| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  21:06
 | [MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2006,  22:51   [MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De |   
 |  
               | 
 |  
               | Czym sie roznia silniki 1,8D a endura-de
 |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Lut 2010,  13:52, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2006,  23:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | z tego co mi wiadomo to w endurze jest pompa lukasa i egr ale czy cos jeszcze |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2006,  07:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ruskm napisał/a: |  	  | egr ale czy cos jeszcze | 
 Eeee EGR i kata to i ja mam w 1.8D 1992r a 1.8 TD Endura DE ma zupelnie inne tloki kolektor dolotowy , wydechowy i chyba kobry oraz wal ale tu na 100% pewien nie jestem...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2006,  07:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale nie chodzi mi o Endure turbo tylko o wolnossaca |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kangurczak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2006,  19:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jesli na silniku mas Endura de to jest to jednostka T. Popatrz do poprzedniego postu gdzie prowadzilismy dyskusje na temat tych silnikow i kolega Fordon wkleil ladne fotki- czy o ten motor (2 fotka) Ci chodzi? Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ?
 Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2006,  23:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | to co to jest turba nie ma a endura-de jest napisane 
 http://img462.imageshack....obraz0130vv.jpg
 |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jimbo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2006,  23:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina   
 [ Dodano: Sro Sty 25, 2006 22:41 ]
 p.s.
 ruskm strasznie brudny masz ten silnik(zarzygany) - sprawdz uszczelke pod pokrywa glowicy.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2006,  06:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kangurczak napisał/a: |  	  | Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ? Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane.
 | 
 Chyba jednak z DE na Di oraz z Di na TDCI... bo DE ma mniejsze doladowanie i inna pompe Di ma wg serii 1bar doladowania nominalnego i  pompe Bosch chyba "VP44"
 Niestety nie mam wszystkiego pozapisywanego mozliwe ze odkopie to na kompie, bo wszystkie informacje zebralem z neta...
 
 
  	  | Cytat: |  	  | dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina | 
 A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania
    jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI   silniki:
 ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
 ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
 ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
 Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...
 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jimbo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2006,  09:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania    jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI   silniki:
 ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
 ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
 ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
 Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...
 
 Pozdrawiam[/quote]
 
 no dobra... po pierwsze primo: jezeli endura de jest doladowana to znaczy ze ma turbine tak? (jesli sie myle to mnie poprawcie, bo dopiero zdobywam wiedze w tym temacie)... wiec gdzie ja mam ta turbine?
   po drugie primo: jezeli jest doladowana to ile ma kuców no chyba nie 60
 po trzecie primo: jakie jest prawdopodobienstwo ze i u ruskm i u mnie ktos sobie zmienil pokrywe?
 
 mecze ten temat no ale chcialbym miec juz pewnosc i wiedziec na 100 czym jezdze
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kratek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Michał
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Sie 2005
 Posty: 146
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2006,  11:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | z tego co mi wiadomo to Endura DE ma hydrauliczne popychacze zaworów - a 1.8D ustawiane plytkami - stad roznica. Jest takze roznica w osprzecie ( inna pompa itd...) Pozdrawiam 	  | Cytat: |  	  | Czym sie roznia silniki 1,8D a endura-de
 | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2006,  15:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | pompa jest Lukasa tak mi mowili 
 i chyba EGR w 1,8D jest podcisnieniowy
 a w endurze sterowany elektronicznie ale ja sie nie znam mowie co mi sie o uszy obilo
 |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2006,  16:39 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ruskm napisał/a: |  	  | moja byla brana z poczty sugerujesz zeby w poczczie zmieniali pokrywe ? po co?
 dawac turbo...
 
 Ja tak ostatnio do dziury trafialem polalem go calego zeczywiscie sie poci ale nie tak jak tu widac
 | 
 Ja moge odpowiedziec pytaniem na pytanie... to po co ford zakladal dwa lewe wahacze lub po co zakladal 2 prawe wachacze... to jest Polityka wewnetrzna firmy i tego do konca nie wybadasz... dodam tylko tyle ze co spotkalem silki ENDURA DE w np Mondeo lub Escorcie byly to silniki TD lub TDi...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kratek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Michał
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Sie 2005
 Posty: 146
 Skąd: wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2006,  20:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silniki Endura De faktycznie byly montowane w Escortach i mondeo. Escorty mialy zarowno 1.8D jak i Endure ( z roznymi mocami od 60 - do 90 KM ) W mondeo byly tylko 90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem. A to ze na kapie zaworów widnieje napis ENDURA DE oznacza ze popychacze zaworowe mają regulacje hydrauliczną i nie koniecznie musi oznaczac ze jest turbo. Roznice pomiedzy turbo a wolnossącym są dosc duze - inna jest pompa wtryskowa, wydajniejsze są wtryskiwacze, kolektor wydechowy jest inny - bo jest zamontowana turbina  w wersji z intercolerem jest tez inny dolot - smialo mozna powiedziec ze tylko pojemnosc jest taka sama 1753cm3 reszta moze wydawac sie podobna,ale sądze,ze to nie to samo - przeciez obliczone jest na inne wytrzymałosci. Co do jednego z pytan, ktore widzialem ponizej - male prawdopodobieństwo zeby ktos w niemczech lub holandii bawil sie w zmiane kapy zaworowej - oni dobierają czesci wg. nr VIN - i jesli jest taka kapa zaworowa to widocznie musiala taka byc  Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kangurczak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2006,  22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak tak moj blad di ma T- literowka a tyle zamieszania. Oczywiscie Fordon ma racje. ja sie mylilem, przepraszam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jimbo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2006,  23:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | no dobra... zagadka rozwiazana...  juz wiemy ze nie mamy co szukac turbiny bo jej poprostu nie mamy   teraz tylko z checia dorwalbym jakas publikacje z ktorej moglbym sie dowiedziec jakie sa konkretnie zmiany/roznice miedzy zwyklym 1.8D a 1.8 endura de.
 Wogole to jakas tajemnicza sprawa... niech mnie ktos poprawi jesli bredze.
 Mianowicie gdy nabylem moja fieste to zaczalem sie rozgladac za ksiazka obslugi co zeby sie troche o niej dowiedziec bo nie mialem bladego pojecia (zreszta wogole nie mialem pojecia o czym kolwiek i dopiero sie ucze o silnikach itd.). Juz na poczatku moich poszukiwan wyniknal problem - w ksiazce do Mk4 nie ma nic na temat silnika 1.8D!! Wiec w moim parciu do wiedzy podpieram sie ksiazka do Mk3 gdzie owy silnik jest opisany... no dobra, wszystko spoko... tylko ze tam nie ma nic napisane o endura... wiec mam pytanie: od kiedy montowali endure? jesli zaczeli w Mk4 to dlaczego nie ma jej w ksiazce obslugi dla tej wersji ?!
 
 nie wiem czy mi ktos to wytlumaczy, no ale musialem to z siebie wyrzucic bo mi spac nie pozwalalo od pol roku
   
 pzdr.!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2006,  06:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | 90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem. | 
 Mowa o TDintercooler czy TDDI
    bo pierwszy byl sterowany praktycznie w pelni mechanicznie... na tomiast drugi przed kompa...   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sty 2006,  14:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MATEUSZ   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: mateusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 14 Sty 2005
 Posty: 103
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2006,  10:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1.8D też ma egr |  
				| _________________ Fiesta rok 1990 1.8 D  sprzedany
 VW T4 rok 1991 2.4 D
 Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ruskm   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.0/80KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Sty 2006
 Posty: 53
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2006,  10:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale sterowany podcisnieniowo czy elektronicznie? |  
				| _________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
 Corolla E12 1,4vvt-i Terra
 Fiesta VII 1,25 Trend
 Fiesta VII lift 1,25 Trend
 Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
 Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
 Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
 Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MATEUSZ   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: mateusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 14 Sty 2005
 Posty: 103
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2006,  11:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | podciśnieniem  z serwa |  
				| _________________ Fiesta rok 1990 1.8 D  sprzedany
 VW T4 rok 1991 2.4 D
 Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |