[MK4] Łożyska tylnych kół, problem z trwałością |
Autor |
Wiadomość |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 21:55
|
|
|
Podsumowując:
-Kapselek należy wymieniać po każdej ingerencji (pisze w książce serwisowej)
-Łożyska w tylnej piaście nie są osadzone jak w np. maluchu gdzie moment obrotowy dokręcania jest bardzo ważny. Sam rozkręcałem z tyłu zespół łożyskowy i wiem że nie wymaga regulacji.
|
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
gdereck
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 22 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 10:36
|
|
|
Dokładnie tak. I o co napisałeś powinno być oczywiste dla każdego kto się bierze za naprawianie auta. Zwłaszcza jeżeli bierze za to kasę - amator może uczyć się na własnych błędach bo sam za te błędy płaci. Sytuację pogarsza fakt, że kapselki nie są dołączane w zestawie do łożysk. Łożyska kupiłem w zwykłej hurtowni motoryzacyjnej, gdzie miałem nawet kilka różnych do wyboru. Po kapselki natomiast musiałem jechać specjalnie do sklepu z oryginalnymi częściami do Forda. Mechanior jak kupi łożysko to nie będzie mu się chciało tego szukać, zakłada jak bądź. Potem ide do mechanika jak łożysko szlag trafił a ten rozkłada ręce "no widać łożysko było ch**owe". Eh, szkoda słów. Ciężko o dobrego fachowca. Lektura forum na szczęście utwierdza mnie w przekonaniu że są jeszcze w tym kraju prawdziwi fachowcy. |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 21:45
|
|
|
pol roku temu wymieniałem łożyska nieznanej mi marki na lozyska marki CX, ktore przed miesiacem zmienilem na łożyska Meyle. było to jakies 3 tys km temu. dzisiaj dobiega mnie znajome, przerazliwe buczenie z tylu.. jakim ze cudem? dlaczego.. rano odwiedze odrazu mechnika ktory to wymienial aby sie przewiozł kawałek ale ja juz slysze ze jest po łożyskach. z teog co panowie mowili, łozyska nie zosaly dokrecone maksymalna sila aby ich nie zapiec, ale tez nie ma luzow i sruby zostały zaklejone klejem. przez ten miesiac wszystko dobrze dzialalo az do dzisiaj... |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 30 Kwi 2012, 08:39
|
|
|
czy mam inwestować w nowe bębny? te ktore posiadam i rzekomo jada po lozyskach to firma HART.. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Kwi 2012, 21:51
|
|
|
hehe
z harta miałem kiedyś okazję montować bębny które były krzywo odlane a następnie prosto obrobione. W efekcie bieżnia łożyska zdawała się być odsunięta o 2 mm od osi bo wszystko było o 2 mm przekoszone.
O dziwo dało się na nich jeździć ale po 20 tyś km nadawały się do wymiany bo się wytarły Ale z tą firmą nigdy nie wiadomo bo i markowe rzeczy w pudełkach czasami siedzą. Choć przypuszczać można że są to odpady z tych markowych firm albo końcówki serii. |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
|
|
|
|
Dietih
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 42 Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 54 Skąd: lublin
|
Wysłany: 30 Kwi 2012, 23:16
|
|
|
DewREW napisał/a: | a bębny firmy Meyle? |
jak już chcesz brać nowe bębny, to kup sobie polskie firmy Mikoda ,
tu masz ich sklep http://www.mikoda.pl/skle...28JA_,%20JB_%29 ,
ja mam te bębny od dobrych 4 lat i jest ok, płaciłem wówczas chyba ok. 75 zł/szt więc nieźle , teraz są po 87 zł/szt
pozdro |
_________________ był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
www.psycholog-lublin.com.pl |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 3 Maj 2012, 05:25
|
|
|
czy ktoś moze stwierdzić ktory z bebnów pasujedo mojego samochodu bez ABS? sprzedawcy jak zwykle , jeden jedno, drugi drugi. do wyboru są dwa bębny. numer 715 523 7033 i 715 523 7024 . który jest bez ABS ? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Maj 2012, 08:26
|
|
|
ja miałem tez problem z łozyskami z tyłu
ani bebny ani czopy nie były winne
wine miały same łozyska
zle wytoczone bierznie
łozyska firmy BTA |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 3 Cze 2012, 18:17
|
|
|
teraz mam łożyska SKF.. jezdza 1500km i...... zaczynaja huczec trzeci komplet lozysk zaczyna pohukiwac po zalediwe 1500km! zmieniłem rowniez bebny.... co sie dzieje? ? ? ? |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Cze 2012, 08:24
|
|
|
Dwa razy wymieniałem łożyska.Pierwszy raz robił to mechanik przy okazji kompletnego remontu hamulców po 1000 kilometrów dostałem luzy na kołach. Pojechałem do warsztatu zdjął kapselek dokręcił nakrętki piasty i powiedział żeby jeździć dalej. Troche mnie to żdziwiło bo po dwóch dniach kopnołem koło a tu luz . Wiedząc jak to robił mechanior zdjołem kołpak i kapselek .Książka, klucz w łapki. Dokręciłem 270Nm i jazda .Po 1km odgłosy z koła zaczeły przypominać betoniarke.Dzwonie do mechanika że padło łożysko a on na mnie z krzykiem że tych łożysk się nie dokręca do końca. Zamówiłem nowe łożysko i tym razem sam zabrałem się za wymiane .Rozebrałem wszystko i stare łozysko koloru brązowo-fioletowe po wybiciu starych bieżni okazało że w nowych bębnach były zadziory po obróbce uniemożliwiające osadzenie bieżni do końca w swoim miejscu. Skutek był taki że łożyska tzrzeba było dokręcać na wyczucie jak te w maluchu tyle tylko że tam były zawleczki uniemożliwiające odkręcenie.
Czasami lepiej wszystko sprawdzić samemu niż ufać pseudmechanikowi oni tylko odwalają robote żeby skasować a jak cós jest nie tak to albo wina części albo tak ma być . Auta trzeba być pewnym bo inaczej żadna przyjemność z jazdy. Dobrze że trafiło to na mnie a nie na młodziutką blondyneczke z tygodniowym stażem kierowcy bo pewnie pogubiła by koła a sama wylądowała w szpitalu. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Cze 2012, 21:26
|
|
|
Fajny klucz dynamometryczny. Zakładam że materiał z którego wykonana była rurka zaczyna się uginać przy 250Nm a pęka przy 290Nm:)
|
_________________
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 5 Paź 2012, 11:29
|
|
|
kolejne lozysko padło z tyłu : ( nowe bebny MEYLE które mają moze ze 3 miesiace, łożyska chyab też tyle (skf) i po łozysku.. co mam robic. mechanicy rozkładają ręce... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Paź 2012, 11:41
|
|
|
Może wymień całą belkę na sprawną
Ta może być jakoś walnięta i będziesz ją tak naprawiał do usranej śmierci |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 5 Paź 2012, 12:42
|
|
|
a czy linka hamulca ręcznego może powodowac taką usterkę? jest pordzewiała i na przegladzie technciznym wyszło ze ręczny hamuje nierównomiernie. poza tym bębny grzeją się nierównomiernie. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Paź 2012, 13:22
|
|
|
W każdej mk4/mk5 hamulec ręczny nierówno bierze. Choćbyś miał wszystko nowiutkie, to i tak jednym kołem (chyba prawym) mocniej będzie hamować. Nic nie poradzisz, ten typ tak ma. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|