| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:32
 | [MK4] Endura a olej roślinny | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ertefal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  15:45   [MK4] Endura a olej roślinny | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. To mój pierwszy post na tym forum.  Posiadam fieste mk4 kuriera i mam zapytanie takie jak powyżej w temacie. Jak silnik Endura znosi wynalazki pokroju Oleju roślinnego, bądź opałowego? Zawiera on jakieś "wyższe technologie" które mogłyby być wrażliwe na takie eksperymenty? Z góry dzieki   
 Pozdrawiam Tomek
 
 P.S. Póki co mieszam z ON i pali normalnie. Nawet zbytnio nie czuć frytek w samochodzie
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Maj 2010,  22:14, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portier   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: C
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 35
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 309
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  16:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja bym sie nie bal tyle o silnik co o pompe wtryskowa slyszalem ze mozna mieszac max 50:50
 
 juz bym chyba wolal wlac oranzade
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ramses123   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 334
 Skąd: LUBLIN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  17:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | Smarowanie pompy odbywa się przez ropę gdyż jest to paliwo "tłuste". Jeżeli w skutek mieszania i wynalazków mieszanka będzie bardziej sucha to pompa może ucierpieć i w konsekwencji się zatrzeć. 
 A co powoduje że chcesz się aż do takich radykalnych kroków posuwać ?? Moim zdaniem    szkoda silnika. Diesel ma jeździć na ropie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ertefal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  19:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | Do takich kroków chce się posunąć ze względu na ceny ropy;p. Wole mieszać z ropą olej roślinny niż barszcz.... wydaje mi się, że jest to trudniejsze do wyczajenia-kolor zostaje przynajmniej podobny. A nie mam specjalnie ochoty płacić mandatu na 500 zl. Czyli temu silnikowi jako tako nie szkodzi OR? pomijając wtryski oczywiscie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  19:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | raczej nie szkodzi taksowkaze leja OR i jezdzą |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ramses123   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 334
 Skąd: LUBLIN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  19:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | a co z osiągami takiego silnika ? jedzie to w ogóle ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  19:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | a dlaczego m anie jechac OR ma bardzo zblizona a czasem nawet wyzszą kalorycznosc niz ON
 tylko ze OR sie zwazy przy temp ok 15 stopni
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ertefal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  20:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | troche czytałem na ten temat i pierwsze słysze, co by sie miał zważyć... poważnie? 
 Póki co jak leje pomieszany OR z ON to odpala tak samo i moc (o ile mozna w tym silniku mowic o mocy ;p)... to moc sie nie zmieniła. W zasadzie to nic sie nie zmieniło..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  20:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | chodzi mi o to ze utraci płynnosc do tego stopnia ze pompa sie zapcha podobnie wtryski ifiltr kiedys taksowkaza mielismy i czysiłem mu układ zasilania własnie na jesieni jakos tak było...
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ertefal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  21:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | no ogólnie to ma dużo wiekszą lepkość od ON, dlatego zaleca się podgrzewanie go do 70 stopni, wtedy ma właściwości takie jak ON i mozna smiało w nowoczesniejsze silniki lać rzepak. Odpala sie na ON i podczas jazdy sie przełącza na OR. Ponoć mało inwazyjne. Mnie na instalacje takową nie stać dlatego sie staram orientować co i jak. Rzepak bd lać tylko latem. I tak silnik na zime do remontu jest. Najlepiej swap, bo ten to juz raczej zimy nie pociągnie... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portier   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: C
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 35
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 309
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  21:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | to juz serio, jak nie macie instalacji to lepiej lac oranzade niz rzepak i mylisz sie, za rzepak tez mozesz dostac mandat taki sam jak za OO bo cokolwiek nalejesz do baku nazywa sie paliwo i podlega opodatkowaniu akcyza, wiec nie tylko grozi Ci mandat ale tez nieprzyjemnosci ze skarbowki:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ertefal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  21:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak, ale wydaje mi sie, ze próbując dociekać co mam w baku, jest wieksze prawdopodobienstwo, trafnej diagnozy w przypadku opałówki niz pomieszanego OR z ON. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ramses123   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 334
 Skąd: LUBLIN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  22:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | wiem żę u mnie w miejscowości koleś jeździł na OR  transitem, woził materiały budowlane. opowiadał że go policja złapała bo mu frytkami z wydechu pachniało i miał za to jakieś nieprzyjemności, ale dokładnie nie pamiętam jakie ... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ertefal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  22:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | mimo wszystko uważam, ze gra jest warta świeczki na dłuższą mete jesli chodzi o "legalność"... tylko kwestia trwałosci podzespołów to juz inna bajka... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  22:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam silnik praktycznie identycznej konstrukcji. Po zalaniu wątpliwej jakości ON siadły wtryski. Raczej nie nalałbym do naszych silników nic innego niż ON, ba, sam leje tylko paliwa Premium. |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shyfx   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: S
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 38
 Dołączył: 26 Cze 2009
 Posty: 29
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  22:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | A takie pytanie mam, spotkał się ktoś podczas kontroli drogowej żeby sprawdzali co jest w baku ? ja miałem już 2 kontrole i nikt mi nie zaglądał a jeżdże na opale z napędem tak 50na50. A jak było u was ? bo mi się wydaje że głównie to kontrolują ciężarowe i ciągniki
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  23:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak poczują że coś nie gra to mogą sprawdzić. |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shyfx   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: S
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 38
 Dołączył: 26 Cze 2009
 Posty: 29
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  23:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | no rozumiem że psy to psy  ale czy jest jakaś wielka różnica w zapachu spalin opału a napędu ? ja osobiście nie zauważam :] może dlatego że do psa mi daleko   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  23:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | taksowkarz mial mercedesa 210 mowie powaznie lał OR nic się nie działo i dalej by jezdził gdyby nie niskie temperatury po wyczyszczeniu układu zasilania jezdził dalej
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2010,  23:28 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kuba87 napisał/a: |  	  | taksowkarz mial mercedesa 210 mowie powaznie lał OR nic się nie działo i dalej by jezdził gdyby nie niskie temperatury po wyczyszczeniu układu zasilania jezdził dalej
 | 
 
 Ok. To to możesz doradzić na forum Mercedesa. Bo to że Merol jeździł nie znaczy że Fiesta pojedzie.
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |