| Przesunięty przez: szynszyl 5 Kwi 2014,  20:11
 | [MK4] Fiesta MK4 1.25 - dziwna praca silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Wrz 2013,  15:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | LukaszW napisał/a: |  	  | jak wlasnie kable sprawdzic | 
 ciemny garaż lub wieczór, odpalasz i patrzysz czy nie ma przebić do metalowych części i między kablami, dodatkowo można zrosić (np. psikacz do szyb) całość wodą - symulujesz wysoką wilgotność, oglądasz przy wolnych obrotach i przy wyższych.
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LukaszW   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 04 Cze 2007
 Posty: 35
 Skąd: Biedrusko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2013,  10:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za info, dzis podjechalem do mechanika, podlaczyli pod komputer, byl tylko jeden blad "uboga mieszanka paliwa", ale zaczeli grzebac przy doplywie powietrza i stwierdzili ze to przeplywka jest uszkodzona, sprawdzali to jak juz w sumie rozgrzany silnik byl wiec kazalem im poczekac z wymiana do momentu jka bedzie zimny silnik i stwierdza to samo. Pytanie do Was, znawcow:) Czy to moze byc rzeczywiscie wina przeplywki? Koszt nowej ok 400zl, a oni stwierdzili ze w 100% pewni nie sa ze to tylko tego wina bedzie. 
 Jakies propozycje?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luzak   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 01 Wrz 2008
 Posty: 132
 Skąd: Miłosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2013,  11:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja w swoim jak kiedyś zalałem kiepskim paliwem miałem tak samo. Dolałem jakiegoś uszlachetniacza z Orlenu do paliwa i było ok
 Ja przepływki nie mam w swoim, chociaż objawy miałem takie same
 Dlatego Nie wydaje mi się, że to wina przepływomierza.
 Spróbuj najpierw wyczyścić przepływomierz samodzielnie i zalej auto porządnym paliwem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LukaszW   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 04 Cze 2007
 Posty: 35
 Skąd: Biedrusko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2013,  14:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tankuję na orlenie i na lukoilu od 3 lat praktycznie na tych samych stacjach. Ale zrobie tak jak mowisz, juz widzialem tutaj temat o czyszczeniu przeplywomierza wiec dzis odbiore, sprobuje samemu wyczyscic i dam znac co i jak wyszlo. 
 edit:
 
 Ok Fiescinka jak nowka sztuka niesmigana:) wpadli na ten sam pomysl i przeczyscili przeplywomierz, dodatkowo zlokalizowali nieszczelnosc w kolektorze i tez naprawili, w tej chwili autko druga mlodosc przezywa:) Dzieki wszystkim za pomoc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ravenpoz   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Jarek
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Cze 2011
 Posty: 136
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2013,  19:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | hej, a ta nieszczelność w kolektorze, to gdzie? |  
				| _________________ pozdrawiam
 ---
 benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LukaszW   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 04 Cze 2007
 Posty: 35
 Skąd: Biedrusko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2013,  08:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tego Ci juz niestety nie powiem bo przyjechalem do mechanika to juz gotowe bylo. Dzis autko z ranca ladnie sie pokulalo bez rozgrzewania. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | x_alien   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 08 Mar 2013
 Posty: 3
 Skąd: jawor
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Paź 2013,  17:29   Rosnące obroty przy zatrzymywaniu. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam irytujący problem w mojej mk4. Mianowicie w momencie zatrzymywania się np. skrzyżowanie, zaczynają wzrastać mi obroty do 2-2,5 tys. silnik zaczyna wyć. Po chwili jakichś 10-15 sekundach wszystko wraca do normy. O co tu może chodzić ?
 Krokowiec czyszczony, czujnik przepustnicy też , ogólnie wszystko mi znajomy przeczyścił ale nic nie pomogło.
 Proszę o pomoc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2013,  19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już mi ręce opadają z tą moją czarną perłą, ostatnio juz wymieniłem świece ,kable przepływomierz ,czujnik temperatury , krokowe kilka razy i nadal mam problem z porannym odpalaniem , znaczy odpala ale jak ssanie puszcza to silnik wahając się gaśnie , po  tym jak się go na gazie podtrzyma i się silnik nagrzeje to chodzi ale nie równo i ogólnie do doopy. Już mi się pomysły kończą i chcę wstawić auto do jakiegoś warsztatu który specjalizuje się w fordach i ma odpowiednie kompy żeby zdiagnozować co się dzieje . Macie może jakiś namiar na dobrego mechanika z kompem (a nie słuchacza czy wymieniacza) w Warszawie , jak tak to poproszę bo mam powoli dość tego kurdupla   |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2013,  19:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już mi ręce opadają z tą moją czarną perłą, ostatnio juz wymieniłem świece ,kable przepływomierz ,czujnik temperatury , krokowe kilka razy i nadal mam problem z porannym odpalaniem , znaczy odpala ale jak ssanie puszcza to silnik wahając się gaśnie , po  tym jak się go na gazie podtrzyma i się silnik nagrzeje to chodzi ale nie równo i ogólnie do doopy. Już mi się pomysły kończą i chcę wstawić auto do jakiegoś warsztatu który specjalizuje się w fordach i ma odpowiednie kompy żeby zdiagnozować co się dzieje . Macie może jakiś namiar na dobrego mechanika z kompem (a nie słuchacza czy wymieniacza) w Warszawie , jak tak to poproszę bo mam powoli dość tego kurdupla   |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2013,  15:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i sprawa się wyjaśniła (prawie) nie mogą dojść do ładu z tymi obrotami złapałem się ostatniej deski ratunku i oddałem auto do warsztatu na ul.Dobra 32 . Nie zdążyłem daleko odjechać (po zostawieniu auta) telefon , że zrobione ha ha ha. Okazało się że jakaś rurka podciśnienia przy trójniku ma pęknięcie długości z 6 cm !!!!! i jest jakaś przypłaszczona. Do tego podobno kostka od sondy lambdy było tylko lekko wsadzona w nie wpięta (więc pewnie w ogóle nie miałem sondy ha ha ha). Auto śmiga ładnie nie ma kłopotów przy odpalaniu , nie gasnie , nie dławi się .......... Żeby nie było do końca kolorowo to lekko obroty na luzie (nieraz) się poruszają ale sądzę że to już wina krokowego bo przy moich wcześniejszych poszukiwaniach wymieniałem wiele rzeczy w tym krokowy , raz na inna używkę potem na nowy zamiennik i tu widzę problem..muszę chyba poszukać nowego orginału
  ale po wizycie w warsztacie i tak jestem haapy . |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2013,  15:03 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Roni71 napisał/a: |  	  | Żeby nie było do końca kolorowo to lekko obroty na luzie (nieraz) się poruszają ale sądzę że to już wina | 
 
 Może po paru(nastu) km komp się ogarnie, bo teraz dostaje zupełnie inne wartości, niz na uszkodzonych podciśnieniach
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2013,  15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też mam taką nadzieję , nie dość że dziurawe podciśnienie to nie podpięta sonda .Ale powiem że zupełnie inna jazda   |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ravenpoz   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Jarek
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Cze 2011
 Posty: 136
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2013,  17:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | hej, a gdzie jest ta rurka i jak ją zlokalizować? 
 dzięki
 |  
				| _________________ pozdrawiam
 ---
 benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2013,  17:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja nie mam pojęcia , u mnie mechanik z lokalizował rurki pod cisnienia z jakimś trójnikiem , coś wspominał o odpowietrzeniu wału korbowego czy jak ....ale ja nie wiem nie znam się ha ha ha |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mati   
 Model: Ford Fiesta Mk5`99
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.3i/50KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 23 Wrz 2013
 Posty: 17
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2013,  10:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rurki od podciśnienia... konkretnie chodzi o odpowietrzenie skrzyni korbowej. Pod kolektorem dolotowym masz taki trójnik plastikowy z trzema wężami gumowymi, bez żadnych zacisków na końcach ściągasz i sprawdzasz czy masz szczelność. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ravenpoz   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Jarek
 Wiek: 42
 Dołączył: 14 Cze 2011
 Posty: 136
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2013,  10:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | o dzięki, przyda się ta informacja. cichaczem liczyłem, że ktoś będzie wiedział   |  
				| _________________ pozdrawiam
 ---
 benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkonst   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 60
 Dołączył: 04 Sie 2010
 Posty: 16
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Maj 2014,  08:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odświeżę trochę temat. Od pewnego czasu moja Fiesta szarpie na niskich obrotach (mniej więcej do 2500). Nie ma znaczenia, który bieg, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny.
 Gdzie szukać przyczyny?
 |  
				| _________________ Pozdrowienia mkonst
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Maj 2014,  20:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | na początek sprawdzić układ zapłonowy: kable i świece, kiedyś miałem takie objawy jak padł MAP, ale przy okazji paliła jak smok. |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |