| Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014,  19:13
 | [MK4] Wymiana zaworów / ustawianie rozrządu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | stasiek49   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 02 Paź 2006
 Posty: 105
 Skąd: zawiercie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2007,  13:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | diodalodz, minion procent racji ,nawet kilka kilometrów robi duże szkody |  
				| _________________ stasiek49
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | napus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: S
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Paź 2007
 Posty: 19
 Skąd: Worcester, UK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2007,  14:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie to eksperyment nie planowałem głowicy tylko ją wyczyściłem założyłem nową uszczelkę teraz właśnie składam i zobaczymy czy coś z tego będzie, powiadomię was  za jakieś dwie godz. 
 Pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2007,  15:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | eksperyment ?  to masz zamiar tym w ogóle kiedys jeździć jak tak eksperymentujesz? |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dday   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Gru 2004
 Posty: 390
 Skąd: wawa-anin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2007,  15:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | stasiek49 napisał/a: |  	  | nawet w kaszlaku planowało się głowice jak miał mieć co najmniej serie | 
 eee nie noo - bez przesady - w kaszlu to nie jest tak konieczne
   ale w każdym innym samochodzie to jednak bardziej trzeba na to zwracać uwagę
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | napus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: S
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Paź 2007
 Posty: 19
 Skąd: Worcester, UK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2007,  18:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie udało się sam w to nie wierzę odpaliła za pierwszym razem, ma pałera nie bierze wody. 
 Tylko jest jeden problem: jak jadę i wrzucam na luz wtedy wkręca sie na obroty jak by na 4000 czy to może być źle ustawiony rozrząd ???
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2007,  18:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie - uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub silniczek krokowy |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2007,  22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | hm nie ciesz się . bo głowicę się chwali dopiero po  5 tyś km . Mowie ci to po wielu doświadczeniach w tym temacie ze to okres po którym można być na 100 % pewnym że przez najbliższe 50-100 tys km nie bedzie już problemów . Co do obrotów to wydaje mi się że masz nieszczelności w kolektorze ssącym gdzieś albo coś blokuje zawór bocznikujący powietrza . Wepnij się woltomierzem pod przewody od zaworu bocznikującego i zobacz jak zmienia się napięcie na zaworze . Rosnące napięcie to oznaka że sterownik świadomie  otwiera zawór . Czasami poprostu trzeba go rozruszać delikatnie .
 Zobacz czy podłączyłeś rurkę od podciśnienia do serwa .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | napus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: S
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Paź 2007
 Posty: 19
 Skąd: Worcester, UK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  17:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdziłem silnik krokowy jest ok Wyczyściłem przepływomierz powietrza
 Kolektor jest szczelny - sprawdzałem auto startem
 Odpiąłem lambdę na pracującym silniku  - nic się nie zmieniło
 Zdjąłem klemę minusową
 Nie mam już pomysłów
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  20:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | hm dzisiaj troche pojeździłem mk4 i wyższe obroty mogą być tylko wtedy gdy sterownik dostaje sygnał z czujnika drogi i masz wciśnięty pedał sprzęgła . Wniosek jest taki że może masz odpięty czujnik drogi który wychodzi ze skrzyni biegów (3 przewody) . Wepnij się miernikiem pod zawór bocznikujący i zobacz czy faktycznie to sterownik podnosi obroty czy jakaś inny przyczyna jest . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  20:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Wniosek jest taki że może masz odpięty czujnik drogi który wychodzi ze skrzyni biegów (3 przewody) | 
 jak chodzi Ci o vss, to nie bedzie tak jak napisales, na pewno nie bedzie podwyzszal obrotow z odpietym vss-em.
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | napus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: S
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Paź 2007
 Posty: 19
 Skąd: Worcester, UK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak wciskam sprzęgło to obroty spadają a jak puszczę po chwili to znów wracają do wyższych 
 odłączyłem przepływomierz powietrza i pojechałem przetestować, wynik jest taki że czasami spadają czasami nie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  22:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | przepływomierz musi być podpięty, komp będzie łapał błąd i będzie świrował. kiedyś testowałem co będzie po odpięciu cpp i raz że nie bardzo reagował na pedał gazu i wieszał obroty jak mu się podobało. ja bym sprawdził jeszcze bypasa (krokowca).
 przed remontem też to miałeś? jak stoisz też się tak dzieje?
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | napus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: S
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Paź 2007
 Posty: 19
 Skąd: Worcester, UK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  22:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | przed remontem nie ale wtedy palił tylko na dwa cylindry 
 jak stoję to tak samo spada z obrotów dopiero po około min.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  22:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | hm jeśli wyelimunujesz już wszelkie kroki to tylko jedyne co zostanie to zaczytanie kodów diagonstycznych . Po odpięciu przepływki silnik chodzi w miarę normalnie tylko latają wolne obroty 1500 -500 i tak w koło po czym się starają nieco ustabilizować do następnej przygazówki . A jak jeździłem z odłączonym czujnikiem drogi to własnie mi cały czas podbijał obroty bo dzisiaj robiłem testy ,ale podwyższał obroty nieznacznie do 1200-1400 . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  22:39 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | A jak jeździłem z odłączonym czujnikiem drogi to własnie mi cały czas podbijał obroty bo dzisiaj robiłem testy ,ale podwyższał obroty nieznacznie do 1200-1400 . | 
 to u mnie jest zupełnie inaczej, z podłączonym mam obroty na poziomie 1,5-2k zalezy jak mu się przywidzi, z odłączonym 900, oczywiscie wszystko podczas jazdy - co egzemplarz to inaczej...
   
 zczytanie błędów z kompa może faktycznie coś da.
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | napus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: S
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Paź 2007
 Posty: 19
 Skąd: Worcester, UK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2007,  23:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | jutro sprubóje rozebrac CPP |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2007,  08:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | jesli dobrze pamiętam to go nie rozbierzesz, pomierz go a jak będzie coś nie tak to możesz do przeczyścić sposobem opisanym gdzieś na forum |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2007,  12:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | no dokładnie lepiej pomierzyć niż bezsensownie porowalawalać . Odłączałeś VSS`a na skrzyni ?? Bo tego nie doczytałem czy nadal jest tak samo czy nie po jego odpięciu . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | napus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: S
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 29 Paź 2007
 Posty: 19
 Skąd: Worcester, UK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2007,  15:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | diodalodz jesteś wielki 
 odłączyłem VSS i silnik znaczą sie zachowywać jak silnik powinien.
 
 Co to oznacza muszę wymienić to czy co ???
 
 Ciągle miga kontrolka od silnika
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2007,  16:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | to znaczy że trzeba sprawdzić czy w kostce po stronie auta jest zasilanie plus i masa . 3 przewód to sygnał
 Sprawdzić wyczyścić wsadzić i obserwować czy się uspokoi .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |