| Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014,  17:32
 | [MK6] 1.4 TDCi - umiejscowienie zaworu EGR | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | paradox8   
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: L
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 23 Sie 2012
 Posty: 1
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2012,  11:25   [MK6] 1.4 TDCi - umiejscowienie zaworu EGR |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich 
 Mam mały problem ze zlokalizowanie zaworu EGR w mojej fiescie czy może ktoś mi podpowiedzieć gdzie jest ewentualnie zdjęcie ? mk6 1.4 tdci pozdrawiam i dzieki
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sie 2012,  19:42, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawaj   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Sty 2011
 Posty: 158
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2012,  21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wklejam zdjęcie silnika widocznego z tyłu , lokalizacja będzie zaznaczona strzałką , myślę że powinno Ci to coś pomuc   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2012,  22:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Proste czyszczenie + 3 sruby T25 torx po rozebraniu paru rzeczy w kolo ... jesli nie posiadasz wsadu T25 + grzechotki 72 zeby to nie podchodz do tematu bo rozwalisz wszystko w kolo a nie oczyscisz go... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2012,  16:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak propo tematu kolegi. Czy nie były też montowane zawory EGR starego typu- czyt. działające na podciśnienie? Tak patrzę na to zdjęcie i takie zdziwienie trochę mnie wzięło. U mnie siedzi zwykły podciśnieniowy EGR...
 Patrzę też iż na zdjęciu widać że silnik z autka rocznik 2007 czyli poliftowa, czyli mogą się trochę różnić częściami tak jak na przykład w przypadku koła zamachowego (przed liftowa wersja ma dwumasowe i zwykłe zależnie od kodu silnika, a poliftowe mają już tylko zwykłe koła zamachowe).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawaj   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Sty 2011
 Posty: 158
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2012,  23:19 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | misiak napisał/a: |  	  | Tak patrzę na to zdjęcie i takie zdziwienie trochę mnie wzięło. U mnie siedzi zwykły podciśnieniowy EGR... | 
 
 Dokładnie elektroniczny EGR występowal w wersji poliftingowej( od 2005r)
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sie 2012,  12:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | patrząc więc na rocznik kolegi z problemem stwierdzam, że łatwiej będzie odłączyć podciśnienie i mieć święty spokój niż czyścić egr |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lakiernik175   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Wiek: 48
 Dołączył: 11 Kwi 2010
 Posty: 240
 Skąd: Kraśnik Lub.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sie 2012,  18:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | hawaj napisał/a: |  	  | 
 Dokładnie elektroniczny EGR występowal w wersji poliftingowej( od 2005r)
   | 
 Występował już w przedliftowej w 2005r
   
  	  | misiak napisał/a: |  	  | patrząc więc na rocznik kolegi z problemem stwierdzam, że łatwiej będzie odłączyć podciśnienie i mieć święty spokój niż czyścić egr | 
 odłączenie podciśnienia nic nie da jeżeli np. zaklejony syfem zawór się podwiesi i będzie ciągle otwarty
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sie 2012,  10:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | no jeśli się zakleił i jest otwarty to na bank nic nie da. U mnie działał, teraz odłączony i autko już nie kopci tak jak bywało. Najprościej byłoby pod kompa podłączyć i przejechać się. Większość oprogramowań ma odczyt z egr-u. Poszukam potem ile u mnie było na jałowych obrotach, bo gdzieś mam zrzuty ekranu z diagnostyki. Jakoś nie lubię tej całej ekologii w samochodach...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sie 2012,  18:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak tak zapytam Panów czy w swojej fieście lepiej odłączyć ten EGR czy niech zostanie
 co za co przeciw
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sie 2012,  22:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | mkapi, jesli posiadasz mechaniczny EGR to proponuje wyciagnac, oczyscic do stanu fabrycznego, po czym odlaczyc go, a sam przewod podcisnieniowy zaslepic.   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sie 2012,  10:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok Fordon, Dziękuje Ale co mi to da ?
 mniejsze spalanie ?
 lepsze osiągi ?
 Poprawi to prace silnika i odpalanie w zimie ?
 
 Można jakieś obrazki którą rurkę zaślepić ?
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sie 2012,  19:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hm... dużo oczekujesz od egr-u   Będzie zdrowiej dla silnika- mieszanka powietrzna będzie bez domieszki spalin. Co powoduje poprawę spalania mieszanki (również będzie miała niższą temperaturę bo jednak spaliny swoje ciepełko mają). W sumie to poprawić się może elastyczność ale nieznacznie. Z odpalaniem podejrzewam będzie tak samo jak było.
 
 Ja jestem przeciw EGR-owi. Jednak co czyste powietrze to czyste. Teoria ładnie brzmi że spala część szkodliwych związków, które nie dopalają się w jednym cyklu przez zbyt niską temperaturę podczas cyklu i bla bla bla.
 Czysta mieszanka to czysta. Może jak mi się uda jakiej gotówki uzbierać to wzbogacę autko o intercooler
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sie 2012,  13:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK misiak, Czy Ty w swojej odłączyłeś ?
 Czy możesz mi na zdjęciu pokazać co odłączyć i jak ?
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sie 2012,  13:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | mkapi, na zawór idzie rurka z podciśnieniem, odłączasz od zaworu i rurkę szczelnie zatykasz by nie ciągnęła powietrza. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sie 2012,  19:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki Panowie |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sie 2012,  19:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | dziś zdjęcia nie cyknę, ale jutro postaram się zrobić zdjęcie jeśli nie zapomnę i wstawię na forum wieczorkiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sie 2012,  13:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | O wielkie dzięki Akurat będe niedługo wymieniał świece i filtr palwia na zime to i moze ten przewod zaślepie.
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sie 2012,  18:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy wymienianiu filtra paliwa dojście jest jako takie. Dolot i tak trzeba rozebrać. Do świec za to jest przerąbane dojście. Może temu że mnie to strasznie nerwicuje takie komediowanie...
 
 
   
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sie 2012,  20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | i dzięki wielkie Misiak wiec wystarczy ten przewód zaślepić i zaślepić dolot w EGR
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sie 2012,  21:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | króciec zostawiłem niezaślepiony- podciśnienie zasysa zawór do góry. Nie ma podciśnienia to nie ma otwarcia zaworu. Jak tego gumowego przewodu nie zaślepisz to nic Ci nie wybuchnie. Aczkolwiek spotykałem się z opiniami że należałoby przewód podciśnienia zaślepiać |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |