| Przesunięty przez: szynszyl 5 Kwi 2014,  20:11
 | [MK4] Fiesta MK4 1.25 - dziwna praca silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2013,  10:44   [MK4] Fiesta MK4 1.25 - dziwna praca silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie , mam problem z moją "Czarną Perłą" .Jak jest zimny silnik(po np. nocy) to obroty są nie równe i ciężko jest ruszyć płynnie a wręcz trzeba na pół sprzęgle i na większych obrotach ( a i wkręcić się na obroty ma kłopot) jak jest silnik rozgrzany to odpala i rusza dobrze. Jak jadę to mam wrażenie że auto średnio się zbiera jak by mu mocy brakowało, wolno się rozpędza , szczególnie w niższym zakresie obrotów. Jak stoję na światłach to obroty czasem falują, częściej jak klimę włączę ale nie tylko . Jazda na klimie to jakby na ręcznym ha ha ha..muł bagienny..ha ha ha.... Nie wiem czemu ale jak stoję to w aucie czuć lekko spalinami , ale dla mnie auto specjalnie auto nie jest głośniejsze , choć żona mówi że jest (ale może jestem już głuchy bo mój drugi Saab 95 Aero ma sportowy wydech i cała reszta jest dla mnie ciszą ha ha ha) Teraz napiszę co do tej pory zrobiłem ...
 -kilka razy wymieniałem krokowca
 -wymiana przepływomierza
 -czujnik temperatury
 -świece wymieniłem jakiś czas temu (ale przed i po wymianie obiawy miałem nadal)
 
 Powiem wam już sam nie wiem co dalej , czy iść tropem tego zapachu spalin (nic nie sugeruję) czy coś innego ...wielkie dzięki z góry za pomoc.
 
 Auto ma LPG dobrą sekwencję nigdy mnie nie zawiodła , załącza się po jakimś czasie standardowo , efekty są jażdżąc na benzynie jak i na LPG....więc myślę że to nie ten trop , ale.....
 |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2013,  10:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cewkę podmień. |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ravenpoz   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Jarek
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Cze 2011
 Posty: 136
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2013,  20:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | i jak efekty? |  
				| _________________ pozdrawiam
 ---
 benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2013,  20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Siemka , Perłę do warsztatu wstawiłem i chłopaki szukają nieszczelności wydechu bo śmierdzi w aucie spalinami , oprócz tego co mechanik dzwonił to przy okazji grzebania w aucie znależli jakieś podciśnienia po urywane i mają je wymienić na nowe i podłączyć . Myślę że moje kłopoty pewnie były spowodowane tymi podciśnieniami ale jutro chyba auto będzie do odebrania więc wyjdzie w praniu i napiszę jakie efekty   |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2013,  21:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Roni71 Gdzie jakie podciśnienia ?? W układzie dolotowym ?? Jak chcesz to mam namiary na kompletny wydech do Twojej czy mojej fiesty za 220 zł nowy ... |  
				| Ostatnio zmieniony przez Grax 13 Sie 2013,  09:06, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2013,  21:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki za info , powiem Ci szczerze że nie wiem co za rurki podciśnienia .Zostawiłem auto w warsztacie i mechaniorek zadzwonił do mnie że przy robocie zauważyli jakiś podciśnienia urwane/odczepione i że będą je przy okazji robić .Nie zagłębiałem się jakie i co , powiedziałem żeby zrobili co trzeba i tyle . Jak bedę auto odbierał to się podpytam co konkretnie ..... |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2013,  18:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | I powiem wam że po tych robotach mechaników nic się nie zmieniło ,obroty jak się wahają tak się wahają (na postoju-skrzyżowaniu-biegu jałowym) i powiem więcej czym się robi na dworze zimniej tym obroty zimnego silnika są nierówne i bardziej wahają .Po rozgrzaniu silnika wahania są sporo mniejsze.Ale jest taka prawidłowość gdy były upały było lepiej jak jest zimno objawy się pogłębiają ......co robić ? Auto jak już jedzie to jedzie płynnie , nic nie szarpie wiadomo że ma już 18 lat więc szatanem nie jest  dość wolno się rozpędza,na 1 i 2 wkręca się w obroty szybko ale następne biegi to wolne wkręcanie się w obroty...usnąć można haha ha.... |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2013,  20:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  to by było za proste ha ha ha...... starszy samochód również może i powinien jeździć dobrze jeśli wszystko jest w porządku .....u mnie nie jest ...tylko co ??   |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacula   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 14 Paź 2012
 Posty: 93
 Skąd: krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Wrz 2013,  08:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam podępnę się do tematu mam też Fieste 1.25 16V 97 r. i mam tak samo jak napisałeś
 
  	  | Kod: |  	  | .Jak jest zimny silnik(po np. nocy) to obroty są nie równe i ciężko jest ruszyć płynnie a wręcz trzeba na pół sprzęgle i na większych obrotach | 
 
 co może być przyczyną ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ravenpoz   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Jarek
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Cze 2011
 Posty: 136
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2013,  16:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja właśnie wczoraj odebrałem, zamontowałem i już dzisiaj wiem, że pomógł mi nowy krokowy http://www.ford-esklep.pl...w-FO-17213/1940 oraz uszczelka pod niego   |  
				| _________________ pozdrawiam
 ---
 benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2013,  16:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja już kupowałem dwa nowe krokowce i montażu bez zmian.....niby to zamienniki ale oba nowe ...czyżby do bani ? |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ravenpoz   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Jarek
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Cze 2011
 Posty: 136
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2013,  17:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie znam się, informatykiem jestem  z bolidem coś robię tylko na podstawie tego forum. Ten co ja kupiłem jest Fordowski ale z wydrapanym logo i numerem co mnie zdziwiło. Napisałem do nich maila i taką odp dostałem: 
 
  	  | Cytat: |  	  | oznaczenie oryginalne - numer na produkcie oraz logo jest zastrzeżony dla oryginalnych produktów FORDA, takich jak ten za 459 zł: 
 Silnik krokowy - zawór wolnych obrotów 7117213 FORD
 http://www.ford-esklep.pl...117213-FORD/993
 
 Producent tej części usuwa te oznaczenia ponieważ są zastrzeżone ...
 i sprzedaje w własnych opakowaniach
 | 
 
 tak więc niechcący mam oryginał
   |  
				| _________________ pozdrawiam
 ---
 benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LukaszW   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 04 Cze 2007
 Posty: 35
 Skąd: Biedrusko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Wrz 2013,  18:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | To chyba jakaś plaga, od tygodnia się męczę z dokładnie takimi samymi objawiami. # lata temu miałem czyszczony krokowy i dozeszlego tygodnia był spokój, zrobiło się chłodniej i po odpaleniu po 10 sek nagle zamuła obroty spadają do 200 i huśtawka, dodam więcej gazu to gaśnie, jak delikatnie to wchodzi ale ciężko, po rozgrzaniu już lepiej ale nadal zamuła po 5 min jazdy ledwo do 85km dojechałem, po 30min leddwo do 105  na 3-pasmowej ledwo tira wyprzedziłem  przy okazji akumulator kompeltnie padł, ale miał conajmniej 7 lat więc mógł, ale dziś nówka sztuka nie śmigana i problem z obrotami i mocą ten sam. Miałem nowy temat zakładać ale widzę, że ktoś czary odprawia, najgorsze, że zima to dopiero idzie więc boje się, że wtedy to nawet rozgrzanie nic nie da.
 
 Wymieniłem też filtr powietrza bo dosyć brudny był, z resztą co Roni to nie robiłem, jeszcze gdzieś wyczytałem, że to może być wina pompy paliwa, czujnik położenia przepustnicy. Tłumik też lekko hałasuje więc nie wiem czy po prostu spaliny nie mają gdzie ulatywać i się dusi.
 
 Ktoś może rozwiązał problem?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LukaszW   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 04 Cze 2007
 Posty: 35
 Skąd: Biedrusko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Wrz 2013,  20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety czyszczenie silnika krokowego nic nie dało, ktoś ma jakieś dalsze pomysły? Teściu myśli o świecach, ja jeszcze o diagnostyce na komputerze, 
 Pytanie do poznaniaków, ktoś ma może taki sprzęt? Ewentualnie podjechać i wymienić silnik krokowy na chwilę? Jakiś czteropak by się znalazł
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ravenpoz   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Jarek
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Cze 2011
 Posty: 136
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Wrz 2013,  16:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | wymiana krokowego na chwilę nic Ci nie da, Twój i mój bolid będzie rozgrzany więc wszystko będzie śmigało jak należy. |  
				| _________________ pozdrawiam
 ---
 benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Wrz 2013,  17:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | może to cewka |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Wrz 2013,  18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | LukaszW napisał/a: |  	  | To chyba jakaś plaga, od tygodnia się męczę z dokładnie takimi samymi objawiami. # lata temu miałem czyszczony krokowy i dozeszlego tygodnia był spokój, zrobiło się chłodniej i po odpaleniu po 10 sek nagle zamuła obroty spadają do 200 i huśtawka, dodam więcej gazu to gaśnie, jak delikatnie to wchodzi ale ciężko, po rozgrzaniu już lepiej ale nadal zamuła po 5 min jazdy ledwo do 85km dojechałem, po 30min leddwo do 105  na 3-pasmowej ledwo tira wyprzedziłem  przy okazji akumulator kompeltnie padł, ale miał conajmniej 7 lat więc mógł, ale dziś nówka sztuka nie śmigana i problem z obrotami i mocą ten sam. Miałem nowy temat zakładać ale widzę, że ktoś czary odprawia, najgorsze, że zima to dopiero idzie więc boje się, że wtedy to nawet rozgrzanie nic nie da.
 
 Wymieniłem też filtr powietrza bo dosyć brudny był, z resztą co Roni to nie robiłem, jeszcze gdzieś wyczytałem, że to może być wina pompy paliwa, czujnik położenia przepustnicy. Tłumik też lekko hałasuje więc nie wiem czy po prostu spaliny nie mają gdzie ulatywać i się dusi.
 
 Ktoś może rozwiązał problem?
 | 
 cewka jest starego typu więc wątpie, żeby to była ona, na początku sprawdziłbym zapłon: kable i świece. przy niesprawnym krokowym cyrki byłyby na wolnych obrotach, po dodaniu gazu powinna być od razu reakcja, przyspieszać też powinien bez problemu.
 jak aku nagle padł to sprawdź przy okazji ładowanie, na wolnych obrotach i przy ponad 3k rpm
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Wrz 2013,  08:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Akumulator do wymiany nie trzyma energii więc chodzi na altku a pewnie i ten juz od dawna nie widział mechanika czy nowych szczotek ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LukaszW   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 04 Cze 2007
 Posty: 35
 Skąd: Biedrusko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Wrz 2013,  10:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pisalem wczesniej ze nowy aku wstawiony. Dzis zobacze swiece i kable, a jak wlasnie kable sprawdzic? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |