| Przesunięty przez: szynszyl 31 Maj 2014,  07:13
 | [MK3] Strzela i kaszle | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mackowyxd   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 05 Maj 2013
 Posty: 9
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2013,  17:47   [MK3] Strzela i kaszle |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam mam problem chodzi głównie o to że moja fiesta nie działa normalnie o jakiegoś czasu gdy odpalę to trzeba kręcić troche rozruszkikiem aż załapie a jak załapie to tak jakby kaszlał gdy doda się gazu i strasznie słaby jest jeżeli wiecie mniej wiecej co to to prosze o pomoc   |  
				| _________________ Pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2013,  19:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | I silnik masz na gaźniku? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2013,  20:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | a nie ma drgań po uruchomieniu?? Może jeden gar nie pali. |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mackowyxd   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 05 Maj 2013
 Posty: 9
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2013,  09:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ma drgania i trzeba podgazować by nie zgasła 
 o co chodzi z tym silnikiem na gaźniku?;>
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2013,  10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mackowyxd napisał/a: |  	  | o co chodzi z tym silnikiem na gaźniku?;> | 
 
 
 chodzi o to, czy w profilu podałeś prawidłowy silnik.
 Jeżeli podałeś prawidłowy, to teraz powinno paść pytanie:
 "jak używasz ssania?"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mackowyxd   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 05 Maj 2013
 Posty: 9
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2013,  12:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  |  	  | mackowyxd napisał/a: |  	  | o co chodzi z tym silnikiem na gaźniku?;> | 
 
 
 chodzi o to, czy w profilu podałeś prawidłowy silnik.
 Jeżeli podałeś prawidłowy, to teraz powinno paść pytanie:
 "jak używasz ssania?"
 | 
 
 ssanie jest automatyczne
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2013,  12:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | kolejne pytanie do gaźnika: Jak odpalasz auto? Chodzi o operowanie gazem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mackowyxd   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 05 Maj 2013
 Posty: 9
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2013,  13:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | normalnie auto się odpala tylko że dłuższą chwilę trzeba kręcić a odpali to trzeba co chwile dodać troszkę gazu bo za chwile gaśnie a jak dawsz więcej gazu to takie dziwne przerwy ma: |  
				| _________________ Pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2013,  13:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | mackowyxd, dłuższe kręcenie też może być jakimś objawem   
 Spróbuj przy odpalaniu wcisnąć gaz do połowy bądź do deski i zobacz, czy coś się zmieniło.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mackowyxd   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 05 Maj 2013
 Posty: 9
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2013,  13:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | mackowyxd, dłuższe kręcenie też może być jakimś objawem   
 Spróbuj przy odpalaniu wcisnąć gaz do połowy bądź do deski i zobacz, czy coś się zmieniło.
 | 
 
 troche lepiej odpala ale trzeba przygazaować od czasu do czasu i te pierr...... przerwy ma
   |  
				| _________________ Pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2013,  14:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Napewno masz gaźnik? W jakiej pozycji masz przepustce rozruchowa na zimnym i na ciepłym silniku? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez JoeMix 19 Maj 2013,  07:26, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mackowyxd   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 05 Maj 2013
 Posty: 9
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2013,  20:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zamkniętą |  
				| _________________ Pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2013,  23:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mackowyxd napisał/a: |  	  | ssanie jest automatyczne | 
 Jeśli automatyczne to masz silnik 1.3i.
 Ja bym w takim układzie obadał cewkę, przewody WN i świeczki.
 A z tego co wiem to przepustnica przy rozruchu powinna być max otwarta
 |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2013,  23:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | brewa7, był też gaźnik z automatycznym ssaniem o ile dobrze kojarze. Ale ja miałem ssanie ręczne, więc dalej się nie znam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2013,  07:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | To że ssanie jest automatyczne to nie znaczy że silnik jest "i" czyli na wtrysku,,, bo jak jest na wtrysku to ssania nie ma wcale, bo funkcje wzbogacania mieszanki włącza komputer, a nie fizyczna przesłona,,, 
 Poszukaj temat na forum (lub zrób zdjęcie silnika i wstaw) - aby była pewność tego motorka, bo takie same objawy a mogą być rożne problemy i rozwiązania.
 
 Jak faktycznie masz gaźnik to zamknięta przepustnica ssania na zimnym - OK, ale na ciepłym powinna się otworzyć na maxa (a zamknąć się dopiero po ostygnięciu jednostki)
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mackowyxd   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 05 Maj 2013
 Posty: 9
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2013,  20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | To że ssanie jest automatyczne to nie znaczy że silnik jest "i" czyli na wtrysku,,, bo jak jest na wtrysku to ssania nie ma wcale, bo funkcje wzbogacania mieszanki włącza komputer, a nie fizyczna przesłona,,, 
 Poszukaj temat na forum (lub zrób zdjęcie silnika i wstaw) - aby była pewność tego motorka, bo takie same objawy a mogą być rożne problemy i rozwiązania.
 
 Jak faktycznie masz gaźnik to zamknięta przepustnica ssania na zimnym - OK, ale na ciepłym powinna się otworzyć na maxa (a zamknąć się dopiero po ostygnięciu jednostki)
 | 
 
 
 Gaźnik jest
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2013,  23:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | To na ciepłym silniku, skoro przepustnica jest przymknięta, przesuń ja palcem by stała pionowo (otwarta) i zobacz jak będzie pracował silnik,,, bo np, moje 1,1 w mk3 wymaga uchylenia przepustnicy ssania już 20 sekund po uruchomieniu silnika, i inaczej chodzi jak traktor,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Maj 2013,  12:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | mała sugestia - sprawdź przewód idący od serwa hamulcowego do silnika (z tyłu od ściany grodziowej w okolicach kolektora ssącego). Jeżeli on wypadnie to tak właśnie się dzieje - auto nie jedzie   |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mackowyxd   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 05 Maj 2013
 Posty: 9
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Maj 2013,  22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wykurzyłem sie i wymieniłem gaźnik ale nie odpaliłem bo akumulato siadł od tyc moic prób odpalenia teraz sie ładuje zobaczymy rano:) Ale dzikei za podopowiedzi:P
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elmek13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.5 V6 170KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 46
 Dołączył: 06 Wrz 2007
 Posty: 1995
 Skąd: z Elemelkowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2013,  21:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | rolkaT, a co to ma wspólnego z gaźnikiem? |  
				| _________________ Burbo Team
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |