[MK3] BLOS w 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 23:16 [MK3] BLOS w 1.1
|
|
|
jest sens zakladac blos do takiego silnika? nie testowalem jak to auto chodizlo w gorzastym terenie zanim zalozylem gaz ale teraz gdy jezdzilem do krynicy to po gorkach wiekszych(dluzszych) to slabo wychodzi...zeby cos to jechalo musialem na 3jce do 70mciu bujac a jak dalem 4ke to juz zaczynala powoli predkosc spadac. Czytalem cos o blosie ze sa brc blos do silnikow na wtrysk dlatego pytam czy cos takiego mi pomoze? Dodam ze silnik jest w porzadku i nic sie z nim nie dzieje i ze pod taka gorke to nawet sejem zaladowanym w 4 osoby koles mnie objechal |
_________________ Cichociemna
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Paź 2012, 19:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 22 Paź 2007, 01:05 Re: blos w 1.1
|
|
|
kenczorf napisał/a: | to nawet sejem zaladowanym w 4 osoby koles mnie objechal |
takie małe "nie na temat" - nie porównuj seja do fiesty - a szczególnie jeśli to był 1.1 - te małe samochodziki niesamowicie wymiatają w porównaniu do naszych 1.1 czy 1.3 |
_________________
|
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22 Paź 2007, 16:02
|
|
|
dday napisał/a: | nie porównuj seja do fiesty - a szczególnie jeśli to był 1.1 - te małe samochodziki niesamowicie wymiatają w porównaniu do naszych 1.1 czy 1.3 | ups nie wiedizalem...myslalem ze to ma podobne osiagi co i fiesta dlatego troszke mnie dobilo bo gdybym ja mial tyle osob w fofi i jechal pod gorke to 4ki nawet przy tych 70mciu o ile by tyle poszedl nie wrzucal
ale ktos mi moze pomoze co do tego blosa...moze widzial to u kogos lub sam wie co to tak naprawde daje w takim silniku jak moj? |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Paź 2007, 17:10
|
|
|
dday napisał/a: | niesamowicie wymiatają |
bez przesady fiestowe 1.3 ma katologowo mniej wiecej tyle samo do 100 co sej 1.1 (nie mowie o sportingu) i wyzszy moment przy nizszych obrotach. i oczywiscie nie kreci sie tak fajnie w wyzszych obrtoach ale jest zdecydowanie elastyczniejszy.
i tu warto dodac roznice miedzy 1.1 a 1.3 - jest zauwazalana jadac w trasie ja wjezdzam pod sporą górke z 3 pasazerami na 5 biegu przy stałych 80km/h.
odnosnie blosa sie nie wypowiem bo nie mam gazowni |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Paź 2007, 18:58
|
|
|
a jeździsz na stożku???? blos to taki gaźnik gazowy spalanie Ci wzrosnie, bedziesz mial jakies tam problemy wydasz nie mniej niz 500zl bo sam blos ok 350 plus koszta podlaczenia itd, ogolem NIE WIEm jaki sens wkladac blos do 1,1. |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22 Paź 2007, 22:59
|
|
|
genov napisał/a: | a jeździsz na stożku???? | nie
genov napisał/a: | blos to taki gaźnik gazowy | z tego co wiem to od tego sie zaczelo i to bylo dla aut na gazniku a teraz sa jakies nowsze z elektornika itp dla wtryskow
genov napisał/a: | spalanie Ci wzrosnie | jak mi wzrosnie spalanie o 1 litr czy troszke wiecej to nic sie nie sanie ejsli bedzie to dzialalo
genov napisał/a: | bedziesz mial jakies tam problemy | ponoc sa podczas regulacji ale pozneij wszytko jest ok. Pozatym czytalem ze te problemy byly przez przedmuchy bo jak ludzie sciagali miksery to zapominali tam dac uszczelke...po jej zalozeiu wszytko bylo w porzadku
genov napisał/a: | wydasz nie mniej niz 500zl | koszta spore dlatego pytam bo nie chce kasy w bloto wyrzucac a ze ostatnio zdazaja mi sie takie podroze to denerwujace jest to ze tylko ze mna na pokladzie pod gorki ma takie problemy...
madek napisał/a: | i tu warto dodac roznice miedzy 1.1 a 1.3 - jest zauwazalana jadac w trasie ja wjezdzam pod sporą górke z 3 pasazerami na 5 biegu przy stałych 80km/h. |
ale ogolnie jest taka roznica czy poporstu porownujesz moja fofi z twoja ? ja o stalej predkosci 80 pod gorke to na czworce moge zapomniec... |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Paź 2007, 01:35
|
|
|
z 1,1 nie zrobisz rakiety i tyle . na gazie jest słabe i na benzynie też . jak chcesz mieć osiagi to odkręć ja troszke na parowniku i się poprawi ale spalanie wzrośnie . Blos ma sens jak jest walka o konie w małych silnikach jest mało koni z założenia i jak dla mnie blos tego nie zmieni . wiem ze w silnikach pow 1.8 jest sens bo faktycznie mikser urywa troche koni . a co do stożków i instalacji gazowej to mam swoja złą opnie i jeszcze jej nikt nie zmienił . jak jest komputer gazowy albo wtrysk gazu to ok moze być stożek choć jak dla mnie stożek za 100 zł nie ma sensu i lepiej zaiwestować w K N a bo te taniochy są gorsze parametrami od zwykłych filtrów . a odprężanie dolotu z gazem na mikserze raczej z celem się mija . |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23 Paź 2007, 15:28
|
|
|
diodalodz napisał/a: | odkręć ja troszke na parowniku | ale co dokladnie odkrecic...tzn jakas srubke, regulator i ile? prosze o odpowiedz dla laika ja mam parwonik eco 100kw i komputer just. Co do stozka to nie przymiezam sie do jego zakladania a ogolnie o taka odpowiedz mi chodzilo thx |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
rajtar [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Paź 2007, 21:46
|
|
|
kenczorf, Jeśli masz instalację z komputerem gazu, to lepszym rozwiązaniem będzie wizyta w serwisie, gdzie poprawią Ci ustawienia odnośnie ilości gazu. Masz silniczek krokowy gazu, czy register - taką śrubę "w sprężynie" na wężu od reduktora do miksera, który jest umieszczony pod filtrem powietrza, a na wtryskiwaczu benzyny? Jeśli masz tę "śrubę", to na jej wierzchu zaznacz sobie punkt mazakiem i licząc obroty, wkręć ją do końca, a potem wykręć półtora obrotu z powrotem. Jeśli będzie dobrze, to dobrze - a jeśli silnik będzie objawiał "zmulenie", to wykręć jeszcze pół obrotu.
Generalnie jednak - jak na początku tego postu... |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23 Paź 2007, 23:31
|
|
|
rajtar napisał/a: | kenczorf, Jeśli masz instalację z komputerem gazu, to lepszym rozwiązaniem będzie wizyta w serwisie, gdzie poprawią Ci ustawienia odnośnie ilości gazu | w ostatnim miesiacu bylem u nich dwa razy i caly czas to samo...w miescie na prostej jestem zadowolony ale tylko te gorki w trasie mnie mecza....ale widze ze z tym chyba nic nie zrobie...slabe autko i tyle
rajtar napisał/a: | Masz silniczek krokowy gazu, czy register - taką śrubę "w sprężynie" | mam krokowca gazu |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 00:00
|
|
|
każda mała pojemność boi się górek . weź matiza i fieste poleć na wczasy . Matiz cię objedzie na każdej prostej bez problemów . Pierwsze górki i ty zaczynasz rządzić , moc ta sam bo ok 50 KM a poj robi swoje poprostu większa pojemność większy moment i tyle . |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 00:07
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Matiz cię objedzie na każdej prostej bez problemów | to mowis ze nawe matiz co ma 0.8 silnik obleci moja fofi ? teraz mi wbiles klina widze ze chyba nic nie zdzialam w kwesti "slaby pod gorke" wiec to by bylo na tyle w tym temacie |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 08:19
|
|
|
matiz jest w stanie pojeachać fabie 1.2 htp wiec wszystko w temacie . |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 09:03
|
|
|
ale fabia htp ma trzy gary... To jeszcze zależy jaka fiesta, bo jak dotąd swoją 1,1 nie miałem problemów z matizami - może na prostej, ale pod górkę, to jednak matizy siadają. Fakt że mam silnik po kapitalce, ale jakoś dziwnie z tymi matizami. 0,8 bardziej ciągnie? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 10:45
|
|
|
ale wam sie oftop wlaczyl
mam w rodzinie matiza. mialem 1.1 (co prawda troche zajechane) i smialo moge stwierdzic ze matiz byl przy nim zrywny. z reszta przy 1.3 tez jest ale do pewnego momentu. pod gorke faktycznie matiz wysiada, a jak zaladowany to juz w ogole... ale on ma momentu cos kolo 60-70Nm a takie 1.3 101Nm i to przy duzo nizszych obrotach. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 12:43
|
|
|
madek napisał/a: | [bez przesady fiestowe 1.3 ma katologowo mniej wiecej tyle samo do 100 co sej 1.1 (nie mowie o sportingu) P |
ja powiem o sportingu bo z seryjnym sejem sportingiem jak i cc sporting moja byla rs1300 dawała rade,dopiero od ponad 140km/h zaczynał powoli odjezdzac ,moje 1,3 jakos tam rade dawało i nie narzekalem,ale mialem okazje jechac 1.1 i powiem ze niby tylko pare km a naprawde duza roznica jest miedzy 1.1 a 1,3 mk3 (niestety)
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 13:21
|
|
|
o matizach tu zaczeli .......... ehh
Dioda mówi dobrze z 1.1 rakiety nie zrobisz i tyle to ma mała pojemność
natomiast ta wypowiedź rozkłada mnie na kolana genov napisał/a: | a jeździsz na stożku???? blos to taki gaźnik gazowy spalanie Ci wzrosnie, bedziesz mial jakies tam problemy wydasz nie mniej niz 500zl bo sam blos ok 350 plus koszta podlaczenia itd, ogolem NIE WIEm jaki sens wkladac blos do 1,1. | o ja pierd....... ludzie to widze mają pojęcie .. widziałeś kiedyś coś takiego ? jeździłeś że sie wypowiadasz ? spalanie wzrośnie jeju.. tego to jeszcze nie grali ..........
Odnośnie Blosa to są dwie wersje jedna taka prosta bez niczego i druga już profii z kabelkami itp itd
Do ciebie tylko ta prosta czyli kawał metalu
Blos to taki mikser tylko taki troszkę mądrzejszy a budowa prosta jak cepa
Koszt ok. 300zł średnica jego to 70 mm i pasują gumy od nawiewów malucha(koszt 3zł) założenie jeśli wlot powietrza też jest na taką lub podobną średnicę to jakieś 10 min montażu i regulacji z 1 min
Spalanie spada (znacznie !!) moc nie ma co ukrywać to jednak gaz i blos wymiesza wszystko czy to badziew z Ukrainy czy najlepszy gaz z najlepszej rafineri ... dla niego to i tak to samo i tak samo na tym jedzie ....ale moc będzie zbliżona do tej na benzynie
Czy warto to zakłądać? Powiem tak jak będę miał taczkę do miasta na gazie to Blos tam napewno wyląduje chociaż by z powodu spadku spalania
tyle ode mnie .......ale ja się w sumie nie znam bo miałem 3 silniki 1.1 i Blosa mam na 2.8 ..... więc inni znają się lepiej |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 15:29
|
|
|
van81, do wsadz do sierry 1.1 bedziesz napewno pionierem |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 16:18
|
|
|
oj ta debata zeszla na zle tory to co chialem wiedziec to juz wiem...mianowicie blosa do 1.1 nie ma sensu wkladac. A o matizach skonczmy bo sie zalamac mozna |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Paź 2007, 17:50
|
|
|
odyniec napisał/a: | van81, do wsadz do sierry 1.1 bedziesz napewno pionierem | sierry wychodziły też z silnikiem 1.3 demony szybkości to były
mój Potwór waży z silniczkiem 2,8 1070kg .... prawie jak fiesta |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
|