Wysokie spalanie, muł, i dla odmiany brak błędów |
Autor |
Wiadomość |
mundek9098
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28 Dołączył: 02 Lip 2014 Posty: 23 Skąd: Pilaszków
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 09:08 Wysokie spalanie, muł, i dla odmiany brak błędów
|
|
|
Witam, ostatnio mam problem z moją fiestą. Od początku września Fiesta zaczęła spalać 10l/100km. Komputer wskazywał brak błędów więc przystąpiłem do wymian eksploatacyjnych - wymieniłem świece (najpierw NGK, 2 tygodnie później Motorcraft), przewody, filtry, olej zmieniłem na pół-syntetyczny. Błędów brak, poprawy brak - Fiesta poza wysokim spalaniem ma ogromnego muła jakby nie działał któryś z garów. Wydaje mi się, że ją zalewa.. Błędów po wymianach nadal brak. Macie jakieś sugestie? Nie powiem, że kupiłem ten samochód z zacięciem ekonomicznym, a teraz mam ledwo jadący czołg. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 09:24
|
|
|
zczytales błędy rozumiem i wiesz jak to się robi.
odepnij sondę lambda i się przejedź, pomierz Cpp. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
mundek9098
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28 Dołączył: 02 Lip 2014 Posty: 23 Skąd: Pilaszków
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 15:16
|
|
|
A po odłączeniu sondy czego mam wypatrywać? Pogorszenia pracy czy może polepszenia? Błędy odczytałem dzięki poradnikowi Abla |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 16:08
|
|
|
polepszenia
możesz też sprubowac odpiac wydech, moze katalizator lub tlumik zapchany |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
mundek9098
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28 Dołączył: 02 Lip 2014 Posty: 23 Skąd: Pilaszków
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 17:20
|
|
|
Na chwilę obecną podczas powrotu z pracy mułek się nasilił - szybkie sprawdzenie i po odpięciu 2 kabla WN od lewej nie ma żadnych zmian w pracy silnika. Masz jakieś inne zalecenie co do tego czy dalej próbować z sondą? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 18:12
|
|
|
spr kompresje. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
mundek9098
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28 Dołączył: 02 Lip 2014 Posty: 23 Skąd: Pilaszków
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 20:13
|
|
|
Jutro kompresję sprawdzę a dziś wypiąłem jeszcze dla dopełnienia diagnozy sondę - na ssaniu chyba nawet żwawszy, ale wychodzi z ssania i po 10/15km jest padlina z powrotem. Do tego obroty wolno schodzą po rozgrzaniu - ale na zimnym jest wszystko git |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 21:27
|
|
|
mundek9098, a sprawdzałeś czy jest wszędzie iskra? tylko nie taka słaba tylko dość mocna. Bo piszesz, że po zdjęciu przewodu nie ma różnicy w pracy. U mnie jak było tak to pierdział tak do 4000rpm, a powyżej szedł równo.
To że obroty szybciej spadają na zimnym silniku niż na ciepłym to chyba normalne, bo u mnie też tak jest, ale to akurat nie przeszkadza w czasie jazdy. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
mundek9098
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28 Dołączył: 02 Lip 2014 Posty: 23 Skąd: Pilaszków
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 21:43
|
|
|
Sprawdzałem, wszędzie była iskra dość mocna - co mnie właśnie bardziej zdziwiło niż to że nie ma mocy. A możliwe, że zakupione kable dają D...? Może warto zakupić kolejny komplet i od razu wymienić cewkę, kable i świece w tym samym momencie? Mój po rozgrzaniu po prostu do 2.5tyś nie idzie wcale. Koło trójki się budzi - nadal ma muła ale idzie troszkę lepiej. |
|
|
|
|
coliniak
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 13 Skąd: nowhere :)
|
Wysłany: 25 Paź 2014, 12:01
|
|
|
rozumiem, ze zaplon jest nieprzestawiony?
kabli ni epomyliles czasem,,skoro mowisz, ze po zdjeciu jednego z przewodow nie ma roznicy to wydaje sie, ze nie pali na ten garnek,,,
jkaiegos filtra paliwa nie masz moze zapchanego,,,nie wiem trzba by szkolnie zaczac inwestygacje
powodzenia! |
_________________ Coliniak
failure is not an option |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Paź 2014, 12:58
|
|
|
CPP pomierz, spróbuj jeszcze map sensor inny mu dać |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
mundek9098
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28 Dołączył: 02 Lip 2014 Posty: 23 Skąd: Pilaszków
|
Wysłany: 25 Paź 2014, 13:18
|
|
|
Filtry wymienione były 500km wstecz - na pewno czeka mnie jeszcze regulacja zaworów (których ruszyć nie mogę bo śruby stoją :( ) - CPP dziś pomierzę, z map sensorem będzie ciężko bo nie mam w pobliżu takiej fiesty (chyba że ktoś z okolic Warszawy chciałby mi pomóc ). A za 2 godzinki napiszę jaka kompresja.
A różnica jest ale świeżo po odpaleniu - po pewnym czasie jazdy po mieście lub jazdy spokojnej ten gar zdycha jakby go zalewało i wtedy już zdjęcie kabla WN nie robi różnicy. A kable też są po kolei |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Paź 2014, 13:23
|
|
|
mundek9098 napisał/a: | A różnica jest ale świeżo po odpaleniu - po pewnym czasie jazdy po mieście lub jazdy spokojnej ten gar zdycha jakby go zalewało i wtedy już zdjęcie kabla WN nie robi różnicy. A kable też są po kolei
|
a próbowałeś w tym momencie sprawdzić:
1) iskrę na zapasoowej świecy
2) wykręcić świece z niepracującego garu i na niej sprawdzic iskrę? |
|
|
|
|
coliniak
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 13 Skąd: nowhere :)
|
Wysłany: 25 Paź 2014, 14:36
|
|
|
jezeli tak jest i po nagrzaniu zdycha to raczej cos z ukladem zaplonowym.... na cieplym raczej kompresja powinna sie poprawiac....
chyba, ze luzu zaworowego nie ma juz wcale,,,
pozwodzenia |
_________________ Coliniak
failure is not an option |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Paź 2014, 15:14
|
|
|
sruby na dzwigienkach nie stoją, jak widzisz to tam nie ma nakrętki kontrującej, musisz mocno klucz nacisnąć zeby obrucić srubę, tylko nie polam klucza lub śruby |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
mundek9098
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28 Dołączył: 02 Lip 2014 Posty: 23 Skąd: Pilaszków
|
Wysłany: 25 Paź 2014, 16:37
|
|
|
No to właśnie ja się boję o uszkodzenie śruby, ojciec również więc prawdopodobnie ja tego nie wyreguluję
A co do kompresji... Okolice 8 na każdym czyli można powiedzieć trup. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Paź 2014, 17:07
|
|
|
ustaw najpierw zawory |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
mundek9098
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28 Dołączył: 02 Lip 2014 Posty: 23 Skąd: Pilaszków
|
Wysłany: 1 Lis 2014, 23:24
|
|
|
Regulacja wykonana, moc powróciła, spalanie zostało :( |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 2 Lis 2014, 00:29
|
|
|
zrób reset kompa |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
mundek9098
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28 Dołączył: 02 Lip 2014 Posty: 23 Skąd: Pilaszków
|
Wysłany: 2 Lis 2014, 13:57
|
|
|
Reset wykonany - ciężko stwierdzić ale wskazówka chyba nadal szybko spada, bo zrobiłem 20km i wir w baku ogromny. A wiem, że w miarę dobrze pokazuje, bo 450km na pełnym baku tylko mogę zrobić. A jak w środku samochodu i czasami obok czuję paliwem? Podejrzewacie nieszczelność, bo w sumie ja obskoczyłem całe auto i nieszczelności nie widziałem. Może pod wpływem rozszerzalności cieplnej któryś z wężyków puszcza? |
|
|
|
|
|