Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

chciałbym przygotowac samochód prosze o pomoc??
Autor Wiadomość
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 25 Gru 2008, 14:54   

1,7 puma niz 1,6 :D koszta podobne ;)
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 25 Gru 2008, 14:57   

ale klasa inna
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Zdzira 850I
[Usunięty]

Wysłany: 25 Gru 2008, 17:16   

Nom ja na początku też polecałem większy motor i też najlepiej w technologi 4 zaworów na cylinder bo tam proces spalania powietrza z beznyną jest wydajniejszy około 90% zamiast 80% a z czasem można dorzucić Turbo ale to już spore koszty
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 25 Gru 2008, 17:22   

fiesta 1,25ma 16V to raz i dwa do kzk, kjs spokojnie styknie do nauki na dlugo:), gdzie jest ciasno i glownie wbija sie glownie 2 i max do polowy 3.

Zdzira startowales kiedykolwiek w KZK lub KJS??

PUMA co do klasy, to sa one rozne np u nas jest 1200-1800 ;))
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Zdzira 850I
[Usunięty]

Wysłany: 25 Gru 2008, 17:45   

Niestety nie narazie finanse nie pozwlaja i auto się do tego nie nadaje ale to mój cel za niedługo tylko musze mniejsze BMW dokupic bo to przy dłuigości 4391m nie lubi małych zakrętów :)

Aczkowleik znajmomy jeździ subaru impreza w KJS i czesto mi tam to i owo tłumaczy :)

Wiem że tam moc nie podstawa pisałem na początku żeby kolega zaczął od hamulców i klatki bo rowy i drzewa to standardy na początku
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 25 Gru 2008, 18:16   

Na KJSach proby sa ustawiane tak ze drzew raczej niema w poblizu, a turbo do malego autka to bezsens. Skoro na KJSach glownie sie jezdzi na 1 i 2 biegu to autko przednionapedowe szukaloby tylko trakcji i startowalo przy tym w najwyzszej klasie pojemnosciowej.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 25 Gru 2008, 22:14   

qzyn glownie u nas w lodzi mamy proby na kostce lub asfalcie lub twardym piachu i trakcja daje rade na yoko a-drive ;))
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Gru 2008, 05:18   

Zefir - sensownym rozwiązaniem dla amatorki byłoby stowrzenie klas mocowo a nie pojemnościowo . Wtedy by był większy fun i bardziej wyrównana zabawa .

Na pytanie - jak sprawdzić moc i czy ktoś nie wali w hoooja odpowiadam - Nijak :)

Taki system się sprawdza na YTParty , a pacjenci co chcą wygrywać przy pomocy zaniżania klas są gwiazdami jednego wyścigu - później są wyrzucani poza nawias społeczności i smród po nich ginie .

Przypuszczam że srodowisko ludzi jeżdżących w KJS , KZK i innych tego typu imprezach jest podobnie hermetyczne więc problem by się rozwiązywał sam .

Zdzira w jakim wieku masz tą beemkę ? jeżeli jest starsza to zapraszam na YTParty - ostatnio startowały tam BMW serii 5 i 6 więc myślę że i Ty byś coś dla siebie znalazł ( przy okazji auto mniej dostaje po dupie bo to jednak tor ) . Swoją drogą wyniki wyścigu na dochodzenei mogłyby być ciekawe :yes:

Jeżlei mówisz o mniejszej beemce - myślisz o e 21 czy o jej następcy ? widziałem co te auta potrafią przygotowane do jazdy i w rękach doświadczonych kierownikó potrafią być naprawde szybkie .

winiar789 moja rada - nie zmieniaj NIC . Wystartuj pierwszy , drugi , trzeci raz a sam dojdziesz do tego co jest najsłabszym ogniwem w Twoim aucie i co trzeba zmodyfikować .
Starty zweryfikują co jest do przerobienia dużo lepiej niż forumowe gadanie .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Zdzira 850I
[Usunięty]

Wysłany: 26 Gru 2008, 13:37   

Hmmm moje 7er to rocznik 88 więc od sportu też szukałbym E-360 czyli natępcy E-32 najlepiej z wsadzonym silnikiem od mojej 7er bo to idealny motor na rajdy mocny elastyczny i trwały często w klubach BMW pakuje się go do 3er ale narazie finanse mnie pozwalaja trzeba troche poodkładac grosza a 7er na torze to porażka ja lubie latac 2 tonami po zakrętach ale 5 metrów ciżko złamać w zakręt albo jak już to odwraca się dupa do kierunku jazdy :) Marne szanse są kierowcy 7er na wygranie na torze z mniejszym zwrotniejszym nawet słabszym autem :)

Sprawdzac moc idzie łatwo przed rajdami organizator wykupuje usługi hamowni przenośnej i po sprawie prosta w obsłudze wyniki bardziej realne od tych które mierzy się w "hangarach"

Ja bym mu radził hamulce mimo wszytsko zrobic bo fabryczne moga startu nie przezyć a on z nimi :pop: w sensie kolcki hjakieś wytzrymalsze żeby sie nie spaliły
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 26 Gru 2008, 14:38   

Panowie, znowu robicie Offtopic!!!
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Rasta 





Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 45
Dołączył: 18 Maj 2004
Posty: 523
Skąd: Wawa
Wysłany: 26 Gru 2008, 15:13   

Panowie uważam że najpierw trzeba rozpocząć od kupna najtańszego kasku, bo to jest jedyny wymóg jaki trzeba spełnić do starowania w amatorskich imprezach typu Rally Sprint, KJS (oczywiście prawko i ważne ubezpieczenie OC/przegląd też się przydadzą).

Wiadomo, że aby mieć jakieś wyniki w swojej klasie, nie mówię już o generalce trzeba mieć konkretniej przygotowany samochód, ale na pierwszym miejscu są umiejętności. Ażeby je nabyć trza jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. Nie ma co pakować kasy w kubły, pasy klatki jak się jeszcze nigdzie nie wystartowało.

Jesteś z Wawy, zapraszam w każdy wtorek pod Stadion Dziesięciolecia na RallySprint - www.ak-centrum.pl . Wpisowe 50 pln + kask. Jak trochę pojeździsz i wkręci cię to to będziesz dalej kombinował z zawiasami, heblami, kubłami itp.


Podsumowują na początek potrzebne są:

- chęci i samozaparcie
- sprawny technicznie samochód
- kask


PS. A hamulce to jest najważniejsza, rzecz w samochodzie readmore
_________________
Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Gru 2008, 17:20   

Rasta - widzę że myślimy tak samo :)

Po co facetowi kubły , pasy i reszta skoro może się okazać że nie chwyci klimatu i wszystko trzeba będzie przywracać do serii .

Zdzira - hamulce - masz rację warto pomyśleć , tym bardziej że za grosze można kupić zestaw od ikserki a podchodzi on do mkIV p&p - to modyfikacja , którą bym polecał nawet dla ludzi , którzy używają auta tylko do jazdy na co dzień .

Niemniej jednak - ja bym został przy całkowitym stocku ( ale sprawnym ) i tak jak napisał Rasta kupił kask ( heh - podstawa tak oczywista ze wszyscy z nas piszący o zawiasach , kubłach i odelżaniu nie napisali o tym i co by z tego było że ma pacjent przygotowaną fieste jakby wystartować nie mógł bo kasku niet :) )

I jeździł , jeździł , jeszcze raz jeździł . Po pewnym czasie Winiar sam zauważy w jaką stronę sportu samochodowego pójdzie ( a co za tym idzie jak przygotowywać auto ) będzie widział co neidomaga i pytania zaczną być bardziej precyzyjne - w stylu : Jakie heble , jakie pasy itd a nie ogólne - co zrobić z autem .

Tym bardziej że na przykłąd obniżanie auta na KJS w stylu tych z AK Tomaszów Mazowiecki to średni pomysł , do turystyków to bzdura , a na Tor konieczność .

Jeździć Jeździć i jeszcze raz jeździc - reszta wyjdzie w praniu .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 26 Gru 2008, 17:33   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Zdzira - hamulce - masz rację warto pomyśleć , tym bardziej że za grosze można kupić zestaw od ikserki a podchodzi on do mkIV p&p - to modyfikacja , którą bym polecał nawet dla ludzi , którzy używają auta tylko do jazdy na co dzień .

seryjne wentylowane (chyba tylko z abs) są takie same jak w ikserce.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Gru 2008, 18:45   

Marcin, - masz rację - w wersjach z ABS są tarcze wentylowane - ja się opierałem na fieście Zefira gdzie były lite tarcze i poszła przekładka na ikserkowskie .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 26 Gru 2008, 20:22   

Żółwiu u mnie też były lite :-P i jeśli dobrze pamiętam to nr katalogowe zacisków z ikserki i mk4 wentylowanych są takie same.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 28 Gru 2008, 00:19   

Jamzy napisał/a:

- późniejsze hamowanie nie zawsze jest najlepszym spowolnieniem auta
- po drugie ktoś kto zaczyna lepiej niech zacznie od serii, za jakiś czas kiedy już nauczy się jeździć i wykorzystywać mocniejsze hamulce to je zmieni


-co do pierwszego do chyba tylko wtedy gdy nie hamujemy wogóle do zakrętu, a jak nie to przytocz jakiś przykład bo w życiu takiej teorii nie słyszałem.

- odn drugiego, masz rację.... jak nie masz praktyki to jeździj, jeździj, modyfikuj a później jeździj i znowu modyfikuj...
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Rasta 





Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 45
Dołączył: 18 Maj 2004
Posty: 523
Skąd: Wawa
Wysłany: 28 Gru 2008, 11:25   

Jest takie powiedzenie:

Cytat:
Nie ważne jak szybko się wchodzi w zakręt, ważne jak szybko się z niego wychodzi!


:bigok:
_________________
Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 28 Gru 2008, 11:43   

no dokładnie, a rozwijając to powiedzenie:
lepiej wejść wolniej w zakręt i mieć większą prędkość wyjscia niż najechać zbyt szybko (już poz złym torze, ratując się) i z mniejszą prędkością z niego wychodzić.
:driver: <było>
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Jamzy
[Usunięty]

Wysłany: 28 Gru 2008, 12:03   

Witam

tommirs
Co do pierwszego, to na proces hamowania składa się wiele składowych takich jak hamulce, hamowanie silnikiem, odpowiednie ustawienie auta do zakrętu i jeszcze kilka innych.
Ktoś wcześniej w tym temacie napisał, że opóźnienie hamowania jest najlepszym i najszybszym sposobem - niestety najczęściej nie.
Jest to spowodowane tym, że opóźnienie hamowania ( najczęściej u młodych zawodników w KJSach i PPZM odbywa się o wiele za późno) zaburza tor jazdy. Prowadzi to do tego że zaczyna się walka z autem w zakręcie i trzeba się ratować, a co w efekcie obniża prędkość na wyjściu z zakrętu, to jest największa strata czasu.

Winiar789
Najważniejsze aby samochód był sprawny technicznie - hamulce, układ kierowniczy, zawieszenie - to jest bezpieczeństwo.
Kubły i pasy też uważam za poprawę bezpieczeństwa bo lepiej trzymają i nie trzeba skupiać się na utrzymaniu w fotelu. Ale mocowanie takiego fotela musi być wykonane poprawnie i z głową, tak samo pasy.
A na modyfikacje mechaniki przyjdzie czas.
Wspominałeś także że coś zrobiłeś z układem wydechowym - mam nadzieję że spełnia przepisy i nie przekracza 93dB ?? Bo na BK1 wykonuje się pomiar hałasu ukł. wydechowego.


Dla przykładu, kiedyś na BK1 przyjechało auto z fotelem kierowcy przymocowanym przez 20mm płytę paździerzową do podłogi - co Wy na to??
Bardzo częstym problem jest też mocowanie pasów.


Pozdrawiam Jakub
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 28 Gru 2008, 13:02   

Jamzy napisał/a:
Witam

tommirs
Co do pierwszego, to na proces hamowania składa się wiele składowych takich jak hamulce, hamowanie silnikiem, odpowiednie ustawienie auta do zakrętu i jeszcze kilka innych.
Ktoś wcześniej w tym temacie napisał, że opóźnienie hamowania jest najlepszym i najszybszym sposobem - niestety najczęściej nie.
Jest to spowodowane tym, że opóźnienie hamowania ( najczęściej u młodych zawodników w KJSach i PPZM odbywa się o wiele za późno) zaburza tor jazdy. Prowadzi to do tego że zaczyna się walka z autem w zakręcie i trzeba się ratować, a co w efekcie obniża prędkość na wyjściu z zakrętu, to jest największa strata czasu.


kolego,sorry ale nie czytasz ze zrozumieniem i niepotrzebnie tworzy się dyskusja o oczywistych rzeczach, ponadto powtarzasz to co wcześniej napisałem.
Opóżnione hamowanie jest najszybszym sposobem pokonania zakrętu
a to czy jest ono wykonane poprawnie czy nie to już inna historia.
Oczywiście gdy jest wykonane źle (zbyt poźno lub zbyt wcześnie) prowadzi w skrócie do straty czasu a nawet sprzętu :)
Ale to juz pisalismy wcześniej. Nie róbmy OT.
pozdrawiam
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: PYTANIA, UWAGI I POMOC W DZIALE ZLOTY/SPOTY
maerik Zloty / Spoty 1 9 Gru 2006, 22:29
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Pierwsza Pomoc
w Wypadkach na drodze
jaco11 Ubezpieczenia i rejestracja aut 8 20 Cze 2016, 10:52
selena238
Brak nowych postów Prosze o pomoc w wycenie
Kubaz Przed zakupem 19 26 Lut 2016, 07:24
profi
Brak nowych postów [MK2] Prosze o pomoc, elektryka.
Gurney89 Elektryka ogólna 20 30 Lis 2012, 14:58
Gurney89
Brak nowych postów [MK3] szarpanie i strzały - prosze o pomoc
joseph23 Mechanika 4 6 Gru 2008, 14:07
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.