Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 20:49 |
[MK3] Po wymianie termostatu i płynu |
Autor |
Wiadomość |
Kazek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 42 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 15:36 [MK3] Po wymianie termostatu i płynu
|
|
|
Witam,
Wywymieniłem termostat, czujnik pod termostatem i płyn chłodzący. Na odkreconym zbiorniku płynu odpalilem silnik na około 15 minut. Po tym czasie wskazówka temperatury była w połowie pola a płyn w zbiorniczku zaczął trochę bulgotać i lekko parować. Zauważyłem, że z okolic pompy odbiegał dziwny dźwięk który potem znacznie ucichł. Czy tak powinno być? |
|
|
|
|
tubus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Antoni
Wiek: 51 Dołączył: 20 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Police
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 16:02
|
|
|
Z okolic pompy nie powinny dobiegać żadne dziwne dźwięki po takich pracach. Pompa raczej do wymiany. |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 16:23
|
|
|
Kazek, zdejmij pasek i poruszaj kołem od pompy czy nie ma za dużego luzu na oście |
_________________
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Kazek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 42 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 16:36
|
|
|
Ok, sprawdze to ale bardziej gnębi mnie to bulgotanie. Czy to normalne? |
|
|
|
|
tubus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Antoni
Wiek: 51 Dołączył: 20 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Police
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 17:11
|
|
|
Bulgotanie zasadniczo wskazywałoby na próby odpowietrzenia się układu. |
|
|
|
|
Kazek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 42 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 17:14
|
|
|
Tyle, że to było bulgotanie od temperatury ponieważ również parowmało. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 17:15
|
|
|
Kazek, a jakim płynem zalewasz? Może ma temperaturze wrzenia około 105-110 stopni i dlatego bulgocze. Jak zakręcisz korek to będzie ok bo wytworzy się lekkie ciśnienie. |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 18:07
|
|
|
vegetagt, Ciecze pod ciśnieniem szybciej osiągają temperaturę wrzenia . |
|
|
|
|
Kazek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 42 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 18:14
|
|
|
Chłodnice zalałem uniwersalnym płynem do chlodnic wubex |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 18:46
|
|
|
Kazek, Może GLIDEX bo o wubex w google nie słyszeli |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 20:16
|
|
|
mick1973 napisał/a: | vegetagt, Ciecze pod ciśnieniem szybciej osiągają temperaturę wrzenia . |
no ale ta temperatura wrzenia przesuwa się minimalnie do góry (w przypadku wody okolo 2-5 stopni)
Mi żaden z silników (1.1 ohv, 1.6 zetec) przy odkręconym zbiorniczku nie włączał wentylatora tylko wyrzucał wodę (tak, wodę bo akurat lato było ) przez zbiornik. Dopiero przy zamkniętym korku włączał się wiatrak.
A że ten płyn chłodniczy ma pewnie ciutke wyższą temperature wrzenia, to mu nie wyrzuca a tylko bulgocze. Na moje to trzeba zakręcić korek, zagrzać (ja to robie na postoju) do włączenia wentylatora kontrolując temperature i poziom płynu(go nie wessie w dużej ilości, albo czy nie urośnie tyle by wyleciał przez korek), wystudzić, uzupełnić ewentualne braki w stanie i się cieszyć. |
|
|
|
|
Kazek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 42 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 20:27
|
|
|
Przejechałem się trochę i wskazówka po pewnym czasie wjechałana na "O" . Zatrzymałem się, zobaczyłem, że dopiero teraz ubyło więcej płynu w zbiorniczku więc dolałem i pojechałem dalej. Teoretycznie wskazówka już nie sięgała aż tak wysoko ale i tak się martwie czy pompa działa prawidłowo.
Czytałem, że gdyby nie działała jak powinna to węże przy chłodnicy byłyby zimne czy jakoś tak. Czy to prawda? U mnie 2 grubsze węże bezpośrednio od chłodnicy były raczej dobrze ciepłe a ten węższy był chłodny. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Kazek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 42 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lis 2013, 22:06
|
|
|
Panowie, ostatnie pytanie. Auto dobrze się nagrzewa, itp itd. ale..
Pozostaje wciąż jenda kwestia, mianowicie jak odpale auto na zimnym silniku i jade sobie to wskazówka temperatury wędruje w góre i wędruje aż wjeżdża na O i dopiero potem troche opada i trzyma sie mniej wiecej w połowie.
Czy to znaczy, że w tym momencie otwiera się termostat i po prostu tak się dzieje prawidłowo czo coś jest nie tak? |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Lis 2013, 23:41
|
|
|
Kazek napisał/a: | Czy to znaczy, że w tym momencie otwiera się termostat i po prostu tak się dzieje prawidłowo czo coś jest nie tak? | |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lis 2013, 23:50
|
|
|
kup japońskie albo koreańskie auto to wskazówka całe życie bedzie w jednym miejscu poniżej 1/2 ! Ford nie ma takiej stabilności |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Lis 2013, 00:27
|
|
|
diodalodz, takie same wskazania ma grupa vw, bmw i pewnie wiele innych nowszych aut. Komputer oszukuje kierowce i tyle
Kazek, zachowanie jest super! |
|
|
|
|
Kazek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 42 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Lis 2013, 01:00
|
|
|
No to dzięki Panowie, uspokoiliście mnie. |
|
|
|
|
tubus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Antoni
Wiek: 51 Dołączył: 20 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Police
|
Wysłany: 23 Lis 2013, 16:39
|
|
|
Kazek napisał/a: | wskazówka temperatury wędruje w góre i wędruje aż wjeżdża na O i dopiero potem troche opada i trzyma sie mniej wiecej w połowie. | To oznacza, że otworzył się termostat i ciecz chłodząca przepływa teraz tzw dużym obiegiem, czyli przez chłodnicę. Sprawdź sobie jeszcze punkt włączenia wentylatora, odpalając silnik i niech sobie popracuje na wolnych aż do włączenia wentylatora (lub nie) - zobaczysz, jak wysoko idzie wskazówka temperatury; jeśli wentylator się nie włączy, to masz uwalony czujnik. |
|
|
|
|
|