| Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014,  19:49
 | [MK3] Po wymianie termostatu i płynu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lis 2013,  01:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | takie same wskazania ma grupa vw, bmw i pewnie wiele innych nowszych aut. Komputer oszukuje kierowce i tyle   | 
 jeżeli w suzuki maruti jest komputer , albo w hondach z lat 70 to pewnie tak ...
 Widać po prostu niechlujstwo inżynierów i tyle. Silnik powinien unikać wahań temperatury bo skraca to czas eksploatacji np uszczelek pod głowicą. Taki temat zamordował wspaniałe silniki rovera z serii K16.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lis 2013,  02:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | diodalodz, może w tamtych autach temperatura silnika jest stabilniejsza, ale w nowych jest to na 90% oszustwo kompa. W BMW (e39) dla przykaldu temperatura była cały czas stabilna, by nagle pójść w maks czerwonego pola. Nie sądzę, by stan pomiędzy temperaturą roboczą a "uwaga gotuje się" trwał 1 sekunde. Natomiast w swojej skodzie nigdy nie wyszedłem poza połowe skali... Gdy włącza się wiatrak, wskaźnik stoi równo na połowie... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemo_rsr   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`99
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Przemek
 Wiek: 35
 Dołączył: 12 Kwi 2010
 Posty: 916
 Skąd: Markuszowa(RSR)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lis 2013,  10:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kazek,  ale jak się boisz o pompę to ją po prostu wymień , jak nie była nigdy wymieniana, koszt nie za duży, a masz spokój   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lis 2013,  12:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | przemo_rsr napisał/a: |  	  | Kazek,  ale jak się boisz o pompę to ją po prostu wymień , jak nie była nigdy wymieniana, koszt nie za duży, a masz spokój   | 
 Jeśli chodzi o pompę wody to nie rozumiem po co to robić.
 W 1.1 OHV pompa nie jest napędzana rozrządem tylko paskiem klinowym.
 Nie ma się czego bać gdy się psuje zaczyna stukać albo ciec. Silnika nie jest w stanie uszkodzić, więc poco ją ruszać ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lis 2013,  14:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Nie ma się czego bać gdy się psuje zaczyna stukać albo ciec. Silnika nie jest w stanie uszkodzić, więc poco ją ruszać ? | 
 
 Silnik się przegrzeje jak pompa siądzie.
 Pompe można sprawdzić po zdjęciu paska klinowego. Ja sprawdzałem jak chodzi na łożyskach i czy jest jakiś luz.
 |  
				| _________________ Był:
 Fiat 126p Elegant 1998 r.
 Była:
 Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.