Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:15
Komputer: Reset kompa a spalanie - co za fus to wymyślił...
Autor Wiadomość
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 18 Wrz 2009, 21:13   

Ponieważ również resetowałem komputer, w zasadzie całkiem nie świadomie, dorzuce pytanie od siebie: jakie są prawidłowe obroty na wolnym biegu ?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 19 Wrz 2009, 20:46   

Mad_Maxs napisał/a:
jakie są prawidłowe obroty na wolnym biegu ?
Ok 950 +- 50
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 19 Wrz 2009, 20:53   

po odpaleniu mam ~1100 +- 50, ale po chwili opadają do tych podanych przez Ciebie, mam jednak takie momenty podczas jazdy, z reguły po redukcji biegu po zakręcie itp, że gdy dodaje gazu to silnik się krztusi i przymula, dopiero jak puszcze gaz i dodam delikatnie to jedzie dalej... czy to może być źle wyuczony komputer ?
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Wrz 2009, 21:03   

nie ma takiej opcji żeby to była wina "wyuczenia" komputera, raczej któregoś czujnika...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Wrz 2009, 22:10   

Zawsze po odpaleniu mam wyższe obroty i po chwili spadaja na koło 1000. Im zimniej tym trwa to dłużej. Acha komp w sumie ustawia się tak ~200km (podobno).
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 27 Wrz 2009, 15:02   

Prawidłowe obroty biegu jałowego to około 750
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 3 Paź 2009, 16:10   

Na temat resetowania komputera trafiłem niedawno. Poczytałem, popatrzyłem w instrukcję, pomyślałem.
Do tej pory byłem święcie przekonany ,że mam silnik z gaźnikiem. (patrząc na rocznik mojego auta :P ). Okazało się jednak ,że to monowtrysk.
Objawy jakie mi towarzyszą w sumie od kupna auta, są takie, że autko dusi się na chłodnym silniku, ma małe przyspieszenie i ogólnie słabej mocy jest.
Akumulator odłączałęm w zeszłym roku jak kupiłem nowy przed zimą. Nie odnotowałem różnicy w spalaniu, gdyż była zima i wiadomo ,że autko spala ten litr czy dwa więcej.
Jednak do tej pory więcej pali (okolo 8-9l po mieście a wczesniej zamykał się maksymalnie w 7).
I teraz prosił bym o radę. czy opłaca mi się resetować sterownik ? nieświadomie musiałem go nieprawidłowo zaprogramować, aczkolwiek czytałem ze on się uczy cały czas..
Jeśli chodzi o spalanie, to mógłbym przymknąć na nie oko, jednak efekt słabej mocy, dławienia się w losowym momencie i zmiennych obrotów na jałowym biegu chciałbym wyeliminować.
Co radzicie?
Co radzicie?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Paź 2009, 16:12   

zmajstruj testerek i podłącz.

i popraw profil.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 3 Paź 2009, 16:14   

Co mam w profilu poprawiać?
No zastanawiałem się też żeby zmajstrować tester :) i chyba będzie najlepiej
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Paź 2009, 16:16   

zamiast 1.1/55KM powinno być 1.1i/50KM

polecam www.fiesta.abla.piwko.pl
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 3 Paź 2009, 16:18   

racja :) i dziekuję za link :)
 
 
adamooo1988
[Usunięty]

Wysłany: 8 Paź 2009, 00:31   ...

Witajcie koledzy. Kilka dni temu zająłem się czyszczeniem mojego silnika krokowego oraz cpp. W przewodach przy cpp była zdarta izolacja (którą naprawiłem) , zamontowałem wszystko do kupy(chyba wszytko dobrze) i odpaliłem silnik. Jeszcze nie wiedziałem wtedy że po wymianie jakichkolwiek czujników oraz krokowca trzeba resetować kompa i tegoż kompa nie zresetowałem. Po odpaleniu silnika miałem nadzieje że "Fieścinka" będzie chodzić jak nowa, a i tu moje zdziwienie. Obroty silnika przy biegu jałowym zawieszają się przy ok 2500 tys, po czym spadają do 1000 i tak w kółko. I tu moje pytanie: czy reset coś pomoże, a może zrobiłem coś źle, coś źle złożyłem.... Proszę o pomoc!!! Pozdrawiam wszystkich.
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Paź 2009, 08:25   

No to zrób "reset" jak tu opisano i zobacz co sie potem dzieje. Ale z tego co opisujesz to chyba źle załozyłeś krokowca. Chyba sowa miała ostatnio ten problem także.

Jak wpiszesz w szukajce krokowiec to jedną z odpowiedzi jest to. :-P . Dobrze założyłeś dźwigienkę <???> .
http://www.fiestaklubpols...light=krokowiec
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Paź 2009, 08:32   

nie tyle krokowca co CPP...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
adamooo1988
[Usunięty]

Wysłany: 8 Paź 2009, 14:30   ...

HA!! Już wiem co bolało moją fieścinkę,,,, źle założyłem dźwigienkę od cpp i chyba dlatego miał takie okrutne obroty. Reset też zrobiłem, na ciepłym silniku, a rano zapiąłem klemy i postępowałem jak w instrukcji. Jak narazie chodzi ok, dzięki za pomoc:)
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Paź 2009, 17:36   

No to dyche w niedzielę na tace i zapisać się do klubu :hammer:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
adamooo1988
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2009, 00:20   ...

Koledzy jeszcze jedno pytanko, a nawet dwa :) . Chciałbym kupić nowy silnik krokowy i cpp do mojej fiesty, i trafiła się okazja kupić tanio komplet z fiesty z silnikiem 1.3. Czy bwszystko bedzie pasować????
 
 
ff1980 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 16 Gru 2009, 13:59   

witam! podłączę się do tematu, po jakim czasie odłączenia klem komputer się resetuje?i drugie moje pytanie, jakie byłyby objawy niesprawnego czujnika temp. powietrza?z góry dziękuję :-)
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:11   

W sumie kolego to widać że nie przeczytałeś całego tematu, bo o czasie w jakim komputer się resetuje było juz tu pisane.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
funfel34 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 12
Skąd: kielce
Wysłany: 1 Sty 2010, 15:38   

Panowie u mnie po resecie jest zmiana jeżeli chodzi o zapalanie. Dosłownie zapala na muśnęcie nieważne czy -20 czy+ 20 zawsze od dotyku. Ale po jakimś czasie następuje samoadaptacja no i znowu kręce 1-2s lub 2x1. O co chodzi ktoś ma pomysł

Musze przy tym temacie zaznaczyc ze moja fiesta też pali więcej niż kiedyś średnio ok 8l, wcześniej 6-6,5 podejrzewam sonde lambda o to. Po tym temacie spróbuje tego reseta na ciepłym silniku może pomoże jak nie to wymiana lambdy. jak macie inne pomysły dajcie znac.POZDRAWIAM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów reset kompa
....i wszystko wraca do normy
matt Elektryka 2 17 Cze 2005, 17:44
Gość
Brak nowych postów Silnik : reset komputera kompa
dot. 1.8 16v
wójas 22 Mechanika 3 5 Paź 2005, 21:05
Gość
Brak nowych postów [MK3] Reset kompa po wymianie akumulatora
Kolin Mechanika 3 1 Lis 2006, 12:41
Kolin
Brak nowych postów [MK3] Kod błedu 38 - sonda lambda. Czy reset kompa cos da?
wymienic sonde, czy zresetowac kompa?
Gość Elektryka 1 7 Kwi 2009, 09:27
Marcinowaty
Brak nowych postów Komputer - reset.
Gość Elektryka 11 24 Paź 2007, 00:21
jackrzec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.