| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  17:48
 | [MK4] Obrotomierz do 1,8 d | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | skola   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Lut 2008
 Posty: 111
 Skąd: Siemianowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  15:19   [MK4] Obrotomierz do 1,8 d |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli nie ma się standardowo obrotomierza w fordzie fiesta 1,8 d z 97 rok można jakiś wstawić ?? ale nie elektryczny taki z allegro czy taki jak na allegro czyli podpina się do wyjścia W na alternatorze i pod wpływem obrotów alternatora jest obliczane obroty na min |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  15:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ford Escort MK7 od 95r w gore z silnikiem 1.8TD, mialy obrotomierze...  musial byc tylko sprawdzic czy masz podpieta linie obrotomierza u siebie  Jest to we wtycznie niebieskiej pin nr 8 a kabel jest koloru bialo-czarnego tj bialy z czarnym paskiem   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skola   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Lut 2008
 Posty: 111
 Skąd: Siemianowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  15:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | OOO  czyli jest szansa  opisz gdzie jest to podpięcie bo nie wiem gdzie jest to o czym piszesz |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  16:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak wyciagniesz swoje zegary to zobaczysz 2 wtyczki i linke predkosciomierza, jedna wtyczka jest biala a druga niebieska wiec  zadnego problemu nie ma zeby to odkopac. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rapet   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Dołączył: 13 Maj 2009
 Posty: 132
 Skąd: Łaziska G
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  16:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tylko szukaj obrotka z diesela bo z benzyniaka nawet nie startnie srawdzałem a opis jak podpiąć (do mk4)jest ładnie rozpisany gdzieś  na forum nawet obrazki są     |  
				| _________________ "Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
 Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
 Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skola   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Lut 2008
 Posty: 111
 Skąd: Siemianowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  16:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  fakt jest nie dokładnie przeszukałem forum. Sorka  Ale pytanie skoro juz poruszyłem. Wlutowuje się jednym kablem w wtyczkę w skrzynce w silniku później ten kabel do kostki za licznikiem i z licznika jeszcze 2 kable i co te dwa kable później do obrotomierza ?? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portier   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: C
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 35
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 309
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  17:03 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | skola napisał/a: |  	  | :ups: fakt jest nie dokładnie przeszukałem forum. Sorka  Ale pytanie skoro juz poruszyłem. Wlutowuje się jednym kablem w wtyczkę w skrzynce w silniku później ten kabel do kostki za licznikiem i z licznika jeszcze 2 kable i co te dwa kable później do obrotomierza ?? | 
 
 (nie wiem o co chodzi ze skrzynka w silniku),
 jak nie masz kabelka do obrotomierza pociagnietego z alternatora to pociagnija. Ja wpuscilem go do srodka przez otwor ktorym przechodzi linka od predkosciomierza (mysle ze w mk4 tez da sie tak zrobic)
 
 wydaj mi sie poza tym ze mk4 ma takie same wtyczki jak escort?? wiec byc moze nie musisz niczego przerabiac tylko podlaczyc obrotek:)
 zegary tez wydaja sie identyczne wiec moze wszystko bedzie plug & play...
 
 /przypomnialem sobie, ze mialem problemy z kolorami kabelkow w liczniku z escorta - nie zgadzaly sie z tymi z faq mk4 -ale ze licznik z escorta ma ladne rysunki na sciezkach mozna latwo zorientowac sie co jest do czego:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skola   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Lut 2008
 Posty: 111
 Skąd: Siemianowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  21:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli sugerujesz że wystarczy pociagnąc jeden kabel podajże "W" z alternatora i powinno grać ?? Mam obrotomierz z diesla ale z uno i tam sa trzy wyjścia więc czegoś brakuje |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  22:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | No są 3 wejścia,,, zasilanie (+12V) masa i sygnał,,, razem 3. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skola   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Lut 2008
 Posty: 111
 Skąd: Siemianowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jest takie proste ???? Biorę z alternatora tak ?? sa tam trzy wyjścia plus chyba zasilanie i wyjście W i z tego wyjścia ten sygnał ?? później choćby z zapalniczki zasilanie i masa i będzie działać ?? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  22:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | A chodzi o alternator? Myślałem że o obrotek  ,,, na altki jak pamiętam to albo "W" albo "~",,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skola   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Lut 2008
 Posty: 111
 Skąd: Siemianowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  22:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak o obrotomierz ale gdzie mam podłączyć kabel sygnału ?? Są trzy wyjścia na obrotomierzu piszesz jeden to zasilanie drugi masa a trzeci sygnał to z kąd mam mieć ten sygnał   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  23:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | skola, stary wytlumaczylem ci to wczesniej w MK4 pin 8 kostka niebieska bezposrednio z alternatora do obrotomierza... zadajesz problematyczne pytania gdzie masz gotowa odpowiedz, a z tego co pamietam 3/4 MK4 miala juz pociagnieta inastalacje, pod obrotek wystaraczalo zmienic zegary, jesli twoj alternator ma wyjscie B+ D oraz W to jest to W jest wyjsciem obrotomierza, Hitlerwageny maja tak samo.   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portier   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: C
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 35
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 309
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2010,  00:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | wytlumacze prosciej: wyjscie W na alternatorze to taki jakby kawalek wychodzacego gwintu nad ktorym jest wybita litera W
 kupujesz w sklepie 4m kabla jednozylowego czy tam przewodu (nie znam sie)
 kupujesz tez takie oczko w ktorego dupke wsadza sie kabel (oskrobany z izolacji oczywiscie:D) i zaciska a oczko naklada na ta "srube" wychodzaca z alternatora oznaczona litera W
 potrzebujesz jeszcze tylko jakas podkladke i nakretke aby przykrecic to wszystko i zamocowac na tej "srubie"
 laczny koszt to ok 5-6zl
 pozniej ciagniesz ten przewod w sposob aby wprowadzic go do kabiny
 ja pociagnalem tak: prawie pionowo w gore pozniej na paski zamocowalem wzdluz jakiejsc wiazki i gdzies tam;p a do kabiny wpuscilem przez otwor ktorym wchodzi linka od predkosciomierza.
 mocujesz ten przewod jakos we wtyczce i wiola
 obrotomierz to na tym schemacie z faq B8 rev counter
 jak wykrecisz stary licznik to zlap za ten pancerzyk od linki a kumpel niech patrzy gdzie to sie rusza (ja mialem problemy ze zlokalizowaniem a wystarczylo poruszac i zaraz bylo widac;p) troche bylo z tym zabawy ale dwa piwka i wszystko bylo zrobione:)
 w mk3 jest 1 wiazka wiec ja musialem przerabiac wtyczki (ucialem wtyczke i przytutowywalem kable eh fuszerka wiem wiem...) u Ciebie jak pisalem na 99% bedzie plug & play.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2010,  08:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ma wytłumaczone wszystko wyjście 'W' lub '~' nie zawsze jest na śrubkę, nie raz jest na zwykła wsuwkę żeńską,,, zależy od altka. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skola   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Lut 2008
 Posty: 111
 Skąd: Siemianowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2010,  10:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | własnie o takie wyjaśnienie mi takie wyjaśnienie było potrzebne co prawda nie tak dosłowne bo to nie jest pierwsza rzecz która naprawiłem w samochodzie więc jakieś pojęcie mam  tylko cała sprawa związana była czy jedynie potrzebne jest pociągnięcie kabla z wyjścia W na alternatorze. Bo z innych opisów wynikało że trzeba w wtyczki z licznika się wlutowywać jeszcze w wtyczke w komorze silnika (tam z bezpiecznikami). Więc jak mi piszecie że można to ominąć ciągnąć jeden kabel sygnału i dodać zasilanie to dopytuje żeby nie było niedomówień   
 [ Dodano: Pon Sty 11, 2010 12:54 ]
 potrzebuje jeszcze odpowiedź na mój wcześniejszy post bo to jeszcze nie jest dla mnie jasne
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mirosław   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 55
 Dołączył: 11 Wrz 2010
 Posty: 40
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Wrz 2010,  20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej zakupiłem taki licznik z obrotkiem od mk7 pociągnołem przewodzik od wtyki do  śruby W w altku jednak obrotnik niechula,sprzedawca zapewniał że jest licznik od diesla pozostałe wskażiki działają bez zażutu,dodam że ten licznik  ma więcej kontrolek na dole jest po lewej 4 a po prawej stronie 3,z ciekawości zmierzyłem parametry w altku to W pokazuje 7voltów czy tak ma być?jaką literką na płytce oznaczony jest obrotomierz?bo pin w niebieskiej kostce numerkiem 8. |  
				| _________________ żmijka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2010,  07:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tam nie chodzi o napięcie tylko o przebieg,,, 	  | Mirosław napisał/a: |  	  | zmierzyłem parametry w altku to W pokazuje 7voltów czy tak ma być | 
 
 Jak włączasz stacyjkę to ten obrotek coś podryguje czy nie,,, spróbuj mu zapodać jakiś przebieg na wejście,,, tzn dotykając szybko tym przewodem sygnałowym, tylko teraz nie pamiętam czy do masy czy do 12V, ale chyba do 12...
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portier   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: C
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 35
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 309
 Skąd: Gdynia
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mirosław   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 55
 Dołączył: 11 Wrz 2010
 Posty: 40
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2010,  11:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Literki D obrotek niema,dotykając przewodem do wyjścia W w altku też wskazówka niedrgnie. |  
				| _________________ żmijka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |