trybie sport wygląda na to, że ile zalejesz to tyle spalisz pokazuje od 8.8 l do 14 l
Jeśli chodzi o dotarcie, to ma przejechane dokładnie 1001 km. Jeszcze 500 km i zmienię, olej, filtr etc to poszaleje, jak na razie to zrobiłem kilka startów, aby sprawdzić czas. w jakim się wyzbiera do setki. Na lekko mokrawej nawierzchni udało się 8.0 równo zrobić, po dotarciu już niedługo planuje zrobić filmik, bo widziałem, że tylko z pumy na tym silniku są na yt. Myśle, że da się zejść poniżej 8s na dobrej nawierzchni i z short shifterem świeżo zamontowanym
Na minus przyśpieszenia też są opony, wcześniej widziałem, że montowane do st-line były Michelin Pilot Sport 4, teraz są montowane Michelin Primacy 4 i najchętniej to zamienił bym się z kimś za używki pilot sportów 4 za moje Primacy 4 z 1000 przebiegu xD Opony są bardzo dobre do codziennej jazdy pewnie i lepsze do takiej, ale maja mniej sportowego zacięcia na suchym. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|