Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dym, hcs, mk3, uszczelniacze zaworow, zuzycie oleju

[MK3] Dymi na niebiesko po uruchomieniu.
Autor Wiadomość
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 22 Lis 2010, 18:33   

Później takim autem trzeba jeździć, bo sprzedać się nie będzie opłacało a wątpię aby ktoś dał cenę adekwatną do wykonanej pracy... :yes:
U mnie planowanie głowicy - po znajomości 60zł, normalnie 150zł. Swego czasu miałem (mam) takie plany, że jak nie sprzedam Fiesty, a już wystawiłem ją, to na wiosnę też przeprowadzę remont ''generalny'' - jak wymieniałem uszczelkę pod głowicą to nie było takiego zużycia gładzi, progu prawie w ogóle nie wyczuwałem, więc myślałem, żeby same pierścienie wymienić i jeździć....
_________________
Ostatnio zmieniony przez kazio-n 22 Lis 2010, 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
przemekprzem3 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 36
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 22 Lis 2010, 18:36   

kazio-n napisał/a:
Później takim autem trzeba jeździć, bo sprzedać się nie będzie opłacało a wątpię aby ktoś dał cenę adekwatną do wykonanej pracy... :yes:


Dokładnie tak jak piszesz... Mam zamiar jeździć tym samochodem do końca..
 
 
Ślązak23 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 24 Gru 2010, 16:07   

Witam, moja fiesta 1,3 1994r również bierze olej. W tym tygodniu odebrałem ją od mechanika, który wymienił mi pierścienie, uszczelniacze, planowanie głowicy, docieranie gniazd, wszystkie nowe uszczelki i filtry wiadomo, itp. Koszt całej naprawy wyniósł mnie 1800 zł. Po naprawie zrobiłem dokładnie 116 km i widzę nadal ubytki oleju :( wcześniej brała mi ponad 2 L/1000km a teraz po przejechaniu 116 km od max ubyło jakieś 0,7 L bo jest prawie na min :( kopci raz na niebiesko raz na biało, najwięcej przy odpalaniu. Czy to możliwe żeby tak było po takiej naprawie?:( Co robić ? Proszę o pomoc. Wesołych Świąt.
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 24 Gru 2010, 19:55   

Może uszkodził uszczelkę głowicy lub zamontował jakiegoś badziewia za 20zł...
_________________
 
 
 
Ślązak23 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 25 Gru 2010, 00:04   

kazio-n napisał/a:
Może uszkodził uszczelkę głowicy lub zamontował jakiegoś badziewia za 20zł...

Części ja sam kupowałem więc mam nadzieje, że mechanik założył takie jakie kupiłem, a tanie nie były ( za samą uszczelkę głowicy płaciłem około 50 zł). Na częściach nie oszczędzałem. Pierścienie nadwymiarowe "Mahle" kosztowały 360 zł więc myślę że też tanie nie były. Nie wiem co teraz :(
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Gru 2010, 00:41   

A propos zalanego gniazda świecy. Miałem ta sama sytulacje dopiero wymiana cewki pomogła.
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 25 Gru 2010, 17:24   

Ślązak23
Nie piszesz o szlifie pomiarze geometrii cylindrów i ich ewentualnym szlifie.
Podobnie nic nie piszesz o pomiarze ciśnienia sprężania.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Ślązak23 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 26 Gru 2010, 00:34   

Ciśnienie sprężania wynosiło przed naprawą kolejno 8, 8, 8 i na ostatnim cylindrze 4. Wartości podane w barach. O pomiarach cylindrów nic nie wiem ale mechanik zapewnił mnie, że cylindry są dobre i tłoki też, jedynie pierścienie do wymiany. Kupiłem nadwymiarowe o pół milimetra większe. Nominalny rozmiar to 74 a ja zamówiłem 74,50 wg innego mechanika który się zajmuje szlifami i on mi tak doradził. Szlifu bloku nie robiłem. Jedynie głowica była regenerowana całkowicie. Pomimo tego mechanik, który robił mi silnik musiał te nadwymiarowe pierścionki szlifować bo były delikatnie za ciasne. Po naprawie kompresji nie sprawdzał, sprawdzi mi dopiero jak wyreguluje zawory, a ja nadal nie wiem co z tym autem się dzieje...

[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 16:57 ]
Ehh... Trudno. Jutro podjadę do tego mechanika niech to sprawdzi skoro wziął za robotę 800 zł. Jeśli okaże się, że na nic się zdała cała robota to trudno, będę dolewał najtańszego oleju byle tylko jeździł. Między czasie będę odkładał pieniądze na inne, nowsze auto. Koniec eksperymentów :) wiadomo,że nie ma dobrego auta za kilka tysięcy:) Kilkunastoletnie samochody są już wytłuczone i nie można się po nich spodziewać cudów. Dopiero teraz po zakupie tej fiesty ( trzecie auto kupione przeze mnie za mniejsze pieniądze) doszedłem do wniosku, że nie warto było. Cóż...człowiek uczy się na błędach:) Pozdrawiam.

[ Dodano: Czw Gru 30, 2010 00:40 ]
Witam,
Byłem u mechanika i okazało się, że są wycieki od spodu, które poprawione zostaną po nowym roku. Ciśnienie sprężania obecnie po wymianie pierścieni wynosi kolejno: 7, 7, 8 i 9. Podobno trzeba "trochę" pojeździć żeby ciśnienie wyrównało się na wszystkich cylindrach. Wie ktoś cokolwiek na ten temat? Druga sprawa to taka, że od dwóch dni zaczęło mi rzucać autem na 2 i 3 biegu gdy chce dodać gazu. Auto zachowuje się tak jakby ktoś rzucał gwałtownie sprzęgłem. Co może być tego przyczyną ?
 
 
przemekprzem3 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 36
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 30 Gru 2010, 18:43   

Lepiej bierz co tylko masz pod ręką i zrób wjazd na warsztat temu mechanikowi, bo 800 zł piechotą nie chodzi. To ewidentny złodziej i partacz. Pozdro.
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 31 Gru 2010, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 31 Gru 2010, 11:43   

Marcinowaty napisał/a:
Wymień olej z filtrem na mineralny. (...) Nie ma sensu lać syntetyków. Polecam Carlube 15W/40

Możesz to jakoś uzasadnić?
Czy to może tylko opinie krążące pomiędzy POM'em, plebanią, a stodoła sołtysa?
Na hamulcach, filtrach i oponach też oszczędzasz?

==============================================================

Zawsze do silnika leje się najlepszy olej. Oczywiście parametry odpowiednio dobrane.
Zalewanie silnika, szczególnie po remoncie jakimś badziewnym smarowidłem, jest chore.
Ale jak widać, każda, nawet najbardziej chora teoria ma swoich zwolenników.
Nigdy nie pojmę ekonomii, która każe wydać kilkanaście lub kilkadziesiąt stówek na
remont silnika, a potem to zalać tanim, chińskim badziewiem markowanym brytyjska naklejką
firmy Tetrosyl.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Wujek-Kajtek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Kajetan
Wiek: 41
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Gru 2010, 13:19   

Ahahaha, super mechanik :D Silnik po remoncie legitymuje się niższą kompresją, niż przed remontem :D Wypas :D Niech robi jeszcze raz. Skoro wziął pieniądze, to silnik ma być naprawiony, a nie spie**olony. Jeszcze te nadwymiarowe pierścienie, a potem szlifowanie ich. Dżyzas!
_________________
Fiesta 1.4S
125p 1990-mój pierwszy wóz-11 lat u mnie
1000MB 66'
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 31 Gru 2010, 13:34   

Bo moim skromnym zdaniem to pierw się powinno pomierzyć średnicę cylindrów potem dobierać do nich pierścienie. A nie kupować na chybił trafił.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 31 Gru 2010, 13:50   

Stunt_Man napisał/a:
ciekaw jestem jak ten cymbał szlifował pierścienie

Pewnie na zamkach podszlifowyłał, by mu się do cylindra zmieściły.
Jednak kretynów nie sieją. Sami się rodzą i jeszcze śmią nazywać fachowcami.

Poza tym każda specyfikacja zabrania używania nadwymiarowych pierścieni z nominalnymi tłokami.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Ślązak23 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 31 Gru 2010, 13:54   

Zapomniałem dodać, że silnik jest bardzo słaby. W trasie czułem się jakbym jechał maluchem :( Zawory słychać niesamowicie...

[ Dodano: Pią Gru 31, 2010 14:00 ]
Koledzy sprawa wygląda tak, że do silnika przed remontem ( o ile samą wymianę pierścieni i regeneracje głowicy można nazwać remontem) lany był półsyntetyk. Wspominałem o tym mechanikowi kilkakrotnie i wiem że nadal mógłbym taki lać, ale on uparcie twierdził, żebym mu zalał mineralny :( cóż zaufałem mu i kupiłem mineralny Castrol GTX... zrobiłem autem 250 km po mieście, prędkości 30, 40 km/h. Ubywało oleju. Wczoraj musiałem jechać 30 km w jedną stronę, jechałem spokojnie 80 km/h ale nie deptałem. Po powrocie do domu przeżyłem szok. Sprawdziłem stan oleju i bagnet suchy. Kontrolka się nie zaświeciła...mam nerwy na tego mechanika :/ a ten zamiast poprawić od razu te wycieki to kazał mi przyjść po nowym roku. No tak kasę wziął to teraz mu się nie spieszy :(
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 31 Gru 2010, 14:22   

Ślązak23
Poszukaj znajomego adwokata.
On będzie wiedział co zrobić i jakie pismo napisać temu .... nie wiem jak go nazwać,
bo mechanikiem na pewno nie jest.
Ten facet Cie po prostu oszukał.
Każdy biegły, jak zobaczy montaż nadwymiarowych pierścieni na nominalne tłoki, szlifowanie tychże by weszły do cylindrów, czy nieuszczelnienie remontowanego silnika wyda odpowiednią opinię.

Ja zażądałbym naprawienia szkody poprzez wykonanie kapitalnego remontu silnika na nowych częściach [tłoki, pierścienie, wszystkie uszczelnienia, szlif cylindrów + weryfikacja warsztatowa pompy oleju, wału, panewek i głowicy].
Jak odmówi to zapłaci znacznie więcej, a przy niewielkiej przychylności prokuratora może się załapać na 286 KK.

Nie mam litości dla takich partaczy i nigdy im nie odpuszczam.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
Ostatnio zmieniony przez TomQ 31 Gru 2010, 14:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ślązak23 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 31 Gru 2010, 14:30   

[quote="TomQ"]Ślązak23
Poszukaj znajomego adwokata.
On będzie wiedział co zrobić i jakie pismo napisać temu .... nie wiem jak go nazwać,
bo mechanikiem na pewno nie jest.
Ten facet Cie po prostu oszukał

Naprawdę nie ma innego wyjścia z sytuacji?:( Sprawa w sądzie to już ostateczność, a przecież i tak szkoda czasu i nerwów. :( Nawet nie mam żadnego pokwitowania za wykonana robotę ani nic takiego...
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 31 Gru 2010, 14:36   

Ślązak23
Nie masz pokwitowania, to przejdź sie do niego z włączonym dyktafonem i poproś o nie.

Unikanie stawiania takich wyłudzaczy naszych pieniędzy do pionu skutkuje tym, że jest ich coraz więcej. Nie twierdzę, że od razu do sądu, ale zaprzyjaźnionego adwokata można napuścić.
Poza tym masz niezłą pozycje negocjacyjną. Albo gość zrobi tak, jak należy, albo będzie miał kłopoty w sądzie, prokuraturze i US. Koszty, które poniesie przekroczą kilkukrotnie wartość porządnej naprawy.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Ślązak23 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 31 Gru 2010, 14:41   

TomQ napisał/a:
Ślązak23
Nie masz pokwitowania, to przejdź sie do niego z włączonym dyktafonem i poproś o nie.

Unikanie stawiania takich wyłudzaczy naszych pieniędzy do pionu skutkuje tym, że jest ich coraz więcej. Nie twierdzę, że od razu do sądu, ale zaprzyjaźnionego adwokata można napuścić.
Poza tym masz niezłą pozycje negocjacyjną. Albo gość zrobi tak, jak należy, albo będzie miał kłopoty w sądzie, prokuraturze i US. Koszty, które poniesie przekroczą kilkukrotnie wartość porządnej naprawy.


Masz rację TomQ. Zrobię tak jak napisałeś. Zaraz po nowym roku przejadę się do tego mechanika. Dzięki za rady.
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 1 Sty 2011, 23:21   

Ja obstawiam że ci uszczelka pokrywy zaworów poszła nad tą świecą.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Ślązak23 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2 Sty 2011, 21:58   

Jutro o 9 jadę do tego "mechanika":) zobaczymy co i jak. Ciekawe czy ten partacz mi odda za olej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.