| Przesunięty przez: szynszyl 23 Mar 2014,  12:58
 | Brak iskry w 1.1 gaźnik | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sty 2014,  14:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odłącz moduł i kostkę czujnika. Ustaw miernik na tester diod, buzzer.
 Zmierz oba piny kostki czujnika walu, powinna być przerwa.
 Następnie pozostaw elektrodę w jednym pinie kostki położenia wału i odszukaj parę w kostce od modułu.
 Potem zrób tak samo z drugim pinem.
 Bedziesz miał pewność że połączenie czujnik poł wału <-> moduł jest sprawne
 
 Potem odłącz kabel od cewki. wepnij się w pierwszy pin i poszukaj pary w gnieździe modułu (to jest odpalanie 1 połówki cewki) następnie zrób to samo dla 3 pinu cewki (to jest odpalanie 2 połówki cewki).
 W tym momencie masz już zlokalizowane 4 piny w gnieździe modułu.
 Następnie wepnij się w 2 pin cewki i znajdź parę w gnieździe modułu (pewno bedzie to przewód czarny - to zasilanie modułu)
 Następnie poszukaj przewodu prawdopodobnie brązowego w gnieździe modułu i zobacz czy masz przejście do masy . Jeśli jest masa jest sprawna (pomiar możesz potwierdzić ustawiając miernik na omomierz 200 ohm, odczyt powinien być poniżej 10.
 w tym momencie masz już
 
 zasilanie
 masę
 1 przew. czuj. położenia wału
 2 przew. czuj. położenia wału
 wyzwalanie cewki 1
 wyzwalanie cewki 2
 Jeśli te połączenia są sprawne, a na czarnym jest zasilanie po stacyjce auto powinno odpalić chyba, że jest uszkodzony moduł.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grochu1103   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 32
 Dołączył: 17 Gru 2013
 Posty: 18
 Skąd: Czeberaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sty 2014,  22:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ponownie. W Fieście niestety jest uszkodzony moduł zapłonowy, tak jak się obawiałem.
 Dzięki za porady w sprawie sprawdzenia, na przyszłość będę wiedział co i jak.
 Muszę poszukać  teraz modułu...
 Pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grochu1103   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 32
 Dołączył: 17 Gru 2013
 Posty: 18
 Skąd: Czeberaki
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grochu1103   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 32
 Dołączył: 17 Gru 2013
 Posty: 18
 Skąd: Czeberaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2014,  15:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kupiłem moduł ESC, iskry nadal nie ma. Wymieniłem cewkę, czujnik położenia wału, moduł, kable WN, świece i nadal nic. Już nie wiem co może być. Jakieś sugestie? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grochu1103   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 32
 Dołączył: 17 Gru 2013
 Posty: 18
 Skąd: Czeberaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2014,  21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Iskra się nareszcie pojawiła, ale często ginie. Silnik ładnie pracuje jak odpali, ale potrafi zgasnąć. Zauważyłem że jeśli iskra zginie to wystarczy wcisnąć pedał sprzęgła i zsunąć z niego nogę tak żeby szybko oddał (odstrzelił). Wtedy pojawia się znowu. Dziwne to jakieś jest. Co może być jeszcze nie tak? Proszę o szybką odpowiedź, może ktoś miał taki śmieszny i podobny problem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2014,  19:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | zobacz czy ci się wał nie rusza. Może uszkodziły się pierścienie oporowe w silniku i wał chodzi na boki. złap za koło pasowe i próbuj wcisnąć i wyciągnąć. Luzu nie powinno być. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grochu1103   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 32
 Dołączył: 17 Gru 2013
 Posty: 18
 Skąd: Czeberaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2014,  22:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Luzu nie ma na szczęście |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2014,  22:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to to eliminuje strzał ze sprzęgła. Chyba, że masz problemy z przekaźnikami w skrzynce bezpieczników i one od drgań żyją swoim życiem. Bez podpięcia oscyloskopu i obserwacji przebiegu z czujnika wału ciężko dalej podejmować diagnozę. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grochu1103   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 32
 Dołączył: 17 Gru 2013
 Posty: 18
 Skąd: Czeberaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2014,  09:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok. Na razie jeździ dobrze. Zobaczymy jak będzie dalej. PS. Jak nazywa się czujnik wkręcony w gaźnik i do czego służy? On chyba jest winowajcą.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lut 2014,  22:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | zrob zdjęcie . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grochu1103   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 32
 Dołączył: 17 Gru 2013
 Posty: 18
 Skąd: Czeberaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lut 2014,  12:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lut 2014,  12:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcinowaty ma rację. To jest elektodysza. Ma za zadanie po wyłączeniu kluczyka odciąć paliwo na dyszę wolnych obrotów. Dzięki temu silnik ładniej gaśnie i jest mniejsze prawdopodobieństwo przylania. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grochu1103   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 32
 Dołączył: 17 Gru 2013
 Posty: 18
 Skąd: Czeberaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lut 2014,  16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Można to jeszcze gdzieś w ogóle kupić ? Na allegro nie znalazłem niestety
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lut 2014,  22:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | można to uszkodzić by było cały czas otwarte. To sposób doraźny, efektem jest czasami dłuższe wygaszanie silnika. http://www.eter-mot.com/ Oni moga mieć ale raczej w zaporowej cenie. Jeśli coś to pozostaje ci szukanie takiego samego gaźnika od escorta/oriona/fiesty.
 Możesz go sprawdzić podłączając +12V, powinien się otworzyć (słychać to i czuć).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grochu1103   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 32
 Dołączył: 17 Gru 2013
 Posty: 18
 Skąd: Czeberaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lut 2014,  00:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie czasami długo schodzi z obrotów i chwilę trzeba zakręcić żeby Fiesta ponownie odpaliła jeśli zostanie zgaszona. I tak, kiedy próbuję zerwać (przy smalić kapcia krótko mówiąc) To potrafi zgasnąć i później nie ma iskry.
 Zdjęcie kapturka na włączonym zapłonie z tej elektrodyszy i kilkakrotne ponowne dotknięcie do niej i załozenie go ( kapturka) z powrotem powoduje powrót iskry i silnik odpala za pierwszym razem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |