| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
		| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:41
 | [MK4] Kilka pytań technicznych ... porozmyślajmy :) |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | jonteczek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Gru 2007
 Posty: 54
 Skąd: Żywiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2010,  20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | O obrotach zimnego silnika decyduje TYLKO termostat woskowy. Po co mam otwierać klapę, marznąć i syfić palce, skoro mogę go po prostu odpalić i odczytać wskazanie obrotomierza? Na jego podstawie stwierdzam, czy wszystko OK, a jeśli tak nie jest, to wtedy dopiero biorę się za grzebanie w silniku... |  
				| _________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | ramses123   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 334
 Skąd: LUBLIN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2010,  20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak duży wpływ ma na uruchamianie auta sprawność tego termostatu, prawidłowy naciąg linki itp ... 
 możliwe, że jego niesprawność może utrudniać naszym kolegom rozruch silnika
  ?? 
 warto zadbać o jego sprawność ??
 
 czyli termostat woskowy wychodzi z  obudowy termostatu, a na drugim końcu jest zaczepiony na dźwigni w pompie tak ??
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez ramses123 13 Gru 2010,  21:08, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | sledge   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Family
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 05 Lip 2010
 Posty: 65
 Skąd: esce city
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2010,  20:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jonteczek napisał/a: |  	  | eśli po odpaleniu masz bardzo niskie obroty | 
 
 znowu nie aż tak "bardzo niskie" - oscylują w granicy 750-800 obrotów - nie przeszkadza mi to w odpalaniu, obroty utrzymują się na stałym poziomie, nic nie faluje, nie dławi się, jednakże powoduje irytację, że nie jest tak jak być powinno
   
 
  	  | kamil wolski napisał/a: |  	  | Nie łatwiej sprawdzić, czy po nocy dźwignia od zimnych obrotów (ta, którą naciąga termostat) woskowy, jest naciągnięta? Da to stuprocentową pewność czy termostat działa. Jeśli działa, rano nie da się tej dźwigni ruszyć. | 
 
 generalnie czy ciepły, czy zimny, można ruszyć tą dźwignią na tyle, żeby obroty wzrosły o jakieś 100. Czyli mamy oczywistą oczywistość?
 
 pzdr
   |  
				| _________________ Navigarre necesse est
 
 
   
 wisienka
   http://www.fiestaklubpols...hlight=wi%B6nia
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jonteczek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Gru 2007
 Posty: 54
 Skąd: Żywiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2010,  21:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ramses123 napisał/a: |  	  | jak duży wpływ ma na uruchamianie auta sprawność tego termostatu, prawidłowy naciąg linki itp ... 
 możliwe, że jego niesprawność może utrudniać naszym kolegom rozruch silnika
  ?? | 
 
 Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś potrafi, ale z autopsji powiem, że NIE.
 
 
  	  | ramses123 napisał/a: |  	  | czyli termostat woskowy wychodzi z obudowy termostatu, a na drugim końcu jest zaczepiony na dźwigni w pompie tak ?? | 
 
 tak
   |  
				| _________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | ramses123   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 334
 Skąd: LUBLIN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2010,  21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jonteczek napisał/a: |  	  | Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś potrafi, ale z autopsji powiem, że NIE. | 
 
 uściślam chodziło o odpalanie na mrozie
   
 to wyprzedzenie kąta nie jest pomocne ?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2010,  22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jonteczek napisał/a: |  	  | O obrotach zimnego silnika decyduje TYLKO termostat woskowy. Po co mam otwierać klapę, marznąć i syfić palce, skoro mogę go po prostu odpalić i odczytać wskazanie obrotomierza? Na jego podstawie stwierdzam, czy wszystko OK, a jeśli tak nie jest, to wtedy dopiero biorę się za grzebanie w silniku... | 
 
 A co jak na pompie są źle ustawione obroty (za niskie), albo ze względu na niesprawność termostatu ktoś celowo je podwyższył?
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jonteczek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Gru 2007
 Posty: 54
 Skąd: Żywiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2010,  15:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ja Cię proszę, Kamil   
 
  	  | kamil wolski napisał/a: |  	  | A co jak na pompie są źle ustawione obroty (za niskie) | 
 
 Przecież napisałem trochę wcześniej, że jak obroty są za niskie, to prawdopodobnie jest to wina termostatu. Podnosi się wtedy klapę i się sprawdza, co jest grane.
 
 
  	  | kamil wolski napisał/a: |  	  | albo ze względu na niesprawność termostatu ktoś celowo je podwyższył? | 
 
 Tutaj nie muszę podnosić klapy, żeby sprawdzić, czy termostat spełnia swoją funkcję, bo wówczas silnik, pomimo nagrzania, nadal będzie oscylował przy obrotach rzędu 1100-1200 obr/min., a może nawet więcej, w zależności od tego, co to za "magik" te obroty podwyższył na pompie. Pompa sama nie zejdzie z obrotów po nagrzaniu.
 
 Fakt, w zacytowanym przez Ciebie moim poście, nie wyraziłem się zbyt precyzyjnie, chodzi o pierwsze zdanie. Termostat woskowy decyduje o podwyższonych obrotach zimnego silnika, spadających po jego nagrzaniu. Pompa wtryskowa również o nich decyduję, ale nie steruje nimi np. na podstawie temperatury cieczy chłodzącej.
 |  
				| _________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | ramses123   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 334
 Skąd: LUBLIN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Gru 2010,  13:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Znalazłem u siebie linkę od termostatu, jest zaczepiona w pompę, dźwignię którą naciąga można wyginać w prawo, linka jest luźna. A dwa to linka nie wchodzi w termostat tylko ciągnie się gdzieś pod obudowę akumulatora. Nawet na włączonym zapłonie linka się nie rusza. Czy to znaczy że coś jest pokombinowane, czy może tam pod tą obudowa jest jakiś czujnik ? 
 
  Ponawiam pytanie, jak duże znaczenia dla zimnego rozruchu ma ten termostat woskowy ? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zeus833 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2011,  20:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie. Podepnę się żeby nie zakładać nowego tematu technicznego. Wiecie może czy metalowy przewód biegnący od pompy wspomagania kierownicy jest identyczny w wersji benzynowej i dieslu?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |