Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lozyska, lozysko, mk4

[MK4] Łożyska tylnych kół, problem z trwałością
Autor Wiadomość
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Maj 2011, 21:55   

Podsumowując:

-Kapselek należy wymieniać po każdej ingerencji (pisze w książce serwisowej)
-Łożyska w tylnej piaście nie są osadzone jak w np. maluchu gdzie moment obrotowy dokręcania jest bardzo ważny. Sam rozkręcałem z tyłu zespół łożyskowy i wiem że nie wymaga regulacji.
:fajka:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
gdereck 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Maj 2011, 10:36   

Dokładnie tak. I o co napisałeś powinno być oczywiste dla każdego kto się bierze za naprawianie auta. Zwłaszcza jeżeli bierze za to kasę - amator może uczyć się na własnych błędach bo sam za te błędy płaci. Sytuację pogarsza fakt, że kapselki nie są dołączane w zestawie do łożysk. Łożyska kupiłem w zwykłej hurtowni motoryzacyjnej, gdzie miałem nawet kilka różnych do wyboru. Po kapselki natomiast musiałem jechać specjalnie do sklepu z oryginalnymi częściami do Forda. Mechanior jak kupi łożysko to nie będzie mu się chciało tego szukać, zakłada jak bądź. Potem ide do mechanika jak łożysko szlag trafił a ten rozkłada ręce "no widać łożysko było ch**owe". Eh, szkoda słów. Ciężko o dobrego fachowca. Lektura forum na szczęście utwierdza mnie w przekonaniu że są jeszcze w tym kraju prawdziwi fachowcy.
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 29 Kwi 2012, 21:45   

pol roku temu wymieniałem łożyska nieznanej mi marki na lozyska marki CX, ktore przed miesiacem zmienilem na łożyska Meyle. było to jakies 3 tys km temu. dzisiaj dobiega mnie znajome, przerazliwe buczenie z tylu.. jakim ze cudem? dlaczego.. rano odwiedze odrazu mechnika ktory to wymienial aby sie przewiozł kawałek ale ja juz slysze ze jest po łożyskach. z teog co panowie mowili, łozyska nie zosaly dokrecone maksymalna sila aby ich nie zapiec, ale tez nie ma luzow i sruby zostały zaklejone klejem. przez ten miesiac wszystko dobrze dzialalo az do dzisiaj...
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 30 Kwi 2012, 08:39   

czy mam inwestować w nowe bębny? te ktore posiadam i rzekomo jada po lozyskach to firma HART..
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 30 Kwi 2012, 21:20   

Zapachniało ryżem :twisted:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Kwi 2012, 21:51   

hehe
z harta miałem kiedyś okazję montować bębny które były krzywo odlane a następnie prosto obrobione. W efekcie bieżnia łożyska zdawała się być odsunięta o 2 mm od osi bo wszystko było o 2 mm przekoszone.
O dziwo dało się na nich jeździć ale po 20 tyś km nadawały się do wymiany bo się wytarły :) Ale z tą firmą nigdy nie wiadomo bo i markowe rzeczy w pudełkach czasami siedzą. Choć przypuszczać można że są to odpady z tych markowych firm albo końcówki serii.
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 30 Kwi 2012, 22:15   

a bębny firmy Meyle? zastanwiam się nad ich zkaupem. problem moj jest tlyko następujący które pasują do mojeog samochodu.
nie posiadam ABS. Nr VIN auta: WF0AXXGGJAXY66774
bebnow tych sa dwa rodzaje:
jeden ma numer 715 523 7033 i znajduje sie tu: http://opc.meyle.com/opc/...033&paging=true , a tu na aukcji http://allegro.pl/meyle-b...2307303336.html
a drugi ma numer 715 523 7024 i znajduje się tu http://opc.meyle.com/opc/...44_715+523+7024 , a tu na aukcji http://allegro.pl/meyle-b...2307834130.html . który powinienem wybrac?
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 42
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 30 Kwi 2012, 23:16   

DewREW napisał/a:
a bębny firmy Meyle?

jak już chcesz brać nowe bębny, to kup sobie polskie firmy Mikoda ,
tu masz ich sklep http://www.mikoda.pl/skle...28JA_,%20JB_%29 ,
ja mam te bębny od dobrych 4 lat i jest ok, płaciłem wówczas chyba ok. 75 zł/szt więc nieźle :fox: , teraz są po 87 zł/szt

pozdro
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 1 Maj 2012, 10:54   

Potwierdzam, mam tarcze mikoda. Zapachniało porządnym schabowym jak otwarłem pudełko :hahaha:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 3 Maj 2012, 05:25   

czy ktoś moze stwierdzić ktory z bebnów pasujedo mojego samochodu bez ABS? sprzedawcy jak zwykle , jeden jedno, drugi drugi. do wyboru są dwa bębny. numer 715 523 7033 i 715 523 7024 . który jest bez ABS ?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Maj 2012, 08:26   

ja miałem tez problem z łozyskami z tyłu
ani bebny ani czopy nie były winne
wine miały same łozyska
zle wytoczone bierznie
łozyska firmy BTA
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 3 Cze 2012, 18:17   

teraz mam łożyska SKF.. jezdza 1500km i...... zaczynaja huczec <???> <???> <???> <???> <???> <???> <???> <???> trzeci komplet lozysk zaczyna pohukiwac po zalediwe 1500km! zmieniłem rowniez bebny.... co sie dzieje? ? ? ?
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Cze 2012, 08:24   

Dwa razy wymieniałem łożyska.Pierwszy raz robił to mechanik przy okazji kompletnego remontu hamulców po 1000 kilometrów dostałem luzy na kołach. Pojechałem do warsztatu zdjął kapselek dokręcił nakrętki piasty i powiedział żeby jeździć dalej. Troche mnie to żdziwiło bo po dwóch dniach kopnołem koło a tu luz . Wiedząc jak to robił mechanior zdjołem kołpak i kapselek .Książka, klucz w łapki. Dokręciłem 270Nm i jazda .Po 1km odgłosy z koła zaczeły przypominać betoniarke.Dzwonie do mechanika że padło łożysko a on na mnie z krzykiem że tych łożysk się nie dokręca do końca. Zamówiłem nowe łożysko i tym razem sam zabrałem się za wymiane .Rozebrałem wszystko i stare łozysko koloru brązowo-fioletowe po wybiciu starych bieżni okazało że w nowych bębnach były zadziory po obróbce uniemożliwiające osadzenie bieżni do końca w swoim miejscu. Skutek był taki że łożyska tzrzeba było dokręcać na wyczucie jak te w maluchu tyle tylko że tam były zawleczki uniemożliwiające odkręcenie.
Czasami lepiej wszystko sprawdzić samemu niż ufać pseudmechanikowi oni tylko odwalają robote żeby skasować a jak cós jest nie tak to albo wina części albo tak ma być . Auta trzeba być pewnym bo inaczej żadna przyjemność z jazdy. Dobrze że trafiło to na mnie a nie na młodziutką blondyneczke z tygodniowym stażem kierowcy bo pewnie pogubiła by koła a sama wylądowała w szpitalu.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 4 Cze 2012, 21:43   

mick1973 napisał/a:
Dokręciłem 270Nm i jazda
:hahaha:

Ja dokręcałem z czuciem kluczem z rurką i i hulam
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Cze 2012, 21:26   

Fajny klucz dynamometryczny. Zakładam że materiał z którego wykonana była rurka zaczyna się uginać przy 250Nm a pęka przy 290Nm:)
:)
_________________

 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 6 Cze 2012, 20:43   

Co by nie pisać u mnie jest wszystko ok.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 5 Paź 2012, 11:29   

kolejne lozysko padło z tyłu : ( nowe bebny MEYLE które mają moze ze 3 miesiace, łożyska chyab też tyle (skf) i po łozysku.. co mam robic. mechanicy rozkładają ręce...
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Paź 2012, 11:41   

Może wymień całą belkę na sprawną :P
Ta może być jakoś walnięta i będziesz ją tak naprawiał do usranej śmierci :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 5 Paź 2012, 12:42   

a czy linka hamulca ręcznego może powodowac taką usterkę? jest pordzewiała i na przegladzie technciznym wyszło ze ręczny hamuje nierównomiernie. poza tym bębny grzeją się nierównomiernie.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Paź 2012, 13:22   

W każdej mk4/mk5 hamulec ręczny nierówno bierze. Choćbyś miał wszystko nowiutkie, to i tak jednym kołem (chyba prawym) mocniej będzie hamować. Nic nie poradzisz, ten typ tak ma.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Łożyska kół przód
Taisa Mechanika ogólna 0 16 Paź 2019, 20:21
Taisa
Brak nowych postów Łożyska kół przednich - wymiana
Laskosz Mechanika ogólna 9 21 Sty 2006, 21:37
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.