| Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014,  19:49
 | [MK3] Dolot ciepłego powietrza do silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  13:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie znam konstrukcji z Mk3, ale puki zimny silnik to powinien być zasilany ciepłym powietrzem, dlatego klapka powinna dość uparcie kierować powietrze z nad kolektora,,, jak te zacznie lecieć gorące to termostat powinien zwiotczyć klapkę (bo w mk3 nie ma sterowania podciśnieniowego jak w mk2) i wtedy na wolnych (mały przepływ powietrza) powinno być ciepłe, po zwiększeniu obrotów (duży przepływ powietrza) powinna się przestawić na zimne,,, 
 Zamiast polewać termostat wodą lepiej użyć suszarki lub opalarki... no i złożyć puchę w całość...
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  13:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeśli tam jest sprężynka, to rzeczywiście klapka ma się otwierać dokładnie tyle, na ile pozwala jej termostat i niezależnie od obrotów... |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Lip 2010,  13:52, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  13:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Zamiast polewać termostat wodą lepiej użyć suszarki lub opalarki... no i złożyć puchę w całość... | 
 
 Suszarą grzałem wcześniej, jednak wrzątek wytworzył większą temp. Ale to robiłem tylko w celu sprawdzenia czy termostat jest sprawny.
 JoeMix, wcześniej podzielałem twoje zdanie, jednak troche namieszało mi 'dyndanie' Bidżeja oraz to ze przy przygazowaniu powinna się zaraz odchylać na zimne.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  14:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Musze chyba nabyć obudowę filtra fo mk3 i przekonać się jak to jest,,, 
 [ Dodano: Pią Lip 16, 2010 15:12 ]
 ,,,zara, przecież ja pod jedna maską mam HCS'a,,, muszę się temu przyjrzeć jak tak,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | jest klapka i sprężynka i sama klapka nie ma prawa się sama przestawiać (niezależnie czy depczesz na gaz czy nie) dopiero pod wpływem temperatury termostat przestawia "na siłe" tą klapkę w położenie "zimne", jak ostygnie to sama wraca ciągnieta przez tą sprężynkę do położenia "ciepłe". Bawiłem się tym jakieś 5 lat temu, bo tu na forum przeczytałem post o wywaleniu tej klapki, bo termostat zazwyczaj nie działa. Użyłem opalarki i okozało się że działa, to go zostawiłem. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  23:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten termostat ma temperaturę zadziałania 28 stopnie,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marian   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: mariusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 183
 Skąd: Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2010,  23:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | hej dawno nie udzielałem się na forum ale ten temat lubię to dołoże tzw. "swoje 3 grosze" tez eksperymentowałem z ta klapka,termostatem i co tam jeszcze.Najpierw wywaliłem klapke całkiem no i niby lepiej idzie maszinum ale to pewnie przez to że zimniejsze powietrze wpływa na czujnik temp.w dolocie,który daje sygnał kompowi o zwiększenie dawki paliwa.Tej zimy spalanie mnie przeraziło więc włozyłem termostat spowrotem i wszystkie elementy,lecz skróciłem o kilka zwojów sprężynke(tą grubszą od cięgna)aby była słabsza bo stwierdziłem że trzeba sporej temp. aby klapka zaczęła się otwierać i wogóle sie nie otwierała,teraz się otwiera po rozgrzaniu silnika czy to zima czy lato.spalanie spadło |  
				| _________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lip 2010,  09:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Ten termostat ma temperaturę zadziałania 28 stopnie | 
 
 ale chyba przy 28 stopniach to on dopiero zaczyna się wysuwać, bo ja polewałem wrzątkiem więc miał ponad 90 i klapki na maxa jeszcze nie wychylił. No i pewnie zależy czy termostat jest luźno tzn nic nie popycha, czy musi popychać tą dosyć grubą sprężynę, marian sprężynę skrócił i widocznie termostatowi jest lżej wypychać przy takiej samej temp.
 
 marian, też myślałem nad skróceniem jej, bo chyba tak jak u ciebie nawet na gorącym silniku nie uchyla się za bardzo.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Widawa   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Artur
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Kwi 2010
 Posty: 20
 Skąd: S-c
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lip 2010,  10:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czesc ja tez dzis testowalem jak to jest z tym dolotem i termostatem   
 U mnie dziala termostad ale polewajac wrzatkiem odchyla sie tylko nie do konca odcinajac "cieple" powietrze mi wyglada na ok
   
 Na chodzacym silniku odchyla sie przepustnica wraz ze wzrostem obrotow
   
 W zime zakrywam pol chlodnicy od strony alternatora i jest zaje....
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lip 2010,  11:03 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Widawa napisał/a: |  	  | Na chodzacym silniku odchyla sie przepustnica wraz ze wzrostem obrotow   
 | 
 
 Odchyla się przepustnica, czy ta klapka ustawiająca ciepłe/zimne? Jeżeli miałeś na myśli ruchy tej klapki przy daniu gazu to prawdopodobnie masz to samo co bidżej. On to określił dyndaniem, czyli po prostu braku sprężynki która domyślnie podtrzymuje klapkę w ustawieniu ciepłe.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Widawa   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Artur
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Kwi 2010
 Posty: 20
 Skąd: S-c
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lip 2010,  09:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak chodzi o ta klapke na odpalonym jest ustawiona na cieple a przy dodaniu gazu uchyla sie na zimne  hehe mam sprezynke wczoraj rozbieralem ten dolot z ciekawosci   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lis 2013,  21:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli co.. Jak jeżdze po mieście to zatkać dolot zimnego powietrza, a na trase zostawić. Dodam że nie mam tego termostatu i klapki też. Mam wrażenie że więcej pali jak zasysa zimne powietrze, choć ciepłe i tak leci swobodnie znad kolektora. |  
				| _________________ Był:
 Fiat 126p Elegant 1998 r.
 Była:
 Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |