chciałbym przygotowac samochód prosze o pomoc?? |
Autor |
Wiadomość |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 14:54
|
|
|
1,7 puma niz 1,6 koszta podobne |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 14:57
|
|
|
ale klasa inna |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Zdzira 850I [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 17:16
|
|
|
Nom ja na początku też polecałem większy motor i też najlepiej w technologi 4 zaworów na cylinder bo tam proces spalania powietrza z beznyną jest wydajniejszy około 90% zamiast 80% a z czasem można dorzucić Turbo ale to już spore koszty |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 17:22
|
|
|
fiesta 1,25ma 16V to raz i dwa do kzk, kjs spokojnie styknie do nauki na dlugo:), gdzie jest ciasno i glownie wbija sie glownie 2 i max do polowy 3.
Zdzira startowales kiedykolwiek w KZK lub KJS??
PUMA co do klasy, to sa one rozne np u nas jest 1200-1800 |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Zdzira 850I [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 17:45
|
|
|
Niestety nie narazie finanse nie pozwlaja i auto się do tego nie nadaje ale to mój cel za niedługo tylko musze mniejsze BMW dokupic bo to przy dłuigości 4391m nie lubi małych zakrętów
Aczkowleik znajmomy jeździ subaru impreza w KJS i czesto mi tam to i owo tłumaczy
Wiem że tam moc nie podstawa pisałem na początku żeby kolega zaczął od hamulców i klatki bo rowy i drzewa to standardy na początku |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 46 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 18:16
|
|
|
Na KJSach proby sa ustawiane tak ze drzew raczej niema w poblizu, a turbo do malego autka to bezsens. Skoro na KJSach glownie sie jezdzi na 1 i 2 biegu to autko przednionapedowe szukaloby tylko trakcji i startowalo przy tym w najwyzszej klasie pojemnosciowej. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 22:14
|
|
|
qzyn glownie u nas w lodzi mamy proby na kostce lub asfalcie lub twardym piachu i trakcja daje rade na yoko a-drive |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Gru 2008, 05:18
|
|
|
Zefir - sensownym rozwiązaniem dla amatorki byłoby stowrzenie klas mocowo a nie pojemnościowo . Wtedy by był większy fun i bardziej wyrównana zabawa .
Na pytanie - jak sprawdzić moc i czy ktoś nie wali w hoooja odpowiadam - Nijak
Taki system się sprawdza na YTParty , a pacjenci co chcą wygrywać przy pomocy zaniżania klas są gwiazdami jednego wyścigu - później są wyrzucani poza nawias społeczności i smród po nich ginie .
Przypuszczam że srodowisko ludzi jeżdżących w KJS , KZK i innych tego typu imprezach jest podobnie hermetyczne więc problem by się rozwiązywał sam .
Zdzira w jakim wieku masz tą beemkę ? jeżeli jest starsza to zapraszam na YTParty - ostatnio startowały tam BMW serii 5 i 6 więc myślę że i Ty byś coś dla siebie znalazł ( przy okazji auto mniej dostaje po dupie bo to jednak tor ) . Swoją drogą wyniki wyścigu na dochodzenei mogłyby być ciekawe
Jeżlei mówisz o mniejszej beemce - myślisz o e 21 czy o jej następcy ? widziałem co te auta potrafią przygotowane do jazdy i w rękach doświadczonych kierownikó potrafią być naprawde szybkie .
winiar789 moja rada - nie zmieniaj NIC . Wystartuj pierwszy , drugi , trzeci raz a sam dojdziesz do tego co jest najsłabszym ogniwem w Twoim aucie i co trzeba zmodyfikować .
Starty zweryfikują co jest do przerobienia dużo lepiej niż forumowe gadanie . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Zdzira 850I [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Gru 2008, 13:37
|
|
|
Hmmm moje 7er to rocznik 88 więc od sportu też szukałbym E-360 czyli natępcy E-32 najlepiej z wsadzonym silnikiem od mojej 7er bo to idealny motor na rajdy mocny elastyczny i trwały często w klubach BMW pakuje się go do 3er ale narazie finanse mnie pozwalaja trzeba troche poodkładac grosza a 7er na torze to porażka ja lubie latac 2 tonami po zakrętach ale 5 metrów ciżko złamać w zakręt albo jak już to odwraca się dupa do kierunku jazdy Marne szanse są kierowcy 7er na wygranie na torze z mniejszym zwrotniejszym nawet słabszym autem
Sprawdzac moc idzie łatwo przed rajdami organizator wykupuje usługi hamowni przenośnej i po sprawie prosta w obsłudze wyniki bardziej realne od tych które mierzy się w "hangarach"
Ja bym mu radził hamulce mimo wszytsko zrobic bo fabryczne moga startu nie przezyć a on z nimi w sensie kolcki hjakieś wytzrymalsze żeby sie nie spaliły |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 46 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 26 Gru 2008, 14:38
|
|
|
Panowie, znowu robicie Offtopic!!! |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
Rasta


Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 26 Gru 2008, 15:13
|
|
|
Panowie uważam że najpierw trzeba rozpocząć od kupna najtańszego kasku, bo to jest jedyny wymóg jaki trzeba spełnić do starowania w amatorskich imprezach typu Rally Sprint, KJS (oczywiście prawko i ważne ubezpieczenie OC/przegląd też się przydadzą).
Wiadomo, że aby mieć jakieś wyniki w swojej klasie, nie mówię już o generalce trzeba mieć konkretniej przygotowany samochód, ale na pierwszym miejscu są umiejętności. Ażeby je nabyć trza jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. Nie ma co pakować kasy w kubły, pasy klatki jak się jeszcze nigdzie nie wystartowało.
Jesteś z Wawy, zapraszam w każdy wtorek pod Stadion Dziesięciolecia na RallySprint - www.ak-centrum.pl . Wpisowe 50 pln + kask. Jak trochę pojeździsz i wkręci cię to to będziesz dalej kombinował z zawiasami, heblami, kubłami itp.
Podsumowują na początek potrzebne są:
- chęci i samozaparcie
- sprawny technicznie samochód
- kask
PS. A hamulce to jest najważniejsza, rzecz w samochodzie |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Gru 2008, 17:20
|
|
|
Rasta - widzę że myślimy tak samo
Po co facetowi kubły , pasy i reszta skoro może się okazać że nie chwyci klimatu i wszystko trzeba będzie przywracać do serii .
Zdzira - hamulce - masz rację warto pomyśleć , tym bardziej że za grosze można kupić zestaw od ikserki a podchodzi on do mkIV p&p - to modyfikacja , którą bym polecał nawet dla ludzi , którzy używają auta tylko do jazdy na co dzień .
Niemniej jednak - ja bym został przy całkowitym stocku ( ale sprawnym ) i tak jak napisał Rasta kupił kask ( heh - podstawa tak oczywista ze wszyscy z nas piszący o zawiasach , kubłach i odelżaniu nie napisali o tym i co by z tego było że ma pacjent przygotowaną fieste jakby wystartować nie mógł bo kasku niet )
I jeździł , jeździł , jeszcze raz jeździł . Po pewnym czasie Winiar sam zauważy w jaką stronę sportu samochodowego pójdzie ( a co za tym idzie jak przygotowywać auto ) będzie widział co neidomaga i pytania zaczną być bardziej precyzyjne - w stylu : Jakie heble , jakie pasy itd a nie ogólne - co zrobić z autem .
Tym bardziej że na przykłąd obniżanie auta na KJS w stylu tych z AK Tomaszów Mazowiecki to średni pomysł , do turystyków to bzdura , a na Tor konieczność .
Jeździć Jeździć i jeszcze raz jeździc - reszta wyjdzie w praniu . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 26 Gru 2008, 17:33
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Zdzira - hamulce - masz rację warto pomyśleć , tym bardziej że za grosze można kupić zestaw od ikserki a podchodzi on do mkIV p&p - to modyfikacja , którą bym polecał nawet dla ludzi , którzy używają auta tylko do jazdy na co dzień .
|
seryjne wentylowane (chyba tylko z abs) są takie same jak w ikserce. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Gru 2008, 18:45
|
|
|
Marcin, - masz rację - w wersjach z ABS są tarcze wentylowane - ja się opierałem na fieście Zefira gdzie były lite tarcze i poszła przekładka na ikserkowskie . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 26 Gru 2008, 20:22
|
|
|
Żółwiu u mnie też były lite i jeśli dobrze pamiętam to nr katalogowe zacisków z ikserki i mk4 wentylowanych są takie same. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 00:19
|
|
|
Jamzy napisał/a: |
- późniejsze hamowanie nie zawsze jest najlepszym spowolnieniem auta
- po drugie ktoś kto zaczyna lepiej niech zacznie od serii, za jakiś czas kiedy już nauczy się jeździć i wykorzystywać mocniejsze hamulce to je zmieni
|
-co do pierwszego do chyba tylko wtedy gdy nie hamujemy wogóle do zakrętu, a jak nie to przytocz jakiś przykład bo w życiu takiej teorii nie słyszałem.
- odn drugiego, masz rację.... jak nie masz praktyki to jeździj, jeździj, modyfikuj a później jeździj i znowu modyfikuj... |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
Rasta


Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 11:25
|
|
|
Jest takie powiedzenie:
Cytat: | Nie ważne jak szybko się wchodzi w zakręt, ważne jak szybko się z niego wychodzi! |
|
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 11:43
|
|
|
no dokładnie, a rozwijając to powiedzenie:
lepiej wejść wolniej w zakręt i mieć większą prędkość wyjscia niż najechać zbyt szybko (już poz złym torze, ratując się) i z mniejszą prędkością z niego wychodzić.
|
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
Jamzy [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 12:03
|
|
|
Witam
tommirs
Co do pierwszego, to na proces hamowania składa się wiele składowych takich jak hamulce, hamowanie silnikiem, odpowiednie ustawienie auta do zakrętu i jeszcze kilka innych.
Ktoś wcześniej w tym temacie napisał, że opóźnienie hamowania jest najlepszym i najszybszym sposobem - niestety najczęściej nie.
Jest to spowodowane tym, że opóźnienie hamowania ( najczęściej u młodych zawodników w KJSach i PPZM odbywa się o wiele za późno) zaburza tor jazdy. Prowadzi to do tego że zaczyna się walka z autem w zakręcie i trzeba się ratować, a co w efekcie obniża prędkość na wyjściu z zakrętu, to jest największa strata czasu.
Winiar789
Najważniejsze aby samochód był sprawny technicznie - hamulce, układ kierowniczy, zawieszenie - to jest bezpieczeństwo.
Kubły i pasy też uważam za poprawę bezpieczeństwa bo lepiej trzymają i nie trzeba skupiać się na utrzymaniu w fotelu. Ale mocowanie takiego fotela musi być wykonane poprawnie i z głową, tak samo pasy.
A na modyfikacje mechaniki przyjdzie czas.
Wspominałeś także że coś zrobiłeś z układem wydechowym - mam nadzieję że spełnia przepisy i nie przekracza 93dB ?? Bo na BK1 wykonuje się pomiar hałasu ukł. wydechowego.
Dla przykładu, kiedyś na BK1 przyjechało auto z fotelem kierowcy przymocowanym przez 20mm płytę paździerzową do podłogi - co Wy na to??
Bardzo częstym problem jest też mocowanie pasów.
Pozdrawiam Jakub |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 13:02
|
|
|
Jamzy napisał/a: | Witam
tommirs
Co do pierwszego, to na proces hamowania składa się wiele składowych takich jak hamulce, hamowanie silnikiem, odpowiednie ustawienie auta do zakrętu i jeszcze kilka innych.
Ktoś wcześniej w tym temacie napisał, że opóźnienie hamowania jest najlepszym i najszybszym sposobem - niestety najczęściej nie.
Jest to spowodowane tym, że opóźnienie hamowania ( najczęściej u młodych zawodników w KJSach i PPZM odbywa się o wiele za późno) zaburza tor jazdy. Prowadzi to do tego że zaczyna się walka z autem w zakręcie i trzeba się ratować, a co w efekcie obniża prędkość na wyjściu z zakrętu, to jest największa strata czasu.
|
kolego,sorry ale nie czytasz ze zrozumieniem i niepotrzebnie tworzy się dyskusja o oczywistych rzeczach, ponadto powtarzasz to co wcześniej napisałem.
Opóżnione hamowanie jest najszybszym sposobem pokonania zakrętu
a to czy jest ono wykonane poprawnie czy nie to już inna historia.
Oczywiście gdy jest wykonane źle (zbyt poźno lub zbyt wcześnie) prowadzi w skrócie do straty czasu a nawet sprzętu
Ale to juz pisalismy wcześniej. Nie róbmy OT.
pozdrawiam |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
|