| Przesunięty przez: Parzych 17 Lut 2014,  17:12
 | [Inny] Sierra MK2 2.0 DOHC 16V TURBO COSWORTH - "cosi&q | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2011,  20:28   [Inny] Sierra MK2 2.0 DOHC 16V TURBO COSWORTH - "cosi&q | 
 |  
               | 
 |  
               | 1. NICK: van 2. IMIĘ: Krzysztof jarzyna nie ze Szczecina
 3. MODEL: Mk2
 4. WERSJA: Cosworth
 5. ROCZNIK: 89r
 6. SILNIK: 2.0 16V Turbo
 7. OPIS AUTA: sierra jaka jest każdy widzi, światopogląd zmienia się dopiero po przejażdżce. Kiedyś nie było SUBARU, EVO a ich projektanci łakomie spoglądali na sukcesy jakie ten model osiągał w rajdach. Nam Polakom chyba najbardziej znana osobistość która jeździła takim modelem był vicemistrz Europy Marian Bublewicz.
 
 8. DOKONANE ZMIANY(przez po-poprzedniego właściciela nazywanego "żabojad")
 a. wizualne: zwieśniaczenie(nie mam nic do mieszkańców małych miejscowości)
 b. mechaniczne: tutaj też trochę popsute, wróć....stjuningowane
 c. audio: wieś by potańczyła
 d. inne: więcej trytytek !
 
 9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
 a. wizualne: powrót do oryginału na tyle ile się uda a popracować należy nad:
 -tragicznie położony lakier, na dodatek w miejscach gdzie powinno go też nie być(klamki, tylne słupki, lotka, ramki halo)
 -białe przednie kierunki a fuj, tylne czarne lampy a fuj i jeszcze blenda
 -fotele a w zasadzie gąbki i skóra w niektórych miejscach do regeneracji, tak samo kiera
 -boczki do kosmetyki
 auto ma wyglądać z zewnątrz tak:
 
   b. mechaniczne: powrót do oryginału na tyle ile się uda a popracować należy nad:
 - dolot
 - borg
 - zawias
 c. audio: powrót do zestawu ori Ford
 d. inne: tu się poprawi tu się doczyści, tu się przetrze i będzie git
 
 
 10. FOTKI AUTA
 dzień zakupu:
 
   
 obejrzenie co się kupiło
 
   
 
   
 
   
 kilka godzin mycia
 
   
 
   
 kilka tygodni temu przed przejażdżką, bez przedniego "pokrowca"
   
   
 wkrótce więcej relacji z tego co się już zrobiło i co jeszcze będzie robione
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Parzych 12 Maj 2012,  19:59, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2011,  20:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jedno z moich ulubionych autek... gratuluje, zazdraszczam i życze powodzenia   |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szczepan522   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Jarek
 Wiek: 41
 Dołączyła: 09 Sie 2009
 Posty: 1031
 Skąd: .:CB:.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2011,  20:40 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | van81 napisał/a: |  	  | Kiedyś nie było SUBARU, EVO a ich projektanci łakomie spoglądali na sukcesy jakie ten model osiągał w rajdach. | 
 
 dziś zapewne robili by to samo
   
 
  	  | van81 napisał/a: |  	  | więcej trytytek ! 
 | 
 
 Już jednego na forum mamy co uwielbia trytytki (nie mówię o sobie)
   
 Osobiście podziwiam każdą utrzymaną w dobrym stanie i guście jeżdżąca ścierę
  Zacne i piękne samochody   
 aha czekam kiedy zdejmiesz dywan, chcę zobaczyć w jakim to jest stanie !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2011,  20:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | z serii before - after silnik przed myciem
 
   
 silnik po myciu
 
   zaledwie dwa dni spokojnego mycia ze szczoteczką do zębów
 
 tylny boczek
 before
 
   after
 
   
 
 Co do powrotu do oryginału to nie wszystko się zmieni, możliwe że zostanie w skrzyni Quaife, QS, maska i obecne wysterowanie silnika z zielonymi wtryskami i chipem.
 
 Prace głównie kosmetyczne ale mocno pracochłonne.
 -poprawa boczków(jeszcze chyba je poprawię)
 
   -montaż czarnych klamek
 -tylne owiewki czarne
 
   -tylna część spojlera na klapie wróciła do oryginalnego czarnego koloru
 -zniknęły czarne kondony na tylnych szybach(czytaj folia)
 -znikną pedalski czarny pasek na przedniej szybie(czytaj folia)
 -ramki halogenów wróciły do ori srebrnego koloru
 
   -tylne lampy kolorowe(może uda się jeszcze lewą lampę załatwić bez pęknięcia)
 tutaj podziękowania dziamdziakom co zamontowali pianki na biały silikon, na początku wydawało mi się, że to spece z polszczy ale po oględzinach możliwe, że było to jeszcze u żabojada bo gąbki nie były ściągane do malowania
 trochę czyszczenia przed:
 
   po czyszczeniu i już przyłożone gąbki w stanie b.d:
 
   na razie przyłożyłem czarną blendę bo bez niej niestety widać dziury do jej montażu które dziamdziaki we francji musiały zrobić
  , zastanawiam się jeszcze czy łatać te dziury czy może zostawić tą czarną blendę, albo ją polakieruję w kolor auta żeby się nie rzucała w oczy albo kupić kolorową blendę Hella 
   - trochę nie szkodliwego tuningu, diody w soczewkach
 
   -najbardziej jestem zadowolony z montażu ori radia FORD i wzmacniacza zamiast jakiegoś chińskiego wysococe cenionego radja pjoner ze skaczącymi delfinami
 
   edit. filmik jak wspaniale gra takie audio : http://vimeo.com/31367905
 -auto zostało już przerejestrowane(walczę o wpis Cosworth w dowodzie)
 -zapalniczka jak nowa, popiałka jak nowa, obudowa kierownicy wyrwana na szrocie ale pęknięta i nie równo leży
 -w bagażniku zagościł najlepszy czarny dywan jaki miałem ale coś mi on nie pasi, chyba jest od scorpio
 
 -nowy-stary rozrusznik z nowym bendiksem ori Bosch
 
   
 Ostatnia przejażdżka zakończona strzałem gumy dolotu(wcześniej spadała przy 1.2 bara z opaski ale teraz opaska nie puściła a rozerwało gumkę), muszę kupić przynajmniej jedną tą między dolot a IC
 Po dojeżdżaniu pod dom zgasł cały prąd  :? Przerwał się jeden kabelek co do którego miałem wątpliwości czy aby pod izolacją nie był przygrzany za bardzo, a no jednak był(mówiłem już o dziamdziakach skręcających co się da na skrętkę w elektryce ?
  ) |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez van 31 Paź 2011,  20:59, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2011,  20:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | JESTEŚ ZBOCZONY     |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2011,  20:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | I to totalnie... 	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: |  	  | JESTEŚ ZBOCZONY     | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2011,  20:57 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: |  	  | JESTEŚ ZBOCZONY     | 
  ty to mnie zawsze potrafisz rozbawić  ale dziś mi kolega któremu próbujemy kupić mazdę to samo powiedział  ale od właściciela kilku fordów takiego stwierdzenia się nie spodziewałem. Mam nadzieję żółwiu że jednak mi wybaczysz obijanie się przy Mk1 bo jak widzisz inne auta też wymagają "szlifu"
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2011,  22:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | ślincznie   ale fakt za mało trytytek
   i standardowe pytanie:
 lacia to pali?
   |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  00:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | W podpisie forumowym od dawna widziałem cossie, ale dlaczego dopero teraz podzieliłeś sie z nami tym kąskiem, DLACZEGO? Nieważne czy sierra czy escort z cossim na pokładzie moje marzenie   |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MONIA   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 47
 Dołączyła: 27 Lis 2004
 Posty: 364
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  01:21 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | van81 napisał/a: |  	  | chyba najbardziej znana osobistość która jeździła takim modelem był vicemistrz Europy Marian Bublewicz | 
  to co prawda nie Lancia Stratos w Poldku brakuje tylko naklejki Marlboro....       |  
				| _________________ Była RS 1800...
 jest PUENTA RESURRECTION
 "Przez 3000 lat człowiek usiłował wyjaśnić przyczynę złych nastrojów.Tymczasem Ford pokazał nam jak sobie z nimi radzić" J.Clarkson
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tommirs   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 12 Sty 2008
 Posty: 614
 Skąd: Pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  01:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Super Sciereczka   ..i super Twoje podejscie do niej.
 
 A mi sie taka zawsze marzyła:
 I zrobic replikę Bublowej rajdówki:
 
  |  
				| _________________ ...były XR2i i RS1800
 
 __________________
 
 "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | a1topgear   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Wiek: 42
 Dołączył: 10 Wrz 2006
 Posty: 432
 Skąd: Chelsea
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  09:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | HEhe Tommi Rs500:) A co do CIebie VAN- jak zobaczyłem ten temat to nie mogłem uwierzyć... Jedno z moich marzeń- nie spie... tego! |  
				| _________________ HyHy:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  10:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | bardzo fajne   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  10:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | A ja widziałem wcześniej, na sierrafan  Co nie zmienia faktu że autko jedno z tych klasyków które bardzo cenie, szkoda że jest ich już tak mało... |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  11:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | to z foto to akurat nie RS500 tylko cosa mk1, przynajmniej zderzak przedni jest od cywilnej wersji, spojler z tyłu już z RS500(pewnie odlew). 	  | a1topgear napisał/a: |  	  | HEhe Tommi Rs500:) | 
 
 Owszem tych aut coraz mniej można spotkać.
 
 Lacia raczej pali ale nie do tego jest to auto(mimo że to 2WD a nie 4x4). Przyjemność jest z jazdy jak się garecik rozbuja wskakując na 1.2bara i na koła sprawnie przenosi się te 280KM na które ten silnik został wysterowany. Przynajmniej do momentu jak rozwala mi gumę między IC a kolektorem dolotowym(wcześniej tylko spadało z opaski). Teraz właśnie auto po takim strzale stoi w garażu a ja kombinuję jakiś mocny silikon bo standardowa guma też jest już przy tym doładowaniu za słaba.
 
 Auto chciałem pokazać jak coś już przy nim będzie zrobione. Dużo już zostało zrobione ale jeszcze trochę trzeba porobić.
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  11:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeśli zechcesz to służę pomocą zamiast owej nieszczęsnej gumki wstaw kawałek węża zbrojonego typu "fagumit" znajdziesz je w każdej "Agromie" czy sklepie dla rolnictwa one są przeznaczone na olej pod cisnieniem ok 5 barów
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tommirs   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 12 Sty 2008
 Posty: 614
 Skąd: Pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  12:26 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | van81 napisał/a: |  	  | to z foto to akurat nie RS500 tylko cosa mk1, przynajmniej zderzak przedni jest od cywilnej wersji, spojler z tyłu już z RS500(pewnie odlew). 	  | a1topgear napisał/a: |  	  | HEhe Tommi Rs500:) | 
 
 | 
 po czym wnosisz, bo braku wycięcia w zderzaku pod grilem?
 
 280 KM?
  ...serio?...hamulcował to kto? 
 Sierra Cossi to mój pierwszy wymarzony samochód z dziedziństwa, miałem jego zdjęcie  na piórniku w czasach przedszkola. Nawet szkoda mi go było używać
  Już wtedy nie byłem normalny   Stare dziady?, pamietacie takie obustronne piórniki, jakie kiedyś były modne?
   
 chciałbym ja kiedyś mieć, ale czy do tego czasu wogóle się zchowają jakies sztuki nie zżarte rudą?
   |  
				| _________________ ...były XR2i i RS1800
 
 __________________
 
 "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  13:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | tommirs,  - masz jeszcze ten piórnik , jak go było żal używać ?   
 van81, - załóż osłonę paska rozrządu .
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tommirs   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 12 Sty 2008
 Posty: 614
 Skąd: Pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  13:20 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: |  	  | tommirs,  - masz jeszcze ten piórnik , jak go było żal używać ?   .
 | 
 niee...poźniej uczyłem się driftowac tą sierką z piórnika.... i raz nie wydało
     |  
				| _________________ ...były XR2i i RS1800
 
 __________________
 
 "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2011,  23:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | tommirs  tak zderzak nie ma wcięcia a co za tym idzie nie jest od RS500, 280KM shamowane jako setup "do jazdy" wcześniej na chwilę wrzucone większe turbo, wtryski i program pokazały 415. Silnik jest prawie nowy bo poza blokiem i wałkiem który był w dobrym stanie wszystko jest wymienione i dopiero skończyło się docieranie bo przelot ma 5tyś km.
 
 Żółwik Tuptuś, osłony rozrządu na chwilę obecną brak i z tego co wiem temat mocno deficytowy(przeciera się od paska i idzie do kosza)
 
 a ja miałem piórnik dwu strony ale w jakieś szlaczki z tego co pamiętam
   |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |