| 1.3 - zerwany pasek alternatora ?? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Mad_MAX   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 06 Lip 2014
 Posty: 15
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2014,  19:05   1.3 - zerwany pasek alternatora ?? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich serdecznie jako nowy na tym forum   
 Chciałem zasięgnąć porady , bo zapewne wy będziecie wiedzieć lepiej ode mnie
   
 Otóż jadąc dzisiaj , nagle zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora i tak się świeciła aż do domu i zaraz po tym jak się zaświeciła ta kontrolka wzrosła mi temperatura praktycznie pod czerwone pole i zaczęła się woda gotować , na szczęście miałem blisko do domu , to dojechałem i jak otwarłem maskę , to zobaczyłem po lewej stronie taki cienki pasek był zerwany , to chyba od alternatora ??
 
 Czy to ma jakiś związek z zagotowaniem się wody ??
 
 Bardzo proszę o radę co to może być za pasek i gdzie taki kupię
   
 Z góry dziękuję
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2014,  20:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ma W silnikach OHV 1.1 1.3 pompa wody napędzana jest wspólnym paskiem z alternatorem. Jeśli się zerwał, silnik stracił chłodzenie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2014,  20:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | a pasek powinieneś dostać w pierwszym lepszym sklepie z częściami. Tylko zmierz długość paska i jego szerokość bo te "chinckie" czasem są za szerokie i nie wchodzą na koła pasowe. |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mad_MAX   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 06 Lip 2014
 Posty: 15
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2014,  21:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | A powiedzcie mi , ciężko ten pasek wymienić we Fieście ?? Standardowo poluzować alternator i tyle , czy coś jeszcze ? 
 I czy jest szansa dojechać tak ok. 10km , bo tyle mam do kanału
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2014,  21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | A po co Ci kanał. Spokojnie od góry dasz rade wymienić. Lepiej nie jeździj przy becnych temperaturach bez chłodzenia. Wystarczy poluzować alternator. |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mad_MAX   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 06 Lip 2014
 Posty: 15
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2014,  21:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK , wielkie dzięki za odpowiedź  Jutro go wymienię   
 To teraz mam jeszcze trzy pytania , które mnie nurtują , chyba , że muszę je zadać w innym dziale to prosze o nakierowanie
   
 1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala.
 To może być rozrusznik??
 
 2. Pękła mi linka od strony pasażera od elektrycznej szyby , trzeba cały mechanizm wymienić czy można coś z samą linką pokombinować ? Jeśli tak , to bardzo proszę o nakierowanie
   
 3. Od kilku lat nie było nic robione z bębnami z tyłu , nie ma jakichś odgłosów niepokojących czy czegoś podobnego ale w trasie czuć i słychać tył , że nie bardzo chce  hamować. Jak się do tego zabrać samemu i na co się nastawić ??
 
 Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2014,  22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy jak przekręcisz stacyjkę to słychać pracę rozrusznika? Czy tylko takie cyknięcie i nie kręci. 	  | Mad_MAX napisał/a: |  	  | 1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala. To może być rozrusznik??
 | 
 
 Najlepiej poczytaj sobie o tych tematach, które Cię interesują.
 |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2014,  22:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mad_MAX napisał/a: |  	  | 3. Od kilku lat nie było nic robione z bębnami z tyłu , nie ma jakichś odgłosów niepokojących czy czegoś podobnego ale w trasie czuć i słychać tył , że nie bardzo chce  hamować. Jak się do tego zabrać samemu i na co się nastawić ?? | 
 Ściągnij sobie książkę sam naprawiam do MK3. Możesz nawet ode mnie z Chomika, to zobaczysz co i jak i na co się nastawić.
 |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mad_MAX   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 06 Lip 2014
 Posty: 15
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2014,  22:25 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Freeman napisał/a: |  	  | Czy jak przekręcisz stacyjkę to słychać pracę rozrusznika? Czy tylko takie cyknięcie i nie kręci. 	  | Mad_MAX napisał/a: |  	  | 1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala. To może być rozrusznik??
 | 
 
 Najlepiej poczytaj sobie o tych tematach, które Cię interesują.
 | 
 
 Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2014,  22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co prawda temat główny dotyczy mechaniki silnika, ale mamy tu świeżego kolegę, więc można tym razem zbiorczo odpowiedzieć  Następnym razem prosimy jednak o użycie "szukajki" (zwłaszcza, że poniższą odpowiedź znalazłbyś po jej użyciu)   
 
  	  | Cytat: |  	  | 2. Pękła mi linka od strony pasażera od elektrycznej szyby , trzeba cały mechanizm wymienić czy można coś z samą linką pokombinować ? Jeśli tak , to bardzo proszę o nakierowanie   | 
 Istnieje mit, że ponoć da się to naprawić, ale w praktyce nie widziałem nikogo, kto by to potwierdził
   Szukaj nowego mechanizmu (cały) do mk3, 4 lub 5 (różnią się minimalnie, da się je dopasować). Ważne jest natomiast czy masz do wersji 3-drzwiowej czy 5-drzwiowej. Nie pasują zamiennie - warto o tym pamiętać
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2014,  22:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Więc obstawiam elektromagnes. 	  | Mad_MAX napisał/a: |  	  | Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe | 
 |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2014,  02:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mad_MAX napisał/a: |  	  | Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe | 
 a ja sprzęgło kierunkowe zwane bendiksem o ile słyszysz taki dźwięk jak miksera do ciasta.
 Co do podnośnika szyby, to są warsztaty które dorabiają linki i zajmują się naprawą tych podnośników. W Łodzi jest zakład na ul pomorskiej prowadzony przez pana Grzyba http://lodz.cylex.pl/firm...e-10876846.html
 
 pasek alternatora o ile nie masz klimy i wspomagania (pasek klinowy nie wielorowkowy) 10x800
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2014,  09:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Co do podnośnika szyby, to są warsztaty które dorabiają linki i zajmują się naprawą tych podnośników. | 
 (w ramach delikatnego offtopu, na przyszłość) Jak Krzysiek polecasz, to powiedz ile za taką przyjemność trzeba wyłożyć, coby się nie okazało, że to skórka za wyprawkę
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2014,  15:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dałem telefon, trzeba sobie zadzwonić i zapytać. Jeśli uważasz, że używany podnośnik z allegro, w niewiadomym stanie jest coś warty to sorry. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2014,  17:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Swoich naprawiać nie potrzebuję - wymieniłem zepsute na używane i działają już parę lat, więc uważam, że demonizujesz używki. Tym bardziej, że mielą się tam linki, a żeby padł komuś silnik, to nigdy nie słyszałem. 
 A pytałem, bo wyszedłem z założenia, że skoro coś/kogoś polecasz, to pewnie nieraz korzystałeś z usług i wiesz ile to kosztuje. Zamiast napisać, stwierdzasz, że mam sobie zadzwonić. Jak tak ma wyglądać wymiana zdań na forum to sorry
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2014,  20:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Są różne typy napędów z użyciem linek. Czasami są nitowane kołowrotki, czasami trzeba też zmieniać pancerze. Czasami wyłamują się prowadnice, zacierają bloczki. Jak zadzwonisz to Pan ci powie. Jak jesteś bystry i wyślesz mu linkę na wzór to ci zrobi za 20-40 zł. Ja sobie zrobiłem prasę, zgrzewarkę i naprawiam sam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2014,  21:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | zasadniczo na szrocie całe drzwi kosztują max 100, więc ile taki mechanizm może kosztować   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mad_MAX   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 06 Lip 2014
 Posty: 15
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2014,  11:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Znalazłem cały mechanizm za 50zł z wysyłką , myślę , ze to w miarę cena   
 Odnośnie paska , to ja mam wspomaganie i u mnie ten pasek jest jakiś taki cieniutki
   
 Odnośnie tego wycia przy zapalaniu , to powiedzmy , że to coś jak mikser tylko bardziej cichy i tępy dźwięk
   
 [ Dodano: Wto Lip 08, 2014 13:21 ]
 Właśnie wyciągnąłem z lekkim trudem ten pasek , bez rozkręcania czegokolwiek , bo pęknięty był , tylko się wkręcił w inną rolkę.
 
 Teraz pytanie odnośnie założenia , bo u mnie to jakoś inaczej wszystko wygląda niż w tematach które znalazłem.
 
 Tam siedzi jeszcze jeden pasek , taki grubszy i ten cienki co pękł był założony pod tym grubszym na jednej z rolek i teraz zapewne muszę ściągnąć ten gruby pasek , założyć ten cienki , potem ten gruby i powinno być ?? Tylko jak się do tego zabrać ??
   
 Tak to wygląda na zdjęciu , zaznaczyłem na żółto jak szedł ten pasek co się zerwał albo tak mi się wydaje
  Bardzo proszę o szybką odpowiedź   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2014,  13:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przychyl się gdzie są śruby napinacza tego szerszego paska. Poluzuj rolkę i zdejmij pasek. Potem poluzuj alternator, załóż nowy ten cienki pasek tak jak narysowałeś to na fotce, napnij pas i przykręć alter.
 Potem załóż drugi pasek tak jak był i napnij go rolką i skręć. Ot cała filiozofia.
 |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mad_MAX   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 06 Lip 2014
 Posty: 15
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2014,  13:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | brewa7 napisał/a: |  	  | Przychyl się gdzie są śruby napinacza tego szerszego paska. Poluzuj rolkę i zdejmij pasek. | 
 
 A mógłbyś pokazać na moim zdjęciu, którą tą rolkę mam popuścić ??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |