| Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014,  15:02
 | [MK3] Silnik sie grzeje i dziwnie chodzi | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Adzi22   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 27 Lip 2010
 Posty: 78
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2012,  20:38   [MK3] Silnik sie grzeje i dziwnie chodzi |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam problem jest taki, przy ostatniej piździawie zamarzł mi płyn (chociaż bardziej wody niż płyn musial to być) i moja mama wsiadła w auto i przejechała z 700 metrów myśle i jej zgasł ( zgasł jej na 90% od braku paliwa bo prawie nic nie było ) dzwoniła żebym przyjechał z paliwkem, zalałem odpalił na kable i mówie jade na stacje przejechałem dosłownie 300 metrów a patrze wskazówka na czerwone wchodzi(temperatury) szybko zjeżdzam na pobocze otwieram pojemniczek z płynem a tam jedna wielka kostka lodu dalej, 
 juz zaholowany samochód pod domem spuscilem cale to gówno z chlodnicy( w ciepły dzień 6 stopni) i zalałem 5 litrów porządnego płynu odpalam samochód to samo 3 minuty od zimnego silnika i wskazowka wchodzi na czerwo mowie dobra moze do konca nie odmarzlo wszystko wchodzi pozniej do auta odpalam jade jade jade nic sie nie grzeje mowie jest git ale tu drugi problem auto chodzi jakby nie palił na jeden gar dalej,
 
 wsiadam tego samego dnia wieczorem zadowolony że silnik sie nie grzeje, mniej tym że trzęsie całą budą jade 40 metrów i wskazówka popiernicza do samej góry i zostałem z dwoma problemami :
 -grzeje sie
 -żle chodzi
 
 bardzo prosze o pomoc
        na sylwka trzeba jakos dojechać     |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Gru 2012,  21:07, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2012,  20:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Peknieta glowica, blok albo sama uszczelka pod glowica choc to najmniej prawdopodobne. Woda zamarzajac cos rozsadzila... |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2012,  20:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Znając życie poszła uszczelka pod głowicą. A swoją drogą jak można być takim kompletnym ignorantem w sprawach motoryzacyjnych??????????????? Takie rzeczy jak płyny i oleje się wymienia/sprawdza regularnie, a nie jak coś %^%#lnie! |  
				| _________________ Był:
 Fiat 126p Elegant 1998 r.
 Była:
 Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adzi22   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 27 Lip 2010
 Posty: 78
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2012,  22:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcinowaty wiem teraz wnerwiony jestem, a dlaczego wtedy raz sie zagrzał silnik potem nie i potem znowu o co chodzi 
 
  	  | Kod: |  	  | Nie bluzgamy, za bluzgi dostaje się ostrzeżenia.. | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Parzych 25 Gru 2012,  23:34, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miczeljp   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Denis
 Wiek: 30
 Dołączył: 17 Gru 2012
 Posty: 7
 Skąd: Ruda Slaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2012,  22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nieznam sie na samochodach, bo robiłem tylko skutery ale moim zdaniem do wymiany też jest pompa wody, jesli zalałeś go nowym płynem a dalej sie tak grzeje to czyli ze nie pompuje płynu i grzeje sie tylko w jednym miejscu, bo gdyby pompa działała to nie ma opcji zeby sie tak szybko grzał   |  
				| Ostatnio zmieniony przez Parzych 25 Gru 2012,  23:35, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2012,  09:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | miczeljp, Ty wiesz gdzie 1,1i ma czujnik temperatury,,, i jak musi być temperatura silnika by wskaźnik zareagował na czerwone pole? 
 Adzi22, gotuje się? Węże robią się ciepłe? Kopci jakoś? Coś z płynem się dzieje (ubywa, przybywa, coś się z czymś miesza), jak tam olej w silniku? Jak tam świece?
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2012,  09:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | miczeljp, Ty wiesz gdzie 1,1i ma czujnik temperatury,,, i jak musi być temperatura silnika by wskaźnik zareagował na czerwone pole? | 
 miczeljp, może mieć racje. czujnik jest na górze... a ciepło właśnie idzie do góry
 czyli jak nie ma obiegu cieczy to taka możliwość jest
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2012,  10:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik jest przy termostacie za pompa - dlatego generalnie jego wskazania można barać tylko orientacyjnie, jak by pompa stała, to tam praktycznie nie ma ruchu płynu - prędzej by mu wygotowało wszystko bokiem niż wskazówka ruszyła, z drugiej strony nie widzę możliwości popsucia pompy i jednoczesnej normalnej pracy silnika (żeby się nic nie rozleciało się i nie stukało) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miczeljp   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Denis
 Wiek: 30
 Dołączył: 17 Gru 2012
 Posty: 7
 Skąd: Ruda Slaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2012,  11:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | miczeljp, Ty wiesz gdzie 1,1i ma czujnik temperatury,,, i jak musi być temperatura silnika by wskaźnik zareagował na czerwone pole? | 
 
 Myślałem że gdzieś przy głowicy;P Wiem tylko ze normalna temperatura silnika to 80*C
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2012,  13:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Temperatura silnika to jedno a temperatura płynu chłodniczego to drugie (często mylone ze sobą, potocznie zamiennie stosowane) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adzi22   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 27 Lip 2010
 Posty: 78
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2012,  13:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wklejam filmik zanim cokolwiek zrobiłem http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 Przeczyscilem swiece bo byly czarne to odpaliłem i chodził mysle ze normalnie chociaz chodzil tylko 2 minuty bo trza było gasić bo wsakzówka wbijała na czerwo,
 
 Jesli chodzi o węże oba są zimne nic nie płynie nimi stan w pojemniczku taki sam
 ( dziś cieplutko chyba już nic nie powinno być zamarznięte)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2012,  13:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | najprawdopodobniej pękła głowica. jak go odpalisz to zobacz czy w okolicy termostatu głowica robi się gorąca, albo odkręć korek ze zbiorniczka odpal i wlewek zakryj szczelnie ręką. jak się zrobi ciśnienie i będzie śmierdziało spalinami to masz odpowiedz |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2012,  14:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | A węże nagrzewnicy,,, czujnik temperatury jest jakby trochę z boku silnika, jak on wskazuje przegrzanie to i węże od nagrzewnicy powinny być gorące,,, 	  | Adzi22 napisał/a: |  	  | Jesli chodzi o węże oba są zimne nic nie płynie nimi stan w pojemniczku taki sam | 
 Brzmi trochę jakby przy niepękniętej głowicy tam się nie grzało,,, rada ze zbiorniczkiem dużo trafniejsza,,, 	  | kuba87 napisał/a: |  	  | najprawdopodobniej pękła głowica. jak go odpalisz to zobacz czy w okolicy termostatu głowica robi się gorąca, | 
 
 jak odpalisz w to jakim czasie idzie na max? Jak tylko wejdzie w pole NORM to zgaś silnik, ale zostaw włączony zapłon - i patrz na wskazówkę
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2012,  14:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | A węże nagrzewnicy,,, czujnik temperatury jest jakby trochę z boku silnika, jak on wskazuje przegrzanie to i węże od nagrzewnicy powinny być gorące,,, 	  | Adzi22 napisał/a: |  	  | Jesli chodzi o węże oba są zimne nic nie płynie nimi stan w pojemniczku taki sam | 
 Brzmi trochę jakby przy niepękniętej głowicy tam się nie grzało,,, rada ze zbiorniczkiem dużo trafniejsza,,, 	  | kuba87 napisał/a: |  	  | najprawdopodobniej pękła głowica. jak go odpalisz to zobacz czy w okolicy termostatu głowica robi się gorąca, | 
 
 jak odpalisz w to jakim czasie idzie na max? Jak tylko wejdzie w pole NORM to zgaś silnik, ale zostaw włączony zapłon - i patrz na wskazówkę
 | 
 no zgodzę się trochę nietrafiona. miało być czy tylko tam sie robi gorąca
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adzi22   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 27 Lip 2010
 Posty: 78
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2012,  13:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix który to wąż od nagrzewnicy? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2012,  14:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdz czy ubywa płyn, |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adzi22   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 27 Lip 2010
 Posty: 78
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2012,  13:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobra zrobiłem jak mówił JoeMix jak wskazówka wchodziła na M z [N O R M] zgasiłem silnik i włączyłem zapłon wskazówka w ciągu jakiś 1.5 minuty była juz za literą N na tej kresce u góry przed czerwonym polem 
 [ silnik był odpalony z 2-3minuty aż wchodziło na M
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2012,  00:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak włączysz zapłon a nie odpalisz silnika to czasem ta wskazówka nie idzie do góry,,, może przymarznięcia nie wytrzymał czujnik i teraz kłamie mocno,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adzi22   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 27 Lip 2010
 Posty: 78
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2012,  15:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | w poniedzialek spróbuje nabyć czujnik, pompa wody jest wporządku, termostat zalewam wrzątkiem i nic sie nie otwiera i jedno pytanie jest jak sprawdzić ten czujnik mam go wyjęty |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2012,  16:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik kosztuje paręnaście złotych (ważny jest kolor) i się go nie sprawdza, tylko wymienia,,, podobnie termostat który kosztuje około 30 zeta,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |