[MK4] SWAP, jaki silnik ? 1.6, 1.8 ? |
Autor |
Wiadomość |
szupi
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 14 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 3 Sty 2015, 12:22
|
|
|
Decyzja zapadła taka, bo trafiło się w dobrej cenie. Drugą kwestią jest to, że moja narzeczona też porusza się tym samochodem i może nie opanować sprzętu Jak sobie opanuje 1.6, to wtedy jej coś tam przymodzę |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Sty 2015, 14:13
|
|
|
No to jak już się licytujemy, to nawet nie chodzi o moment obrotowy, a o jego przebieg A nie chcesz wiedzieć ile momentu ma STi... Oczywiście masa + straty na napędach robią swoje.
Plusem wyboru 1.6 na pewno będzie większy zakres gratów tuningowych i prostsza budowa niż 1.7 |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 3 Sty 2015, 14:50
|
|
|
fajna dyskusja - marzenia o wielkiej mocy, gadanie o STi i 3.5l bejcach oraz kompleksowym modowaniu heble/zawias itd. - a stanelo na:
- auto przyspiesza momentem a nie moca (LOL)
- wezme 1.6, bo znalazlem tanio
po co sie napinac i powtarzac frazesy na poziomie Fast & Furious?
przypomne:
szupi napisał/a: | czegoś co szybko pójdzie i da dobre efekty |
szupi napisał/a: | będzie dobrze się odpychać oraz zadziwiać "cwaniaczków" w szlifierkach |
szupi napisał/a: | chciałbym żeby fajnie się to odpychało |
jak w to sie wpisuje 1.6 NA? nie mowie, ze to kiepska opcja, ale osiagi sa ogolnie mizerne i jedyne co, pozwalaja na w miare komfortowa jazde w codziennym ruchu
a jeszcze pozwol, ze wbije maly gwozdz:
szupi napisał/a: | wożę nią dziecko do żłobka |
czy nie sadzisz wobec tego, ze lepiej byloby kase na tuning przeznaczyc na zakup troche bezpieczniejszego auta, zaprojektowanego juz zgodnie z obecnymi zasadami bezpieczenstwa... moze 7 poduszek maluchowi nie trzeba, ale kontrukcja pochlaniajaca energie uderzenia na pewno by nie zaszkodzila |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Sty 2015, 14:58
|
|
|
1.6 silver czy te odwrotne od yamahy czy kogośtam? |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 3 Sty 2015, 15:28
|
|
|
Misiek, amen |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 3 Sty 2015, 15:42
|
|
|
vegetagt, te odwrotne z pewnością |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 3 Sty 2015, 19:31
|
|
|
TomeX500 napisał/a: | MisiekT, lepiej nie drąż tematu mocy/momentu, bo zauważyłem, że zwykle to się źle kończy |
Tomex, na tym forum sa raczej ludzie ktorzy znaja podstawy i wiedza co jest pochodna czego i co na co ma wplyw wiec luz, tutaj mozna rozmawiac o mocy i momencie ))))))))) |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 4 Sty 2015, 12:48
|
|
|
ojtam ojtam robicie z igły widły i na odwrót... jak ma się dużo mocy to się w moment przyspiesza |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
liman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK
|
Wysłany: 9 Sty 2015, 12:45
|
|
|
moge tobie sprzedać komplet na swapa z pumy (oczywiscie 1.7). obecnie jezdzi to w mojej mk4 także możesz przyjechać pojezdzić, możesz to sobie sam u mnie zdemontować- moge tobie to też przełożyć -reszta info pod tel. 696762753 |
|
|
|
|
szupi
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 14 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 16:25
|
|
|
Misiek a doczytałeś całość postów czy tylko z kontekstu wyrywasz słowa ? Od razu zapadło pytanie CZY JEST MOŻLIWOŚĆ MODOWANIA SILNIKÓW. Samochodem na co dzień porusza się moja narzeczona, a fiestę zakupiłem jej po to, żeby miała czym nauczyć się jeździć, bo szło jej to bardzo słabo - po pierwszym razie gdy dałem jej kluczyki do e30, po małym deszczu chciałem pisać testament teraz jednak dziewczyna ogarnęła temat i chciałem zrobić coś, co będzie się fajnie odpychało. Wygląd zewnętrzny miałby zostać bez zmian, wg mnie takie samochody są najlepsze Odpuściłem to 1.6 z sobie wiadomych względów. Jeśli nie moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie, to przekaż wiedzę co za to odpowiada Pozdrawiam |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 16:42
|
|
|
szupi napisał/a: | Misiek a doczytałeś całość postów czy tylko z kontekstu wyrywasz słowa ? |
od początku do końca, nawet ze 2x, żeby zrozumiec (szczególnie wywody o szybkich BMW)
szupi napisał/a: | Jeśli nie moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie, to przekaż wiedzę co za to odpowiada |
poczytaj definicje momentu obrotowego na silniku, potem o przełożeniach, później o definicji momentu obrotowego na kołach - do tego szczypta o mocy i stosunku mocy do masy... a na koniec, wbrew dupohamowni, zrozum, ze wgniatanie w fotel nie jest synonimem przyspieszenia tylko szarpania |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
szupi
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 14 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 16:48
|
|
|
Sądzisz że bmw nie może być szybkie ? Czy w czym masz problem ? Zachowaj swoje cudowne opinie w kieszeni jeśli nie wnosisz niczego nowego do tematu, skoro nie umiesz pomóc w doborze silnika to dziękuję. Gdyby pasował silnik 2.0 z mondeo to bym kupił np całe mk2 i zrobił przeszczep. Przyspieszenie raczej zależy od przebiegu momentu obrotowego no ale ok w ciągnikach siodłowych te 1800nm jest tylko po to, żeby było na papierze a cudowne okolice 400 koni mężnie pcha 40 ton do przodu. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 16:56
|
|
|
szupi napisał/a: | Sądzisz że bmw nie może być szybkie ? |
dlaczego? jest sporo szybkich modeli BMW, na pewno więcej niż szybkich Fordów
szupi napisał/a: | skoro nie umiesz pomóc w doborze silnika to dziękuję |
chwile temu już miałeś wybrane (miało być 1.6), teraz dopiero okazuje się, ze jednak nie, a
szupi napisał/a: | z sobie wiadomych względów |
nic nam nie mowi, wiec ciężko cokolwiek dalej podpowiedzie...
a podstawy już dawno Ci koledzy napisali - 1.6 albo 1.7 - wszystko inne to rzezba |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
szupi
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 14 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 16:59
|
|
|
Byłem, obejrzałem silnik ale nie dało się obrócić wałem korbowym - podobno nasypało się ekogroszku w obudowę rozrządu czy coś poza tym okazało się, że silnik leży z wyjętymi wtryskami i kolektorami od pół roku, więc wilgoć zapewne zrobiła swoje - kanały dolotowe itp nie były niczym zatkane, dlatego stwierdziłem że odpuszczam, tym bardziej że fiesta dalej wdzięcznie śmiga na swoim silniku. Zmieniłem olej na Valvoline Maxlife 10w40 i kompresja okazało się, że jest na poziomie 11 na każdym cylindrze...hmmm dziwny temat z tym silnikiem jest |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 17:01
|
|
|
Cytat: | Jeśli nie moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie, to przekaż wiedzę co za to odpowiada |
Moment obrotowy stanowi o tym jaką siłę się przykłada na ramię dźwigni. W uproszczeniu: gdybyś dospawał metrowy pręt do felgi i na nim położył pewny ciężar, to będzie to właśnie "moment obrotowy".
Slangowo ująwszy, MO stanowi o tym jak duża jest siła przeciwstawiająca się siłom chcącym "uziemić" pojazd, tj. przyciąganiu ziemskiemu, tarciu, itd.
Obrazowo (zakładamy, że prędkość wału 1:1 z prędkością koła napędzanego oraz bardzo dobrą przyczepność kół):
-silnik o mocy 10KM i 10'000Nm będzie w stanie przeciągnąć Boeinga 767, który nie wysunął podwozia przy lądowaniu, ale będzie to robił z prędkością przesuwającego się lodowca
-silnik o mocy 1'000KM i 100Nm będzie w stanie rozpędzić niezbyt ciężki motocykl do prędkości 500 km/h
Trzeba by było długi wykład napisać, żeby dobrze opisać różnicę pojęć. Streszczę go do przykładu - masz 2 konie. Jeden wyścigowy, drugi pociągowy. Obydwa ciągnąć za sobą jakiś ciężar na wózku. Wyścigowy ma tam 100kg, pociągowy 300kg. Obydwa ciągną ten wózek na pewnym odcinku. Pierwszy dobiega do mety po czasie X, drugi po czasie 3X. Który jest lepszy? Zależy.
Można powiedzieć, że pierwszy koń ma mniej momentu obrotowego, ale wyższą moc. Drugi przeciwnie.
Ten pierwszy popędzi szybciej z mniejszym obciążeniem, drugi weźmie więcej ciężaru na siebie.
Jeśli pierwszemu wrzucisz na wózek 300kg, to też dobiegnie, ale wolniej, bo jego możliwości przeciwstawiania się siłom trzymającym wózek w miejscu są mniejsze.
Jeśli drugiemu dasz obciążenie 100kg, to nie sprawi to, że nagle dobiegnie 3x szybciej, co najwyżej nieco mniej się zmęczy.
Dlatego jak masz się ścigać, używasz benzyniaka, a jak chcesz ciągnąć wielkie ciężary, to bierzesz diesla (to dużo bardziej skomplikowane, ale to nie miejsce na pisanie referatów).
Można też używać benzyniaka w transporcie, ale zeżre on okropne ilości paliwa i będzie się męczył na podjazdach. Możesz też używać diesla w wyścigach, ale nie rozpędzi się on do jakichś ogromnych prędkości, bo mimo ogromnego momentu obrotowego, nie wyprodukuje on tyle mocy co benzyniak z powodu niższej maksymalnej prędkości obrotowej wału. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
szupi
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 14 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 17:09
|
|
|
Ja rozumiem w czym rzecz - nie skończyłem studiów, ale wiem jak to działa. Temat rzeka Jeśli do tego dojdą turbosprężarki itp to robi się rozmowy na kilka dni. Ok wracając do tematu dziwi mnie sprawa tego, że nie zmieniłem lepkości oleju, tylko z Valvoline durablend na Valvoline Maxlife i silnik normalnie działa, przy -11 stopniach odpalił bez problemu, zrobiłem mu dla spokoju adaptację i dużo lepiej teraz się zbiera, jednak po naciśnięciu sprzęgła obroty falują, ale tylko gdy złapie trochę temperatury. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 17:52
|
|
|
szupi napisał/a: | przy -11 stopniach odpalił bez problemu |
szupi napisał/a: | przy minusowej temperaturze odpala normalnie |
to już pisales na samym początku, to nie jest zmiana...
może najpierw pojezdzijcie porządnie tym autem na odpowiednim oleju (zakładam z Twojego opisu, ze w maju po zakupie nie było przeglądu), sprawdzcie moc na hamowni - a dopiero potem kwalifiku do remontu/wymiany |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 17:54
|
|
|
moje 1.1 gaźnikowe o ciśnieniu sprężania od 7 do 10 (czyli każdy gar inaczej) również paliło od strzała przy -10. To nie diesel, że nie odpali |
|
|
|
|
blueflames
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Daniel
Wiek: 34 Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 97 Skąd: Sanok/Rzeszow
|
Wysłany: 11 Sty 2015, 12:23
|
|
|
smieszna gadka do niczego nie prowadzaca. Ocena stanu silnika po tym ze odpalil na minus 10? heh a co to jak minus 10 jest to juz auta maja stac to jakas zaporowa granica? dodam od siebie ze spotykam czesto Mazde 1.5 ktora olej przepija na potege, kompresja marna strasznie a ostatnio przy -28 gdzie wszystkie auta dookola nowe i PORZADNE:p zaniemowily to owa mazda po tygodniu stania w takiej temp odpalila na strzala:p |
|
|
|
|
|