Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
9 Paź 2011, 23:50
[MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Paź 2011, 14:23   

na innej zrobili bez problemu :-)

To ja sobie oficjalnie zmienie silnik w profilu, a wieczorkiem wrzuce filmik jak to sie rozpędza i coś dluższego napisze :hihihi:
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 8 Paź 2011, 14:46   

No to czekamy na info oraz vid. :yes:
_________________

 
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 8 Paź 2011, 22:04   

wieczór nastał a tu cisza... dawaj dawaj poka poka :2xf:
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Paź 2011, 22:50   

No to obiecany dłuzszy post z okazji powrotu fiesty na droge ;)
Na wstępie chciałbym podziękować Fordonowi za kompletny silnik ze skrzynią i przede wszystkim za poświęcony czas :) I za wytrzymywanie mojego marudzenia ;)
Dziękuje również Szczepanowi. Przyjechałem po reflektor a wróciłem z pakietem xr2, który pewnie prędzej czy poźniej zagości na aucie, i długą deską :)
Wielkie dzięki takze dla uzytkownika ombre888, który wygrzebał mi xrkową łape wraz z poduszką, a rok wczesniej zaciski xrkowe :)

Ogólnie cel był taki, by fiesta była przynajmniej tak wolna, jak to dwulitrowe ośmiozaworowe coś bez progów:
http://img812.imageshack....03/p4250149.jpg

Pierwsze i najważniejsze zdjęcie, a wlasciwie to wycinek skanu.
http://img560.imageshack....259/scan032.jpg
Jak widać, fiesta przytyła do 815 kg. Za dużo szpachli nałożyłem :V:

0-100 pod lekka górke, 2 osoby, popadało wcześniej także trakcji brak na 1nce ale i tak przyspiesza fajnie:
http://www.youtube.com/watch?v=2fcGIHmfQZs - na oko to tak z 10 wyszło do licznikowych 100, na suchym da rade lepiej, bo pierwszy bieg mi strasznie przemielilo, bo sie nie spodziewalem w sumie. 3-4 miesiące z taka moca nie jezdzilem :P
2gi bieg: http://www.youtube.com/watch?v=8NiGnLo1sZg

Ogólnie auto jest szybkie i twarde, wpierw poddał się mechanizm szyby kierowcy ( nity pękły ) a potem odpadł klosz reflektora kierowcy ( orginalnego ) :rotfl:
http://img706.imageshack....11007182303.jpg

Nie mam pojęcia jeszcze, czemu maska podczas otwierania haczy o oba reflektory :9: Stąd te pokruszone na rantach klosze


Nawiązując do pierwszego postu, po ciutke ponad dwóch latach:

Cytat:
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE ( w sumie część z tego to bardziej pobozne życzenia ;) )
a. wizualne: umyć, pozbawić rdzy, szersze oponki na niekoniecznie aluminiowych felgach.
b. mechaniczne: Może jakiś 1.25 zetec( bo chorowanie na 1.6 i inne dziwne silniki pokroju 2.9 V6 mi przeszlo :P ), hamulce sensowniejsze też by się przydały, wymiana sprężyn/amortyzatorów na nowe,
c. audio: odzyskać swoje radio
d. inne: znaleźć miejsce pod obrotek wyciągnięty z XRkowej tablicy, usunąć zapach benzyny z auta i jego okolic ( starczy zostawic w garazu i odrazu czuc paliwem. Obstawiam problemy z pochłaniaczem oparów benzyny, o ile takowy w fiescie byl )


a. tak, pare razy umylem i sie okazalo, ze mam sporo odcieni czerwonego. Więcej nie próbowałem :rotfl:
Rdzy ( w większosci ) udało się pozbyć. Podłoge, podłoge bagażnika i reperatury robił mi znajomy, ja walczylem ze zgnitym kielichem.
Szersze opony przyjdą prawdopodobnie w przyszlym sezonie, bo 155/70/r13 nie lubi zbytnio 90 kucy, szczegolnie na starcie
Dodatkowo:
-kiera xr2 ( super lezy w dloniach ),
-obicie drzwi przednich o ktorym juz wspominalem,
-może wkońcu się zmuszę do założenia obić środkowych słupków

b. zetec 1,25 jednak nie, a chorowanie na inne silniki chyba raczej nie przeszlo, skoro pod maską siedzi ziutek 1.6 :)
Hamulce XR2
Amortyzatory przód kayaba ( bo się wysrał jeden ), sprężyny jamex -30, przód nowe tuleje, tył nowe wahacze ( taniej niz tuleje :) )
W planach inna głowica, wałki, przepustnica, wydech odpowiedni do pojemnosci silnika. Może się pokusze o jakiegos piggybacka, ale to raczej odlegla przyszlość :)
W nieco bliższej przyszłości powalczyłbym z elektrycznymi szybami i podgrzewanymi lusterkami. Kiedys widzialem wkładki na allegro po ~30zł.

c. Siedzi od dawna radio sony z cd/mp3/aux, przód głośniki hertza, tył jakieś za piątaka :P
Chciałbym z tyłu dać coś o większego, bo brakuje basu przy obecnej średnicy głośników.

d. Kij z obrotkiem chwilowo, bez też jest fajnie :)
Zapach ( benzyny i innych dziwnych rzeczy ) ustał po załataniu podłogi i porządnym wysuszeniu wykładziny podłogi.

Z problemów do przemyslenia: plastikowy kolektor jest na styk z przekładnią kierowniczą. Może zacząć pukać ( o ile juz tego nie robi ).
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 8 Paź 2011, 23:23   

Kolektor zostaw w spokoju bo jak byl bym swinia dostal bys alu smiecia :) a tak masz plastik pod jape z 2.0 i duza przeplywke do tego glowice masz, a zamin ja zamontujesz daj znac to policzymy optymalny CR dla silnika oraz dobierzemy walki rozrzadu bo tez mam :)
_________________

 
 
 
Szpila 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 130
Skąd: Bardo/Katowice
Wysłany: 9 Paź 2011, 10:51   

Każdy mówił mi że 1,6 co to jest to tylko 90 kucyków wsadzaj 1,8 :hahaha: ale to jednak jest to coś, między starym 1.1 to prawie jeszcze raz tyle mocy. Na 2 do 100 :9: pogratulować, teraz tylko sie za dużo nie ścigaj na światłach, no chyba że jakiś golf chce przy kozaczyć :hammer:
_________________

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Paź 2011, 11:10   

Fordon napisał/a:
a zamin ja zamontujesz daj znac to policzymy optymalny CR dla silnika oraz dobierzemy walki rozrzadu bo tez mam :)


okej :)

Szpila napisał/a:
Każdy mówił mi że 1,6 co to jest to tylko 90 kucyków wsadzaj 1,8


Tez myslalem nad 1.8, ale Fordon znalazł mi dobre 1.6 i powiedzial, jak z tego wycisnąc więcej niz 90 :)
A zdrowe 1.6 będzie porownywalne do tych wszystkich zakatanych 1.8 :devil: No i zawsze tam pare zł na ubezpieczeniu mniej.
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Paź 2011, 23:26   

zobaczysz, że po miesiacu zaczniesz zauwazać, że auto juz jakoś tak nie przyspiesza jak na początku :yes: co do mocy to nie samymi koniami auto jedzie, niutony robią robote
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 9 Paź 2011, 23:32   

Przydało by się jeszcze zamontować jakieś szersze oponki żeby tak trakcji nie gubił i miał czy się odpychać :yes: jakieś kółka 14 :2xf:
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Paź 2011, 23:49   

Witamy w Projektach .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Paź 2011, 23:50   

luk-90, racja, do mocy sie bardzo latwo przyzwyczaic, dlatego polecamy co jakiś czas przejazdzke czymś słabszym :)

szczepan522, ale skąd te 14stki wytrzasnac? Stalówki bym chciał jakies. Próbowałem już od escorta i jedynie z et 47 mieli, to felga z przodu mi haczyła o drążek kierowniczy odwaznikiem a z tylu calosc o bude. Na suchym nie jest źle z obecnymi oponami ale tył jest do wymiany z racji wieku no i zima niedlugo, czyli będe miał duzo czasu na znalezienie czegoś na lato :)

Żółwik Tuptuś, dziękuje ślicznie :)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Paź 2011, 23:58   

ja wiem, że o wiele łatwiejsze jest znalezienie mocy, ale znacznie trudniejsze jest efektywne jej przeniesienie na asfalt i to będzie jednym z głównych punktów do poprawy u Mnie na przyszły sezon
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Paź 2011, 20:57   

luk-90,a robiles cos u siebie z zawieszeniem? Obnizenie jakies czy cos?

I takie pytanko typowo eksploatacyjne: Czy jak zaczyna dmuchac cieplym powietrzem po ok. 1-1,5km a wskaznik temp pokazuje polowe skali po ok. 5km, to jest wszystko ok? Czy za dlugo?

edit 19.10:

no i zbieznosc ustawiona:


Ładny minus się zrobił dzięki obniżającym sprężynom. Tak, jak planowalem :)
Nie wiem, czy nie będzie to w zime skutkowalo zbyt częstymi bokami. Przy 1.1 na suchym tez mialem wrazenie, ze tyl mi lekko wyjezdzac zaczyna. Na normalnych sprezynach auto albo skręcalo jak trzeba, albo bylo podsterowne.
plus archiwalne wydruki:
1995:

2010:


Licznik wg gpsa w telefonie przeklamuje o ok 5km/h. Pytanie, czy przy 100km/h to nadal będzie piątka w dół, czy będzie leciało procentowo.
Normalnego gpsa pozyczylem, wiec na dniach sprawdze czy takie samo przeklamanie licznika pokazuje i czy 0-100 da sie zrobic szybciej, niz kadetowe 10,35 na tym samym odcinku biegnącym lekko pod górke :)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Paź 2011, 21:23   

Video :!: wiecej video .... :) i dzialaj dalej bo nie dlugo ci sie znudzi jak jezdzi...
Po za tym przyznaj sie ile to pali ci PB na 100 :)
_________________

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Paź 2011, 21:44   

a cóż na tym wideo ma sie znajdować, bo sądze ze sam licznik 0-100 moze się nudzic? :)

Co do spalania, to zalalem 19,6 litra i przejechalem 150km ( z czego 72 trasa ) i jeszcze jest :D Ale to pomiar srednio dokładny będzie, bo mała ilość km i litrów :)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Paź 2011, 23:18   

spint na 1/4 mili + sprawdzenie od 50 do odciecia na 3 biegu.... :)
Po czym opamietaj sie, przejedz spokojne autem 200km i zalej do baku zeby zobaczyc ile spala ci to...bo pewne szczepanowi da to do mylenia :) a ja bym tam widzial 1.25 :) gdzie moze mieszac biegami na YTP w swojej klasie i jezdzic na co dzien przy wadze mk2 :) byl by ogien.... lecz On na teraz sie obawia .... :(
_________________

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Paź 2011, 23:27   

ja sam chciałem 1.25 montowac, ale mi napisali ze nie to zmienilem zdanie :P
Nagram i pomierze czasy gpsem :) Spalanie tez spróbuje jakoś pomierzyć, by chociaz troche miarodajne bylo. Ale nie sądze bym przekroczyl 10 przy spokojnej jezdzie ( o ile wszystkie czujniki sa sprawne ), bo gazu to do 1/3 maks uzywam a i tak jade dynamicznie :)
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 20 Paź 2011, 07:44   

vegetagt, gdzie to takie wykresy dają ? :9: Co do spalania to zalej pod korek zrób 100-200km i znowu zalej pod korek :yes: od razu będziemy wszyscy wiedzieć ile toto pali :ok: Tak jeszcze sobie pomyślałem żebyś żułfia temat poczytał on ma fajne rozwiązania odnośnie stabilizacji pojazdu podczas jazdy ;)
np. http://allegro.pl/stabili...1839394535.html
sam miałem zamiar takie cuś modzić ale w chwili obecnej priorytety mi się lekko zmieniły...

Fordon, wracając do silnika to zatrzymuje mnie brak kasy ;-|
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Paź 2011, 20:37   

szczepan522 napisał/a:
Co do spalania to zalej pod korek zrób 100-200km i znowu zalej pod korek :yes: od razu będziemy wszyscy wiedzieć ile toto pali :ok:


problem jest tutaj:

szczepan522 napisał/a:
zalej pod korek


:P

Ogólnie jeden pomiar 0-100 sobie strzelilem w drodze powrotnej i wyszlo 10.64 ze startem z niskich obrotow, bez strzelania ze sprzęgła. Nie jest źle :) Jeszcze jakbym przejechal z 30km zanim do rezerwy mi spadnie wskaznik to i spalanie będzie zadawalające :)
Przekłamanie licznika jest raczej 10% w góre.

http://img248.imageshack....11020200405.jpg
http://img847.imageshack....11020200437.jpg
http://img88.imageshack.u...11020200456.jpg
http://img15.imageshack.u...11020200527.jpg


edit: no dobra, postaralem sie na kolejnym odcinku z serii 'troche pod górke' i wyszło 8.7 a w innych losowych miejscach 9,9 i 9,88 :) Do tego pierwsze przyciśniecie gazu jest zawsze dość niemrawe, nie wiem czemu. Dopiero po pierwszej odcince auto zaczyna chętnie przyspieszac.

wykresy z najlepszego czasu:



na ćwiartke ( 402m, bo tyle moglem ustawić ) wyszło 16:556 i 18:327
film: http://www.youtube.com/watch?v=mJN5YF8iqsY
wykresiki:



prawie 160 licznikowe to okolice 130-140 wg gpsa. I jedzie sie o niebo lepiej niz kiedyś :)

3ci bieg 60-odcięcie, tylko troche nie trafilem telefonem :)
http://www.youtube.com/watch?v=fVDpbtq-bjk

3ci bieg 50-odcięcie, chyba troche więcej widać:
http://www.youtube.com/watch?v=dCJem9cxnnI

I film poza konkursem, zimny start z rana:
http://www.youtube.com/watch?v=Dd-vYGsHdU0

I spalanie wyszlo mniej niz 10 na oko, przy 70km trasy i 140 miasta, gdzie troche osob chcialo zobaczyc jak to jezdzi, takze zbyt lekko nie było. To teraz zrobić za 100zł jak najwięcej kilometrów trzeba :-)

W każdym razie wlasciciel zadowolony i ma banana na twarzy :hihihi:
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 21 Paź 2011, 07:55   

vegetagt napisał/a:
W każdym razie wlasciciel zadowolony i ma banana na twarzy


i to jest uwieńczenie twojej choroby :ok: pamiętaj że to nie koniec :yes:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Konserwacja nadkoli, podłogi, profili zamkniętych
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 6 5 Wrz 2013, 18:29
Brykal
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.