Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: gasniecie, hcs, mk3, odpalanie

[MK3] Po ruszeniu gaśnie, problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Gru 2010, 11:16   

maxx304 napisał/a:
czekam aż obroty spadną
Po co?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Gru 2010, 11:20   

JoeMix może żeby poczekać aż silnik troszeczkę się zagrzeje?
 
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20 Gru 2010, 12:26   

JoeMix, tak jak Rebel stwierdził, czekam aż mu nieco cieplej będzie i obroty się wyrównają. Nie wiem, czy ma to jakiś wpływ na problem, który opisałem, ale wydaje mi się, że lepiej nie jechać od razu na całkowicie zimnym silniku. Wolałbym jednak dowiedzieć się, czemu samochód gaśnie.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Gru 2010, 12:36   

Właśnie pewnie dlatego,,, podwyższone i lekko nierówne obroty to znak że silnik pracuje na wzbogaconej mieszance (tak zwane ssanie co jest mało poprawnym określeniem), z racji iż jałowo sobie klepie w miejscu komp dochodzi do wniosku że nic złego się już dziać nie będzie i przestaje podawać dodatkowe paliwo, i przy próbie ruszenia silnik się dusi,,, nawet w duże mrozy 30s spokojnie wystarcza by silnik się rozruszał i można delikatnie ruszać (w sensie takim żeby ktoś nie dawał w podłogę bo to nigdy nie jest dobre) - jeśli podczas jazdy na wzbogaconej mieszance problem się nie pojawi to masz po problemie, jak auto ponownie zacznie gasnąc to trzeba będzie myśleć dalej.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 20 Gru 2010, 13:12   

Stawiam na kończącą się pompę paliwa.
Po drodze przyglądnął bym się jeszcze filtrowi.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20 Gru 2010, 23:34   

JoeMix, więc moje odczekiwanie na rozgrzanie silnika nie ma sensu? Dobrze rozumiem? Lepiej jest od razu ruszyć, aby na bogatszej mieszance silnik się nie dławił?
TomQ, po czym wnosisz, że pompa paliwa się kończy?
Dodam jeszcze, że na ciepłym silniku nie ma takich sensacji. Dzisiaj ruszając spod firmy też nic się nie działo. Nie wiem, czy ta nieregularność to tylko sygnały, że np. filtr paliwa mam do wymiany, czy też zapowiedź czegoś gorszego.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Gru 2010, 00:15   

maxx304 napisał/a:
czy ta nieregularność to tylko sygnały, że np. filtr paliwa mam do wymiany, czy też zapowiedź czegoś

A kiedy zmieniałeś?
Bo też bym obstawiał tak jak TomQ,
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Gru 2010, 07:39   

maxx304 napisał/a:
Lepiej jest od razu ruszyć, aby na bogatszej mieszance silnik się nie dławił?
Jak pisałem 30s spokojnie wystarczy by się rozruszał,,, u siebie mam tak że jak odpalę auto to muszę trzymać nogę na gazie bo ma tendencje go gaśnięcia - rozgrzewa się jakieś 5minut, potem się brałem za skrobanko szyb i jechałem, ale się okazało że jak najpierw odskrobie szyby i odpalę od razu odjeżdżając, to po przejechaniu jakichś 300m przy skrzyżowaniu silnikiem już nie rzuca i nie gaśnie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Gru 2010, 07:42   

jak zgaśnie, to wykręć świece i sprawdź, jak wyglądają. pewnie je zalewa. sprawdź czy masz drożny wydech.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21 Gru 2010, 09:15   

bidżej napisał/a:
jak zgaśnie, to wykręć świece i sprawdź, jak wyglądają. pewnie je zalewa. sprawdź czy masz drożny wydech.


Może to głupie pytanie, ale... jak sprawdzić drożność wydechu? :) Coś tam wsadzić? I czy chodzi tylko o sprawdzenie na samym końcu rury wydechowej, czy gdzieś wcześniej?

Co do świec, to przemknęło mi przez myśl, że są zalewane i dlatego nie może odpalić ponownie. Jest na to(zalewanie) jakieś lekarstwo?

Zauważyłem też, że mam cholernie wysokie spalanie. Samochód przejechał 230km, a wskazówka paliwa jest około 2mm nad białą kreską oznaczającą ostatnią ćwiartkę. Kiedyś już zrobiłem na pełnym baku 400km, ale wlałem paliwo z Tesco, bo się połakomiłem na cenę. Teraz chyba rekord zostanie pobity :/ Rozumiem, że mogło się to zwiększyć przez nieco "inną" jazdę w warunkach zimowych(wszelkie zakopywanie się i trudności z wyjazdem - więcej gazu, uruchamianie auta przed rozpoczęciem skrobania szyb, niskie prędkości jazdy), ale żeby aż tyle?
 
 
piterparker 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Gru 2010, 13:20   

maxx304 napisał/a:
bidżej napisał/a:
jak zgaśnie, to wykręć świece i sprawdź, jak wyglądają. pewnie je zalewa. sprawdź czy masz drożny wydech.


Może to głupie pytanie, ale... jak sprawdzić drożność wydechu? :) Coś tam wsadzić? I czy chodzi tylko o sprawdzenie na samym końcu rury wydechowej, czy gdzieś wcześniej?


Spróbuj zauważyć czy wydech pracuje jak poprzednio, czy może jego praca uległa zmianie, co może zaowocować inną ilością spalin z rury wydechowej, tudzież innym wydobywającym się dźwiękiem z wydechu.
 
 
Mody9216 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: z zadupia
Wysłany: 22 Gru 2010, 22:26   Fiesta nie odpala MK3

Witam!. mam problem z moja fieścinką(silniczek 1.3i 60 kucyków 95r) a mianowicie w sobote (17.12.2010r) rozwalil sie tlumik z racji czekania na nowy stala poltora tygodnia chodzilem do niej co 2 dni odpalalem zeby sie zagrzala tak z 15 minut chodzila i gasilem ja..przedwczoraj odpalilem ja i jak nigdy zaczela nia rzucac na prawo i lewo (wina zimnego silnika) potem bylo normalnie wczoraj gdy chcialem odpalic nic..sprawdzalem swiece okazalo sie ze kable sa do wymiany wymienilem kable probowalem odpalic nic nawet polecialem na stacje po paliwo dalej nic...na swiecach jest iskra paliwo dochodzi..czasem tak jakby chciala odpalic ale cos jakby ja blokowalo..czas tego jak"odpali" to nawet nie sekunda..jest na monowtrysku zauwazylem przerwany kabelek z czujnika polozenia przepustnicy wiec go zlutowalem sprawdzalem woltomierzem prad plynie..wiec dlaczego nie chce odpalic?prosze o pomoc zmarnowalem caly dzien ..a chcialem wkoncu tlumik wymienic bo pare dni temu przyszedl..

[ Dodano: Sro Gru 22, 2010 23:50 ]
nie wiem czy przeniesienie mojego tematu tutaj cos da bo moja wcale nie odpala ..
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 23 Gru 2010, 10:21   

Spróbuj zauważyć czy wydech pracuje jak poprzednio, czy może jego praca uległa zmianie, co może zaowocować inną ilością spalin z rury wydechowej, tudzież innym wydobywającym się dźwiękiem z wydechu.[/quote]

Witam ponownie, dzięki za wszystkie podpowiedzi. Piterparker, sprawdzałem wydech wg Twoich instrukcji, z moich obserwacji wynika, że działa prawidłowo - normalny, stały dźwięk pracy, ilość spalin w normie, zapach chyba też normalny. Spaliny są białe - nie wiem czy to coś zmienia.

JoeMix, za Twoją radą zacząłem odjeżdżać spod domu krótko po odpaleniu, zanim spadły obroty. Samochód przestał gasnąć i mulić. Zdziwiło mnie to, ale grunt że działa. Zastanawia mnie tylko to horrendalne spalanie. Czy to możliwe, że coś się stało z sondą, czy też może to wina mrozów? Jeszcze w listopadzie spalanie kształtowało się na takim poziomie, jak widać w podpisie. Teraz jak zrobię 350km do następnego tankowania to będzie max. Spalanie wyjdzie ok. 10,6l/100km. I pomyśleć, że wcześniej udawało mi się zejść w trasie do 5,8l... :/

[ Dodano: Czw Gru 23, 2010 14:32 ]
Właśnie przejechałem się samochodem i... chyba poczuł święta, bo gwiżdże :) Dziwny odgłos podczas przyspieszania takie "wiiiiuuu..." - dźwięk podobny jak z dmuchawy, ale to nie dmuchawa, bo wyloty wyłączone i zamknięte. Co ciekawe, dzieje się to przy określonych prędkościach. Na 3 biegu przy ok. 30km/h, później przy 40km/h, po zmianie biegu na 4 lekko powyżej 50km/h, na piątce około 70km/h. Podałem prędkości wskazywane na prędkościomierzu, w momencie kiedy najbardziej było słychać ten gwizd. Jadąc na przykład stałe 50km/h po mieście, przy delikatnym wciskaniu gazu, słychać ten odgłos. Puszczę gaz - cichnie. Co to może być?
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Gru 2010, 21:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Gru 2010, 17:52   

maxx304 napisał/a:
Dziwny odgłos podczas przyspieszania
skrzynia? dokładnie to coś z łożyskiem na wałku sprzęgłowym, czy jak to się tam nazywa

Mody9216 napisał/a:
a swiecach jest iskra
jak to sprawdziłeś? świece - wykręcałeś je?
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 23 Gru 2010, 21:01   

Odgrzewam bo to samo mnie dzisiaj spotkało.
Silnik ten sam sytuacja ta sama, odpaliła, przejechała parę metrów i dupa. Kręcenie nic nie daje na pych nie ma bata ją odpalić, na lince też nie. Rozrusznik kręci, iskra jest, paliwo jest - paranoja. ale NIE ODPALA ratujcie święta idą muszę mięć auto.

Świecie wymienione NGK więc zalane nie były (wybłagałem panią z motoryzacyjnego dzisiaj żeby mi o 18 stej sprzedała wraz z kluczem do świec).
Z wydechu wali benzyną przy kręceniu. Pomocy
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Gru 2010, 21:35   

maxx304 napisał/a:
Zastanawia mnie tylko to horrendalne spalanie.
Jest zima i auto palące latem 8 po mieście teraz może mieć problem żeby zmieścić się w 10,,, zwłaszcza jak jest mroźno i korkowo na mieście,,, sonda to jedna sprawka, druga to czujnik ten pod kolektorem dolotowym,,,
maxx304 napisał/a:
Dziwny odgłos podczas przyspieszania takie "wiiiiuuu..."
Abo jak szynszyl pisze skrzynia (olać, za przeproszeniem) albo łożysko na kole - trzeba każdym poruszać zobaczyć czy któreś luzów nie dostało,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mody9216 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: z zadupia
Wysłany: 23 Gru 2010, 21:43   

Mody9216 napisał/a:
a swiecach jest iskra
jak to sprawdziłeś? świece - wykręcałeś je?[/quote]

tak wykrecilem swiece byly podlaczone pod nowiutkie przewody iskra jest bajeczna....na kazdej swiece sa czysciutkie nie ma na nich nic..
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 23 Gru 2010, 21:53   

Mody Witaj w klubie udupionych na święta mam to samo :D Krwa jeszcze nigdy takiego auta nie miałem...
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Gru 2010, 21:54   

Mody9216, a nie spieprzyłeś kolejności na przewodach WN?
sciąg obudowe filtra powietrza. popatrz na krokowy. zobacz w jakiej pozycji jest przepustnica
sprawdź czy z pedałem w podłodze da się odpali..

to wszystko jest na forum...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 23 Gru 2010, 21:57   

szynszyl napisał/a:
sprawdź czy z pedałem w podłodze da się odpali..
A po mojemu jak pedał gazu w podłodze to ją bardziej zalewa? U mnie przy kręceniu jak dam buta w podłogę to jakby szybciej kręcił ale brakuje ciągle tego czegoś co by pozwoliło na odpalenie :) Targałem tą sucz na holu i silnik poklepotał jakby od niechcenie i umarł nawet się na obroty nie chciał wkręcić. Ręce opadają
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.