| Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014,  17:19
 | [MK4] 1.3 endura-e: gaśnie po odpaleniu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | emgie89   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 01 Mar 2011
 Posty: 3
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2011,  21:11   [MK4] 1.3 endura-e: gaśnie po odpaleniu |   
 |  
               | 
 |  
               | witam ponownie, mój problem jest następujący: moja mk4 1.3 endura-e zawsze po odpaleniu wchodziła przez chwilę na wyższe obroty, włączało się wspomaganie hamowania (pedał hamulca przestawał stawiać opór) itp po czym obroty wracały do normalnych. ostatnio niestety po chłodniejszych nocach auto ma kaprysy: po odpaleniu znów wchodzi na wyższe obroty, ale za chwilę one spadają i auto gaśnie (nie włącza się też np wspomaganie hamowania), po czym świeci się tylko kontrolka akumulatora. czasem ponowne odpalenie jest już normalne i silnik pracuje, czasem jednak w identyczny sposób ponownie gaśnie. dodam że sam moment uruchamiania silnika jest prawidłowy, akumulator czy rozrusznik można nie sprawiają żadnych problemów i silnik odpala się bez problemu.
 
 czy spotkał się już ktoś z taką sytuacją albo wie co to może być?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Maj 2011,  20:09, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2011,  21:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | silnik krokowy sie aby nie zepsuł? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Kwi 2011,  22:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | emgie89 napisał/a: |  	  | czasem ponowne odpalenie jest już normalne i silnik pracuje, | 
 i wtedy juz wspomaganie hamulca działa?
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | emgie89   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 01 Mar 2011
 Posty: 3
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Kwi 2011,  09:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Stunt_Man napisał/a: |  	  | silnik krokowy sie aby nie zepsuł? | 
 
 nie wykluczone, bo kiedyś zdarzało mi się również że stoję na światłach, wrzucony luz, zaciągnięty ręczny a silnik sam z siebie zgasł tak cichutko, że nawet nie wiedziałem. wrzucam bieg, wciskam gaz a auto stoi i dopiero wtedy widzę że silnik nie pracuje.
 
 [ Dodano: Sob Kwi 30, 2011 10:50 ]
 
  	  | drzeniow napisał/a: |  	  |  	  | emgie89 napisał/a: |  	  | czasem ponowne odpalenie jest już normalne i silnik pracuje, | 
 i wtedy juz wspomaganie hamulca działa?
 | 
 
 tak, wspomaganie się włącza bo pedał hamulca przestaje stawiać opór, w ogóle wszystko pracuje już potem normalnie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Maj 2011,  20:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale że co? że mogłeś go wcisnąć w podłogę? czy po prostu robił się miękki jak w czasie normalnej jazdy? drugi przypadek to nic nadzwyczajnego, wspomaganie hamulców zasilane jest podciśnieniem z kolektora - silnik pracuje = wspomaganie jest. 	  | Cytat: |  	  | (pedał hamulca przestawał stawiać opór) | 
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | setunia   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 55
 Dołączył: 06 Wrz 2011
 Posty: 1
 Skąd: Dąbrowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Wrz 2011,  14:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odświeżam temat. Praca silnika itp prawidłowa. Jedyny problem występuje przy odpaleniu silnika po min 24h postoju. Odpala "od szczała" wchodzi na obroty i po kilku sekundach, albo gaśnie, albo 3-5s nierówno pracuje
  . Później już pracuje bez jakichkolwiek problemów. Również odpalanie na ciepło i np. po pracy nie sprawia żadnych kłopotów. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maras78   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Maras78
 Dołączył: 27 Paź 2008
 Posty: 47
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2013,  12:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | "Odsmażę starego kotleta" Dzisiaj fiesta zaczeła świrować. Gaśnie zaraz po odpaleniu chyba żę trzymam gaz. po wysprzęgleniu to samo. Podczas jazdy ze stałą prędkością szarpanie. Na chwile przypadłości ustają i potem zaczyna się podobnie. Jakiś rok temu było podobie ale po przejechaniu ok 2km wróciło do normy, a dzisiaj już nie. Po odłączeniu krokowca zero reakcji. Szukać od razu nowego czy czyścić ten? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maras78   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Maras78
 Dołączył: 27 Paź 2008
 Posty: 47
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2013,  17:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wyczyściłem krokowca takim środkiem BOOL do gaźników, krokowców itp. Pierwsze odpalenie i pięknie wszystko chodzi. Zostawiłem na wolnych poskłądałęm klucze wsiadam na próbną przejażdżkę i znowu to samo. Więc winny zajścia odnaleziony. Czas na zakup nowego krokowca. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maras78   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Maras78
 Dołączył: 27 Paź 2008
 Posty: 47
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sie 2013,  19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymieniłem krokowca na nowy Getz i żadnych zmian. Nadal trzyma za niskie  obroty i gaśnie. Reset kompa nie pomógł. Szukam dalej. Czy przepływke można czyścić i jak to zrobić? |  
				| _________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maras78   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Maras78
 Dołączył: 27 Paź 2008
 Posty: 47
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sie 2013,  07:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzałem własnie wężyki i jest wszystko ok. jak ściągnę przy kolektorze to od razu gaśnie. Dodam jeszcze że zanim całkiem sie rozkraczyło to bywało ok. Np jadać chwile przyśpieszał tak jak powinien a potem odpuszczał i za 2s znowu przyśpieszał (gaz w jednakowym położeniu) aż w końcu odpuścił na stałe i po wysprzęgleniu gasł. aktualnie nie gaśnie bo na przepustnicy podciągnąłem trytytką. 
 edit. Dorzucam filmik z pracy silnika. Bez trytytek na przepustnicy gaśnie. Jak podniesie sobie obroty to wtedy jest rpawidłowo i bez trytytek chodzi ok. Filmik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maras78   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Maras78
 Dołączył: 27 Paź 2008
 Posty: 47
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2013,  07:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oj tam ojtam zaraz brudny, przykurzył sie troche podczas wymiany nadkoli i progów;). Przepływke można czyścić środkiem doczyszczenia gaźników, krokowców itp? Zostało mi po czyszczeniu krokowca http://www.boll.pl/produk...tow-silnika-204 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spox247   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 34
 Dołączył: 30 Maj 2013
 Posty: 33
 Skąd: z dupy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2013,  12:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | czujnik temp cieczy chłodzącej ten co idzie do komputera jest do wymiany. Zrób samodiagnostykę to się przekonasz. Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maras78   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Maras78
 Dołączył: 27 Paź 2008
 Posty: 47
 Skąd: Zielona Góra
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2013,  20:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | spox247 Gdzie znajduje się ten czujnik ??Już wiem gdzie w 1,3 endura   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maras78   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Maras78
 Dołączył: 27 Paź 2008
 Posty: 47
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2013,  14:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Grax napisał/a: |  	  | spox247 Gdzie znajduje się ten czujnik ??Już wiem gdzie w 1,3 endura   | 
 
 O to jest dobre pytanie
  Gdzie są te czujniki i który jest który? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spox247   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 34
 Dołączył: 30 Maj 2013
 Posty: 33
 Skąd: z dupy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Wrz 2013,  22:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | na obudowie termostatu jest ale skoro błędu brak... Mi wyskoczył błąd tego czujnika a miałem też taki problem jak ty. Szarpało i po jakimś czasie jazdy ze stała prędkością przestawalo. Wymieniłem czujnik i po sprawie. Przez przepływomierz on byłby mułowaty ale by nie szarpał. Silnik krokowy reguluje tylko wolne obroty. Ja stawiam ten czujnik. Stawiam ten czujnik ale to tylko moje przypuszczenie poparte doświadczeniem:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maras78   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Maras78
 Dołączył: 27 Paź 2008
 Posty: 47
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2013,  20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Obczajałem właśńie okolice termostatu ale nic nie znalazłem. Możliwe jest żę ten odczyt który miałem temperatury na złączy obd był z tego samego czujnika co idzie na zegary? Bo jeśli tak to bardzo prawdopodobne że fatycznie ten czujnik od ECU |  
				| _________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spox247   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 34
 Dołączył: 30 Maj 2013
 Posty: 33
 Skąd: z dupy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Wrz 2013,  18:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | możliwe że tak. Czujnik temp na ecu może być z tylu silnika. Dwa kable z niego wychodzą |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |