| Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014,  17:27
 | [MK7] Wentylator? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2012,  10:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | artax napisał/a: |  	  | Mozna takze wydlubać termostat i obserwować czy wiatrak kręci | 
  Że jak? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szumi81   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Krzysiek
 Wiek: 33
 Dołączył: 14 Lut 2012
 Posty: 70
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2012,  13:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | co zrobić z termostatem?   |  
				| _________________ 
   
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2012,  14:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kiedys w Mondeo mialem problem z temperaturą.Przyczyną był nie do konca otwierający się termostat(uklad był na małym obiegu).Po wyjęciu termostatu (auto na duzym obiegu)ostra jazda -brak problemu z temperaturą.Diagnoza ,przymkniety termostat-zrąbany.Wymiana na nowy i zero problemu.Teraz jasne :fajka:Tłumaczyc co to jest duzy i mały obieg?   W tym przypadku termostat zaciął sie w pozycji minimalnego otwarcia na duzy obieg.Pod obiążeniem silnik się grzał.Wąż dużego obiegu był ciepły takze mozna było domniemać ,ze jest ok .Okazało sie ,ze było inaczej.Nie zawsze się psuje w pozycji pelnego otwarcia(problemy z osiągnięciem wlasciwej temperatury-niedogrzanie).
 pzdr
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez artax 8 Paź 2012,  15:06, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2012,  15:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | naprawde nie rozumiem dlaczego chcecie cokolwiek rozbierac, skoro diagnoza termostatu jest b. prosta na aucie, a on jako taki rzadko pada, juz na pewno nie w mlodych autach... |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2012,  15:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Misiek ,zgoda ale ja juz rozne cuda widziałem w plynie chłodzącym,ktore mogą przyblokować termostat.Generalnie dyskusja to gdybanie i wróżenie z fusów.Ja diagnozy zaczynam od prostych rzeczy(często się zdarzają).Nie problem wywalić kasę i być w punkcie wyjścia.Na Mondeo diagnoza termostatu na aucie nie była skutaczna.Tak jak pisałem wyżej. pzdr
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2012,  15:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | artax, Jak wyjmiesz termostat to szansa na włączenie wentylatora na chłodnicy spada prawie do zera, bo nawet otwarty na maxa termostat to jest przynajmniej 2 razy mniejszy przepływ płynu niż bez termostatu, i brak tego elementu praktycznie uniemożliwia osiągnięcie normalniej temperatury pracy silnika, a konieczności włączenia wentylatora to można zapomnieć,,, (chyba ze w nowych dieslach to jest jakoś inaczej) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2012,  15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | w moim przypadu ,ktory opisałem było inaczej.  Po stwierdzeniu ,ze termostat jest do  problem został rozwiązany.Kazdy sposob jest dobry jesli prowadzi do przyczyny.Włączenie wentylatora jest skutkiem. pzdr
 p.s.Pomijam szpecow ,wg ktorych to pewnie głowica walnięta.Co sie wtedy nasłuchałem to moje
  (moj przypadek) |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2012,  16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | To niby lepiej nic nie robić w samochodzie bo nowy?? Ciekawa teoria... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Paź 2012,  19:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | jezeli diagnoza nie wymaga rozbierania, to lepiej nie rozbierac - obudowa termostatu raz rozszczelniona juz tak ladnie trzymac nie bedzie... podobnie kazda inna sruba i uszczelka... zamiast powiedziec chlopakowi zeby obserwowal temp plynu na wskazniku z dokladnoscia do 1st C, proponujecie rozbieranie auta i test wrzatkiem - gdzie tu logika? |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Paź 2012,  08:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Misiek,a wiesz jaka jest diagnoza?Jeśli była by znana to nie ma tematu.Autor postu musi dojść przyczyny dlaczego świrują wentylatory.Nie radzi sobie ,dlatego niech szuka kumatego mechanika .Tutaj będzie ciązko rozwiązać ten problem.Ktoś juz chyba z tym walczył i ja kontaktował bym sie z osobą ,ktora ma ten sam problem.O wynikach poinformował bym aby było dla potomnych   pzdr
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonson22   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Michał
 Wiek: 38
 Dołączył: 13 Sie 2012
 Posty: 66
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sty 2013,  20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widzę że nie tylko ja się zmagam z tym wentylatorem u mnie to wygląda tak: 
 Czasem po nocy jak wsiadam wkładam kluczyk przekręcam zapłon to od razu wiatrak chodzi i nie ważne ile przejadę i jaką ma temperaturę to kręci non stop (oczywiście klima i nawiewy mam wyłączone to i tak kręci)  kiedyś kręcił mi 30 min po wyłączeniu więc się wku*****m i odpiąłem akumulator lecz to nie pomogło więc zacząłem szukać dalej i obok akumulatora macie skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami i tam są dwa przekaźniki od wentylatora jeden duży 70A i jeden mały w tym momencie nie pamiętam ile ma A, na odłączonym akumulatorze wyjąłem ten mały przekaźnik i nim potrząsnąłem i wsadziłem potem popiołem aku i wiatrak przestał chodzić  profilaktycznie kupiłem nowy przekaźnik w fordzie (cena ok 35zł) ale jakiś tydzień temu problem powrócił i teraz częściej się załącza i doprowadza mnie do nerwicy więc wyjąłem ten duży przekaźnik i wsadziłem i na razie jest spokój teraz zbieram się z zakupem nowego dużego przekaźnika koszt w ASO to ok 135zł.
 
 Aby uniknąć tych kosztów jest ktoś może wstanie mi powiedzieć gdzie jest czujnik temperatury płynu chłodniczego w Fiesta MK7 1,6TDCi sport. Bo podejrzewam że może on też być padnięty. Moje drugie pytanie to czy ktoś może polecić jakiś warsztat co dobrze diagnozuje fiesty pod kompem  gdyż przed pakowaniem się w jakie kolwiek koszta chciałbym go dobrze zdiagnozować
   Pozdro i dzięki za odp:)
 |  
				| _________________ https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pit   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 04 Paź 2012
 Posty: 8
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Mar 2013,  08:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | jonson22 - Dokładnie tan sam problem czasem po nocy czy cieplo czy zimno wkladam kluczyk przekrecam i wiatrak chodzi bez przyczyny. Ja studia mam poza swoim miastem tak wiec nie mam możliwośći majsterkowania na parkingu ;p. 
 Wiatrak chodzi np jak jade na krotka trose np 5 km do dziewczyny wyłączam silnik a wiatrak dalej kreci... raz krecil mi z 25 minut... i nie wyłączył się pomaga jak np okolo 7-9 minut po wyłączeniu silnika przekrece kluczyk do kontrolek to wiatrak sie wyłącza.
 
 Na początku sporadyczni mi się tak załączał a teraz coraz cześciej.
 
 Rozmawialem z 2 mechanikami jeden mówil ze termostat (temperature sprawdzic) a drugi tak jak kolega wyzej ze to przeloncznik jak wroce do czestochowy to mi to zrobi.
 
 Dam znac co i jak.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Puff 24 Mar 2013,  18:38, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonson22   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Michał
 Wiek: 38
 Dołączył: 13 Sie 2012
 Posty: 66
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2013,  08:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ostatnio jak mi się znów zawiesił wentylator to już w akcje desperacji wyjołem wszystkie przekaźniki od wentylatora, masz je pod maską po stronie akumulatora, jest duży i mały i one często potrafią się zawieszać, wcześniej pomagało mi wyjęcie tylko małego przekaźnika i było ok ostatnio nawet to nie pomogło więc wyskrobałem duży i kilka krotnie w niego puknąłem ręką wsadziłem po po dzień dzisiejszy mam spokój czyli jakies 5 miesięcy  w oplach był podobny problem z wentylatorami i winą są przekaźniki, jeśli Pamięć mnie nie myli to silnik diesla w fordzie jest robiony przy współpracy z oplem- ale za tę wiedzę nie dam sobie ręki uciąć   
 Pufcio: rozumiem, że czujecie potrzebę cytowania, żeby zaznaczyć do jakiej wypowiedzi się odnosicie, ale cytaty na 2/3 ekranu, gdy prowadzona jest dyskusja 1 na 1, to gruba przesada. Posty oczyszczam.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Puff 24 Mar 2013,  18:32, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pit   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 04 Paź 2012
 Posty: 8
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2013,  18:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak tylko wroce do Częstochowy to odrazu wyminie te przekazniki  mam nadzieje z pomoże dzięki 
 Pufcio: Argument jak wyżej + jak już odpisujesz, to odpisuj pod cytowanym tekstem, a nie w środku, bo wygląda to tak, jakbyś zacytował czyjąś wypowiedź i ani jednego słowa od siebie nie dopisał.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Puff 24 Mar 2013,  18:34, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2013,  19:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jonson22 napisał/a: |  	  | Ostatnio jak mi się znów zawiesił wentylator to już w akcje desperacji wyjołem wszystkie przekaźniki od wentylatora, masz je pod maską po stronie akumulatora, jest duży i mały i one często potrafią się zawieszać, wcześniej pomagało mi wyjęcie tylko małego przekaźnika i było ok ostatnio nawet to nie pomogło więc wyskrobałem duży i kilka krotnie w niego puknąłem ręką wsadziłem po po dzień dzisiejszy mam spokój czyli jakies 5 miesięcy  w oplach był podobny problem z wentylatorami i winą są przekaźniki, jeśli Pamięć mnie nie myli to silnik diesla w fordzie jest robiony przy współpracy z oplem- ale za tę wiedzę nie dam sobie ręki uciąć   
 Pufcio: rozumiem, że czujecie potrzebę cytowania, żeby zaznaczyć do jakiej wypowiedzi się odnosicie, ale cytaty na 2/3 ekranu, gdy prowadzona jest dyskusja 1 na 1, to gruba przesada. Posty oczyszczam.
 | 
 
 No to juz stracileś rękę
  To są silniki PSA   (hdi)robione przez ŻABOJADÓW. pzdr
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonson22   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Michał
 Wiek: 38
 Dołączył: 13 Sie 2012
 Posty: 66
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2013,  20:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | artax, To jestem jednoręczny    dziś znów się załączył i rozładował definitywnie akumulator i gdyby nie uprzejmy Pan z kablami to bym nigdzie nie odjechał  muszę iść kupić nowy przekaźnik i to nie z ASO bo ponoć firma która je robi coś z nimi spiep.... |  
				| _________________ https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pit   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 04 Paź 2012
 Posty: 8
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Kwi 2013,  20:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pogrzebałem w skrzynce z przekażnikami o dziwo bylo tam duzo piasku i syfu 0.o niewiem skąd ale oczyściłem i popukałem w 2 przekażniki od wentylatorów   
 I narazie jest super bez problemu raz mi się załączył wentylator ale to cisłem dosyc mocno i po 3 minutach sam sie wyłączył
  wiec jestem zadowolony dziękuje ze pomoc |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzesiek646   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grzesiek
 Dołączył: 10 Kwi 2012
 Posty: 352
 Skąd: Wwa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2013,  11:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie wczoraj znowu problem się pojawił :/ jechałem spokojnie jakieś 2km, stanąłem pod sklepem i wentylator na pełnych obrotach. Po 5min wróciłem ze sklepu i nadal był załączony. Przestał dopiero w momencie odpalenia samochodu.   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonson22   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Michał
 Wiek: 38
 Dołączył: 13 Sie 2012
 Posty: 66
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2013,  15:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z informacji jakie nabyłem sprawa ma się tak: 
 Przekaźniki które są produkowane do tego modelu nie są próżniowe oraz skrzynka w której są nie jest dobrze uszczelniona i zabezpieczona przed warunkami pogodowymi co za tym idzie dostaje się tam dużo wilgoci piasku brudu itp rzeczy co powoduje zwieranie przekaźników. Rozwiązanie to po wyjęciu przekaźnika jego styki czyścimy drobnym papierem i najlepiej odkurzamy pudełko w którym się znajdują to rozwiązanie tymczasowe. Najlepszą opcją jest wysprzątanie wszystkiego na cacy i dobre zabezpieczenie puszki w której owe przekaźniki siedzą czyli jej dokładne uszczelnienie od dołu i od góry to będę robił w najbliższym czasie jak poprawi się pogoda
     |  
				| _________________ https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzesiek646   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grzesiek
 Dołączył: 10 Kwi 2012
 Posty: 352
 Skąd: Wwa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Kwi 2013,  15:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | W poniedziałek (15.04) wyczyściłem po kolei każdy bolec wszystkich przekaźników. Były mocno zaśniedziałe, niektóre było bardzo ciężko wyjąć - jakby ktoś na klej włożył  Ponadto wyczyściłem całą skrzynke. Do dnia dzisiejszego problem nie pojawił się - mam nadzieje, że operacja poskutkowała. |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |