| Przesunięty przez: szynszyl 5 Kwi 2014,  20:13
 | [MK3] Zbyt wysoka temperatura silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Jacek4200   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 91
 Skąd: Wrocław/okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2009,  00:07   [MK3] Zbyt wysoka temperatura silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Nie mam pojęcia co mi się stało z samochodem. Odkąd przyszło ocieplenie Fiesta zaczyna stroić fochy, konkretniej to - szybko rośnie temperatura i dochodzi do N a nawet tuż przed czerwonym polem, a następnie wacha się między N a O. Wentylator się nie załącza choć jest sprawny, sprawdzalem. Wymieniłem termostat i czujnik włączania wentylatora, nic nie pomogło. Po osiągnięciu litery O termostat puszcza wodę na chłodnicę, wskaźnik zatrzymuje się tuż przed czerwonym polem i lekko opada na O bez udziału wentylatora. Silnik jest słaby przez tak wysokie temperatury, nie wcina ani oleju, ani płynu chłodniczego. Wczoraj podjeżdzałem pod górkę, stracił moc i ledwo na dwójce wdrapałem się do pracy 30km/h. Dzisiał zupełnie na odwrót, ta sama górka i 80 km/h na 4 biegu  bez problemu. Jak po 22 wracałem z pracy, kawałek pojechał, przydusił się, poszarpał, wyjechałem na główną trasę spokojnie 100 km/h, ze wskaźnikiem temp. między N a O. Kable i świece wymieniałem calkiem niedawno, myślę też że silnik mówi papa  ale jeżeli by tak było nnie miał by "lepszych chwil"   Macie może jakąś radę?
 
 
  	  | Kod: |  	  | Proszę tagować tematy i w tytule postu konkretniej opisywać problem. Inaczej takie topicy będą zamykane.
 - trzeci
 | 
 |  
				| _________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2009,  13:20, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kondziu   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Konrad
 Wiek: 43
 Dołączył: 13 Kwi 2008
 Posty: 206
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2009,  02:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik temperatury kolego...Koszt około 25 zł na nowy. Jest na dole pod pompą wody. Odkręcasz na klucz 13 ale przed tym odkręcasz fajkę z przewodem do czujnika. Może szarpie dlatego że przegrałeś go.. PS. nie masz kartonu przed chłodnicą? (pytam tam na wszelki wypadek bo róznie sobie ludzie radzą z mrozem)
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek4200   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 91
 Skąd: Wrocław/okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2009,  11:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie mam kartonu przy chłodnicy. Wogóle sprawdzalem - jak odłączyłem wentylator to wskaźnik nie wchodzi na czerwone pole, jak jest podłączony to zaraz się grzeje i już przekracza normę. Nic, jade po ten czujnik temperatury i zobacze co to będzie   
 [ Dodano: Sob Lut 28, 2009 16:15 ]
 No tak, pojechałem do mechanika, termostat za wysoko otwiera, bodajże przy 98 stopniach, do wymiany na  92 stopnie. Jak zaczął nim gazować to nawet wentylator się załączył
  Dzięki za pomoc   |  
				| _________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARO 124 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2009,  20:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | czesc jestem nowy mam podobny problem aczkolwiek troche inny ostatnio w czasie jazdy zagotowal mi sie plyn a le nie w chlodnicy  co dziwne tylko chyba w silniku bo zniknal przez zbiorniczek wyrownawczy prosze o pomoc co to moze byc |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek4200   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 91
 Skąd: Wrocław/okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2009,  16:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | MARO 124 Termostat prawdopodobnie padł bo nie otwiera się i nie puszcza wody m.in na chłodnice. Szkoda że nie sprawdziłeś czy wąż do chłodnicy podczas "zagotowania" był zimny. 
 Niech się wypowiedzą inni
   |  
				| _________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2009,  16:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kondziu napisał/a: |  	  | Czujnik temperatury kolego...Koszt około 25 zł na nowy. Jest na dole pod pompą wody | 
 
 Nic bardziej mylnego, czujni temp podłączony do wskażnika jest w okolicach termostatu, i powinien byc zielony. Czujnik wlaczający wentylator jest na termostacie i nie jestem pewny czy nie wysyła on informacji do kompa o temp płynu chłodniczego, co mogłoby miec kolosalne znaczenie dla spalania..
 |  
				| _________________ Był:
 Fiat 126p Elegant 1998 r.
 Była:
 Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kandyk [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2009,  16:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcinowaty, Ten czujnik jest umieszczony pod spodem kolektora ssącego. 	  | Marcinowaty napisał/a: |  	  | Czujnik wlaczający wentylator jest na termostacie i nie jestem pewny czy nie wysyła on informacji do kompa o temp płynu chłodniczego, co mogłoby miec kolosalne znaczenie dla spalania.. | 
 http://www.fotosik.pl/pok...4cc9869043.html
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fornal   
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 25 Maj 2004
 Posty: 38
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Kwi 2009,  15:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Temat coś podupadł a ja właśnie mam taki sam problem co zakładający ten temat. Temperatura była stale wysoka, okolice N,dziś  wymieniłem termostat i czujnik temperatury wody (ten w obudowie termostatu - zielony), wyjechałem do miasta, po przejechaniu ok 6 km i po odstaniu swojego na dwóch światłach temperaura wskazuje górną granicę poziomu norm, czyli ostatnie stadium przed czerwonym polem, sprawdziłem przewód chłodniczy - prowadzący   od termostatu do chłodnicy - letni, chłodnica zimna, reszta - parzy. Załatwiłem swoje - jade dalej ok 3 km temperatura cały czas wysoka, stałem na krzyżówce dobre 3min, temperatura praktycznie bez zmian ani w górę ani w dół. Na naastępnym postoju sprawdziłem przewody - wszystkie ciepłe, łącznie z chłodnicą. Dalsza jazda po mieście i w niewielkich korkach wyglądała tak, że temperatura była wysoka, ale nie wchodziła na czerwone pole, co jakiś czas spadając w okolice O lub R. Co dziwne nie zauważalne są różnice pomiędzy teperaturami w trakcie stania w korku a na przykład jadąc z prędkością 80 km/h. Po powrocie termostat, który uznałem, że był walnięty, wsadziłem do kotła i zagotowałem z woda - dochodząc do wrzenia, termostat zaczyna się rozwierać, czyli chyba był ok. Bedę wdzięczny za pomysły i podpowiedzi. |  
				| _________________ wcześniej   mk2 1.6D '84
 teraz          mk3 1.1i   '91
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Kwi 2009,  16:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | a ja mam tak: 
 popędzę moją brykę na trzecim biegu, prędkość 70~120km/h
 otwieram maskę, a tam straszny żar ;] na wskaźnikach cały czas temperatura między O/R, wentylator ani razu mi się nie włączył :( a sprawny
 
 dziwi mnie, że cały czas taka sama temperatura, czy go deptam, czy spokojnie jadę
 
 muszę jeszcze sprawdzić jak wąż od chłodnicy, bo zapomniałem to sprawdzić ;]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2009,  00:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Znudziło mi się pisanie że wskazanie zegara można sobie wsadzić bez kontroli faktycznej temperatury silnika... czyli nazwijmy to kalibracją, termometr z 2 metrowym kablem z czujnikiem na końcu kosztuje obecnie 32 złote. Nadmienię tylko że u mnie między dolnym polem normalnej temperatury a górnym jest kilka (słownie KILKA) stopni różnicy, bodajże 6, ale dokładnie nie pamiętam. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2009,  09:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | możesz zapodać jakiś przykład ? i jak to się montuje ? ;] 	  | JoeMix napisał/a: |  	  | termometr z 2 metrowym kablem z czujnikiem na końcu | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2009,  09:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | szogoon termometr panelowy LCD lub jakiś inny, czujnik przykłada się do węza za termostatem, w miarę blisko silnika, i zawija ciasna taśmą izolacyjną, termometr w pojeździe, jak nagle z 40 wskoczy na 85 przykładowo to znaczy zie otworzył się termostat. 
 Ja użyłem podobnego http://allegro.pl/item615...da_3_metry.html ale -50 do +150, czujnik wyjąłem z obudowy.
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2009,  12:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie coś takiego, mocujesz tak by mierzyło temperaturę płynu wychodzącego z silnika,,, albo za obudową termostatu, wtedy będzie pomiar z uwzględniwszy włączenia się dużego obiegu, lub na wężu wejściowym do nagrzewnicy, wtedy będzie temperatura silnika najbardziej zbliżona. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek4200   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 91
 Skąd: Wrocław/okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2009,  22:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moje problemy z temperaturą mam nadzieję że się skończyły bo wymieniłem termostat na taki co otwiera się przy 87 czy 88 stopniach. i już nie ma problemu z chłodzeniem   |  
				| _________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fornal   
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 25 Maj 2004
 Posty: 38
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2009,  09:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jacek skąd załatwiłeś ten termostat, on jest przeznaczony do fiesty czy jakiegoś innego auta, bo jak w sklepie mówisz, że do fiesty to mają tylko jeden model. No i jaki koszt. |  
				| _________________ wcześniej   mk2 1.6D '84
 teraz          mk3 1.1i   '91
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek4200   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 91
 Skąd: Wrocław/okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2009,  14:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fornal,  od mechanika, termostat Vernet. Z tego co mi mówił Fiesty 1.1i miały do któregoś miesiąca 1991 roku termostat otwieracący się przy ok. 87 stopniach, a następnie przy 92. Najważniejsze że pasował  i wszystko jest już ok. |  
				| _________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2009,  20:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fornal, zły sklep - w dobrym jak podasz model auta to termostatów alternatywnych chyba jest ze 4, dla 1,1 i wbrew pozorom im wyższa temperatura otwarcia tym lepiej. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2009,  20:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | mnie się zawsze wydawało, że układ chłodzenia ma pracować tak żeby temp była optymalna, a nie niska ani wysoka... 	  | JoeMix napisał/a: |  	  | wbrew pozorom im wyższa temperatura otwarcia tym lepiej. | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2009,  20:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | To silniki z rodziny 1,1 najlepiej się czuja jak termostat jest na 92 lub 95 stopni,,, seryjnie jest na 89 czy 86, problem jest taki ze oryginalnie jak silnik się grzeje to termostat zaczyna się otwierać, silnik 1,1 ma potężną chłodnice, więc płyn wraca mocno schłodzony, termostat się przymyka, ale przepuszcza płyn, dlatego silnik ma często nisko temperaturae a wentylator włącza się wcale. 
 Jak damy wysoką temperaturę dla termostatu, to dłużej jest ona zamknięty, silnik szybciej się grzeje, kiedy termostat się otwiera, następuje wymiana cium cium, a z racji wysokiej temperatury otwarcia termostat sie przymyka, co owocuje znowu wzrostem temperatury, efekt jest taki że podczas jazdy temperatura jest lekko powyżej połowy skali, a na postoju oscyluje od połowy po czerwone pole, gdzie włącza się wentylator zazwyczaj.
 
 Ja już tak 3 fiestki swoje przerobiłem i chwale to sobie zwłaszcza zimą... latem negatyw jest taki że częściej się wiatrak włącza.
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |