Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:52
[MK6] Fiesta 1,4 TDCI - nie odpala za pierwszym razem
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Paź 2011, 11:57   

shaquy napisał/a:
Mianowicie, że w nowoczesnych dieslach nie trzeba czekać na lampki kontrolne. Może źle się wyraził, a chodziło mu tylko o lampkę świec.
Tak, zdecydowanie chodziło o lampkę świec,,, test elektroniki (ta cała choinka co się robi) czyli świecenie wszystkich lampek wypadało by przeczekać,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Paź 2011, 23:46   

Odnalazłem źródło powietrza w układzie paliwowym i tym samym odpala pięknie bez problemów :)
Myślałem że jakieś szybkozłączki albo coś... A tu się okazało- przelewy wtrysków.... wszystko leciało z przelewów i odparowywało, oraz lało się po bloku..... Od kiedy mam zrobione nie widzę powietrza w układzie paliwowym i odpala idealnie :)
 
 
khaki 


Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 53
Skąd: Sherwood
Wysłany: 1 Lis 2011, 19:13   

Czy kolega sam się zajmował tymi przelewami - na czym polega ta robota? Nie było czuć zapachu wyciekającego paliwa?

Pozdrawiam - khaki
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Lis 2011, 22:12   

Nie zajmowałem się tym. Znajomy mechanik zrobił. Także nie jestem w temacie. Robocizne miałem za darmole, a za części (niestety pod ręką tylko aso forda było) nie całe 200zł. Hmmmm czy ja wiem... troszku czasem było czuć paliwo, ale żeby jakoś mocno to nie.
 
 
yoczek 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 2
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 14 Lis 2011, 18:35   

Witam ja wymieniłem akumulator i problem znikł
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 14 Lis 2011, 21:04   

akurat padający akumulator to ma ewidentne objawy.... To że ciężko pali to nie musi być wina akumulatora- jak słabo kręci, a jest zimno to normalne że dupa nie odpalanie.
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 15 Lis 2011, 12:15   

no bo prędkość obrotowa wału jest wolna i dłużej schodzi odpalenie, :)
_________________
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Lis 2011, 20:28   

zgadza się. A jak słychać ewidentnie, że rozrusznik chodzi jak mały odrzutowiec a auto dalej nie odpala to coś jest nie tak. I wcale nie z aku. Układ paliwowy się zapowietrza za mocno, paliwo się cofa całe, pompa umiera, commonrail leje..... przyczyn to z 1000 pewnie by się znalazło. Kwestia żeby zrobić to co jest faktycznie popsute a nie na ślepo wymieniać.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Lis 2011, 22:38   

Stary, zeby zapowietrzyc uklad rail to trzeba sie postarac. Te uklady wystarczy ze dostana tylko odrobine ON i same sie odpowietrzaja w przeciagu 15s. Typowe dla PSA (francuzow).
Zapowietrza sie najczesciej uklad od sciany grodziowej na szybkozlaczach do samej pompy rail... bo nikt nie wymienia w nich oringow, bo po co, najlepiejw wsiadac odpalac i jechac...
Nie da sie tak, bo te silniki sa naprawde konkretnie wytrzymale lecz brak zainteresowanie ownera owocuje takimi scenami. Juz mialem fieste MK6 1.6 TDCI ktora facet oddac chcial za 8tys bo miala problem odpalania w 0*C... roboty na 100zl i pan wola juz 16 tys za woz...
_________________

 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 15 Lis 2011, 23:52   

ale common rail ma to do siebie, że trzeba troszke poręcić by pompa ciśnienie wytworzyła
od strzała nigdy Ci nie zapali jak zwykły diesel za jednym obrotem wału
_________________
 
 
 
tongo 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 53
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 11
Skąd: Bolesław
Wysłany: 20 Lis 2011, 22:28   

Fordon napisał/a:
Stary, zeby zapowietrzyc uklad rail to trzeba sie postarac. Te uklady wystarczy ze dostana tylko odrobine ON i same sie odpowietrzaja w przeciagu 15s. Typowe dla PSA (francuzow).
Zapowietrza sie najczesciej uklad od sciany grodziowej na szybkozlaczach do samej pompy rail... bo nikt nie wymienia w nich oringow, bo po co, najlepiejw wsiadac odpalac i jechac...
Nie da sie tak, bo te silniki sa naprawde konkretnie wytrzymale lecz brak zainteresowanie ownera owocuje takimi scenami. Juz mialem fieste MK6 1.6 TDCI ktora facet oddac chcial za 8tys bo miala problem odpalania w 0*C... roboty na 100zl i pan wola juz 16 tys za woz...


Witaj . Jakie te oringi i gdzie je kupic ?
 
 
 
zuzHIR86 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 12 Wrz 2011
Posty: 17
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 11 Gru 2011, 14:28   

witam,

mam niestety ten sam problem fiesta 1.4 TDCI 2006 nie pali za pierwszym razem... w 80% przypadków za 2, zdarzało się i za 3.

- płyny wymienione
- filtry wymienione
- świecie żarowe wymienione
- akumulator idealny - sprawdzony.

Po odpaleniu autolubi puścić dymka - raz biały, raz czarniutki...

Poza tym po odpaleniu wskaźnik obrotów pływa.

Próbowaliśmy sprawdzić układ paliwowy - po pompowaniu ręczną pompką (do momentu aż zniknął charakterystyczny dzwięk bulgotania) - auto też nie odpaliło za 1 razem a dodatkowo całe zaczęło się trząść i burzyć.

Co robić??

Czy jest sens diagnostyki komputerowej ?? - auto nie ma komputerka, nie wiem, nie znam się na tym.

Proszę o rady!! :)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Gru 2011, 16:27   

tongo, sklep motoryzaczyjny lub hydraulika silowa, bierzesz swoje oringi i dopasowujesz sobie nowe, kazdy bagatela po 10gr :)
zuzHIR86, Auto ma komputer, mozesz sprawdzic bledy, ale jesli przy pompowaniu reczna pompka slychac ze powietrze sie przewala to wybacz ale masz to do roboty uklad zasilania w rope.
_________________

 
 
 
Wobest 

Model: Inne auto
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 1
Skąd: T.G.
Wysłany: 12 Gru 2011, 20:29   

Witam
Odnośnie ciężkiego odpalania to nie wiem czy ktoś zauważył ale problem występuje tylko w silnikach z systemem Siemensa( wtryski,pompa, sterownik) i w tych przypadkach świece są odpalane dopiero przy -4 stopniach co dla mnie jest dramatem i wadą fabryczną... Chociaż czego tu też wymagać od firmy która jeszcze nic dobrego nie zrobiła... , w przypadku silników z systemem Bosch problem nie występuje ponieważ już na wstępie świece są odpalane przy +4 stopniach !!! I silnik za każdym razem odpala od razu bez problemu i nie trzeba kręcić rozrusznikiem w nieskończoność , posiadam w użytkowaniu Forda Fusiona 1.4 tdci - 170 tyś km , oraz Peugeota 206 1.4 hdi - 280 tyś km i niby samochody z tymi samymi silnikami ale w jeździe jest niebo a ziemia , Peugeot ma właśnie Boscha i jest DUŻO cichszy od Forda, nie ma problemu NIGDY z odpalaniem nawet przy słabszym aku oraz silnik jest żywy , reaguje na gaz od razu gdzie w Fordzie jest z tym wszystkim problem , i ogólnie gdyby Ford chodził tak jak Peugeot to byłoby złote auto :) , Słyszałem już u ulepszonych softach do Siemensa gdzie jest zmieniona temperatura grzania świec itp. ale jakoś nie mam przekonania do tego Siemensa ciągle i mam już przygotowany zestaw systemu Boscha z Peugeota i teraz pytanie czy ktoś już może próbował taką zamianę w Fordzie ?? Sterownik ma identyczne wtyczki tylko nie wiem czy kodowanie nie jest problemem... Ogólnie komputer mojego Forda nie posiada żadnych błędów a praca silnika jest tragiczna w porównaniu z Peugeotem , chyba że mam coś nie tak w Fordzie , proszę o podpowiedź albo sugestię

Z góry dzięki :)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Gru 2011, 21:54   

Soft mozesz sobie zaktualizowac w ASO Forda. O ile nie masz problemow z nieszczelnosciami ukladu paliwa.
_________________

 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 13 Gru 2011, 08:58   

No to w 1,6 jest Bosch i problemow z odpaleniem nie ma.Przy mrozach kontrolka pali tylko na wstepie i natychmiast gaśnie (tak jak przy mocno dodatnich temperaturach).
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
zuzHIR86 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 12 Wrz 2011
Posty: 17
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 16 Sty 2012, 22:20   

zuzHIR86 napisał/a:
mam niestety ten sam problem fiesta 1.4 TDCI 2006 nie pali za pierwszym razem... w 80% przypadków za 2, zdarzało się i za 3.

- płyny wymienione
- filtry wymienione
- świecie żarowe wymienione
- akumulator idealny - sprawdzony


Witam, po kolejnych próbach dojścia do tego dlaczego fiesta nie odpala za pierwszym:
- diagnostyka komputerowa - zero błędów
- świece dobre grzeją
- silnik dobry
- uszczelka pod głowicą cała
- regeneracja wtrysków
- wymiana płytek pod wtryskami
- wypłukanie na stole probierczym

Nie wspominam tu o kosztach całych tych operacji.... NIESTETY ZERO EFEKTU.

Może jeszcze jakieś podpowiedzi?? Co sprawdzić?
Po tych naprawach po zapaleniu motorem rzuca, jakby auto miało wybuchnąć - ustaje po jakiejś chwili.

Napiszcie jak sprawdzić szczelność układu paliwowego metodą garażową (proszę jak dla laika)..
Może jakieś sugestie od czego zacząć wymianę.. przewody?
POMÓŻCIE już nie mam siły do tego auta.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Sty 2012, 23:35   

artax, system bosch odchodzi w zapomnienie dla ukladow ASO bo byl naj mniej obslugowy, na teraz preferuje sie awarie po wyzej 6 roku zycia auta i ona najbardziej bola...
Kontrolka zyje tylko i wylacznie dla USERA auta a nie dla zobrazowania jak to bylo kiedys ile czasu przekaznik pali swiece...
Do tego dochodzi wysoka komprecha i bardzo duzy stopien cisnienia na szynie rail gdzie to wszystko powoduje wrecz natychmiastowe odpalanie silnika przy szczelnych przewodach...

Jesli ktos chce wykonam taka usluge usuniecia problemu odpalania za free, pod warunkiem tego ze umieszcze na forum FAQ jak to wykonywac i gdzie isc krok po kroku... bo niestety lata nam leca ale auta sa co raz nowsze i co raz wiecej ksiegowosci siedzi przy tych projektach. :yes:
_________________

 
 
 
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 18 Sty 2012, 15:08   

zuzHIR86 napisał/a:


- płyny wymienione
- filtry wymienione
- świecie żarowe wymienione
- akumulator idealny - sprawdzone
- diagnostyka komputerowa - zero błędów
- świece dobre grzeją
- silnik dobry
- uszczelka pod głowicą cała
- regeneracja wtrysków
- wymiana płytek pod wtryskami
- wypłukanie na stole probierczym
Po tych naprawach po zapaleniu motorem rzuca, jakby auto miało wybuchnąć - ustaje po jakiejś chwili.
POMÓŻCIE już nie mam siły do tego auta.


Oprócz paliwa jest jeszcze powietrze old a ty tylko wymieniłeś filtr powietrza.
_________________
Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 18 Sty 2012, 17:04   

Fordon jesli ja mam mk 7 1,6 i jest Bosch to dlaczego mowisz ,ze idzie w zapomnienie?Przy chipowaniu ,modyfikacji gościu byl szczęsliwy ,ze to Bosch a nie Simens:)
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.