Przesunięty przez: PumaRST 9 Cze 2008, 00:28 |
[MK3] Ford Fiesta xr2i => RST |
Autor |
Wiadomość |
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Kwi 2009, 23:15
|
|
|
a1topgear ma racje bo nie zbierze się aż tyle syfu przez 1000km zeby cos zapchać. |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 18:22 Mały Up 14.05.09
|
|
|
Szybka piłka...
1)W końcu udało sie dorwać i zamontować docelowy wydech- 2,5 cala na dwóch tłumikach (b.maly na miejscu przedniego tłumika oraz duuuuzy, przelotowy w miejscu koncowego)- wszystko to dedykowany zestaw z niesrdzewki(od downpipea do konca) Scorpiona...
2)Owinąłem dzisiaj kolektor i downpipe bandazem termicznym- na pierwszy rzut oka- temp w komorze dosc mocno spadla,czyli efekt jest...
3)bylbym zapomnial- docieranie definitywnie zakonczone (po 7tys km)- wymiana filtra i oleju (byl potrzebny do tego wydech, by wysondowac czy cieknace czasem turbo to problem turbiny, cisnienia w ukladzie wydechowym, czy rzadkiego oleju...). Na dobre w aucie zagoscil Valvo VR1 Racing 5W50...
Tyle:) |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 11:17
|
|
|
no kula sie to jako tako pora dmuchnac cos meskiego ;P |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 12:30
|
|
|
Na jakim booscie teraz latasz?? Bo cos czuje ze moze byc jedna z ciekawszych RST
Z reszta na zlocie w poznaniu juz twoja XR-ka zrobila naprawde swietne wrazenie na mnie i chyba nie tylko na mnie wiec strach pomyslec jak zaprezentuje sie RST... Lubisz dbac o smakowe detale |
_________________
|
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 15:27
|
|
|
Dzięki za miłe słowo Konradzie, choc prawde mówiąc co siedziało w silniku Xrki to chyba wiesz najlepiej;) (mam nadzieje ze chlopaki go jeszcze nie zajechali...)... Co do RST- boost na jakim jezdze to 0,4-0,6 bara, a co wyjdzie...-> zobaczymy:) |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 15:43
|
|
|
Co w silniku twojej XR siedzialo to wiem chlopaki dbaja o nia i z kazda srutututu przyjezdzaja teraz jest tylko do czyszczenia krokowka i to wsio na juz przejechane blisko 10k km :O zero awarii
Czyli tak jak pisalem wyzej ze jesli silnik RST bedzie w takim samym stanie jak ten CVH z XRki to naprawde mile nas zaskoczysz na zlocie wyjdzie napewno dobrze |
_________________
|
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 5 Cze 2009, 22:29
|
|
|
NO to mały up... W koncu ogarnałem problem wtrysku beznyny sterowania turbiny i boostu;) Otoz...Sa BOsche 701, jest Superchips 195 i jest boost w testach do 1,1 bara, normalnie 0,85....Jest radosc:) Zdjecia beda jutro, a dwa na ta chwile planuje mały przestój z performancem w projekcie- wejdzie tylko jedna (góra dwie) potrzebna część... |
_________________ HyHy:)
|
Ostatnio zmieniony przez a1topgear 5 Cze 2009, 22:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 5 Cze 2009, 22:30
|
|
|
A1 a jakie czasy na zlocie kręciłeś? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 5 Cze 2009, 22:36
|
|
|
16.726 przy czym tak jak pisalem auto nie trzymalo seryjnego boostu-niestety wczesniej poje... mi angol nr wtryskow i 3a bylo kolowac nowe, stad nie wyrobilem na zlot. A dwa ze na deszczu nie mialem zadnych szans (to niestety kolejny zakup do zrobienia). Nie zmienia to faktu ze bylo wolno i zadne wymowki nic tu nie pomoga- slabo przygotowalem auto, to byly slabe czasy... |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 5 Cze 2009, 22:56
|
|
|
tak mi się wydawało że słabo CI to szło ale z czasem będzie latać powoli a do celu |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Cze 2009, 01:20
|
|
|
a1topgear, - ee tam - dramatyzujesz - ja na 1/4 robiłem coś ponad 18 sekund ( i to gruboo ponad ) a auto z boostem 0.5 uważałem za calkiem przygotowane . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 9 Cze 2009, 01:35 Obiecane Foty:)
|
|
|
Jak obiecałem-> tak publikuje. Gwoli przypomnienia, na początek wpadły wtryski tzw 701
Dla potomnych- mozna je kupic w smiesznej cenie pod warunkiem ze sie wie gdzie szukac, czyli Peugeot 406 i Xantia 2.0 Turbo (komplet za mniej niz 100zl), potem Alfa 164 3.0V6 i Lancia 3.0v6 (6esc za ok 200zl), a najdrozsze z BMW M3 i M5-> do 400zl...
Poza tym juz grubo przed zlotem zainwestowalem w szczelne zlaczki ukladu dolotowego...Dorwalem oczywiscie kolanko z trojnikiem na blow off Roose Motorsport w calkiem dobrej cenie i jeszcze lepszym stanie, poza tym reszta to normalne uniwersalne zlaczki SiliconeHoses (oczywiscie pod dolot turbo) dobrane pod odpowiednia srednice. Wyszlo rownie dobrze jak na Samco a 2x taniej...
Jako trzecia rzecz- wpadł MBC Pro-Perfect (dzieki Konrad!)- zmienilem nieco sterowanie turbina, mianowicie zatkalem otowor na zimnej muszli, a sterowanie aktuatorem jest przez MBC z kolektora dolotowego. Slowem dziala.
Ustawilem tez doladowanie na poziom 0,8 bara, tak do codziennej jazdy- jest ok, choc mam w planach jeszcze jedna modyfikacje, a pozniej hamowanie....
Poza tym oczyscilem, odfarbilem i na nowo pomalowalem (korzystajac z Loyowych poradnikow) prowadnice fotela kierowcy- pol soboty sie z tym je... ale nie wyszlo tak zle...Zdjec brak...
Na koniec postanowilem w koncu umyc i zakonserwowac lakier...Caly zeszly sezon przejechalem bez takich balow (no procz mycia), a teraz i polozylem T-cuta i zamalowalem ubytki...
Reasumujac-nie jest zle, ale musze jeszcze nad Nia popracowac:) |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 9 Cze 2009, 09:21
|
|
|
Pozazdroscic samozapracia i konsekwencji w tworzeniu auta. Prezentuje sie swietnie. Powodzenia w dalszej eksploatacji. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 9 Cze 2009, 09:38
|
|
|
misiu kolorowy jak bedizesz jechal do swojej to wpadaj do Darasa na jazdy probne
ładna suka |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Cze 2009, 19:35
|
|
|
Dobre info z tymi wtryskami
Swoją drogą 701 fajnie stukają na jałowym - do razu czuć że to nie ori .
Auta gratulowałem Ci już na zlocie bo jest robione z głową i nie na odwal się , a na dodatek ze sporą dozą własnych patentów i pomysłów na zdobywanie części i ich wykorzystanie .
Napisz jak sie zachowuje MBC przekazujący ciśnienie sterujące wzięte zza przepustnicy ( nie ma zbyt dużej bezwładności taki ukłąd ? )
Druga sprawa - gdy zdejmiesz nogę z gazu to w sterowaniu idącym do wastegate-a pojawia się podciśnienie i ten się całkowicie zamyka - czyli turbina pompuje na MAX przy zamkniętej przepustnicy ( dobrze myślę ? ) - nei boisz się o jej trwałość ? Napisz coś o tym rozwiązaniu , bo może są jakieś kożyści z tego , o któych nie wiem ( a przekładka tego u mnie byłą by bardzo prosta ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 22:54 Up 18.06.09
|
|
|
Żółwiu- jeśli chodzi o trwałość turbiny- sprawy przedstawiają się tak:)
Z bliska wygląda to ciekawiej...
Na poważnie- turbina po przeglądzie przeleciała 3tkm i co? Okazało się że pierścień wydechowy (uszczelniający oczywiście) był za duży w stosunku do średnicy wałka...Słowem kwiatek- wywaliło mi 1l Valvo w wydech (kontrolowanie co prawda ale jednak). Skończyło się na wymianie wałka... Inną kwestią jest to że jak jeszcze raz w ciągu tego roku będe oddaawał turbine na przegląd gwarancyjny to się wk...:)
W wolnej chwili, z racji unieruchomienia auta, zajałem się dupsami-> które troche mnie zbliżają do wyglądu komory silnika jaki chce uzyskać..
Mało miałem matu, ale spoko dokupie na reszte elementów:)
Poza tym dorwałem na oś trakcyjną takie coś:
To coś to Yokohama AVS Sport 195/45/15...Niezły stan, choć gorszy niż w ogłoszeniu, ale do końca sezonu dolecą.
Teraz co do MBC- Puma mi zalecił takie rozwiązanie, ponieważ ma najlepszą reakcje na pedał gazu i szybsze dochodzenie do piku. W zasadzie nie zastanawiałem się nad trwałością, ale z drugiej strony- mając BOV wynik jest podobny...Bo i tu i tu nie hamujesz turbiny, a wszystko idzie w powietrze... Co do trwałości turbiny- nie wiem jeszcze, a ostatnio komibinuje nad polączeniem zimnej muszli i aktuatora, ale o tym w następnym odcinku:) |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 23:07
|
|
|
no łądnie ładnie panie to ta suszare juz z zamknietymi oczami wyciagasz chyba |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
mikolaj_r
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 19 Cze 2009, 23:53
|
|
|
Bardzo fajny pomysł na komore. Szkoda że ostatnio nie było szansy sie przewieźć tym cudem Te yoko to te co miały mieć niby tyle bieznika? |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 13:33
|
|
|
niestety dzisiaj nie dojechalem do pracy;/ Auto od startu na wolnych jakby na 3y gary jechalo, po przygazowaniu do ok max 3tys obrotow bylo ok... Potem podczas stania w korku przy dojezdzie do skrzyzowania zgaslo i juz nie zapalilo... Fure sholowalismy (pierwszy raz RST na lince bylo;/) pod dom i zaczalem dumanie co jest nie tak. Dodam ze wczoraj mialem problem z krokowcem- podbijal wolne obroty do 2000 na minuty, a w niedziele sprawdzalem bledy i wyszlo ze CPP jest uwalony(ale akurat z tym da rade jezdzic). Wzialem sie za szukanie przyczyny- na poczatek poszla oslona rozrzadu- rozrzad caly. Potem sprawdzenie modulu- na przewodach do jest napiecie, po podpieciu swiec (a byly zalane, to jasne przy probie odpalenia) pod kable- wszystkie daja iskre (choc i tak zamowilem nowe). Paliwo do komory spalania jest podawane, wiec na razie zglupialem co moze byc przyczyna...Musialbym obadac cisnienie sprezania zeby wykluczyc kolejna przyczynę. Co do reszty- niewiem...Jakies sugestie?:> |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
|