| Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | stiven1985   
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 18 Gru 2015
 Posty: 19
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2016,  07:55   Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25 |   
 |  
               | 
 |  
               | WItam, mam problem z obrotami silnika, a mianowicie po rozgrzaniu i osiągnięciu właściwej temperatury obroty silnika nie spadaja do poziomu poniżej 1000 obr./min. i utrzymują się ciągle w granicach 1500-1400 obr./min. Napewno nie jest to silniczek krokowy bo go wyminiałem jakieś 1.5 roku temu poza tym obroty nie falują tylko utrzymują sie na jednym wysokim poziomie. Co może być przyczyną,ktoś spotkał się z podobnym problemem?? 
 
 pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2016,  09:53   zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzałeś szczelność dolotu? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2016,  19:24   zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzałeś stan/czystość   przepustnicy/gardzieli ?   Sprawdzałeś CPP ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stiven1985   
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 18 Gru 2015
 Posty: 19
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Paź 2016,  08:23   Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze nic nie sprawdzalem bo dopieor niedawno pojawił sie ten objaw, jutro bede grzebał i zoabczymy co wyjdzie, mam nadzieje ze szybko sie z tym uporam. W jaki sposob sprawdzić CPP? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Paź 2016,  11:48   Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzić ścieżki rezystencji. Miernikiem opór /kręcąc pokrętłem/  powinny się płynnie zmieniać, ale wartości poprawnych nie pamiętam, było gdzieś na Forum opisane /opisane też jak to rozebrać/. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stiven1985   
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 18 Gru 2015
 Posty: 19
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2016,  23:35   Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25 |   
 |  
               | 
 |  
               | odpialem na jakis czas aku zeby zrobic reset kompa i jest gorzej bo wolne obroty teraz podjezdzaja az do 2500 obr./min. Czasami tylko wracaja to poziomu 1100 obr a pozniej podskakuja znowu do 2500 obr. to sugerowaloby uszkodzony jakis czujnik?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2016,  14:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Te objawy to może być wina  "krokowca". Czasem pomaga dokładne wyczyszczenie, zrobiłeś to już ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stiven1985   
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 18 Gru 2015
 Posty: 19
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2016,  22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | krokowca wymienialem na nowego jakies 1,5 roku temu, slyszalem ze podobno po resecie kompa trzeba jakos na nowo przyuczac przepustnice, czy to prawda?? Wogole to musze ja wyczyscic moze pomoze. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2016,  08:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie zawsze wymiana na nowego krokowca pomaga, lepiej się sprawują używki Ori. Nie ma takiej opcji przyuczania przepustnicy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lelek01   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 04 Sie 2007
 Posty: 3
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2016,  22:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam identyczne objawy i pomogło wypięcie czujnika predkości jazdy, podającego sygnał do sterownika. Prędkościomierz działa bo jest na lince. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2016,  08:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ciekawe - też mam czujnik VSS ALE linki prędkościomierza nie mam. Jak to jest, że to działa ? |  
				| Ostatnio zmieniony przez damianisko5 6 Gru 2016,  17:09, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2016,  14:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | mk4/5 z elektronicznym licznikiem przebiegu miało już vss bez linki. Starsze modele, z analogowym przebiegiem, miały vss elektroniczno-mechaniczny. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stiven1985   
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 18 Gru 2015
 Posty: 19
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2016,  22:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | lelek01 napisał/a: |  	  | Witam. Mam identyczne objawy i pomogło wypięcie czujnika predkości jazdy, podającego sygnał do sterownika. Prędkościomierz działa bo jest na lince. | 
 
 gdzie jest ten czujnik??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stiven1985   
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 18 Gru 2015
 Posty: 19
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2016,  21:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | zajrzalem dzisiaj w okolice przepustnicy i troche pogrzebalem i mam nastepujace spostrzezenia, moze ktos bedzie w stanie mi powiedziec co to oznacza. 
 Po pierwsze wolne obroty spadly mi do 1000 obr, na min kiedy odpialem kostke od silniczka krokowego, silnik juz sie sam nie wkreca na 2500 tys. Po ponownym wpieciu kostki do krokowca obroty wkrecaja sie znowu powyzej 1000 obr. Krokowca wymienialem ok roku poltroa temu.
 
 Po drugie, do przepustnicy wpieta jest prostokatna kostka, kiedy silnik jest uruchomiony jej wypiecie i ponowne wpiece nie powoduje zadnej reakcji, czy to tak ma wygladac??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stiven1985   
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 18 Gru 2015
 Posty: 19
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Gru 2016,  17:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | rok 1996 mk 4 to jest. 1.25 zetec |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wawrzyc   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Dołączył: 08 Mar 2013
 Posty: 181
 Skąd: Pruszcz Gdański
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Gru 2016,  10:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak krokowiec jest sprawny to po odlaczeniu silnik gasnie bo krokowiec sie zamyka calkowicie. Widocznie jest caly czas otwarty (nieszczelny) stąd te obroty. Gdy czujnik przepustnicy sie rozwali zazwyczaj obroty rosna do 4000 i spadaja i tak w kolo. Pewnie uszkodzone jedno i drugie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stiven1985   
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 18 Gru 2015
 Posty: 19
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2016,  17:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | odpialem silniczek krokowy od kabla i teraz jak silnik sie rozgrzeje to obroty trzymaja sie na poziomie 1000 obr. a jak przekrecam przepustnice pod maska to slysze sykniecie. Postaram sie podmienic krokowca i zobacze co sie wydarzy. Czy jest mozliwe zeby padly dwa czujniki naraz?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2016,  22:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak po odpięciu krokowego silnik nie gaśnie to albo on jest przyblokowany albo gdzieś jest nieszczelność i zasysa lewe powietrze. Sprawdź węże od podciśniej, a w szczególności te po środku kolektora od odpowietrzenia skrzyni korbowej. "Syknięcie" przy dodawaniu gazu nie jest niczym złym. Cpp raczej jest ok, byłyby prędzej problemy z płynnym wchodzeniem na obroty.
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stiven1985   
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 18 Gru 2015
 Posty: 19
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2016,  17:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak ten silniczek ewentualnie przeczyscic??  mozna odkrecic ta srubke na koncu??? to jest jakis maly torx chyba? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |