| Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014,  19:12
 | [MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Krzysiekkk   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Mar 2008
 Posty: 94
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2009,  18:40   [MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie będę pisał eseju. 
 Objawy:
 - jak silnik zimny to się krztusi przy próbie ruszenia, nawet dusząc gaz do podłogi silnik ma czkawkę i ruszyć nie chce (upierdliwe jak szybko do ruchu się włączam), jak naduszę sprzęgło to obroty się wkręcają
 - przy szybkim dodaniu gazu na zimnym najpierw się krztusi a potem wkręca
 - przy jeździe ze stałą prędkością np 80km/h na 5 biegu, lub 65km/h na 4 biegu czuć że silnik szarpie
 - czasem na ciepłym silniku falują obroty spadają do ok 500 i wracają do 900 jak się na światłach stoi
 
 Co już zrobiłem:
 - założenie innego silniczka krokowego, wcześniej wyczyszczonego
 - wyczyszczony przepływomierz
 - sprawdzony dolot na ewentualność nieszczelności
 - świece z ustawioną szczeliną i czyste
 - przewody WN wymienione 2 miesiące temu na BOSCH
 
 Nie mam więcej pomysłów, podejrzewam CPP ale nie bardzo wiem jak go sprawdzić. Jakie inne przyczyny mogą powodować te objawy. Otwieram dyskusję.
 
 
  	  | Kod: |  	  | Proszę o prawidłowe tagowanie tematów. - trzeci
 | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Paź 2009,  20:51, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wa51oL   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Tomek
 Dołączył: 26 Maj 2008
 Posty: 33
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2009,  19:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | - jak silnik zimny to się krztusi przy próbie ruszenia, nawet dusząc gaz do podłogi silnik ma czkawkę i ruszyć nie chce (upierdliwe jak szybko do ruchu się włączam), jak naduszę sprzęgło to obroty się wkręcają - przy szybkim dodaniu gazu na zimnym najpierw się krztusi a potem wkręca
 | 
 
 mam podobnie
  oprocz tego ze nawet ze sprzeglem czasem ciezko:P w serwisie dali mi zastępcze wtryski i bylo wszystko ok wiec diagnoza => wtryski
 przynajmniej u mnie
   |  
				| _________________ http://dwteam.eu -> Projektowanie stron, systemy zarządzania treścią, bezpieczeństwo skryptów
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2009,  20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzysiekkk napisał/a: |  	  | Nie mam więcej pomysłów, podejrzewam CPP ale nie bardzo wiem jak go sprawdzić | 
 Odłączyć, zobaczyć co będzie. tak najprościej.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2009,  20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdź czujnik temperatury z dolotu |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mechcom   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 34
 Dołączył: 24 Sie 2008
 Posty: 397
 Skąd: Wolsztyn (PWL)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Przemas107   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 34
 Dołączył: 05 Wrz 2009
 Posty: 70
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2009,  21:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie też się krztusiła zaraz po odpaleniu i przy ok 4 tys obrotów przestawała jechać. Przeczyszczenie przepływomierza i resecik pomogło i teraz jest git. Tylko obroty na biegu jałowym mam 1000 :/ już nie wiem co to, chyba zostaje wymiana krokowego... |  
				| _________________ PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiekkk   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Mar 2008
 Posty: 94
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2009,  13:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj wymieniłem: - filtr paliwa
 - filtr powietrza
 po wymianie brak poprawy
 
 Po odłączeniu CPP brak jakiejkolwiek różnicy, silnik stał sie nawet bardziej mułowaty. Czujnik temperatury ma prawidłową rezystancję sprawdzając z książką serwisową.
 Brak mi już pomysłów
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Przem1987   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 38
 Dołączył: 10 Lut 2008
 Posty: 36
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2009,  15:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | piszesz o świecach, ze sa czyste i ustawiona szczelina, ale czy je wymienils? świece czesto maja peknieta porcelanke i wtedy iskra przeskakuje i sa podobne objawy. moglbys tez sprawdzic cewke
 |  
				| _________________ fiesta 1.3 mkIV 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiekkk   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Mar 2008
 Posty: 94
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2009,  15:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Świece mają tyle co przewody czyli 2 miesiące, w zeszłym tyg je wykręciłem i miały prawidłowy jasnobrązowy nalot. Cewka nie dawała by takich rezultatów tylko w ograniczonym zakresie obrotów. Więc to wykluczam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2009,  18:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Krzysiekkk, z tego co piszesz to faktycznie zrobiłeś już chyba wszystko co możliwe było, teraz na twoim miejscu pożyczył bym cewkę od kogoś na chwilę i sprawdził co będzie. Jak dla mnie to już ostatnia rzecz którą można sprawdzić. Co do falowania obrotów to wyczytałem kiedyś na forum focusów, że jak nic już nie przynosi rezultatu to wiercą małą dziurkę (1mm) w przepustnicy, podobno zwiększa minimalnie obroty i je stabilizuje.
 Poszukaj jeszcze na focusach, silnik 1.6 z focusa to to samo co 1.25 we fieście.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Przem1987   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 38
 Dołączył: 10 Lut 2008
 Posty: 36
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2009,  21:16 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MARIUSZ.B napisał/a: |  	  | Krzysiekkk, z tego co piszesz to faktycznie zrobiłeś już chyba wszystko co możliwe było, teraz na twoim miejscu pożyczył bym cewkę od kogoś na chwilę i sprawdził co będzie. Jak dla mnie to już ostatnia rzecz którą można sprawdzić. Co do falowania obrotów to wyczytałem kiedyś na forum focusów, że jak nic już nie przynosi rezultatu to wiercą małą dziurkę (1mm) w przepustnicy, podobno zwiększa minimalnie obroty i je stabilizuje.
 Poszukaj jeszcze na focusach, silnik 1.6 z focusa to to samo co 1.25 we fieście.
 | 
 
 jest prostszy sposob na zwiekszenie obrotow biegu jalowego. na krokowcu, pod wejsciem na wtyk jest zalany silikonem potencjometr(srubka). po zdarciu silikonu wystarczy dokrecic srubke i obroty biegu jalowego beda wyzsze
 |  
				| _________________ fiesta 1.3 mkIV 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2009,  21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | W takim krokowcu ? 
  |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiekkk   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Mar 2008
 Posty: 94
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2009,  23:09 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Przem1987 napisał/a: |  	  | na krokowcu, pod wejsciem na wtyk jest zalany silikonem potencjometr(srubka). po zdarciu silikonu wystarczy dokrecic srubke i obroty biegu jalowego beda wyzsze | 
 Mam krokowca poprzedniego w domu, niema tam nic takiego o czym piszesz.
 
 Wiercenie dziur w dolocie czy przepustnicy to dość radykalne rozwiązania i wolałbym tego uniknąć
   
 Co mi może dać podmianka cewki?? Objawy uszkodzonej cewki były by cały czas a nie tylko na zimnym.
 
 Widzę po tematach podobnych że nie jestem sam z tymi problemami bo w ostatnim czasie 3 podobne tematy na forum się zrodziły. Jutro jak nie będzie lało to sprawdzę jeszcze połączenia wiązki, może jakiś konektorek nie kontaktuje :/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2009,  23:14 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzysiekkk napisał/a: |  	  | Co mi może dać podmianka cewki?? Objawy uszkodzonej cewki były by cały czas a nie tylko na zimnym. | 
 Teraz przemyślałem sobie, że jak cewka pada to prędzej auto będzie przerywać jak się nagrzeje. Nie mam pomysłu
   Jak sam nie dojdziesz to chyba nikt Ci nie pomoże. Powodzenia.
 Jak tylko się uporasz z problemem koniecznie daj znać.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiekkk   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Mar 2008
 Posty: 94
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2009,  23:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MARIUSZ.B napisał/a: |  	  | Jak tylko się uporasz z problemem koniecznie daj znać. | 
 
 Jak to rozwiąże to mogę nawet FAQ napisać, ale najpierw muszę ten rebus ogarnąć. Warunki diagnozowania pod bokiem są utrudnione w tą pogodę niestety.
 
 Czekam nadal na pomysły i propozycje.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2009,  11:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | znajdź kogoś i przełóż na chwile przepływkę, bo może już jej czyszczenie nie pomaga. |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiekkk   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Mar 2008
 Posty: 94
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2009,  12:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak znajde dawcę to tak zrobie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hubi_2006   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Hubert
 Wiek: 37
 Dołączył: 03 Cze 2007
 Posty: 1479
 Skąd: Kruszwica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2009,  22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kurczę widać podobny mam problem  Szarpanie przy dodaniu gazu. Wymieniłem dzisiaj świece (Motorcraft) i kable (Bosch) efekt dupowaty  Wymienić się zapewne przydało bo miałem już problemy z odpalaniem w mrozie. Niestety nie mam nikogo z silnikiem jak u mnie (grzebany już przez forda) na podmianki części. Moja wersja jest już pozbawiona przepływki. Mam nadzieję, że u ciebie się wyjaśni co to jest. Wtedy będę próbował u siebie. Pytanie mam jeszcze, może mi ktoś na PRIV'a bądź w tym temacie napisać jak się sprawdza czujnik temperatury? Ewentualnie też jak się go czyści (czym)   |  
				| _________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
 ebesz szkerebe debesz (R)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Paź 2009,  08:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | rhoody miał do mnie przyjechać na badanie i przed wyjazdem wymienił kable i przeszło szarpanie, więc sprawdz stan kabli i jak świece wyglądają, u niego na jednej świecy był problem. 
 
  	  | hubi_2006 napisał/a: |  	  | jak się sprawdza czujnik temperatury | 
 miernikiem mierzysz jego rezystancję, musi się zmieniać wraz z temperaturą
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hubi_2006   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Hubert
 Wiek: 37
 Dołączył: 03 Cze 2007
 Posty: 1479
 Skąd: Kruszwica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Paź 2009,  10:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcin, ale do kogo z tymi kablami? Bo ja i Krzysiekkk,  napisaliśmy oraz 	  | hubi_2006 napisał/a: |  	  | Wymieniłem dzisiaj świece (Motorcraft) i kable (Bosch) efekt dupowaty   | 
  	  | Krzysiekkk napisał/a: |  	  | - przewody WN wymienione 2 miesiące temu na BOSCH | 
 |  
				| _________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
 ebesz szkerebe debesz (R)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |