| Docieranie silnika ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | zabka35i   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Family
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Damian
 Wiek: 39
 Dołączył: 05 Sty 2011
 Posty: 558
 Skąd: Myślenice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2014,  18:55   Docieranie silnika ? |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymieniłem w samochodzie: - pierścienie
 - panewki
 - uszczelniacze zaworowe
 
 Oczywiście głowica planowana, gniazda zaworów szlifowanie i gładzie cylindrów.
 I teraz pytanie jak to jest z docieraniem po takim "remoncie" ?
 Co z olejem? Mechanik radzi mi półsyntetyk ( do czasu remontu był syntetyk ).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2014,  19:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | docieranie 1000 km, obojetnie jaki olej,po dotarciu olej docelowy, np. syntetyk. |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2014,  22:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dorzucę swoje 3 grosze - w swoim kle-kle miałem po robocie całej głowicy (tłoków przy przebiegu 200k nie było potrzeby dotykać) jakieś 100km względnie lekkiej jazdy, potem zero litości. Jeździ jak złoto, grama oleju nie bierze (wtedy 5W40, teraz 5W30). |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DemptD   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 36
 Dołączył: 11 Lis 2007
 Posty: 2231
 Skąd: Piekary Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2014,  18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | jakieś 100km względnie lekkiej jazdy | 
 
 w to Ci nie uwierze
   
 hubi też robił podobny remont i też się turlał coś koło 1kkm spokojnie
 |  
				| _________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
 Czerwono-czarna®
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2014,  18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DemptD napisał/a: |  	  | w to Ci nie uwierze   | 
 Katowice i z powrotem, a potem A1 +/- do granicy z Czechami
  Więcej nie   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2014,  22:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | był tu gdzieś temat o docieraniu na ostro, heheh   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zabka35i   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Family
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Damian
 Wiek: 39
 Dołączył: 05 Sty 2011
 Posty: 558
 Skąd: Myślenice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  18:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trochę to odświeżę. Zrobiłem 1000 km na 10w40 i teraz zastanawiam się czy zalać go takim samym czy wrócić do 5w30. Co sądzicie ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Badi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 15 Sie 2012
 Posty: 80
 Skąd: Gniezno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  18:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zasadniczo nie powinno sie zmieniac oleju na rzadszy, ale jesli zrobiles tylko 1000 na polsyntetyku to dobrze by bylo zalac syntetyka szczegolnie teraz, gdzie za chwile zima (syntetyk ma najnizsza temperature plyniecia). O mineralnym nawet nie wspomne, bo juz teraz z rana wyraznie slysze ze pomalu zaczynaja sie problemy z plynnoscia. |  
				| _________________ 1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
 2. Fiesta MK4 1.3i '98
 3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  20:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja bym zalał syntetykiem jak fabryka zaleca, tym bardziej, że przed remontem taki lałeś |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | To ja się wtrącę mam 10w40 od kupna czy mogę zmienić na 5w40 czy raczej nie tak jak kolega pisał   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Badi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 15 Sie 2012
 Posty: 80
 Skąd: Gniezno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  20:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jezeli dluzszy czas jezdzi na 10w40 to nie ryzykowalbym zalewania syntetyka, ma lepsze wlasciwosci myjace od polsyntetyka, wiec grozi to wyplukaniem silnika. |  
				| _________________ 1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
 2. Fiesta MK4 1.3i '98
 3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Badi napisał/a: |  	  | Jezeli dluzszy czas jezdzi na 10w40 to nie ryzykowalbym zalewania syntetyka, ma lepsze wlasciwosci myjace od polsyntetyka, wiec grozi to wyplukaniem silnika. | 
 
 Legendy wiecznie żywe, jak Lenin.
 |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Badi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 15 Sie 2012
 Posty: 80
 Skąd: Gniezno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  21:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mhm, VW 1.2, przebieg podobno 160k km, zalany polsyntetyk, wszedzie kupa nagaru (pokrywa zaworow, rozrzadu), syntetyk calkiem znosnie myl to wszystko, wiec wole nie myslec jak wygladalby filtr oleju po paru tysiacach km. na syntetyku. Oczywiscie biore pod uwage ze nie kazdy silnik wyglada jakby mu szufelke pylu weglowego dosypano do oliwy. |  
				| _________________ 1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
 2. Fiesta MK4 1.3i '98
 3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  21:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Badi, proszę Cię. Olej sam w sobie nie ma właściwości płuczących i rozpuszczających osady i nagary a jedynie właściwości smarne. Poczytaj o parametrze TBN - który jest miarą zawartości dodatków dyspergująco-myjących. Są minerały które mają ten parametr wyższy od niejednego syntetyka.
 |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  21:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | To beż żadnej obawy mogę przejść na syntetyk   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | modell1, moim zdaniem tak. |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Badi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 15 Sie 2012
 Posty: 80
 Skąd: Gniezno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jednak w praktyce zawsze mlodzi zmywaja nagary zlewkami oleju bo tego zostaje masa w warsztacie, no chyba ze sa bardzo zdolni (watpliwe skoro jeden nie odroznia kobylki od wozka narzedziowego). |  
				| _________________ 1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
 2. Fiesta MK4 1.3i '98
 3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Badi napisał/a: |  	  | Zasadniczo nie powinno sie zmieniac oleju na rzadszy | 
 
 rzadszy... I po samym oznaczeniu, który notabene bardziej odpowiada temperaturom niż gęstościom, jestes w stanie to stwierdzic?
 To ci powiem hece - valvoline 5w50 i 10w60 maja takie same minimalne temperatury płynięcia - około -40 stopni ;-)
 
 
  	  | Badi napisał/a: |  	  | VW 1.2, przebieg podobno 160k km, zalany polsyntetyk, wszedzie kupa nagaru (pokrywa zaworow, rozrzadu), | 
 
 VW 1.4 16v AUA 75KM. 180tys, 0w40 a potem 5w40, auto salon pl 1 wlasciciel i tez czarno w głowicy... No ale castrol ;-)
 
 zabka35i, lej to co producent przykazał, albo przynajmniej olej parametrami taki sam... Bo samo xWxy niewiele mówi...
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Legendy wiecznie żywe, jak Lenin. | 
 Tu potwierdzę. Jak kupiłem swój gnojownik, to miał ponad 140 tysięcy nabite. Wlałem 10W40, jeździłem czas jakiś i zdecydowałem się wlać 5W40. Nie będę opisywał jakie miałem wrażenia, bo może to być kwestia wyobraźni. Natomiast kwestią wyobraźni nie jest to, że oleju jak nie brał, tak nie bierze, silnik dostaje grubo w dupę, turbina oddana do zakładu przy ~220'000km wróciła z kartką "panie, tego regenerować nie trzeba, działa jak nówka", a jedynymi ofiarami katowania były kolektory wydechowe(!). W tej chwili mam wlany 5W30(!), silnik dalej dostaje srogie baty, dalej nic mu nie jest, a za chwilę będzie 230'000km i dalej będę lał pełny syntetyk.
 
 Silniki sprzed 30-40 lat, to nie to samo, co jednostki robione 10-15 lat temu. A tym bardziej te sprzed 5 lat.
 
 Gdybym miał słuchać speców, którzy mówią, że "kiedy przejdziesz na półsyntetyk, nie wracaj na syntetyk, tylko idź w mineralny", to bym swój silnik zajechał. O turbinie nie wspomnę. Nagar? Pewnie był jakiś w silniku. W dieslu jest go przecież więcej niż we wszystkich benzyniakach. I co? I guzik! Działam dalej, równam się z Fiestami benzynowymi podobnej mocy i mimo, że mam silnik z Ursusa, wcale nie czuję się jakiś gorszy
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2014,  22:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | Nie będę opisywał jakie miałem wrażenia, bo może to być kwestia wyobraźni. | 
 
 A z ciekawości - jakie były? Bo wg mojego ojca, auto przy oleju 10w60 (1.4 16v aua) traciło troche na mocy względem 5w40.
 
 Mój zetec ma podobno 300tys prawie najechane (co nie, Jaszczur?
  )  A na 5w40, 5w30 i 5w50 śmigał ok. Przy fordowskim 5w30 lekko głośniej chodził, no ale ma prawo   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |