Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: skrzynia biegow

Zamknięty przez: jackrzec
18 Lip 2011, 09:09
[MK3] Problem ze zmianą biegów
Autor Wiadomość
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 3 Lip 2011, 18:19   

przeciez obroty spadaja w ciagu sekundy czy dwoch....jesli u ciebie to trwa tak dlugo to pewno CPP walniety. Pozatym dziwne to...mialem 1.1i z seryjna skrzynia. Synchronizator dwojki szwankowal bo redukujac na 2jke przy predkosci wyzszej niz 20 km\h zgrzytalo. Ale nie przeszkadzalo to w zaden sposob w jezdzie. A na 1ynke w miescie po co redukowac? Jak auto sie toczy to 2jka i jedziemy. A jak stoi to 1ynka wchodzi wiec problem z glowy
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lip 2011, 20:19   

mojasilowniapl napisał/a:
Zrobiłem tak jak mówiliście i to też nie pomogło. Po 20 km linka znów wróciła do poprzedniego stanu więc kupiłem nowy samoregulator motorcraft 70 zł. Zrobiłem wymianę i też nic nie pomogło.
Jak linka wróciła do poprzedniego stanu to regulator był do bani, chyba że strzeliłeś ze sprzęgła (czyli pedał się podniósł wyżej niż ma spoczynkowa pozycje) jeśli założyłeś nowy (co dostałeś nowego 2 zębatki i sprężynkę?), to też go spróbuj podciągnąć,,, jak znowu się linka zluzuje to albo coś źle jest złożone, albo nie umiesz obsługiwać sprzęgła :|
mojasilowniapl napisał/a:
Pojechałem do najlepszego mechanika który od 20 lat pracuje w serwisie forda.
Nic nowego koleś Ci nie powiedział, było pisane wcześniej tu na forum ze tak jest.
mojasilowniapl napisał/a:
Nie wiem jak wam ale mi to przeszkadza np na skrzyzowaniach zamiast jechac to stoje na srodku krzyzówki jak wariat i czekam az spadna obroty zeby jedynke wbic a kierowcy za mna trabia i wyzywaja mnie na cb.
To jak ty stoisz na czerwonym z wciśniętym gazem? Ze czekasz aż obroty spadną, czy może silnik Ci trzyma 1,5tyś na wolnych - to nie masz problemu ze sprzęgłem tylko z silnikiem i tez to było wspominane,,,

Zrób może prosty test, zapal silnik niech sobie pracuje, wciśnij sprzęgło do końca i wrzuć wsteczny, po chwili cofnij na luz, lekko popuść sprzęgło i znowu wsteczny,,, ile możesz odpuścić sprzęgła zanim zacznie zgrzytać przy wrzucaniu wstecznego?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mojasilowniapl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Lip 2011, 11:46   

wymieniłem skrzynie biegów i dalej to samo
_________________
Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lip 2011, 11:49   

:hahaha: A kto powiedział ze to wina skrzyni,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 8 Lip 2011, 13:12   

najlepiej wez telefon w reke i nagraj te utrudnienia w ruchu miejskim. Czyli kiedy ci biegi nie wchodza. W jakich okolicznosciach, przy jakich obrotach itp. Jesli sie obroty wieszaja i wolno spadaja to tak jak pisalem CPP
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
pawelxr2i 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 41
Skąd: Mierzów
Wysłany: 8 Lip 2011, 22:55   

masz napewno kompletny docisk ?? i za ile kupiłes ta fieste?? pytam z ciekawosci
_________________
zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Lip 2011, 23:58   

jeszcze moze byc tak ze zalezy jak to auto jest ustawione jak pracuje silnik, w jednej na 2 polecisz 100we czy ponad a w innej inaczej ustawionej juz 4 trzeba wrzucic...chyba kierowca wie przy jakich obrotach musi wrzucac biegi z tym ze auto moze pod tymi obrotami na danych biegach nie jechac do przodu tylko sie opier.....z ta dwojka swieta racja przy mozna ja wbic i do tego trzeba sie przyzwyczaic w tym modelu, ale dwojka powinna ciagnac do wyzszych predkosci...ona jest dluga u mnie do okolo 110 jesli wkrecamy juz silnik konkretnie, jak mialem poprzestawiane kiedys to auto to nie wiem czy szla 60 na niej, mowie o skrzyni 5. dwojka zawsze mi zgrzyta przy wiekszych predkosciach niz 30 to na pewno ale mam to w dup*** bo nalalem 3,5 litra olejusposobem ponad poziom :D i jezdze tak juz pare lat trzeba wyhamowywac...ale skrzynia jest tak zbubowana ze jej sie nic nie dzieej od tego
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 9 Lip 2011, 00:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 9 Lip 2011, 00:02   

tu jest mowa o silniku 1.1i. Jakim cudem ma on poleciec 110 na 2jce? Na 3jce to sie zgodze...zdarzylo sie mi kiedys do 115 dojsc...ale od tej pory nie byl juz taki jak wczesniej :P
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
mojasilowniapl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Lip 2011, 14:50   

Moją fiestę kupiłem na allegro za 1600 zł. Potem jak był problem z nią to w okolicy kupiłem drugą na części za 300 zł bez prawa do rejestracji ale 100 % sprawna. I z tej fiesty przełożyłem skrzynię bo na niej biegi wchodziły bardzo dobrze i co się okazało ? W mojej fieście dalej jest problem z biegami a moją starą skrzynię włożyłem do tej fiesty za 300 zł i auto chodzi bardzo dobrze biegi normalnie wchodzą. Nie powiem wam ile mam obrotów bo mój licznik nie ma obrotomierza. Co zauważyłem - w mojej fieście po odpaleniu wchodzą bardzo wysokie obroty i spadają w tamtej za 300 zł po odpaleniu normalnie silnik pracuje. Dlaczego JoeMix uważasz, że dla ciebie to jest normalne ? Jak żadne auto tak nie ma.
Ja już dwójkę muszę wrzucić poniżej 40 km/h bo bym silnik zatarł a piątkę już na maks 80.
Jak się wku...wię to przełożę cały silnik od tamtej fiesty i wszystko inne i musi być dobrze.
Albo tylko silnik krokowy.
_________________
Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy
 
 
mojasilowniapl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Lip 2011, 15:16   

Sprzęgło kupiłem kompletne Motorcraft za prawie 500 zł
_________________
Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 9 Lip 2011, 18:25   

To jak masz druga sprawna to przeloz ten CPP.... On jak szwankuje powoduje ze silnik wchodzi na zbyt wysokie obroty. Masz 10 min roboty....
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
mojasilowniapl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Lip 2011, 23:10   

a jak naciągam linkę : jedna osoba trzyma łapę pod maska a druga po mału puszcza sprzęgło i się naciąga linka to potem tak : sprzęgło łapie dopiero bardzo wysoko dlaczego tak jest ? Dopiero jak linka jest luźna ze tą łapę mogę pociagnać jakby w strone chłodnicy to sprzęgło już łapie mi trochę mniej niż w połowie
_________________
Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Lip 2011, 18:19   

coś jest źle poskładane, albo docisk uwalony.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lip 2011, 18:39   

mojasilowniapl napisał/a:
a jak naciągam linkę : jedna osoba trzyma łapę pod maska a druga po mału puszcza sprzęgło i się naciąga linka
Trzeba pedał unieść do góry i podeprzeć w tym położeniu, schylić się pod deskę i przekręcić zębatkę w skrajne położenie, idzie się do sprzęgła i ręką zakłada się linkę na łapę (jak jest mocno krótka to w złą stronę przekręciliśmy zębatkę zła linka jest lub źle założona do auta) na koniec usuwamy podpórkę pedału,,,

Masz cyrki sam nie wiesz z czym a My to mamy wiedzieć? Zrób ten teścik ze wstecznym,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 10 Lip 2011, 18:47   

heh tak czytam i czytam
rozwalił mnie tekst ze ma drugą fieste na częsci
skrzynię przełozył
jak nie gra to przełoz cały wspornik pedałow z pedałami i dzwignię zmiany biegów z drązkami.... albo poduszka któras jest po prostu uj$$$$$$
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mojasilowniapl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Lip 2011, 15:10   

Co w tym złego że drugą fiestę za grosze kupiłem ? Dźwignia już przełożona, poduszki w stanie idealnym. Zrobiłem test ze wstecznym i jak naciskam sprzęgło to nie zawsze chce wsteczny wejść dopiero jak naciskam kilka razy to wejdzie i jak już popuszczę z pół centymetra to już zgrzyta niemiłosiernie. Co jeszcze zauważyłem jak sprzęgło nie jest wciśnięte to słyszę dziwny odgłos jakby coś się szybko kręciło i ocierało o siebie a jak wcisnę pedał sprzęgła do końca to ten dźwięk ustaje. Czy może mechanik źle zamontował coś ? Bo podczas wymiany skrzyni uszkodził mi też przegub i musiałem nowy kupić a powiedział mi że był już niedobry. Moim zdaniem się dwa przeguby wymienia od razu a nie jeden.
_________________
Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lip 2011, 15:23   

mojasilowniapl napisał/a:
Zrobiłem test ze wstecznym i jak naciskam sprzęgło to nie zawsze chce wsteczny wejść dopiero jak naciskam kilka razy to wejdzie i jak już popuszczę z pół centymetra to już zgrzyta niemiłosiernie.
Czyli nie rozprzęga Ci jak trzeba proste,,,
mojasilowniapl napisał/a:
Co jeszcze zauważyłem jak sprzęgło nie jest wciśnięte to słyszę dziwny odgłos jakby coś się szybko kręciło i ocierało o siebie a jak wcisnę pedał sprzęgła do końca to ten dźwięk ustaje.
Szumi wałek wejściowy skrzyni który kręci się jak sprzęgło jest zwolnione a nie jest wybrany żaden bieg (znaczy jak jest wybrany to też się kręci tylko inne dzięki zagłuszają jego hałas)
mojasilowniapl napisał/a:
Moim zdaniem się dwa przeguby wymienia od razu a nie jeden.
Nie ma takiej potrzeby,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Lip 2011, 20:31   

Sprzęgło zmienił, skrzynię zmienił, samoregulator zmienił to co, teraz linkę trzeba :rotfl: Przełóż jeszcze gałkę zmiany biegów z tymi prętami co do skrzyni się przykręca.

Kuba87 napisał/a:
albo poduszka któras jest po prostu uj$$$$$$


Też może być. Tyż mam zerwaną i zależy jak się silnik ustawi, raz wsteczny wchodzi miodzio a raz zgrzyta ...
 
 
 
mojasilowniapl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Lip 2011, 22:46   

[quote="Pele"]Sprzęgło zmienił, skrzynię zmienił, samoregulator zmienił to co, teraz linkę trzeba :rotfl: Przełóż jeszcze gałkę zmiany biegów z tymi prętami co do skrzyni się przykręca.

Linka nowa też jest identyczna jak stara. Gałka zmiany biegów też przełożona i dobrze skręcona. Zrobiłem tak jak JoeMix mówił żeby podnieść pedał dużo się nie da może z pół centa potem ustawiłem tą zębatkę i złapałem na łapie - mogłem tą łapę znów pociągnąć w stronę chłodnicy i jak znów naciągnąłem linkę że jedna osoba trzyma łapę a druga sprzęgło popuszcza to łapę już nie mogłem pociągnąć w stronę chłodnicy sprzęgło łapało mi dopiero bardzo wysoko ale za to wsteczny wchodzi zawsze przy takim ustawieniu dalej problem z jedynką i dwójką ale czuje że jest trochę lepiej. Widzę że jest przy takim ustawieniu jeszcze trochę luzu na pancerzu a jak naciągnę bardzo mocno to już w ogóle biegu nie mogę wrzucić bo ta łapa pod maską dotyka się już ze skrzynią
_________________
Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lip 2011, 10:38   

mojasilowniapl napisał/a:
Zrobiłem tak jak JoeMix mówił żeby podnieść pedał dużo się nie da może z pół centa
Bo jak unisisz pedał do góry to tylko na regulatorze zębatkę odblokowujesz tak że obraca się on swobodnie i luzuje linkę,,,
mojasilowniapl napisał/a:
złapałem na łapie - mogłem tą łapę znów pociągnąć w stronę chłodnicy
Czyli odsunąłeś łożysko wyciskowe od sprężyny, a ono ma mieć cały czas kontakt ze sprężyną, bo wtedy jest niepotrzebny luz i jałowy skok pedału, dodatkowo jak łożysko się cofa to się zatrzymuje i jak naciskasz sprzęgło to są niepotrzebne tarcie bo stojące łożysko napotyka na wirującą sprężynę i musi się rozpędzić do jej prędkości co powoduje rycie rowków w sprężynie, a sprężyna z rowkami nadaje się na śmietnik a nie do auta,,,
mojasilowniapl napisał/a:
znów naciągnąłem linkę że jedna osoba trzyma łapę a druga sprzęgło popuszcza to łapę już nie mogłem pociągnąć w stronę chłodnicy
Nie wiem jak to teraz napisać albo jedz do dobrego mechanika, albo poczytaj o działaniu sprzęgła,,, bo nie wiem co robiłeś - ciągłeś łapę w stronę chłodnicy? Czyli rozciągałeś linkę czy jak?

Może spróbuje ci napisać po raz ostatni jak podciągnąć naciąg linki, widzę że robisz w 2 osoby to instrukcja dla 2 osób: Niech ktoś naciśnie spostrzegło i trzyma w tym położeniu, weź jakąś rurę i zablokuj łapę na skrzyni by nie cofnęła się do normalnego położenia a osoba w kabinie niech popuszcza pedał (jak nie będzie sam chciał iść do góry to trzeba ręką go lekko podnieść) jak będzie szedł do góry to samoregulator powinien próbować likwidować luz na lince, który niewątpliwie powstanie skoro zablokowałeś łapę, 3-4 tryknięcia, przestajemy puszczać i dociskamy znowu do podłogi - łapa powinna się przesunąć i można usunąć rurkę - puszczamy sprzęgło. Jakikolwiek trzask inne przeskakiwanie na ząbkach - wcześniej lub później nić podczas powolnego unoszenia pedału przy zablokowanej łapie - samoregulator do bani.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Marcin Tuning mechaniczny 74 22 Lis 2018, 09:32
lukaszceglarski
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.