| Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014,  17:29
 | [MK4] Czy warto samemu wymieniać rozrząd i jakiej firmy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | przemo_rsr   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`99
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Przemek
 Wiek: 35
 Dołączył: 12 Kwi 2010
 Posty: 916
 Skąd: Markuszowa(RSR)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2014,  22:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | kuba87,  dopiero fiesta MK5 dostała silniki TDDI,  a tak były klekoty montowane, takie jak w mk3 tylko trochę pompy były zmodernizowane,  ja bym nie przekraczał przebiegu 60 000km, gdyz w tych silnikach  czyli Endura DE  lubią się zrywać paski rozrządu   
 boas43, ale czy jest sens na 1 raz kupować blokady ? dobierz odpowiednie wiertła bądź trzpienie, i będzie to samo a za darmo
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | boas43   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 28 Cze 2013
 Posty: 43
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2014,  22:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprobuję cos zdzialac domowymi sposobami.....ale zanim zaczne wolę pytac sie tutaj - Was   
 A czy do dokrecania rolek itp. rzeczy/elementow rozrządu  należy w teori/praktyce uzyć klucza dynanometrycznego ?
 
 - no i standartowe pytanie jakiej firmy rozrząd ?
 
 W intercarsie do tego modelu są z jednej firmy 3 zestawy rozrzadu !? Nawet po podaniu im VIN-a panowie w sklepie zglupieli i stwierdzili ,że nie wiedza i najlepiej zdemontowac stary rozrzad i dopiero wtedy kupic ...
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2014,  22:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | boas43 napisał/a: |  	  | należy w teori/praktyce uzyć klucza dynanometrycznego ? | 
 
 W teorii tak, w praktyce - ja nie używałem.
 
 
  	  | boas43 napisał/a: |  	  | - no i standartowe pytanie jakiej firmy rozrząd ? | 
 
 Najlepiej to oryginał
   Ja osobiście mam teraz założony rozrząd SKF
 |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | boas43   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 28 Cze 2013
 Posty: 43
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2014,  22:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam własnie okazje kupic rozrząd SKF za 150 pln (2 paski,rolki itp.) - warto ? Oczywiscie wczesniej sprawdzę czy on bedzie pasował.
 
 Pompe wody podpowiadali mi zebym kupil z metalowym "wiatraczkiem"....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2014,  23:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozrząd jak rozrząd, ja i tak wymienię po przejechaniu max 40tyś |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | boas43   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 28 Cze 2013
 Posty: 43
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sty 2014,  19:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok panowie - silnik porozkrecalem i rozrzad mam na wierzchu - oczywiscie nie ściagałem go tylko narazie probiłem mu fotki i ogolnie zrobilem ogledziny . I sprawa sie ma tak: 
 - paski wygladaja jak nowe - zadnych widocznych uszkodzeń, przetarć  itp mimo że autko na nim przejechalo około 60.000 - wymieniać ?
 
 - nie wiem jak u Was ale u mnie w rozrządzie sa 2 paski + 2 rolki (plastikowa oraz metalowa )
 + 2 kóleczka z żabkami ( sorrki ale nie znam ich fachowych nazw). Chciałem zakupic pelen komplet ale wszedzie w zestawach mają 2 paski + 3 kołeczka - a co z czwartym ?
 
 - Czy mozna samemu i jak wymienić uszczelniacz wału korbowego ? Jaki jest jego symbol moze znacie ?
 
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sty 2014,  21:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | boas43 napisał/a: |  	  | - paski wygladaja jak nowe - zadnych widocznych uszkodzeń, przetarć itp mimo że autko na nim przejechalo około 60.000 - wymieniać ? | 
 
 Jak najbardziej. Dopiero po zdjęciu paska i wygięciu na zębach będziesz widział że jego kondycja może nie być już najlepsza.
 
 
  	  | boas43 napisał/a: |  	  | - nie wiem jak u Was ale u mnie w rozrządzie sa 2 paski + 2 rolki (plastikowa oraz metalowa ) + 2 kóleczka z żabkami ( sorrki ale nie znam ich fachowych nazw). Chciałem zakupic pelen komplet ale wszedzie w zestawach mają 2 paski + 3 kołeczka - a co z czwartym ?
 
 | 
 
 Przy okazji zmiany rozrządu wymienia się:
 -napinacz paska pompy wtryskowej
 -napinacz paska rozrządu
 -rolkę pośrednią zębatą (widać ją na 9 zdjęciu, mniej więcej w centralnej części zdjęcia po prawej stronie od koła pasowego wałka rozrządu, po lewej jest napinacz)
 -paski
 -pompę wody (7 zdjęcie, rdzawe kółko po lewej stronie)
 
 Prócz tego w tym silniku nie wymienia się nic więcej w temacie samego rozrządu.
 Jeszcze jedna rolka zębata, która jest po lewej stronie koła pasowego wału, które napędza alternator to napęd pompy oleju, i tego się nie zmienia, chyba że się konkretnie posypie.
 
 A co do uszczelniacza wału, musisz pytać w sklepie, ale same uszczelniacze wału są takie same w 1.8D/TD/TDDI niezależnie od rocznika.
 
 Do Twojego silnika będzie pasował ten rozrząd:
 http://allegro.pl/rozrzad...3826105245.html
 
 Zwróć uwagę na napinacz głównego paska rozrządu - U ciebie jest prosty, na sprężynkę.
 |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Proboszcz1   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 20 Sie 2014
 Posty: 3
 Skąd: Jordanów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2014,  08:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | panowie czy da się zrobić rozrząd bez wyciągania silnika w silniku 1.8 di endura 75KM.jest strasznie trudny dostęp i jak to jest że wałek rozrządu jest tylko z pompą a nie wałem korbowym?Jak to ustawić na znakach?Jest tam jeszcze jakiś łańcuch? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2014,  08:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Da się - odpinasz łapę po stronie pasażera i wio. Bez tego to jak operowanie migdałków nacięciem w podbrzuszu   
 Masz tam łańcuch i pasek. Tego 1. się generalnie nie dotyka, póki nie dzwoni.
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Proboszcz1   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 20 Sie 2014
 Posty: 3
 Skąd: Jordanów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2014,  10:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tylko strasznie tam mało miejsca,łapa odkręcona ale dojścia wogóle nie ma.trzeba ściągać pasek wieloklinowy?Czy wystarczy tą metalową pokrywe zdjąć?Pokrywe zaworów też trzeba zdjąć i włożyć płaskownik w tył wałka? 	  | Pufcio napisał/a: |  	  | Da się - odpinasz łapę po stronie pasażera i wio. Bez tego to jak operowanie migdałków nacięciem w podbrzuszu   
 Masz tam łańcuch i pasek. Tego 1. się generalnie nie dotyka, póki nie dzwoni.
 | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2014,  10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | wykrec zbiorniczek wyrownawczy czy co ci tam przeszkadza, motor na lewarku unies, nie trzeba zdejmowac paska wieloklinowego ( przynajmniej w focusie nie trzeba) zdejmij pokrywe walka, krec motorem w prawo az krzywki walka na pierwszym cylindrze beda celowaly do gory, sprawdz naciecie na walku, jesli pasuje zablokuj walek, pompe blokujesz bodaj wiertlem 8 poluzuj 3 sruby na kole pompy wtryskowej(klucz 10mm) luzujesz napinacz zdejmujesz pasek, montarz w kolejnosci odwrotnej, warto sobie przed luzowaniem paska zaznaczyc kola farbka ulatwi to potem ponowne ustawienie po obroceniu silnika w celu sprawdzenia czy nie ma kolizji |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Proboszcz1   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 20 Sie 2014
 Posty: 3
 Skąd: Jordanów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2014,  10:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wielkie dzięki kolego.Ma ktoś może jakiś schemat lub coś jeszcze powie na ten temat? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |