| Brak iskry ,cykający przekażnik | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | marco35   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: CL
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Mario
 Dołączył: 04 Mar 2022
 Posty: 14
 Skąd: chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2022,  00:06   Brak iskry ,cykający przekażnik |   
 |  
               | 
 |  
               | zetec 1,25 75kW brak   iskry i cyka przekaznik 70A ciemnozielony  pod maską w skrzynce bezpieczników  jak sie zakreci z klucza i cyka tak długo az nie wyłącze zapłonu  czy to  winą słabej  masy ? lub  braku odpowiedniego  napięcia pod przekaznikiem ? był podpiety skaner  do kompa nie ma żadnego  błędu lecz był aku odpiety  do ładowania może się skasowały, to sa tylko moje domysły |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2022,  13:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmm, ciekawe. Czy w Fiescie z 1997 roku był silnik Duratec czy Zetec, jeśli Zetec to on miał/ma 75 KM. A wracając do tematu. Sprawdzę co steruje owy zielony przekaźnik. Ja często odpinam klemy, obie do ładowania akku i zawsze wszystko hula. Pytanie, czy słychać pompę przy włączeniu zapłonu? Podejrzewam spalony bezpiecznik, sprawdzę u siebie, który to może być.
 Czy to wina słabej lub brak masy - całkiem możliwe.
 Banalne pytanie - a cewka jest sprawna? wtyczka 3pin  i przewody nie uszkodzone?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marco35   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: CL
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Mario
 Dołączył: 04 Mar 2022
 Posty: 14
 Skąd: chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2022,  14:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | to  jest silnik zetec  dzis  sprawdziłem napiecie pod tym cykajacym przekaznikiem jest 10,4V bez zapłonu ,a na załaczonym zapłonie 0,7V  a chyba powinno być 12,3  tyle co leci z Aku ?  w co uderzyc zeby dostac  12V na przekażnik zamiesciłem fotke to jest ten ciemnozielony przekaznik 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2022,  15:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmm. ten sam silnik, tylko rocznik 2000. Moja skrzynka wygląda tak (vide foto), nie ma tam zielonego przekaźnika, są natomiast dwa 70A, wg schematu instrukcji to wentylator chłodnicy (ventola raffreddamento motore) oraz klimatyzacji. 
 
   
   
 
 W mojej instrukcji nie ma schematu takiej skrzynki bezpieczników. Obawiam się, że nic tu więcej nie pomogę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marco35   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: CL
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Mario
 Dołączył: 04 Mar 2022
 Posty: 14
 Skąd: chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2022,  14:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | masz racje  tez to ustaliłem ze to przekaznik od wentylatora  chłodnicy dzis sprawdziłem srodkowy pin z kostki  cewki  i jest 12v  i nie wiem co dalej ? |  
				| _________________ Silnik Zetec 1,25 75KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2022,  15:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na fotce Twojej skrzynkę widać dwa takie same zielone przekaźniki. ZAMIEŃ je miejscami i napisz czy to coś zmieniło. Aha, bliżej błotnika też są dwa podobne przekaźniki, za co są odpowiedzialne?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marco35   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: CL
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Mario
 Dołączył: 04 Mar 2022
 Posty: 14
 Skąd: chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2022,  17:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | one  nie sa takie same  ten który cyka ma 70A  a tamte 30/40A  ja juz zdobyłem taki sam przekaznik 100% sprawny i to samo  ale to i tak  przekaznik od wentylatora ale jak go nie ma to nie kreci równiez rozrusznik  a chodzi głównie o brak iskry |  
				| _________________ Silnik Zetec 1,25 75KW
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez marco35 8 Mar 2022,  19:41, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2022,  18:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | A lampka immo gaśnie jak włączysz zapłon? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marco35   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: CL
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Mario
 Dołączył: 04 Mar 2022
 Posty: 14
 Skąd: chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2022,  19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | tam nie ma imo  goły kluczyk 	  | damianisko5 napisał/a: |  	  | A lampka immo gaśnie jak włączysz zapłon? | 
 |  
				| _________________ Silnik Zetec 1,25 75KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marco35   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: CL
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Mario
 Dołączył: 04 Mar 2022
 Posty: 14
 Skąd: chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Mar 2022,  19:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | damianisko5 napisał/a: |  	  | Na fotce Twojej skrzynkę widać dwa takie same zielone przekaźniki. ZAMIEŃ je miejscami i napisz czy to coś zmieniło. Aha, bliżej błotnika też są dwa podobne przekaźniki, za co są odpowiedzialne?
 | 
 
  |  
				| _________________ Silnik Zetec 1,25 75KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Mar 2022,  09:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | K1, K2 i K7 do sprawdzenia, zrobiłeś już to? Coraz mniej mam pomysłów. Podejrzewałem blokadę immo, ale Twoje auto tego nie ma.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marco35   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: CL
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Mario
 Dołączył: 04 Mar 2022
 Posty: 14
 Skąd: chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Mar 2022,  21:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeszcze  nie  ,ale sprawdze moze jutro |  
				| _________________ Silnik Zetec 1,25 75KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Mar 2022,  21:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przekaźnik główny jest uruchamiany po 15ce - m.in. zasila ecu, wtryskiwacze, przepływomierz, akf - do sprawdzenia czy pojawia się tam napięcie - jak nie ma to do sprawdzenia masa aku-buda, buda-silnik. Cewka jest zasilana bezpośrednio z 15ki przez bezpiecznik - jak nie ma iskry to ecu jej nie wysterowywuje.
 Akumulator na pewno dobry?
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marco35   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: CL
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Mario
 Dołączył: 04 Mar 2022
 Posty: 14
 Skąd: chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Mar 2022,  00:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdzona masa aku-buda, buda-silnik  na cewkę tez idzie +12V  srodkowy  pin,aku trzyma 12,3V i kreci  dobrze  ,  jak sprawdzic akf  gdzie on jest ? |  
				| _________________ Silnik Zetec 1,25 75KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marco35   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: CL
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Mario
 Dołączył: 04 Mar 2022
 Posty: 14
 Skąd: chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2022,  14:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | mierzyłem cewke na uzwojeniu pierwotnym rezystancja wynosi pin 1 i 2 srodkowy 1,6 om 1i3 pin 2,0 om  na uzwojeniu wtórnym 13,4 om  iskry  dalej  brak co  jeszcze można sprawdzic ?? |  
				| _________________ Silnik Zetec 1,25 75KW
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez marco35 21 Mar 2022,  16:56, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2022,  23:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aby pojawiła się iskra potrzebny jest odczyt z czujnika położenia wału,,, całej reszty może nie być i komputer da radę, położenie wału to minimalne minimum,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marco35   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: CL
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Mario
 Dołączył: 04 Mar 2022
 Posty: 14
 Skąd: chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Mar 2022,  22:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | iskra sie nie pojawia na żadnym z cylindrów , czujnik połozenia wału był zabrudzony,  wyczysciłem i przemierzyłem multimetrem  jest Ok  sprawdziłem  jeszcze czujnik połozenia wałka rozrzadu i ma przejscie  na mierniku  ale magnes duzo słabiej trzyma niz czujnik wału K... mam wyciagnietą cewkę na stole i według tego filmu  gdzie gosc mierzy na zwartych 3 pinach nie ma przejscia u mnie ?  jesli ta metoda jest ok  to wychodziłoby ze cewka uszkodzona ? prosze o potwierdzenie tej metody  https://www.youtube.com/w...Q3uuparY&t=166s
 |  
				| _________________ Silnik Zetec 1,25 75KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Mar 2022,  23:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |   
 Jak widzisz nie ma prawa być przejścia pomiędzy obwodem niskiego napięcia a wysokiego,,, ze względów oczywistych raczej,,, opisy pinów mogą być inne ale
 
 Opór pomiędzy 2 i 3 powinien być taki sam jak między 1 i 4 przy czym inne kombinacje powinny być bez przejścia
 
 Opór pomiędzy 5 i 4 powinien być taki sam jak między 5 i 6 a pomiędzy 4 i 6 powinien być sumą tych wartości,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marco35   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: CL
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Mario
 Dołączył: 04 Mar 2022
 Posty: 14
 Skąd: chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Mar 2022,  16:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | cykajacy przekaznik i  brak iskry powstał na skutek urwanego kable masy przy aku masował on skrzynke bezpieczników ,ale w miedzy czasie zmieniłem cewkę ma inny nr 88SF-12029 wyjscia kabli 1 i 4 sa zamienione z tamtą orginalną cewką o nr 928F-12029-CA tam jest 4 i 1  która była tez w dwóch rogach przy śrubach pęknieta  poza tym wsio pasuje iskra jest tylko teraz co z kolejnoscia zapłonu dałem na swiece kable według numerów na cewce ?  silnik mi odpalił raz i zgasł pózniej juz nie chciał chyba kolejnosc nie pasuje wiem ze powinno byc 1,3,4,2  nie poznaczyłem kabli i mam teraz mała zagwostkę   i pytanie czy na tej cewce o innym nr  bedzie ok ? 
  |  
				| _________________ Silnik Zetec 1,25 75KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Mar 2022,  20:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podłączasz tak jak na cewce jest zapisane, jak ma zła kolejność zapłonu to i tak nie odpali, a kolejności nie zmienisz, druga sprawa to pracuje w parach, iskra jest jednocześnie na 1 i na 4, w tej chwili na jednym jest zapłon na drugim jest wydech i iskra jest tracona,,, jak zamienisz je miejscami to nic się nie zmieni,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |