| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
		| Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014,  08:53
 | [MK3] Problem z wymianą termostatu. |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | JustMario   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2010,  17:29   [MK3] Problem z wymianą termostatu. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie. Z racji długiego nagrzewania się silnika przystąpiłem do wymiany termostatu. 
 Spuściłem borygo, wymontowałem stary termostat, względnie oczyściłem obudowę na powierzchni łączenia, wyskrobałem starą uszczelkę.
 
 Zabrałem się do montażu nowego. Założyłem na niego uszczelkę, wciskając talerz termostatu w jej szczelinę. Umieszczam termostat i - nie trzyma się, lata luźno. Uznałem, że skręcając obudowę odpowiednio się on wciśnie. Jednak nie - obudowa się nie domyka, jest mała (jakiś milimetr, dwa) szczelina między kopułkami obudowy. W dolnej kopułce (tej, gdzie jest czujnik) jest wgłębienie na uszczelkę. W górnej takowego nie ma i wydaje się, że uszczelka nie ma się gdzie wcisnąć. Jak powinien wyglądać montaż nowego termostatu, żeby była gitara?
 
 PS. Właśnie zauważyłem, że uszczelka termostatu na stronie forda wygląda inaczej niż uszczelka którą miałem w zestawie.
 
 Fordowska: http://ford.sklep.pl/pl,p...statu,ford.html
 A moja jest okrągła, zakłada się ją na talerz termostatu (bez niej termostat "lata" delikatnie). Czyli to nie ta uszczelka?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | LukaszM803   
 Model: Inne auto
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4/73KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 31 Gru 2009
 Posty: 38
 Skąd: Kutno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2010,  19:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | mialem u siebie to samo kupilem nowke sztuke termostat bo myslalem ze stary jest blee chce zalozyc new i co i lipa nie pasuje za duzy byl. W sklepie nie mieli takiego jaki ja mam u siebie :/ ale po sprawdzeniu starego okazalo sie ze jest on ok. Mam pytanie nie orientujesz sie jaki powinien byc termostat tzn w jakiej temp powinien sie otwierac? Bo u mnie auto sie bardzo wolno nagrzewa i nie wiem albo zbyt pozno sie otwiera albo czujnik temp mi poszedl :/ |  
				| _________________ Była Fiesta jest Escort
  zostaje w rodzinie Forda   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JustMario   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2010,  20:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na starym pisało 92 stopnie. Na nowym też. Tyle, co wiem. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2010,  20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | W 1,1 na termostacie nie ma uszczlki,,, nie sądze by w 1,3 była bo to praktycznie takę same silniki,,, jest tylko papierowa uszczelka między obudowami termostatu. 	  | JustMario napisał/a: |  	  | Założyłem na niego uszczelkę | 
 
 [ Dodano: Pon Mar 08, 2010 21:08 ]
 
 W CHV nie ma takiej swobody jak w OHV i zakładanie wyższego niż fabryczny jest niewskazane,,, 	  | LukaszM803 napisał/a: |  	  | Mam pytanie nie orientujesz sie jaki powinien byc termostat tzn w jakiej temp powinien sie otwierac? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | marian   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: mariusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 183
 Skąd: Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2010,  21:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | w to wgłębienie wkładasz termostat a uszczelke(papierową) na góre i dopiero ta kopułka a na termostacie raczej żadnej uszczelki nie ma,jeżeli była w pudełku to może być do innego auta bo to są uniwersalne termostaty do kilku modeli 	  | JustMario napisał/a: |  	  | W dolnej kopułce (tej, gdzie jest czujnik) jest wgłębienie na uszczelkę | 
 |  
				| _________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2010,  21:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak się kupi dobry termostat 
 
   
 To w środku jest bardzo dużo uszczelek, ale zazwyczaj potrzebna jest jedna,,,
 
 
   
 W takiej pozycji montujemy termostat w silniku (1,1)
 
 
   
 Do wymiany, nic nie trzeba rozłączać, wystarczy podstawić miskę pod silnik o odkręcamy 2 śruby
 
 
   
 Albo zacznie lecieć płyn, albo i nie zacznie i trzeba wydłubać termostat by wyleciało,,,
 
 
   
 Ze starej uszczelki zazwyczaj niewiele zostaje nieraz trzeba trochę brutalności by wyjąc stary termostat
 
 
   
 Trzeba uważać by syf nam nie wpadł do środka (można zapakować tymczasowo szmatę jakąś) czyścimy - mały kwadracik dobrze wyczyszczone, największy - źle, ważne by rant był bez wad, śrubokręt, szpachelka, szczotka druciana,,, ma być płasko.
 
 
   
 po usunięciu szmaty, wybraniu śmieci (można wlać trochę wody by wypłukać) kładziemy nowy termostat
 
 
   
 W swoim wycięciu lezy on z lekkim luzem, przykrywamy uszczelką,,,
 
 
   
 Zakładamy obudowę, przykręcamy z wyczuciem śruby, najpierw palcami do oporu a potem dociągamy po trochu na zmianę, jak przesadzimy to obudowa nam zwyczajnie pęknie.
 
 
   
 Pozbywamy się starego płynu, uzupełnimy nowym do poziomu MAX i przez kilka dni kontrolujemy bo zapewne trze będzie dolać,,,
 
 (chciałbym zauważyć że nie wspominałem i na foto nie ma silikonu, gdyż jest ona zbędny - jak dobrze wyczyścimy podstawę i obudowę termostatu i weźmiemy odpowiednią uszczelkę to nie ma prawa cieknąc,,,)
 (Jak by ktoś nie miał uszczelki lub popsuł, to trzeba odłączyć górną obudowę termostatu od auta, przyłożyć do bloku technicznego (brystol) i odznaczyć zewnętrzną i wewnętrzną krawędź oraz otwory na śruby, ładnie wyciąć, z jednej i drugiej strony posmarować silikonem (tylko naszą uszczelkę), powiesić na druciku na 5-10 minut, i dopiero położnic na termostat i skręcić.)
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JustMario   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2010,  22:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Boże, stary, wielbię Cię, dzięki! Jedyny silikon, jaki posiadam, to hydrauliczny - nie wiem czy wytrzyma on temperaturę płynu. Jakiego silikonu użyć do "utworzenia" uszczelki? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2010,  22:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja zawsze korzystałem z takiego czerwonego albo czarnego odpornego na wysoką temperaturę (z 10 zeta w motoryzacyjnym) - c zrobiłeś z uszczelką?   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | marian   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: mariusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 183
 Skąd: Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2010,  22:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix,  teraz już nikt chyba nie będzie pytał jak wymienic termostat,lepiej tego opisać nie można |  
				| _________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | LukaszM803   
 Model: Inne auto
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4/73KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 31 Gru 2009
 Posty: 38
 Skąd: Kutno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2010,  22:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tzn ze u mnie jedyne wyjscie wyciagnac stary i zaniesc jako wzor nic innego mi nie pozostaje luuuuub wymienic ten czujnik temp moze wtedy bedzie choc troche lepiej :( wybacz JustMario ze sie podpialem pod twoj temat! |  
				| _________________ Była Fiesta jest Escort
  zostaje w rodzinie Forda   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JustMario   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Mar 2010,  14:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co zrobiłem z uszczelką? Z uszczelką, a wręcz: z powodu uszczelki zauważyłem jej brak. 
 Jak się później okazało była ona cała popalona i brudna (zeskrobywałem jakieś resztki, strasznie miękka itp itd). Chyba ten silikon zakupię
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Mar 2010,  15:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Uszczelka jest jednorazowego użytku,,, 
 [ Dodano: Wto Mar 09, 2010 15:23 ]
 
 Czujnik nie ma nic do rzeczy, jak silnik ma dobra temperaturę i jest walnięty czujnik to jedynie wskazanie na desce jest do bani, jak czujnik jest dobry to wskazanie jest też do bani 	  | LukaszM803 napisał/a: |  	  | wymienic ten czujnik temp moze wtedy bedzie choc troche lepiej | 
   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JustMario   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Mar 2010,  19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | DżołMiksie, domyślam się, że kawałek gumy pracujący w temperaturze 100 stopni po kilku godzinach pracy jest już uszczelniaczem, a nie uszczelką (zważając na to że się podtapia i przykleja). Tym bardziej byłem świadom, że uszczelka będzie do wymiany, jednak nie wiedziałem, że ta z zestawu nie będzie pasować ;P Zrobiłem szablonik, zalałem silikonem wysokotemperaturowym (do 300 stopni, z Leroy Merlin), wsadziłem, skręciłem. 
 I co?
 
 I wielki szok oraz strach! Włączam silnik, a tu się nagrzewa od razu. Pewnie zaraz dojdzie do czerwonego pola i wszystko kij trafi! Ale nie, zatrzymało się w połowie, po jakimś 1,5 kilometra
   
 Super i działa, dzięki i pozdro!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JustMario   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Mar 2010,  20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z wydarzeń dzisiejszych: 
 Jo: "Dobry, kupiłem wczoraj u Pana termostat do fiesty, miał być z uszczelką, ale jak się okazało - uszczelka nie pasuje"
 
 Sprzedawca: "[Śmiech] Panie, wczoraj Pan taki sprytny byłeś to kup Pan tubkę silikonu na wysokie temperatury. Wstyd tym handlować, to się dorabia. Mamy też termostaty z gotowymi uszczelkami, kilkoma (Joe, o tym pewnie wspominałeś) ale droższe są, a wczoraj Pan chciałeś do 25 zł, innego nie było".
 
 No, taka rozmowa, więc zrobiłem i jeździ
  Jutro jeszcze obleję silikonem wokół obudowy, na zaś. 
 Joe, masz browara
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | LukaszM803   
 Model: Inne auto
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4/73KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 31 Gru 2009
 Posty: 38
 Skąd: Kutno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Mar 2010,  21:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | to w takim razie ja juz nic nie kumam :/ tzn co z moim autem :p na dlugich krotkich odcinkach wskazowka podchodzi ledwo pod literke M :/ leci letnie powietrze z dmuchawy choc uwaga nagrzewnica jest ciepla( moze termostat otwiera sie zbyt pozno?) i nigdzie z niej nie leci czyli sprawna. Chcialem wymienic termostat ale kompletnie nie pasowal byl za duzy :/ prosze o porade co zrobic aby bylo ok i abym mial wreszcie cieplo w aucie :( |  
				| _________________ Była Fiesta jest Escort
  zostaje w rodzinie Forda   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Mar 2010,  21:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | raczej za wcześnie. Sprawdź po jakim czasie robi się ciepły wąż idący od termostatu do chłodnicy (ten gróby na górze). 	  | LukaszM803 napisał/a: |  	  | moze termostat otwiera sie zbyt pozno? | 
 
 Obstawiam, że termostat masz zepsuty, tzn. zacięty w pozycji otwartej i płyn od razu płynie do chłodnicy. Kup dobry termostat.
 |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | stahoojedyn   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 15 Lis 2007
 Posty: 314
 Skąd: Czestochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Mar 2010,  22:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | tej LukaszM803 juz pomijam termostat ale jak mowisz ze nagrzewnica jest ciepla to moze troche za duzo lisci ci tam polecialo ? |  
				| _________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
 bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
   
   http://inprl.pl/relikt/2986/
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Mar 2010,  07:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | LukaszM803, weź no w dobrym sklepie kup ten termostat, Ci koleś dobierze z katalogu, jak się okaże że nie będzie pasował, to (skoro i tak będziesz mieć to rozebrane) stary w kieszeń i do sklepu na wymianę,,, jak ci auto potrzebne, to skręć bez termostatu,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | ozi lbn   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Lut 2010
 Posty: 15
 Skąd: lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Mar 2010,  15:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | a czujnik ten w bloku wymieniales ja wymienilem i wskazowka ladnie na srodku sie trzyma . A o co chodzi z tym wezem od termostatu po jakim czasie powinien byc cieply??? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Mar 2010,  15:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli silnik nie jest jeszcze nagrzany, a ten gruby wąż już jest ciepły, to znaczy, że termostat zbyt szybko się otwiera (lub cały czas jest otwarty), a tym samym silnik jest niedogrzany, więcej pali i nie grzeje wnętrza. |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |