| Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014,  12:07
 | [MK4] Obroty 3000 lub 5000 na luzie + głośno wyje | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2015,  17:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | czujnik VSS ?  to raczej nie to ... robiłeś reset kompa po tych operacjach ?
 krokowiec firmówka czy chinol z allegro ?
 sonda lambda sprawna ?
 może coś przy przepustnicy ci sie zacina ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wito74   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 23 Lut 2014
 Posty: 8
 Skąd: Kamień Pomorski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2015,  18:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | TSRules, reset robiony, krokowiec nówka firmówka. Sondy nie sprawdzałem ale myślę że to nie to bo spalanie nie jest jakoś drastyczne, Jest około litra większe od kiedy zaczeły się cyrki z obrotami ale tłumaczę to podniesionymi obrotami na jałowym. Podejrzewam VSS bo po odpięciu obroty nie szaleją, ładnie płynnie schodzą. 
 Przepustnica sprawdzana, czyszczona i podmieniana na drugą także to nie to.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2015,  21:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie wina vss'a, mogę się założyć, że Twój jest sprawny, a jego odpięcie to pudrowanie problemu. Bez vss co najwyżej silnik może Ci czasami przygasać do 500obr, za nic więcej nie odpowiada - sygnał idzie tylko do ecu silnika(chyba że są cyfrowe zegary to jeszcze do nich). 
 Sprawdź wężyki od podciśnień, a w szczególności te do zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej (pod kolektorem dolotowym, wężyki w środku barana) oraz sam zawór.
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wito74   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 23 Lut 2014
 Posty: 8
 Skąd: Kamień Pomorski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2015,  20:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcin, masz rację to nie wina VSSa. Dzisiaj jeździłem pół dnia z odłączoną wtyczka i problem czasami się pojawiał. Zaczął taj jak napisałeś przygasać a czasami nawet gasnąć i tak już pozostał :( Jutro przed pracą zrobię reset ECU i zobacze czy wróci do swojej normy. Jak sprawdzić ten zawór od odpowietrzenia?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2015,  20:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | ten zaworek powinien być jednokierunkowy, a po jakimś czasie puszcza w dwie strony, żeby się do niego dostać trzeba zdemontować kolektor, ja jak miałem śliwkę to dołączyłem odpowietrzenie z bloku do tego od pokrywy zaworów i opary wyciągało przez puszkę filtra, króćce w kolektorze zaślepiłem |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wito74   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 23 Lut 2014
 Posty: 8
 Skąd: Kamień Pomorski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2015,  18:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcin, twój trop okazuje się trafny. Mam nieszczelność na jednym przewodzie odpowietrzenia skrzyni, jest założony przez poprzedniego właściciela zbyt luźny. Znasz może średnicę węża co wchodzi w zawór? Jest możliwość sprawdzenia tego zaworu bez demontażu kolektora?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2015,  21:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie wiem jakie są wymiary, chyba raczej go nie sprawdzisz bez demontażu |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wito74   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 23 Lut 2014
 Posty: 8
 Skąd: Kamień Pomorski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2015,  21:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki Marcin, za pomoc. Jeszcze tylko techniczne pytanie. Patrząc na zdjęcie zaworu nie jest on w żaden sposób przykręcany tylko wciśnięty w uszczelkę? Jeżeli tak to może uda się do niego dostać po odkręceniu krokowca  Póki co spróbuję dosztukować przewód i zobaczę co się będzie działo. 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lut 2015,  19:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wito74 napisał/a: |  	  | Patrząc na zdjęcie zaworu nie jest on w żaden sposób przykręcany tylko wciśnięty w uszczelkę? Jeżeli tak to może uda się do niego dostać po odkręceniu krokowca | 
 nie jestem w stanie Ci pomóc, bo nie pamiętam, robiłem to jakieś 3 lata temu...
 przed kompem tego nie zrobisz, a nie wiadomo czego nie trzeba żeby to sprawdzić
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |