Brak wolnych obrotów i zła mieszanka. |
Autor |
Wiadomość |
Shadk-k
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 45 Skąd: K-Koźle
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 13:44
|
|
|
Niestety musiałem oddać manometr ale coś mi się wydaje, że nie przekraczało 3,5 bara..
[ Dodano: Sro Paź 22, 2014 16:53 ]
Gdzie dokładnie jest ten zawór przelewowy?
[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 09:41 ]
Wpadł do mnie znajomy mechanik i twierdzi że to panewki albo sworzeń tłoka..
Napiszę dokładniej jak to wygląda teraz:
Odpalam zimny silnik, zastukają popychacze - cichną.
Zimny na jałowym chodzi cicho, po mocniejszym przygazowaniu słychać stukanie, szczególnie w ostatniej fazie schodzenia z obrotów, póki dalej jest zimny to stukanie cichnie.
Im silnik cieplejszy tym stukanie mocniejsze i przestaje cichnąć na jałowym..
Panewki korbowodowe, główne czy sworzeń?
Spuściłem olej, jak starczy mi dziś czasu to zrzucę michę..
[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 23:52 ]
Oto winowajca z pierwszego korbowodu i dla porównania z 4-tego..
Wał też dostał po dupie ale zostawiam go bez szlifu - jak się rozpadnie to zmienię silnik
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 08:17
|
|
|
o, ko*wa. ale rozdymało. zawór przelewowy, jest po lewej stronie kola pasowego(patrzac na nie), nakretka jest wkrecana lekkim skosem w korpus pompy. kanałt w wale bym sprawdził na drożnosc, i poszukał chociaz innej korby. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Shadk-k
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 45 Skąd: K-Koźle
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 09:26
|
|
|
Przelew znalazłem - na śrubę imbusową - odkręciłem ale nie czułem żadnej sprężynki, ani nic, przynajmniej na tyle ile mogłem wsadzić mały palec
Masz jakiś pomysł na sprawdzenie kanału?
Korba w ogóle nie ucierpiała, wał niestety nie miał tyle szczęścia ale to już jego problem
Dzisiaj wrzucę nowe panewki i miejmy nadzieje że 3-4 wyścigi to pojeździ, później zmiana pieca |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 09:38
|
|
|
musisz tam zajrzeć
jak motor zmieniasz to szukaj zeteza, albo RSa
dmuchaj powietrzem w kanał w wykorbieniu, i palcami bedziesz czuł czy powietrze leci, ja bym jeszcze główne sprawdził. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
Ostatnio zmieniony przez kuba87 24 Paź 2014, 09:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Shadk-k
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 45 Skąd: K-Koźle
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 09:41
|
|
|
Mówisz o przelewie czy otworze w wale?:P
Do przelewu nie dam rady bez demontażu pompy, zaś do wału.. - kanał jest ok ale czy gdzieś go wewnątrz nie zapchało się nie dowiem
Ew. spróbuje walnąć kompresorem w otwór na 4 tym garze i zobaczymy czy 1 przedmucha
Jak z tym przelewem w ogóle? Powinno coś być po odkręceniu tego korka? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 09:43
|
|
|
jak masz miche zdjęta to zdjac pompe to 30 minut, rozrzad w cvh jest bajecznie prosty |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Shadk-k
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 45 Skąd: K-Koźle
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 11:25
|
|
|
Wiem - ściągałem go już ze 4 razy
Tylko co mam z tym przelewem w końcu zrobić ? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 12:00
|
|
|
spr czy tłoczek nie jest zacięty |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Shadk-k
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 45 Skąd: K-Koźle
|
Wysłany: 24 Paź 2014, 12:42
|
|
|
Ok, poszperam i dam znać
[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 03:58 ]
No to już mam przyczynę - brak zaworu przelewowego i sprężynki
Wydaje mi się, że zrobił to specjalnie jakiś mechanik żeby złapać klienta na remont..
Z rana jadę na szrot wyciągnąć tłoczek i sprężynkę z escorta i składam wszystko do kupy..
Panewki zmienione - wał jest nawet gładki po oczyszczeniu ale jest mikro luz.. Na 4-tej korbie o dziwo też mimo że panewka była cała, 2 i 3 siedzą dobrze..
Pojeździ trochę, a później albo zmienię cały silnik albo sam wał doprowadzę do porządku..
Dam jeszcze znać jak po poskładaniu
[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 04:01 ]
Btw. panewek głównych nawet nie sprawdzałem - nie ma to sensu przy docelowym przeznaczeniu tego auta i stanie wału.
Drożność kanałów w wale sprawdziłem kompresorem - wszystko ok.
Dodatkowo jak czyściłem miskę olejową to znalazłem ładny bonus - zapinkę zaworu Tylko w starej jak i w nowej głowicy żadnej nie brakuje
[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 14:34 ]
Edit: sorry jednak nie ta śruba na imbus po lewej stronie pompy - nie zauważyłem tej 2 cm niżej - sprężynka jest ale zaworka nie mogę wyciągnąć.. Próbowałem wydmuchać go kompresorem i wydłubać magnesem - nic..
Pompa moczy się teraz w nafcie
[ Dodano: Sro Lis 12, 2014 14:09 ]
Silnik poskładany, odpalony - zapiernicza jak wściekły.
Przeżył już jeden wyścig i panewka znowu się odezwała
Szukam nowego silnika
BTW. Wyjdzie górą czy koniecznie dołem? Bo mam dół zaspawany osłoną miski.. |
|
|
|
|
|