| Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014,  17:19
 | Silnik nie odpala | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | nelasz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 48
 Dołączył: 25 Maj 2010
 Posty: 31
 Skąd: Dopiewiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:14   Silnik nie odpala |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, 
 Temat dotyczy mk3 : 1,3i (OHV) : 60KM : '92
 
 Ostatnio mam trochę problemów z fofi. Nigdy wcześniej nie miałem takiej liczby awarii !!!
 
 Zestawienie ostatnich 2 miesięcy:
 - rozszczelniła się chłodnica, (ZROBIONE)
 - urwało przednie ucho skrzyni i uwolniony silnik przetarł wąż chłodnicy,
 powypinał kable (ZROBIONE)
 - koło pasowe - luźne na śrubie + nieszczelny simmering (ZROBIONE)
 - rozszczelnił się układ wydechowy (ZROBIONE)
 - skruszały przewody CPP (ZROBIONE)
 - reset ustawień komputera (ok)
 - teraz niemniej auto nie daje się uruchomić !!!
 
 Zdarzenie:
 Auto zgasło przy próbie wjechania do garażu. Rozrusznik kręci ale nie odpala.
 Wcześniej zaliczyłem może 15 km po resecie ustawień komputera, montażu CPP.
 
 Symptomy awarii
 - silnik bierze olej, pozostawiając w całej rurze wydechowej czarny osad.
 - pod pokrywą zaworową wszystko jest jakby osmolone
 - olej mimo iż był niedawno wymieniany jest smolisty (mineralny 15W40)
 - głośna praca łańcuszka + metaliczny dźwięk
 - nie uruchamia się silnik
 - po włączeniu świateł (przy wyłączonym zapłonie) podnosi się wskaźnik paliwa (zwarcie?)
 - duże spalanie około 14 l / 100 km
 - silnik się nagrzewa w krótkim czasie, nie przegrzewa się bo wentylator działa.
 - podczas kręcenia silnikiem czuć zapach benzyny, wcześniej był też wyczuwalny w spalinach,
 
 Wykonano:
 - uszczelniacze na zaworach pozostają na swoim miejscu
 - podczas kręcenia wałem słychać podczas przesuwania się tłoków piszczenie
 - podczas uchylania się zaworów na na pierwszym cylindrze słychać i widać skok i
 cyknięcie czy też strzelenie ów dziwny metaliczny dźwięk
 - iskra jest (sprawdzę ale raz jeszcze)
 - świece mokre, zalane od kręcenia olejem lub paliwem,
 wkręcenie suchych świec nie przyniosło większego efektu
 - bezpieczniki są ok
 
 Do zrobienia
 - idę za moment odczytać błędy z komputera
 - kompresji nie mam jak sprawdzić chyba?? pomyślę jeszcze
 |  
				| _________________ Fiesta 1.3i C    / mk3 '92   60KM
 Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Mar 2014,  07:10, w całości zmieniany 8 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | zwal pokrywe rozrządu nie moze byc zadnych piskow stukow podczas obracania silnkiem |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | walną napinacz rozrządu? 
 [ Dodano: Nie Paź 03, 2010 19:18 ]
 Odkręć miskę olejową i dokladnie sprawdz czy czegoś tam nie ma.
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nelasz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 48
 Dołączył: 25 Maj 2010
 Posty: 31
 Skąd: Dopiewiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Idę i sprawdzę błędy i miskę. Może pod pokrywę zajrzę. A w sobotę chciałem sprawdzić kompresję i nie dali rady. Wrr.
 |  
				| _________________ Fiesta 1.3i C    / mk3 '92   60KM
 Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | dlaczego nie dali rady sprawdzic kompresji? |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nelasz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 48
 Dołączył: 25 Maj 2010
 Posty: 31
 Skąd: Dopiewiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wyrobili się czasowo. Co można poradzić. Umówiłem się na następny termin ale raczej nie dojadę. |  
				| _________________ Fiesta 1.3i C    / mk3 '92   60KM
 Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | kompresja odpada   bo nawet przy slabej powienien odpalić ;]
 Ja obstawiam to samo co bylo tutaj http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=51346
 ;]
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nelasz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 48
 Dołączył: 25 Maj 2010
 Posty: 31
 Skąd: Dopiewiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak wiem też to czytałem i już się boję. 
 Dodam jeszcze że:
 przy 140 tyś. był robiony kapitalny remont silnika bo zarżnąłem wałek
 muszę sprawdzić czy łańcuszek zębatki i napinacz były wymienione
 Wszystko było wymienione 01-2003
 
 Przebieg teraz jakieś 210 tyś km
 |  
				| _________________ Fiesta 1.3i C    / mk3 '92   60KM
 Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | moj silnik klekł przy 192   |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | drzeniow napisał/a: |  	  | kompresja odpada   bo nawet przy slabej powienien odpalić ;]
 | 
 
 no raczej nie odpada bo jak będzie za słaba to nie odpali. Czujnik położenia wału do sprawdzenia, czy słychać pompe? I iskra
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | iskra pisał ze jest. I pisal tez ze zgasł przy wjeździe do garazu.. wiec cisnienia na wszystkich 4 garach na raz nie stracił!!
 Wiec to na pewno nie odpala z braku ciśnienia!
 Czytaj potem pisz.
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | napisałem tylko, że jak kompresja słaba to nie odpali, a iskrę kolega napisał że i tak sprawdzi jeszcze raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak słaba odpali. Jak nie będzie jej wogole to nie odpali.
 Słaba to pojęcie względne.
 
 
 Ja pisałem to odnośnie tego przypadku, ze odpada.
 Bo słaba może być i on chciał jechać na sprawdzenie.
 Ale w tym wypadku słaba kompresja nie jest powodem tego ze nie odpala.
 Ponieważ nawet gdyby mu korbowod wyszedł bokiem i zero kompresji na 1 garze to na 3 spokojnie odpali.
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Paź 2010,  00:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | wlej nakrętkę paliwa do kolektora i próbuj odpalić z gazem w podłodze . Przy próbie odpalania sam wtryskiwacz powinien robić delikatną niewidoczną mgiełkę .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nelasz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 48
 Dołączył: 25 Maj 2010
 Posty: 31
 Skąd: Dopiewiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Paź 2010,  07:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odczytałem błędy (na zimnym silniku) i ... za pierwszym razem wyrzuciło 28 - sonda lambda
 później już tylko brak błędów
 
 Do niniejszego problemu to nic nie wnosi. Z walniętą sondą też powinien odpalić.
 
 Przy pierwszej próbie kręcenia jakby chciał zagadać ale jednak nie mógł.
 
 
 Mamy nowy dzień i nowy dzień prób i testów.
 Co do iskry sprawdzałem wypinając kabel i przystawiając go do korpusu silnika.
 Iskra skakała chociaż nie była tak mocna jak na odpalonym silniku ale to raczej oczywiste.
 
 1) Sprawdzę raz jeszcze ale wpinając świecę do każdego kabla WN
 2) Spuszczę olej i zajrzę do miski oraz pod pokrywę rozrządu.
 ============================================
 
 [ Dodano: Wto Paź 05, 2010 20:56 ]
 No dobra zrobiłem to. Poniżej zdjęcia.
 
 1. z cyklu znalezione w misce ... fragmenty tulejek łańcuszka + kawałki zębów małego koła + niezidentyfikowane opiłki
 
   
 2. Brakujące na łańcuszku tulejki (3 środkowe)
 
   
 3. Widok przed zdjęciem pokrywy bocznej
 
   
 4. Pokrywa od wewnątrz ... tu coś szurało i było to słychać?
 
   
 5. Widok pod pokrywą
 
   
 6. Przestawiony rozrząd !!!
 
   
 A teraz kilka słów od siebie.
 Iskra jest.
 Dziwne odgłosy podczas poruszania kołem pasowym pochodziły od ślizgającej się małej zębatki na łańcuszku widoczne jest "zużycie" zębów.
 
 Po za tym co oczywiste łańcuszek + małe kółko + uszczelka pokrywy i miski do wymiany
 
 Macie jakieś sugestie?
 
 Rozbierać dalej silnik?? Gdzie zaglądnąć? Co sprawdzić?
 Tłoki przesuwają się piszcząc trochę w cylindrach.
 Dają się przesunąć dość łatwo przy wkręconych świecach. A zupełnie łatwo bez świec.
 Słychać jak powietrze gdzieś się przeciska gdy są świece wkręcone.
 Nie pamiętam jak to brzmiało wcześniej i jaki stawiało opór.
 Krzywki wałka są ok.
 Zawory chodzą ładnie otwierają się i zamykają. Popychacze też chodzą prosto.
 
 [ Dodano: Sro Paź 06, 2010 09:26 ]
 
 7. To mi zrobił jeden mechanik w Poznaniu na Malwowej. Chętnie dokupię urwany element.
 
   
 8. Widok w kierunku skrzyni, nie zdejmowałem rozrusznika i wydechu do demontażu miski
 
   
 9. Pompę oleju muszę zwalić, coś tu puściło
 
   
 [ Dodano: Sro Paź 06, 2010 10:31 ]
 Odszukałem stare części z poprzedniej wymiany rozrządu.
 Oryginalne części z przebiegiem 140 tyś są w dużo lepszym stanie.
 Obecne zrobiły jakieś 70 tyś.
 
 1' łańcuszek się nie rozpadł, tuleje nie wykazują śladów degeneracji
 2' koła mają wszystkie zęby
 
 Wrzucę później jakąś fotkę.
 
 [ Dodano: Sro Paź 06, 2010 23:09 ]
 Zainstalowałem tymczasowo stary ale sprawny rozrząd - zdemontowany nie ze względu na zużycie.
 Silnik śmiga jak pszczółka.
 
 Równo, cicho, nie słychać nawet zaworów.
 Mam czym po uszczelkę do miski olejowej pojechać
   
 Jak to jest że rozrząd się przestawił bo na pourywanych zębach małej zębatki przeskoczył i wszystko śmiga?
 |  
				| _________________ Fiesta 1.3i C    / mk3 '92   60KM
 Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2010,  17:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | masakra :yyy: 
 wnioski:
 1. lepiej dołożyć 5 dych do lepszych tajli
 2. (przy okazji) po raz kolejny wniosek pt. "jak sobie nie zrobisz sam, to nikt porządnie nie zrobi"
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2010,  18:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli to cos kolo filtra oleju to pompa tak? |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2010,  18:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | wlasnie o taką odpowiedz mi chodziło dzięki   |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |