Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 20:49
[MK3] Po wymianie termostatu i płynu
Autor Wiadomość
Kazek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lis 2013, 15:36   [MK3] Po wymianie termostatu i płynu

Witam,

Wywymieniłem termostat, czujnik pod termostatem i płyn chłodzący. Na odkreconym zbiorniku płynu odpalilem silnik na około 15 minut. Po tym czasie wskazówka temperatury była w połowie pola a płyn w zbiorniczku zaczął trochę bulgotać i lekko parować. Zauważyłem, że z okolic pompy odbiegał dziwny dźwięk który potem znacznie ucichł. Czy tak powinno być?
 
 
tubus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Antoni
Wiek: 51
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Police
Wysłany: 21 Lis 2013, 16:02   

Z okolic pompy nie powinny dobiegać żadne dziwne dźwięki po takich pracach. Pompa raczej do wymiany.
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 21 Lis 2013, 16:23   

Kazek, zdejmij pasek i poruszaj kołem od pompy czy nie ma za dużego luzu na oście
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21 Lis 2013, 16:24   

Moze zalales pasek ciecza i popiskuje.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Kazek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lis 2013, 16:36   

Ok, sprawdze to ale bardziej gnębi mnie to bulgotanie. Czy to normalne?
 
 
tubus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Antoni
Wiek: 51
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Police
Wysłany: 21 Lis 2013, 17:11   

Bulgotanie zasadniczo wskazywałoby na próby odpowietrzenia się układu.
 
 
Kazek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lis 2013, 17:14   

Tyle, że to było bulgotanie od temperatury ponieważ również parowmało.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Lis 2013, 17:15   

Kazek, a jakim płynem zalewasz? Może ma temperaturze wrzenia około 105-110 stopni i dlatego bulgocze. Jak zakręcisz korek to będzie ok bo wytworzy się lekkie ciśnienie.
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Lis 2013, 18:07   

vegetagt, Ciecze pod ciśnieniem szybciej osiągają temperaturę wrzenia .
 
 
Kazek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lis 2013, 18:14   

Chłodnice zalałem uniwersalnym płynem do chlodnic wubex
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Lis 2013, 18:46   

Kazek, Może GLIDEX bo o wubex w google nie słyszeli ??????
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Lis 2013, 20:16   

mick1973 napisał/a:
vegetagt, Ciecze pod ciśnieniem szybciej osiągają temperaturę wrzenia .


no ale ta temperatura wrzenia przesuwa się minimalnie do góry (w przypadku wody okolo 2-5 stopni)

Mi żaden z silników (1.1 ohv, 1.6 zetec) przy odkręconym zbiorniczku nie włączał wentylatora tylko wyrzucał wodę (tak, wodę bo akurat lato było :P ) przez zbiornik. Dopiero przy zamkniętym korku włączał się wiatrak.

A że ten płyn chłodniczy ma pewnie ciutke wyższą temperature wrzenia, to mu nie wyrzuca a tylko bulgocze. Na moje to trzeba zakręcić korek, zagrzać (ja to robie na postoju) do włączenia wentylatora kontrolując temperature i poziom płynu(go nie wessie w dużej ilości, albo czy nie urośnie tyle by wyleciał przez korek), wystudzić, uzupełnić ewentualne braki w stanie i się cieszyć.
 
 
Kazek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lis 2013, 20:27   

Przejechałem się trochę i wskazówka po pewnym czasie wjechałana na "O" . Zatrzymałem się, zobaczyłem, że dopiero teraz ubyło więcej płynu w zbiorniczku więc dolałem i pojechałem dalej. Teoretycznie wskazówka już nie sięgała aż tak wysoko ale i tak się martwie czy pompa działa prawidłowo.
Czytałem, że gdyby nie działała jak powinna to węże przy chłodnicy byłyby zimne czy jakoś tak. Czy to prawda? U mnie 2 grubsze węże bezpośrednio od chłodnicy były raczej dobrze ciepłe a ten węższy był chłodny.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21 Lis 2013, 21:13   

Pewnie się odpowietrzyło.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Kazek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lis 2013, 22:06   

Panowie, ostatnie pytanie. Auto dobrze się nagrzewa, itp itd. ale..
Pozostaje wciąż jenda kwestia, mianowicie jak odpale auto na zimnym silniku i jade sobie to wskazówka temperatury wędruje w góre i wędruje aż wjeżdża na O i dopiero potem troche opada i trzyma sie mniej wiecej w połowie.

Czy to znaczy, że w tym momencie otwiera się termostat i po prostu tak się dzieje prawidłowo czo coś jest nie tak?
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Lis 2013, 23:41   

Kazek napisał/a:
Czy to znaczy, że w tym momencie otwiera się termostat i po prostu tak się dzieje prawidłowo czo coś jest nie tak?
:ok:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lis 2013, 23:50   

kup japońskie albo koreańskie auto to wskazówka całe życie bedzie w jednym miejscu poniżej 1/2 ! Ford nie ma takiej stabilności :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Lis 2013, 00:27   

diodalodz, takie same wskazania ma grupa vw, bmw i pewnie wiele innych nowszych aut. Komputer oszukuje kierowce i tyle ;)

Kazek, zachowanie jest super! :)
 
 
Kazek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lis 2013, 01:00   

No to dzięki Panowie, uspokoiliście mnie. :jupi:
 
 
tubus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Antoni
Wiek: 51
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Police
Wysłany: 23 Lis 2013, 16:39   

Kazek napisał/a:
wskazówka temperatury wędruje w góre i wędruje aż wjeżdża na O i dopiero potem troche opada i trzyma sie mniej wiecej w połowie.
To oznacza, że otworzył się termostat i ciecz chłodząca przepływa teraz tzw dużym obiegiem, czyli przez chłodnicę. Sprawdź sobie jeszcze punkt włączenia wentylatora, odpalając silnik i niech sobie popracuje na wolnych aż do włączenia wentylatora (lub nie) - zobaczysz, jak wysoko idzie wskazówka temperatury; jeśli wentylator się nie włączy, to masz uwalony czujnik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.