| Brak wolnych obrotów i zła mieszanka. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Shadk-k   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 26 Wrz 2014
 Posty: 45
 Skąd: K-Koźle
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2014,  12:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety musiałem oddać manometr ale coś mi się wydaje, że nie przekraczało 3,5 bara.. 
 [ Dodano: Sro Paź 22, 2014 16:53 ]
 Gdzie dokładnie jest ten zawór przelewowy?
 
 [ Dodano: Czw Paź 23, 2014 09:41 ]
 Wpadł do mnie znajomy mechanik i twierdzi że to panewki albo sworzeń tłoka..
 
 Napiszę dokładniej jak to wygląda teraz:
 
 Odpalam zimny silnik, zastukają popychacze - cichną.
 
 Zimny na jałowym chodzi cicho, po mocniejszym przygazowaniu słychać stukanie, szczególnie w ostatniej fazie schodzenia z obrotów, póki dalej jest zimny to stukanie cichnie.
 
 Im silnik cieplejszy tym stukanie mocniejsze i przestaje cichnąć na jałowym..
 
 Panewki korbowodowe, główne czy sworzeń?
 
 Spuściłem olej, jak starczy mi dziś czasu to zrzucę michę..
 
 [ Dodano: Czw Paź 23, 2014 23:52 ]
 Oto winowajca z pierwszego korbowodu i dla porównania z 4-tego..
 
 Wał też dostał po dupie ale zostawiam go bez szlifu - jak się rozpadnie to zmienię silnik
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  07:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | o, ko*wa. ale rozdymało. zawór przelewowy, jest po lewej stronie kola pasowego(patrzac na nie), nakretka jest wkrecana lekkim skosem w korpus pompy. kanałt w wale bym sprawdził na drożnosc, i poszukał chociaz innej korby. |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Shadk-k   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 26 Wrz 2014
 Posty: 45
 Skąd: K-Koźle
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  08:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przelew znalazłem - na śrubę imbusową - odkręciłem ale nie czułem żadnej sprężynki, ani nic, przynajmniej na tyle ile mogłem wsadzić mały palec   
 Masz jakiś pomysł na sprawdzenie kanału?
 
 Korba w ogóle nie ucierpiała, wał niestety nie miał tyle szczęścia ale to już jego problem
   
 Dzisiaj wrzucę nowe panewki i miejmy nadzieje że 3-4 wyścigi to pojeździ, później zmiana pieca
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  08:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | musisz tam zajrzeć   jak motor zmieniasz to szukaj zeteza, albo RSa
   dmuchaj powietrzem w kanał w wykorbieniu, i palcami bedziesz czuł czy powietrze leci, ja bym jeszcze główne sprawdził.
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez kuba87 24 Paź 2014,  08:41, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Shadk-k   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 26 Wrz 2014
 Posty: 45
 Skąd: K-Koźle
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  08:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mówisz o przelewie czy otworze w wale?:P 
 Do przelewu nie dam rady bez demontażu pompy, zaś do wału.. - kanał jest ok ale czy gdzieś go wewnątrz nie zapchało się nie dowiem
   
 Ew. spróbuje walnąć kompresorem w otwór na 4 tym garze i zobaczymy czy 1 przedmucha
   
 Jak z tym przelewem w ogóle? Powinno coś być po odkręceniu tego korka?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  08:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak masz miche zdjęta to zdjac pompe to 30 minut, rozrzad w cvh jest bajecznie prosty   |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Shadk-k   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 26 Wrz 2014
 Posty: 45
 Skąd: K-Koźle
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  10:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiem - ściągałem go już ze 4 razy   
 Tylko co mam z tym przelewem w końcu zrobić ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  11:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | spr czy tłoczek nie jest zacięty   |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Shadk-k   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 26 Wrz 2014
 Posty: 45
 Skąd: K-Koźle
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  11:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok, poszperam i dam znać   
 [ Dodano: Sob Paź 25, 2014 03:58 ]
 No to już mam przyczynę - brak zaworu przelewowego i sprężynki
   
 Wydaje mi się, że zrobił to specjalnie jakiś mechanik żeby złapać klienta na remont..
 
 Z rana jadę na szrot wyciągnąć tłoczek i sprężynkę z escorta i składam wszystko do kupy..
 
 Panewki zmienione - wał jest nawet gładki po oczyszczeniu ale jest mikro luz.. Na 4-tej korbie o dziwo też mimo że panewka była cała, 2 i 3 siedzą dobrze..
 
 Pojeździ trochę, a później albo zmienię cały silnik albo sam wał doprowadzę do porządku..
 
 Dam jeszcze znać jak po poskładaniu
   
 [ Dodano: Sob Paź 25, 2014 04:01 ]
 Btw. panewek głównych nawet nie sprawdzałem - nie ma to sensu przy docelowym przeznaczeniu tego auta i stanie wału.
 
 Drożność kanałów w wale sprawdziłem kompresorem - wszystko ok.
 
 Dodatkowo jak czyściłem miskę olejową to znalazłem ładny bonus - zapinkę zaworu
  Tylko w starej jak i w nowej głowicy żadnej nie brakuje   
 [ Dodano: Sob Paź 25, 2014 14:34 ]
 Edit: sorry jednak nie ta śruba na imbus po lewej stronie pompy - nie zauważyłem tej 2 cm niżej - sprężynka jest ale zaworka nie mogę wyciągnąć.. Próbowałem wydmuchać go kompresorem i wydłubać magnesem - nic..
 
 Pompa moczy się teraz w nafcie
   
 [ Dodano: Sro Lis 12, 2014 14:09 ]
 Silnik poskładany, odpalony - zapiernicza jak wściekły.
 
 Przeżył już jeden wyścig i panewka znowu się odezwała
   
 Szukam nowego silnika
   
 BTW. Wyjdzie górą czy koniecznie dołem? Bo mam dół zaspawany osłoną miski..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |