| Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014,  19:49
 | [MK3] Po wymianie termostatu i płynu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Kazek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 12 Kwi 2013
 Posty: 42
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  15:36   [MK3] Po wymianie termostatu i płynu |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Wywymieniłem termostat,  czujnik pod termostatem i płyn chłodzący.  Na odkreconym zbiorniku płynu odpalilem silnik na około 15 minut. Po tym czasie wskazówka temperatury była w połowie pola a płyn w zbiorniczku zaczął trochę bulgotać i lekko parować. Zauważyłem, że z okolic pompy odbiegał dziwny dźwięk który potem znacznie ucichł. Czy tak powinno być?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tubus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Antoni
 Wiek: 53
 Dołączył: 20 Lis 2013
 Posty: 7
 Skąd: Police
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  16:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z okolic pompy nie powinny dobiegać żadne dziwne dźwięki po takich pracach. Pompa raczej do wymiany. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemo_rsr   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`99
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Przemek
 Wiek: 35
 Dołączył: 12 Kwi 2010
 Posty: 916
 Skąd: Markuszowa(RSR)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  16:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kazek,  zdejmij pasek i poruszaj kołem od pompy czy nie ma za dużego luzu na oście |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kazek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 12 Kwi 2013
 Posty: 42
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  16:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok, sprawdze to ale bardziej gnębi mnie to bulgotanie. Czy to normalne? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tubus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Antoni
 Wiek: 53
 Dołączył: 20 Lis 2013
 Posty: 7
 Skąd: Police
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  17:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bulgotanie zasadniczo wskazywałoby na próby odpowietrzenia się układu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kazek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 12 Kwi 2013
 Posty: 42
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  17:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tyle, że to było bulgotanie od temperatury ponieważ również parowmało. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  17:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kazek, a jakim płynem zalewasz? Może ma temperaturze wrzenia około 105-110 stopni i dlatego bulgocze. Jak zakręcisz korek to będzie ok bo wytworzy się lekkie ciśnienie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  18:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt, Ciecze pod ciśnieniem szybciej osiągają temperaturę wrzenia  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kazek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 12 Kwi 2013
 Posty: 42
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  18:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chłodnice zalałem uniwersalnym płynem do chlodnic wubex |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  18:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kazek, Może GLIDEX bo o wubex w google nie słyszeli   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  20:16 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mick1973 napisał/a: |  	  | vegetagt, Ciecze pod ciśnieniem szybciej osiągają temperaturę wrzenia  . | 
 
 no ale ta temperatura wrzenia przesuwa się minimalnie do góry (w przypadku wody okolo 2-5 stopni)
 
 Mi żaden z silników (1.1 ohv, 1.6 zetec) przy odkręconym zbiorniczku nie włączał wentylatora tylko wyrzucał wodę (tak, wodę bo akurat lato było
  ) przez zbiornik. Dopiero przy zamkniętym korku włączał się wiatrak. 
 A że ten płyn chłodniczy ma pewnie ciutke wyższą temperature wrzenia, to mu nie wyrzuca a tylko bulgocze. Na moje to trzeba zakręcić korek, zagrzać (ja to robie na postoju) do włączenia wentylatora kontrolując temperature i poziom płynu(go nie wessie w dużej ilości, albo czy nie urośnie tyle by wyleciał przez korek), wystudzić, uzupełnić ewentualne braki w stanie i się cieszyć.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kazek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 12 Kwi 2013
 Posty: 42
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  20:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przejechałem się trochę i wskazówka po pewnym czasie wjechałana na "O" . Zatrzymałem się, zobaczyłem, że dopiero teraz ubyło więcej płynu w zbiorniczku więc dolałem i pojechałem dalej. Teoretycznie wskazówka już nie sięgała aż tak wysoko ale i tak się martwie czy pompa działa prawidłowo. Czytałem, że gdyby nie działała jak powinna to węże przy chłodnicy byłyby zimne czy jakoś tak. Czy to prawda? U mnie 2 grubsze węże bezpośrednio od chłodnicy były raczej dobrze ciepłe a ten węższy był chłodny.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kazek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 12 Kwi 2013
 Posty: 42
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2013,  22:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, ostatnie pytanie. Auto dobrze się nagrzewa, itp itd. ale.. Pozostaje wciąż jenda kwestia, mianowicie jak odpale auto na zimnym silniku i jade sobie to wskazówka temperatury wędruje w góre i wędruje aż wjeżdża na O i dopiero potem troche opada i trzyma sie mniej wiecej w połowie.
 
 Czy to znaczy, że w tym momencie otwiera się termostat i po prostu tak się dzieje prawidłowo czo coś jest nie tak?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2013,  23:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kazek napisał/a: |  	  | Czy to znaczy, że w tym momencie otwiera się termostat i po prostu tak się dzieje prawidłowo czo coś jest nie tak? | 
   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2013,  23:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | kup japońskie albo koreańskie auto to wskazówka całe życie bedzie w jednym miejscu poniżej 1/2 ! Ford nie ma takiej stabilności   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2013,  00:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | diodalodz, takie same wskazania ma grupa vw, bmw i pewnie wiele innych nowszych aut. Komputer oszukuje kierowce i tyle   
 Kazek, zachowanie jest super!
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kazek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 12 Kwi 2013
 Posty: 42
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2013,  01:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to dzięki Panowie, uspokoiliście mnie.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tubus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Antoni
 Wiek: 53
 Dołączył: 20 Lis 2013
 Posty: 7
 Skąd: Police
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2013,  16:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | To oznacza, że otworzył się termostat i ciecz chłodząca przepływa teraz tzw dużym obiegiem, czyli przez chłodnicę. Sprawdź sobie jeszcze punkt włączenia wentylatora, odpalając silnik i niech sobie popracuje na wolnych aż do włączenia wentylatora (lub nie) - zobaczysz, jak wysoko idzie wskazówka temperatury; jeśli wentylator się nie włączy, to masz uwalony czujnik. 	  | Kazek napisał/a: |  	  | wskazówka temperatury wędruje w góre i wędruje aż wjeżdża na O i dopiero potem troche opada i trzyma sie mniej wiecej w połowie. | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |