| Przesunięty przez: Puff 30 Sty 2015,  22:22
 | [Mk4] Zapowietrza się pompa wtryskowa 1.8D ENDURA-DE | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2015,  16:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Nix2 napisał/a: |  	  | EDIT: A może to tłumaczyć tak: w zbiorniku paliwa panuje podciśnienie, które wysysa paliwo z pompy - czyli zbiornik ma niesprawne odpowietrzenie ? | 
 
 otwórz korek i potwierdź lub zaprzecz temu pomysłowi
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Nix2   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Courier
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 03 Maj 2013
 Posty: 31
 Skąd: lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2015,  19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trop ze zbiornikiem sprawdzony - to nie to. 
 Chyba znalazłem winowajcę:
 To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie. Tak to wygląda,
 a odpowiada za "trzymanie paliwa w pompie"
 
   
 W środku widać mini filterek- siateczkę, natomiast chyba głębiej jest kulka ze sprężynką odpowiadająca za pracę zaworka. Ten mój zaworek jest otwarty, bo jak wlałem WD40 do środka śruby, to z małego otworka sączył się ten WD40.
 
 Jeśli ktoś podpowie jak powinno się sprawdzić zaworek - to poproszę.
 pzdr Nix
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2015,  19:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Nix2 napisał/a: |  	  | No ale w tej próbie z bańką po stronie zasilania jest TYLKO bańka i ok 120cm przewodu, przewodu typowo paliwowego( grubego) i opaska zaciskowa. | 
 
 I brak zaworka zwrotnego, który by stanowił zaporę od strony zasilania pompy przed ucieczką paliwa do baku.
   
 
  	  | Nix2 napisał/a: |  	  | Może króciec wlotowy pompy jest jakiś trefny? | 
 
 Możliwe.
 
 
  	  | Nix2 napisał/a: |  	  | A mogła się pompa zapowietrzyć przez króciec powrotny paliwa ?
 | 
 
 Jest to również możliwe.
 
 
  	  | Nix2 napisał/a: |  	  | To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie. | 
 
 Każda moja pompa miała tą śrubę w formie przelotowej, i korzystała z zaworka zwrotnego poza nią. Te zaworki w śrubach niestety nie są trwałe.
 |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Nix2   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Courier
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 03 Maj 2013
 Posty: 31
 Skąd: lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2015,  19:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Jaszczur napisał/a: |  	  |  	  | Nix2 napisał/a: |  	  | No ale w tej próbie z bańką po stronie zasilania jest TYLKO bańka i ok 120cm przewodu, przewodu typowo paliwowego( grubego) i opaska zaciskowa. | 
 
 I brak zaworka zwrotnego, który by stanowił zaporę od strony zasilania pompy przed ucieczką paliwa do baku.
   
 Nie bardzo rozumiem co Kolega ma na myśli. Była bańka i z bańki przewód do pompy. Paliwo "przeleciało" przez pompę i wylądowało w baku.
 ---
 
  	  | Nix2 napisał/a: |  	  | To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie. | 
 Każda moja pompa miała tą śrubę w formie przelotowej, i korzystała z zaworka zwrotnego poza nią. Te zaworki w śrubach niestety nie są trwałe.
 | 
 
 To taką śrubę - zawór miałeś jak ta moja pokazana na foto ? Numer Bosch to 1463456303.
 Rozumiem że miała niesprawny zaworek i trzeba było dać dodatkowy, zewnętrzny ??? Ale taki zaworek IMO to nie jest zwykły zaworek, bo pod konkretnym ciśnieniem on powinien "puszczać", a poniżej tego ciśnienia "trzymać"... no nie ?
 
 To jaki zawór zastosowałeś zamiennie z oryginalnym w śrubie?
 pzdr Nix
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2015,  20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Nix2 napisał/a: |  	  | To taką śrubę - zawór miałeś jak ta moja pokazana na foto ? Numer Bosch to 1463456303. | 
 
 Z pewnościa nie taki. Takich śrub miałem tyle, ile pomp przewinęło się przez moje ręce - lucasy, bosche (fordowskie, vw). Nie dbałem o to czy tam zaworki trzymają, tylko czy śruba jest czysta i drożna. Zaworek mam od zawsze w gruszce ręcznej, i tam trzyma i spełnia swoją rolę.
 |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Nix2   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Courier
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 03 Maj 2013
 Posty: 31
 Skąd: lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2015,  20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmm, ale mówimy o oryginalnym, bądź dołożonym samodzielnie zaworze zwrotnym na POWROCIE pompy, nie na zasilaniu przecież. 
 Na zasilaniu pompy też mam gruszkę z zaworkiem, ale to nic nie daje w moim przypadku.
 pzdr Nix
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.