| Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014,  20:00
 | Silnik : wymiana 1.1 na 1.3 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Radq [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lip 2004,  20:39   Silnik : wymiana 1.1 na 1.3 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam pytanie czy wymiana silnika na 1.1 lub 1.3 (wersje gaźnikowe) to rzecz bardzo skomplikowana??? Jak to zrobic? Czym się różnia od tych na wtrysku???
 
 pozdr.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011,  21:45, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van81 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lip 2004,  04:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Różnią się  wtryskiem  :lol: Co do silnka 1.1 to jest niemal identycznyn. Różni się jedynie osprzętem w sumie.
 Jeśli chodzi o silnik 1.3 no to sprawa przedstawia się troche inaczej bo jeśli jest to silnik cvh to jest to już całkeim innny silnik ... a co za tym idzie i całkeim inny silnik....
 Ja teraz zmieniam swój 1.1 na gaźniku na 1,6 też na gaźniku i są to całkiem inne silniki i przeprowadzka taka jest niestyety dość skomplokowana :(
 Pozdr...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dynamike [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lip 2004,  11:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | van81 napisał/a: |  	  | Jeśli chodzi o silnik 1.3 no to sprawa przedstawia się troche inaczej bo jeśli jest to silnik cvh to jest to już całkeim innny silnik ... a co za tym idzie i całkeim inny silnik....
 | 
 1.3 to nie jest cvh. Sam silnik jest konstrukcyjnie identyczny jak 1.1, więc nie ma najmniejszego problemu z przełożeniem go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | .mat. [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lip 2004,  13:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | zależy o jakim 1.3 mówimy :] bo jest ich conajmniej 4 rodzaje :] : - stary poczciwy kent montowany w fiescie mk1 i escortach mk1 i mk2 a także w capri
 - cvh montowany w fiescie mk2 escorcie mk3
 - pinto montowany w taunusach
 - no i hcs[endura e] montowany w fiescie mk3 escorcie mk4 fordzie ka
 
 jeżeli masz 1.1 z fiesty mk3 to od silnika 1.3 różni się tylko wałem korbowym,kolektorem ssącym i głowicą.
 
 jeżeli w miejsce 1.1 na wtrysku chcesz wsadzić 1.3 hcs'a na wtrysku to jest to operacja na zasadzie odkręć przykręć:] 1.3 w fiestach nie występował w wersji gaźnikowej,na gaźniku siedział tylko w escorcie mk4
 
 jeżeli w miejsce 1.1 na gaźniku chcesz wsadzić 1.3 na gaźniku to szukaj 1.3 z escorta mk4 i to rónież bedzie operacja na zasadzie odkręć przykręć.
 
 jeżeli zamiast wtrysku chcesz montować gaźnik to sie nie wypowiadam,bo nie znam sie dobrze na wtrysku :]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radq [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lip 2004,  14:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | chodzi mi o to, że zastanawiam się nad zamianą 1.1i na 1.1 gaźnik jak to zrobić ?? 
 pozdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van81 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lip 2004,  15:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie zanam się dobrze na silnikach ale wedłub mnie trzeba wywalić wtrysk i zastąpić go zwykłym gaźnikeim  :lol:  Mam taki do sprzedania ... MOTOCRAFT VV kompletny trzeba by go tylko troszke podpicowac i by był luks   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | .mat. [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lip 2004,  17:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | zmień kolektor i zamiast gaźnika wtryskowego daj zwykły :] jak chcesz to mi leży niepotrzebny kolektor z mk3 1.1 gaźnikowego :] nawet wężyk podciśnienia i uszczelka jest   
 jeszcze jest sprawa zapłonu,zapewne bedziesz musiał zmienićaparat zapłonowy na taki z mk3 1.1 na gaźniku.
 
 czemu chcesz sie pozbyć wtrysku ??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radq [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lip 2004,  17:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | ostatnio zacząłem się nad tym zastanawiać, bo strasznie drogie są części w wersji z wtryskiem tych wszystkich czujników itp. a kiedyś będzie trzeba je powymieniać  :? 
 pozdr.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radq [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lip 2004,  17:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mat i to wszystko co trzeba wymienić?? A ile byś sobie życzył za ten kolektor?? A jak wtedy jest ze ssaniem??? 
 pozdr.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2004,  04:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | ] 	  | radq napisał/a: |  	  | ostatnio zacząłem się nad tym zastanawiać, bo strasznie drogie są części w wersji z wtryskiem tych wszystkich czujników itp. a kiedyś będzie trzeba je powymieniać  :? 
 pozdr.
 | 
 Tak, ale chyba Fiestki mk3 mają wszystkie DIS'a (podwójna cefke zapłonową) i sterownik MotoCrafta, wiec i tak te wszystkie czujniki zostać muszą... (czy wychodziłą jakachś mk3 ze zwykłem rozdzielaczem i pojedyńczą cefką?)
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zawisza2000 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2004,  07:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jezeli zmieniasz sam kolektor i gaźnik to może być problem. Nie wiem, jak to jest w fordach, ale no Opel po zaprzestaniu montowania gaznikow do pewnego typu silnika usunął miejsce montazu mechanicznej pompy paliwa. A powinno sie "unieszkodliwic" elektryczna pompe przy gazniku  zamontowac wlasnie mechaniczna. Do tego zostaje Ci zabawa z wiazkami przewodów. Moim zdaniem nie warto. Taniej Cie wyjdzie kupic czujniczki itp jak się już sypną ale to tylko moje 3 grosze.
 Wydech mozesz zostawic ten sam i sonda lmbda bedzie pelnila role "zatyczki" dziury w rurze od kolektora do kata.
 I tu sie pojawia problem - bedziesz musial "zalatwiac" przeglądy bo Ci nie przejdzie pomiaru spalin (stosowanie wtrysku mialo m.in. na celu obnizenie toksycznosci spalin)
 Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adamm [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2004,  07:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jesli juz jestesmy przy zmianach silinika to czy jest jakis wielki problem ze zmiana 1.3i na 1.4i ?? I czy jest to dobry silnik bo slyszalem rozne opinie. (wiem lepiej by bylo zalozyc 1.6 lub cos w tym stylu ale nie chce ruszac zawiechy i niczego innego) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zawisza2000 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2004,  07:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym się spodziewał, że mogą być problemy bo to zupełnie inna (nowsza) konstrukcja silnika i może być zupełnie inny osprzęt i instalacja elektryczna. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | .mat. [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2004,  11:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | pompa paliwa może zostać elektryczna,byle była do gaźnika bo te do wtrysku mają da duże ciśnienie 
 no,mk3 miała w każdej wersji elektroniczny zapłon,czyli musi zostać cała elektronika,dałoby sie wsadzić rozdzielacz z mk1/2 ale wtedy nie wsadzisz kolektora ssącego:]
 
 ogólnie dużo dłubania i sie nie opłaca,jak sie popsuje to kup zaraz cały nowy silnik np. 1.3
 
 co do wymiany silnika 1.3i na 1.4i to zacznijmy od tego,że to zupełnie różne silniki :] 1.3i to żeliwniak hcs z wałkiem w bloku i 3 podporami wału a 1.4i to cvh[albo zetec,ale domyślam sie,ze o cvh Ci chodzi bo takie były montowane w mk3] z aluminową głowicą i wałkiem w głowicy,konstrukcja o lata świetlne wyprzedzajaca pod względem zaawansowania hcs'a.
 do wymiany potrzebujesz...cały silnik najlepiej z fiestki mk3
  na 99% wszystkie kable już masz,bardzo możliwe nawet,że ten sam wtrysk [chodzi mi o gaźniczek wtryskowy] jest w 1.3i i 1.4i.nie wiem jak z wydechem,ale w mk2 portki kolektora pasowały do wszystkich benzynowych silników więc może w mk3 też tak jest. 
 wymiana silnika 1.3i na 1.4i jest całkowicie nieopłacalna bo:
 - prawie żadna różnica w mocy
 - silniki cvh są bardziej awaryjne niż żeliwniaki,jak kupisz cvh to bardzo prawdopodobne,ze wałek bedzie do wymiany
 podsumowując napracujesz sie dużo i nic z tego nie bedziesz miał,jak zmieniać to na 1.6 koszt silnika i wymiany taki jak w przypadku wymiany na 1.4 a różnica w mocy bedzie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adamm [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2004,  14:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | No tak ale przy zmianie na 1.6 musze ingerowac w zawieche i hamulce pozatym idzie do zmiany tez skrzynia. co do roznicy mocy to jak dla mnie jest odczuwalna jechalem fiestka 1.4i i w porownaniu z moja padaka o niebo lepiej. Pozatym 1.6 jest chyba na wielowtrysku (moze sie myle) a co za tym idzie drozsza bedzie pewnie adaptacja zalozonego u mnie gazu. 
 Bede sie przymierzal pewnie do zmiany silnika i chcialbym 1.4i chyba ze rzeczywiscie sa do bani.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2004,  15:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | WITam... Nie wiem czemu masz ingerować w hamulce... sądzisz że te co masz nie wytrzymają... skoro sa wstanie wychamować silnik 1,1 z predkości 130 km/h to i 1,6 też wychamują... chyba że ktoś zacznie posuwać po 200 km/h ale wtedy i super wentylowane hamulce go nie wychamują na czas...
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kacper [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2004,  23:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | WITam... Nie wiem czemu masz ingerować w hamulce... sądzisz że te co masz nie wytrzymają... skoro sa wstanie wychamować silnik 1,1 z predkości 130 km/h to i 1,6 też wychamują... chyba że ktoś zacznie posuwać po 200 km/h ale wtedy i super wentylowane hamulce go nie wychamują na czas...
 | 
 
 taki silnik kusi do sybszej jazdy... więc lepiej sie zabezpieczyc i wymienic hamulce na lepsze... ale to nie trzeba odrazu  :wink:
 JoeMix - a co z zawieszeniem ? skrzynią biegów ? całym wydechem (nie wydmucha go ?? jaki potem kupować ? bo np mam 1.3 a chcialbym 1.6 ... to potem kupować do 1.6 - a jak w moim modelu nie było 1.6 ??)
 Pytania czysto teoretyczne, ja polubiłem ostatnio moj 1.3 ...stuka, puka, ale to sie da polubić... fajnie, słychać ze działa ...i części nie drogie  :lol:
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sie 2004,  07:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | WITam... Zawieszenia zazwyczaj nie trzeba ruszać, chyba że ktoś chce utwardzić lub obniżyć auto... silniki zazwyczaj mają podobne masy czesto wymaian z 11 na większy powoduje wręć iż silnik jest lżajszy... ja mam 0,9 a kumpal 1,6... tyle ze ja mam z zeliwa a on z aluminum... nie doś ze ma prawie 100 kucy wiecej to ma lzejsze auto :-(
 Skrzynie też by wypadało zmienić... np. 1,6 na skrzyni od 1,1 to nieporozumienie... Co z tego ze masz wiecej kucy pod maską skoro obrotomierz ci podchodzi non stop do czerwonaj kreski...
 Wydech i tak się czesto modyfikuje... jesli pasują pordki pod kolektor to może zostać, ale i tak zaraz zaprakniesz basowego dzwięku cze czegochś takego ;-)
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adamm [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sie 2004,  10:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Joe pragnienia to jedno ale kasa to drugie. Chodzi o to zeby na poczatku nie wydac za duzo gdy sie nie ma. Ale skoro mowisz ze nie trzeba zmieniac zawiechy bo wytrzyma pod silniczkiem to juz mnie kusi. Ale co z pozostalymi sprawami jak osprzet i mocowanie, ktos wspomnial o wydechu, chodzi mi o to zeby kupic silniczek ewentualnie ze skrzynka i zeby go wrzucili ale nic wiecej. Da rade tak zrobic? (w sumie za 1.4 i 1.6 sa takie same oplaty ubezpieczeniowe
  ) a jak poziej z gazem??  mam zalozony na monowtrysk. I boje sie zeby mi za duzo nie krzyneli za przerobki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sie 2004,  10:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oj, instalke nie wiem... ale podejżewam ze bedzie kosztowało... zalezy jaka jest założona (o ile uproszczona - zaoszczedzona) i jak potrzebna bedzie do nowego silnik... |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |