Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:55 |
Modyfikacje Fiesty Kolina |
Autor |
Wiadomość |
maerik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 10:31
|
|
|
Miałem podobny dylemat podczas dłubania swojego ale Zefir ma rację. Konsekwentnie tuningowane i szybkie 1,4 to byłby rarytas! A nawet jak nie będziesz szybszy od innych to nic, przecież masz tylko 1,4 |
Ostatnio zmieniony przez maerik 16 Maj 2007, 10:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 10:31
|
|
|
Ja mysle ze projekt 1.4T byl i jest orginalny... Nie wiem jaka moc chciales uzyskac, w kazdym razie jesli kolezce z Bulgarii wytrzymal 1.2 bara na standardowej uszczelce to i da sie wiecej...(no cometicu, albo jakims customie)fakt faktem jestes pionierem i przez to dostajesz/dostaniesz w dupe 100x bradziej niz idac utarta droga (jak wsadzenie Zeteca)... Ale wrazenie ze masz jedyne 1.4T -bezcenne...
Co do dlubanych silnikow-to wydaje mi sie ze do kazdego lepiej dlubnietego silnika dostepnosc czesci jest problematyczna, a im bardziej silnik dlubniety tym ich cena dramatycznie rosnie...(i mniej jest uzywek w racjonalnym stanie i przystepnej cenie...) Z tym co masz przedzej wolalbym zrobic 1.6T niz wsadzac Zeteca, a tak ogolnie to pozostalbym orginalnym i nie zmienial ideologii:) 3mam za Ciebie kciuki |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 10:55
|
|
|
co do silników CVH dowiedziałem się właśnie jakie wytrzymują doładowania bez zakucia. Kiedyś myślałem że takie w miare normalne doładowanie, które za bardzo nie da po dupie silnikowi to 0,9 bara... a max to 1.1 bar... no i tu wielkie zaskoczenie: 1.2 bara do tak że auto wytrzymuje, czyli 2 krotność doładowania jakie jest seryjnie w FRST!!!! Na hard corze można dmuchać na serii do 1.7 bara!!!!!!!!!!!!!!!!! Z tym że to 1.7 bara, to już totalny hard core (Auto tylko do zabawy i najlepiej mieć 2 ustawienia powiedzmy te 1.1 bara i 1.7 z tym że to 1.7 naprawdę rzadko używać! No i koniecznie musiał by się pojawić wskaźnik EGT, bez tego zakilujesz silnik na takim doładowaniu Niestety wskaźnik EGT około 1000zł kosztuje. Ja napewno swojego będę dmuchać na 1.1 bara i myślę że naprawdę pięknie będzie latać.
Teraz co do Ciebie to tak: 1.4 turbo, byłbyś pionierem w Polsce, plus taki że jest turbo, jest psss, jest lans, duży plus że to ciągle 1.4 minus to spalanie, szybsze zużycie części, więcej ostrożności
2.0 duży plus to dostępność części, 16v czyli nowszy silnik, lecz do cvh łatwiej i taniej zrobić profi głowice, kolejny plus to mniejsze spalanie do 1.4 turbo, mniejsza awaryjność, mniejszy koszt budowy, minus to dużo mniej możliwości tuningu silnika, 2.0 to już nie lans, to poprostu dupowóz, bo co do za lans wywalić (a może i nie ) golfa gti 150psów, bądz astre GSI 150psow skoro masz tą samą pojemność silnika , 2.0 będzie wolniejsze od 1.4 turbo i nie będzie tajemniczego świstu
Sam teraz się namyśl co będzie lepsze dla Ciebie |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 14:13
|
|
|
Kolin ja Ci powiem ze lepiej zostań przy 1.4 i dołuz tą turbawke bo z teho co poznałem Cie przez to forum to jestem pewny ze 2.0 zetec bedzie dla Ciebie po pewnym czasie za słabe i bedziesz chciał je uturbiać ,tak jak Zefir gadal w imie ideologi idź synu hehe a bedzie Ci wynagrodzone mocą
pozdro
ps. Daras nie bij za mocno |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 15:06
|
|
|
a ja proponuje jednak 2.0 zetec. napewno beda minejsze koszta/ problemy z poskladaniem tego, co do mocy czy 1,4 T bedzie szybsz?? hmmm nie wydaje mi sie a jelsi nawet to bediz eto bardzo wyslilona jednostka i malo zywotna, kolega Gaszu po obrobce glowicy i remoncie 2,0 uzyskal 142,5 konia i prawie 200 momentu jak dobrze pamietam wiec nie jest tak zle do tego jeszcze kolektor 4-2-1 i napewno w granicach 150 km sie uzyska.
dlaczego uwazacie ze 2.0 to bedzie lans?? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 23:08
|
|
|
to zależy jakie moce Cię interesują...
jeśli te powiedzmy 130KM i duży moment obr. +/- jakiś dalszy tunning to zostań przy 1.4T
jeśli natomiast 130-250KM i OGROMNY moment to ładuj 2.0, po wrzuceniu wałków i kolektora od ST masz już 170KM, dalej możesz pójść jeszcze dalej i uturbić uzyskujesz wtedy naprawdę niezłą zabawkę... jedynym problemem może być trakcja, bo jeśli focus ślizga się na pierwszych 3. biegach to nie chcę widzieć jak mieli fiesta...
O modach w 2.0 z chęcią zapewne opowie Ci Rasta, który przerabiał wszystkie w focusie |
_________________ |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 23:27
|
|
|
powiem Ci tak zobacz Grucha że Puma lepszy czas wykręcił 1.6 turbo 168konny a niżeli Rasta 2.0 turbo i to prawie o sekunde lepszy... więc moim zdaniem 1.4 turbo w zupełności styknie, pozatym można wsadzić skrzynie od ERST i będzie już lepiej z trakcja... 2.0 turbo te Angielskie są głównie robione na prędkość maxymalną... nie wyobrażam sobie fiesty 2.0 turbo 350 konnej z krótką skrzynią biegów... stanie i palenie gumy do ostatniego biegu zreszta w dziale linki jest taka fiesta mk2 właśnie... i teraz pytanie da się czymś takim jeździć na codzień? Chyba nie |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 23:46
|
|
|
Piesek napisał/a: | Puma lepszy czas wykręcił 1.6 turbo 168konny a niżeli Rasta 2.0 turbo |
mówisz o torze w Radomiu??
tam jeden typek miał lepszy czas 1.6(N/A) niż większość 2.0(N/A), wygrałby, gdyby nie trącił słupka... :/
Piesek napisał/a: | stanie i palenie gumy do ostatniego biegu |
o trakcji wspominałem... |
_________________ |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 10:09
|
|
|
Piesek napisał/a: | mówię o 1/4 mili... bo wiem że Piotrek w tym roku startował na SSS na Bemowie, a Puma w zeszłym roku w Starachowicach |
no OK, ale Piotrek miał zdaje się jeszcze stare (wąskie) oponki, do tego jeszcze foka nie była na ostatecznym setupie i jak to on twierdzi "ona nie jeździ", a to ze względu na stary kolektor... |
_________________ |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 10:47
|
|
|
ale zobacz na takie porównanie fiesta 170psów foka 230? No i fiesta też nie była jeszcze strojona.... moim zdaniem do jazdy nawet i hard corowej starczy w zupełności 1.4 turbo, bo jak się postara to będzie ona miała jakieś 200psów i co pozwoli ją rozpędzić gdzieś 6s do setki, więc co by tu dużo gadać, jak na auto na przód napęd to |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 18:04
|
|
|
Piesek napisał/a: | starczy w zupełności 1.4 turbo, bo jak się postara to będzie ona miała jakieś 200psów |
ano chyba, że...
to rzeczywiście bez sensu się pakować w swap chyba, że razem z tylnim napędem
Piesek napisał/a: | jak na auto na przód napęd to |
zdecydowanie wystarczająco |
_________________ |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 21:14
|
|
|
1.4 da sie zrobic na jakies 130-150KM. znam opis fiesty ktora uzyskala te 150KM z 1400cm. co do rozmów o uszczelce u tego bugara to na lepszej uszczelce wcale nie koniecznie dmuchnie sie wiecej. problematyczna moze byc wytrzymalosc dolu silnika.
co do tego co jest lepsze lub gorsze nie bede sie wypowiadal bo to nie ma sensu. jedni wola CVH inni Zetec-a i tak zostanie.
Pozdro
PS: Zasadnicze pytanie: do czego ma slózyc ci to auto??? jak odpowiesz to sie dalej wypowiem co mysle. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 06:40
|
|
|
PumaRST napisał/a: | PS: Zasadnicze pytanie: do czego ma slózyc ci to auto??? jak odpowiesz to sie dalej wypowiem co mysle. |
ogólnie kupiłem sobie drugi samochód do jazdy na co dzien więc fiestka moze byc samochodem weekendowym ale znowu tez nie przesadzajmy ogólnie satysfakcjonowało by mnie uzyskanie seryjnem mocy RST i to mi starczy bo sądze ze to bedzie rozsadna granica silnika 1.4 chyba ze sie myle PumaRST napisał/a: | problematyczna moze byc wytrzymalosc dolu silnika. |
Czyli jak wynika z twojej wypowiedzi za bardzo tez nie ma silnika żyłować ( przesadnie ) zeby sie nic nie stało z dołem silnika o ktorym wspomniałeś ;-) czyli jaka by była moc odpowiednia silnika ? zeby dół silnika sie nie rozsypał ? |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 08:08
|
|
|
Kolin napisał/a: |
ogólnie kupiłem sobie drugi samochód do jazdy na co dzien więc fiestka moze byc samochodem weekendowym ale znowu tez nie przesadzajmy ogólnie satysfakcjonowało by mnie uzyskanie seryjnem mocy RST i to mi starczy bo sądze ze to bedzie rozsadna granica silnika 1.4 chyba ze sie myle.
Czyli jak wynika z twojej wypowiedzi za bardzo tez nie ma silnika żyłować ( przesadnie ) zeby sie nic nie stało z dołem silnika o ktorym wspomniałeś ;-) czyli jaka by była moc odpowiednia silnika ? zeby dół silnika sie nie rozsypał ? |
Wreszcie jakieś konkrety!!
w takiej sytuacji ja bede namawiał cie do 1,4T, ponieważ:
1) jest to oryginalny pomysł,
2) moc podobna jak z zeteca ale wiekszy fan bedzie z jazdy,
3) jak bedziesz chciał startować w zawodach 1/4 kwalifikujesz sie do klasy MINI+ gdzie można spokojnie powalczyć takim autem, a nie do Profi gdzie nie masz szans z seryjnym Zeteciem.
4) koszt mniej wiecej ten sam.
5) złuzycie paliwa też podobne.
Jedyna smutna rzecz to to że twoja praca z 1.4 N/A pójdzie wsumie na stracenie bo bedzie trzeba cały silnik rozebrac.
co do pytania jaką moc wytrzyma dół silnika tego nie da sie określić ale nie wierze w to ze wytrzyma doładowanie powyrzej 1,2 bara. I nie chodzi mi o moc tylko o doładowanie.
Jesli sie zdecydujesz na 1,4T to chetnie sie wypowiem w kwestiach technicznych jakie graty kupować zeby ilośc błędów ograniczyć do minimum a co za tym idzie ilość kasy.
Również chętnie podejmiemy sie złożenia takiego silnika (taka mała reklama )
PS: Ale jeśli nalezysz do grona ludzi którzy myślą ze ogarnie sie taki projekt za 2-3 tyś PLN to odrazu mówie ze nie da sie!! Niestety taka zabawa bedzie kosztować znacznie wiecej niż warta jest twoja fiesta. Tu nie ma znaczenia czy to bedzie 1,4T czy 2,0 Zetec lub też nawet RS2000. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 16:57
|
|
|
mam dla Ciebie dobrą wiadomość, za tydzień okażę się bo może mój osprzęt od FRST będzie na sprzedarz, tzn: wiązka, komputer, wtryskiwacze wydajniejsze bosch 701, kolektor ssący. |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 12 Cze 2007, 19:54
|
|
|
Tak wygląda mój lansowóz w obecnym stanie jak wam sie podoba ??
|
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
Ostatnio zmieniony przez Kolin 6 Sie 2007, 10:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 12 Cze 2007, 20:09
|
|
|
mi sie podoba zapomniałes o najwazniejszym!! fotki spod maski
alu 13" czy 14" ?? |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 12 Cze 2007, 20:14
|
|
|
Kiedy chciałem zrobic fotki silnika to mi sie aparat wylonczył,akumulatorki padły ;-) Alusy sa 13 i gleba - 40 |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 12 Cze 2007, 20:24
|
|
|
mnie sie podoba, i jej nie zmieniaj jest taka cichociemna i to jest w niej fajne
PS: zaraz ci odpisze na PW tylko musze pomyśleć. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
|