Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:28 |
Renowacja fiesty |
Autor |
Wiadomość |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 10 Gru 2008, 00:18
|
|
|
Wiem, że trochę dziwna jest ta biała Fiesta, ale głównie zależy mi na budzie, a że wygląda jak xr'ka wcale mi nie przeszkadza:)
LOY - co do ewentualnych prac blacharskich to prawdopodobnie będę się do Ciebie uśmiechał, gdyż z tego co wiem ten gość jest pochłonięty renowacją jakiegoś starego volvo:) Ale to będę się odzywał jak już będą konkrety:) Dzięki za wsparcie:)
[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 18:44 ]
Przepraszam, że tak post pod postem, ale mnie to intryguje.
Czy może to być silnik 1.3? Pytam bo wygląda właściwie jak mój 1.1.
I jeszcze mam pytanko.
Ostatnio w mojej Fieście przednie wycieraczki przestały wracać do pozycji leżącej po wyłączeniu pstryczka. Jak wyłączę je w pozycji pionowej to tak zostają. Co może być tego przyczyną?
[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 23:15 ]
Witam.
Przyszło troszkę zmian. Zakupiłem fiestę z Torunia. Żeby wyjaśnić co to za monstrum, jest to pełna xr-ka sprowadzona parę lat temu z Belgii (w dowodzie ma Ford-Niemcy Fiesta:D ), tyle tylko, że:
- jest pozbawiona przedniego zderzaka od ikserki, podobno taka była kupiona.
- podobno silnik 1.6 dostał dziurę w cylinder i właścicielowi było szkoda kasy na remont więc władował 1.3 na gaźniku.
- ma standardowy zawias, bo ikserkowy był za twardy dla właściciela, ale dostałem ikserkowy do bagażnika, amory podobno niecałe 80% sprawności, a sprężyny trochę pordzewiałe.
- ma wajchę w skrzyni od 4, więc czasem trudno trafić z trójką, ale dostałem wajchę ze wszystkim do 5 więc tylko trzeba przełożyć.
Dostałem parę części też. M. in. wałek rozrządu po renowacji, pompę hamulcową, rozrusznik, cewkę, pompę paliwową, gaźnik, i jeszcze parę rzeczy z reguły nadające się do użycia. Opony jakieś i coś tam jeszcze nie pamiętam w tej chwili.
Przednie fotele mają dosyć nowe obicie. Miały wizytę u tapicera jednak fotel kierowcy zdołał już zyskać krótkie cięcie na plecach.
Autko prezentuje się dosyć zacnie aczkolwiek jak się przyjrzeć widać, że plastiki są do odświeżenia, tylny zderzak ma kilka pęknięć. Lakier jest średnio poprawiany w niektórych miejscach, właściwie po garażowemu bez większego doświadczenia. Jest też parę ognisk rdzy. I dziura w podłodze jest, ale załatana jakimś bitumicznym wynalazkiem. Największym ogniskiem rdzy wydaję się być uchwyt prawego kierunkowskazu z przodu. A tak to jakieś dosyć "drobiazgowe" rzeczy.
Fiestka ma jeszcze zajefajne kółeczka z aluminium. Super krzyżaki (widać na zdjęciach na aukcji) z kapciem 175/65. Na dwóch nie ma znaczka forda, ale dostałem komplet nietkniętych chyba nawet dekielków.
Jeszcze co do usterek to ma spaprany licznik bo nie przekracza, 90-100, a gdy pokazuje 70 samochód obok jadący równo ze mną ma 90-100. Ma też słaby akumulator i ogólne problemu z odpalaniem, czasem trzeba chwilę nad tym spędzić. Ale akumulator na razie zostaje póki Fiestka będzie się toczyć po warsztatach.
Nie wiem też czemu, może to jednorazowa przygoda, na postoju w powrocie do domu nie gasiłem silnika i dosyć wysoko skoczył wskaźnik temperatury. Ale jak ruszyłem dalej wszystko wróciło do normy.
Jeszcze z ciekawostek. Silnik po mimo widocznej rdzy powierzchniowej, jest całkowicie suchutki. Nigdzie nie widać by cieknął olej, a silnik nie wydaję się być wcześniej myty.
I jeszcze mnie interesuje sprawa z gazem. Mam jakąś instalację Elpigaz obsługiwaną za pomocą trój-pozycyjnego przełącznika z diodami od prawej: czerwona - benzyna, pomarańczowa - gaz, zielona - chyba od tego, że jest gaz, i dziwna druga czerwona. Dlaczego dziwna, ano wracałem sobie kulturalnie na gazie i po jakich 100 przebytych kilometrach zauważyłem, że jak mocniej przycisnę gaz to zapala mi się ta dziwna czerwona lampka obok zielonej. Jak odpuszczałem gaz to gasła. I tak kółko. Po kolejnych jakichś 30 km lampka ta postanowiła nie gasnąć. Przejechałem jeszcze jakieś 20 km, w czasie których jechało się zupełnie normalnie, jednak dla psychicznego spokoju, że mi nic nie wybuchnie przełączyłem się na benzynę. Po ok. 40 km postanowiłem sprawdzić czy dalej świeci ta lampka. Przez jakieś 2-3 km się nie paliła i potem znowu jak przyciskałem gaz to świeciła, po czym po kilku kolejnych kilometrach znowu zapaliła się na stałe. Zignorowałem ją i dojechałem normalnie do domu, gdzie przy próbie pochwalenia się nowym nabytkiem zdechł akumulator:) Ale po półgodzinnym odpoczynku odpaliła:) A teraz pora na pytanie. Co to za lampka i co oznacza?
Zdjęcia zapodam niedługo, bo dzisiaj już było ciemno jak wróciłem.
LOY - chciałbym się jakoś z Tobą umówić na oględziny, ale to pewnie po Nowym Roku dopiero chyba, że masz chwilę jeszcze przed świętami, ale w sumie to się odezwę na spokojnie po Nowym Roku, żeby Ci tyłka nie zawracać w czasie świątecznych przygotowań:)
[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 16:37 ]
Dzisiaj Fiestkę odebrałem od mechanika. Już właściwie jej nic nie dolega, poza chłodnicą, ale okazało się, że jest w niej taka sama chłodnica jak w czarnej więc prawdopodobnie się je zamieni, jednak to nic palącego. Mechanik powiedział, że widać, że od strony mechanicznej jest to zadbany samochód:)
Mam też kilka pytań.
1. Od czego powinny być przyciski po lewej stronie zegarów? Bo mam, w kolejności od góry, wycieraczka tylna i spryskiwacz tylnej szyby, ogrzewanie, przeciwmgielne tylne, i znowu ogrzewanie tylnej szyby. I tak śmiesznie mieć podwójne ogrzewanie szyby:) Zastanawia mnie co tam powinno być.
2. Przełącznik kierunkowskazów. Co zrobić, żeby nie był taki delikatny? Chodzi mi o to, że jak włączam prawe to nawet nie zdołam ruszyć kierownicą, a przełącznik już odskakuje. Jednak gdy już skręcę kierownicę o jakieś 20-30 stopni i włączę kierunek to jest ok. W lewo jest trochę lepiej, ale też różnie się zachowuje.
3. Czym można ładnie wyczyścić boczki? Widać na nich ślad czasu i butów, a nie mam pojęcia czym podejść do takiego tworzywa.
4. Macie może jakieś zdjęcie nakładki na przednie nadkole, bo mam wrażenie, że z moimi coś jest nie tak? |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 4 Sty 2009, 23:36
|
|
|
dobra to ja pociagne temat dalej
dzis mielismy spotkanie tfu-twórcze i zostały podjete noworoczne postanowienia
Zacznijmy od auta ...ślepa kura miała szczescie i kolega trafił na prawdziwa XR2 i to w duzej wiekszosci orginalną -nieorginalny jest tylko motor i przedni zderzak -spojler ale to sie zmieni - stuninguje
reszta szczera i nie zbablana tuningiem . kolega BB ma jak widze zapał ,oszczednosci i konkretnie nie pokoleji w głowie bo chce zrobic projekt ślicznego orginału który ma olsnic to forum
Usmiechał sie faktycznie do mnie tak długo az zajadów dostał ..więc mimo mojej nieukrywanej i szczerej niecheci do brzydali Mk1/2 od lutego XR-ka Blood B..ra laduje u mnie w warsztacie ...wiem odchoruje to
plan poczatkowy ..rozebrac i sprawdzic ile sie da ...zabezpieczyc co dobre ..zrobic blacharke . Odpolerowac obecny lakier by posłużył do czasu gdy BB nazbiera kase na kompletne i porzadne lakierowanie karoserii . auto kiedys było całosciowo "chlapniete" farba ..ale mozna to uznac na stan przejsciowy.
teraz czekajcie na chwilę prawdy jaką zaserwuje nam badanie podwozia z kanału i tereny niezbadane pod nakładkami błotników ...pierwsze foty -wkrótce |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 02:41
|
|
|
hehe zamów sobie odrazu progi nadkola wew i zew tył , zacznij dorabiać przednie podłużnice |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 03:58
|
|
|
Otwórzcie z Mafią jakiś zakład.
On - rozbebesza auta na części pierwsze. Wiem, że to lubi bo sam mi mówił.
Ty - zajmujesz się odbudową fiest.
Duet w komplecie. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
noxx
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36 Dołączył: 06 Paź 2005 Posty: 53 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 09:07
|
|
|
LOY napisał/a: | nieorginalny jest tylko motor |
Jak by co to mam gaźnikowe cvh 96 PS z escorta mk3 xr3 czyli dokładnie to samo co w mk2 xr2.
A mk1 xr2 byście nie chcieli ?? |
_________________ www.mrcleaner.pl
|
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 5 Sty 2009, 12:11
|
|
|
noxx napisał/a: | A mk1 xr2 byście nie chcieli ?? | na sprzedaz ??? czy do renowacji jak na sprzedaz to ... ) znajdzie sie chetny |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
noxx
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36 Dołączył: 06 Paź 2005 Posty: 53 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 6 Sty 2009, 13:43
|
|
|
kostek88wjcz napisał/a: | na sprzedaz ??? |
jestem za bardzo zaangażowany emocjonalnie A druga moja strona czyli ekonoma również nie pozwala jej sprzedać śmiem wątpić aby ktoś dał połowę tego co w nią włożyłem :(
kostek88wjcz napisał/a: | czy do renowacji |
No ale do rzeczy
Szukam kogoś kto by mógł się nią zaopiekować pod względem renowacji ktoś kto nie wystraszy sie fiesty mk1 blacharsko , niema jakiejś tragedii ba nawet jest ok ale nie chce tego lepić z szpachli tylko zrobić tak jak byc powinno . |
_________________ www.mrcleaner.pl
|
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 1 Lut 2009, 00:43
|
|
|
Cały czas coś się kręci wokół Fiesty:)
W czwartek Loy namówił mnie na te felgi http://moto.allegro.pl/it...peugeot_13.html
Przesłane od razu będą do polerki i zdjęte zostaną dekielki. Dostaną też chromowane wentylki.
Co ciekawe Loy postanowił, że zobaczę te felgi dopiero na samochodzie, jak będę od niego go odbierał, więc tak naprawdę do końca nie będę wiedział jak to będzie wyglądać:) Ale Loy zarzekł się już, że jakby było bardzo źle to sam kupi ode mnie te felgi:)
Dzięki Prezesowi Fiesta dostanie też takie sprężynki http://www.fiesta-centre....--50mm-61-p.asp oraz zawitają ponownie amory od xr'ki.
Czekam też na ospojlerowanie od Intela i na dniach zamawiam przedni zderzak do xr'ki.
No i coraz bliżej do oddania Fiesty do Loy'a:)
Ze spraw mechanicznych to Fiesta, miała płukaną nagrzewnice, ponownie regulowany silnik, bo ciężko palił. Jeszcze nie jest idealnie, ale już nie jest to zbyt uciążliwe:)
Mam też do Was dwa pytanka:
Czemu hamulce mogą piszczeć? Tzn jak się toczę tak do 50-60km/h to słychać rytmiczne popiskiwanie z przednich hamulców, a jak wcisnę pedał to ustaję. Czasem po wciśnięciu pedału problem ustępuje na dłuższą chwilę, jednak zawsze wraca. Jakby problem był przy samym hamowaniu to bym sobie tym nie zawracał zbytnio głowy, bo podobno niektóre zestawy hamulców tak mają.
Drugie pytanie bardziej dla zaspokojenia mojej ciekawości. Jak było z szybami w xr'kach? Chodzi mi dokładnie o to, czy wszystkie były atermiczne, czy tylko część? Bo wczoraj zauważyłem, że na drzwiach wszystkie 4 szyby są atermiczne, natomiast na przedniej tego nie ma więc pomyślałem sobie, że coś się stało i szyba została wymieniona. Jednak dzisiaj zauważyłem, że tylko te na drzwiach są atermiczne.
I na koniec powiem, że coraz więcej ciekawych bajerów odkrywam w samochodzie:) Z ostatnich bardziej znaczących to to, że mam działające wycieraczki czasowe:) Co prawda coś tam sobie pyknie, gdy mają zamiar się podnieść, ale pewnie tak ma być:) I jeszcze odkryłem guziczek do otwierania bagażnika z kabiny, tylko gdzieś przewód jest przerwany chyba, albo ma zwarcie bo jak go naciskam przy zapalonym silniku to nic się nie dzieje, a jak przy wyłączonym to wszystko przygasa, na czas wciskania guziczka. Prąd do niego dochodzi bo się świeci. |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 1 Lut 2009, 01:55
|
|
|
cały LOY, kupi za 200 zł a zrobi tak, że za 500 będą chcieli kupić ;P
no i nie wiedziałem, że mk2 ma takie bajerki... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 2 Lut 2009, 19:25
|
|
|
ejjjjj ploto ..z projektem jest jak z obrazem ..nie skonczonego sie nie pokazuje..a ty uzbrajaj sie w cierpliwosc i nie zdradzaj wszystkich tajemnic bo zapeszysz
do pieknej Xr2 Mk2 jeszce daleka droga ..i pozwól mi działac w tajemnicy ..tak jak lubie ...skonczymy to pokazemy jak bedzie tego warta |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2 Lut 2009, 19:55
|
|
|
Nie powiedziałeś mi, że mam siedzieć cicho:P Już nic nie mówię:)
Poza tym ja chciałbym, żeby już wszystko było gotowe:D
I na pewno będzie warta pokazania:P |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lut 2009, 20:13
|
|
|
LOY napisał/a: | z projektem jest jak z obrazem |
Loy masz traume po pokazie XR w poznaniu ?? |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 3 Lut 2009, 14:11
|
|
|
diodalodz napisał/a: | LOY napisał/a: | z projektem jest jak z obrazem |
Loy masz traume po pokazie XR w poznaniu ?? |
hehe dobre ...a zebys wiedział puenta straszyła zamiast zdobic ..ale na najblizszym zlocie sobie odbijemy ..
a do blooda ...zapeszyłes panie springi własnie zdrozały o 40% ...cholerni angole licza wysyłke do polski jak do afryki ...budzet mamy ograniczony i trzeba szukac oszczednosci ..te springi odwołujemy |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 21:01
|
|
|
Dzisiaj Fiestka została oddana w ręce Loy'a i projekt przyjął nazwę "Kajak" czego przyczyną stały się prace "blacharskie" poprzedników. Nie bez powodu Loy odradza łatanie dziur włóknem szklanym. |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 21:05
|
|
|
LOY napisał/a: | ..te springi odwołujemy |
A ja słyszałem w radiu BBC, że pozgrzytaliście zębami ale cenę przełknęliście
Dobry tuning kosztuje hehe
Mam nadzieję, że zobaczymy efekt końcowy na zlocie
Powodzenia! |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 21:08
|
|
|
no to teraz czekanie miło by było jakby i twoja fiesta pojawiła się na zlocie |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 21:40
|
|
|
Panie Prezesie, wszystko Pan popsułeś:P
Na zlocie oczywiście postaramy się być:) |
|
|
|
|
|